15 نظر
ایروبیک در خانه

ایروبیک در خانه

تعداد بازدید

6692

زمان مطالعه

2 دقیقه
فهرست مطالب

    آیا به‌حال در کلاس‌های شاد و پرانرژیِ ایروبیک (aerobic) شرکت کردید؟ چقدر درمورد این ورزش اطلاعات دارید؟ می‌دانستید ایروبیک در خانه تا چه حد می‌تواند شما را خوش‌اندام و در عین حال شاداب کند؟!

    در این مطلب از فیتامین، تمام فواید و تاریخچه این ورزش همراه با معرفی انواع ایروبیک در خانه برایتان قرار دادیم تا خیلی راحت ورزش در خانه را با بهترین نتیجه شروع کنید.

     

    آشنایی با ایروبیک در دایره‌المعارف فیتنس

    ایروبیک -Aerobic- به همه فعالیت‌های ورزشی که هدفشان مصرف و سوختن اکسیژن است گفته می‌شود. پس در معنای لغوی، ایروبیک اسم گونه‌ای از ورزش است.

    اما ایروبیک یا همان ورزش‌های هوازی چند ویژگی دارد: شدت متوسط، سرعت آهسته، زمان بالای ۲۰ دقیقه، چربی‌سوزی بالا و از همه مهم‌تر مصرف اکسیژن.

    ورزش‌های ایروبیک به شرط هوازی‌بودن می‌تواند شامل هر ورزشی باشد؛ از پیاده‌روی و تردمیل گرفته تا رقص، شنا یا ورزش‌های تخصصی‌تر مانند والیبال و فوتبال.

    تمام این ورزش‌ها، یک ویژگی ثابت دارند: سوخت اکسیژن در حین تمرین. همچنین شما می‌توانید ایروبیک در خانه را با شدت کم یا زیاد کار کنید و به کالری سوزی خوبی را تجربه کنید.

     

     

    کامل‌ترین تعریف از ورزش ایروبیک

    حال به تعریفِ ورزشِ ایروبیک می‌رسیم. ورزش یا تمرینات ایروبیک نام نوعی ورزش هوازی است که با ترکیب تمرینات کششی، قدرتی و کاردیو در یک قالب موزون و ریتیمیک با موسیقی انجام می‌شود.

    این ورزش، بسیار محبوب و معروف است و تقریبا در هر باشگاه ورزشی حداقل یک کلاس ایروبیک وجود دارد. اما نه فقط در باشگاه بلکه در منزل می‌توانید فقط با یک ویدیوی آموزشی ایروبیک در خانه را تمرین کنید!

    این ورزش محبوب غیر از این‌که فواید بسیاری دارد (که در ادامه مفصل به آن‌ها اشاره می‌کنیم) یک انتخاب هوشمندانه برای تمام افرادی‌ست که سابقه ورزشی خاصی ندارند، ولی می‌خواهند ورزشکار شوند. هدف این ورزش در یک جمله کوتاه این‌گونه خلاصه می‌شود: تقویت و بهبود همه جوانب آمادگی جسمانی.

     

     

    آشنایی با کلاس ایروبیک

    کلاس ورزش ایروبیک، از سه بخش تشکیل شده: گرم کردن، تمرینات ایروبیک و سرد کردن. جلسات ورزشیِ آن معمولا با حضور یک مربی در جلوی کلاس و هنرآموزان پشت سر او، همراه با موسیقی ریتمیک و جذاب برگزار می‌شود.

    هرچند کلاس‌‌های بدونِ مربی، تک نفره یا بدونِ موزیک هم وجود دارد و هیچ تفاوتی هم بین این‌ها نیست.

    کلاس در ابتدا با ده دقیقه گرم کردن شروع می‌شود، سپس تمرینات هوازی و کاردیو حدود ۳۰ دقیقه، تمرینات قدرتی و بدنسازی ۱۵ دقیقه از زمان یک جلسه کلاس ایروبیک را به خود اختصاص می‌دهد.

    اما کلاس ایروبیک شما هنوز تمام نشده؛ کلاس با ۱۰ دقیقه تمرینات کششی و سرد کردن به پایان می‌رسد.

    نکته مهم: فرقی ندارد در منزل یا باشگاه ورزش می‌کنید؛ برای ایروبیک در خانه هم باید حتما مراحل گرم کردن و سرد کردن را طی کنید.

     

     

    سخن پایانی

    ایروبیک چیست؟ یکی از ورزش‌های هوازی‌ست که طرفداران زیادی را با هدف چربی‌سوزی جذب خود کرده. ایروبیک در خانه یا باشگاه فرقی نمی‌کند، فقط باید تمرینات آن را اصولی یاد بگیرید. ایروبیک در خانه برای لاغری و چربی‌سوزی هم نتیجه‌بخش است و می‌توانید در کنار تمرینات قدرتی و برنامه غذایی ورزشی به وزن ایده‌آل خود برسید.

     

    منبع: healthline

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    فاطمه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    سلام ممنون بابت متن خوبتون ببخشید من کاهش وزن دارم آیا ایروبیک ب اضافه کردن وزنم هم کمک می‌کنه ۱۵ ساله هستم

    کارشناس فیتامین ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    سلام فاطمه عزیز. کلا ورزش میتونه باعث نشاط و بیشتر شدن اشتها در افراد لاغر بشه اما بهتره که ورزش مناسب بدن و هدفتو انتخاب کنی.

    ساره ۱۶ تیر ۱۴۰۰

    خیلی خوب بود

    کارشناس فیتامین ۱۶ تیر ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز. ممنون از همراهیتون

    آمیتیس ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

    من ازسال ۹۶ تا الان عضو کانال فیتامین هستم همون سال تونستم ۹ کیلو از وزنم روبا کمک ورزشها و توصیه های ورزشی و رژیم کالری شماری پایین بیارم ولی الان استپ وزن دارم و بخاطر دیسک کمر نمی تونم شدید ورزش کنم میشه راه حلی بگید که از استپ وزن بیام بیرون؟

    کارشناس فیتامین ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز. ممنون از همراهیتون. بخاطر شرایطتون برای جلوگیری از اسیب و نتیجه گیری بهتر، برنامه شخصی باید دریافت کنین. برای اینکار عدد ۱۲ رو به ۱۰۰۰۹۸۴۸ ارسال کنین

    *setare ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    آیا طبیعیه که من دیشب تمرین کردم ولی خیلی شونه ههام و پاهام درد گرفتن به طوری که موقعی که بی حرکت هستم هم درد دارم حالا باید چیکار کنم

    کارشناس فیتامین ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

    سلام ستاره عزیز. درد عضلانی طبیعیه و تا نهایتا ۷۲ ساعت رفع میشه. برای بهبودش میتونین دوش اب گرم بگیرین، پروتئین و اب کافی مصرف کنین. مصرف کلسیم و پتاسیم و منیزیم (بصورت قرص یا موجود در مواد خوراکی مثل موز و سفیده تخم مرغ و...) میتونه بهتون کمک کنه. اگر بعد از یک هفته رفع نشد به پزشک مراجعه کنین?

    بی نام ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    عالیه بسیار عرق ریزون و خوب بود

    کارشناس فیتامین ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

    ممنون از ثبت نظرتون دوست عزیز ?

    ×