19 نظر
Sending
User Rating 4.52 (25 vote)
طناب زدن

جدیدترین آموزش تصویری ” طناب زدن ” از مبتدی تا حرفه‌ای

تاریخ انتشار

04 تیر 1399

تعداد بازدید

13365

زمان مطالعه

5 دقیقه

آیا می‌دانستید که با آموزش طناب زدن می‌توانید چربی‌سوزیِ فوق‌العاده‌ای داشته باشید؟ با طناب زدن می‌توانید زودتر از تصورتان لاغر و متناسب شوید. اگر از رفتن به باشگاه ورزشی، دویدن و یا کار با وسایل ورزشی خانگی خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که طناب زدن را امتحان کنید.

این ورزش جزء تفریحات سالمی است که محدودیت سنی ندارد و پیر و جوان، علاقه‌مند به انجام این ورزش مفرح هستند. همچنین ورزشِ کم‌هزینه‌ای است که می‌توان آن را حتی در یک فضای کوچک هم اجرا کرد.

آموزش طناب زدن یکی دیگر از نکاتی است که باید برای پیشگیری از آسیبی بدنی یاد بگیرید. در ادامه این مطلب تمامی نکات مهم طناب زدن را از مبتدی تا حرفه‌ای برایتان به شکل تصویری آموزش می‌دهیم. با این آموزش پیش بروید تا مثل یک قهرمان، به‌طور حرفه‌ای در منزل و یا باشگاه تمرین کنید.

 

 

 

 

 

آموزش تصویری اصول اولیه طناب زدن 

 

 

برای شروع لازم است که هماهنگیِ حرکتی داشته باشید. بنابراین اول باید به‌طور جداگانه، دست‌ها و پاهایتان را تمرین دهید.

(با این روش‌های طناب‌زنی عضلات ساق پا را تقویت کنید)

اولین نکته برای شروع تمرینات، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین طناب برای اندامتان است. دقت کنید که باید طول طنابی که خریداری می‌کنید، دو برابر حدفاصل نوک انگشتان پا تا سر شانه‌تان باشد.

این انتخاب باعث می‌شود تا فضای کافی برای طناب زدن داشته باشید. طنابی که خریداری می‌کنید، حتماً باید دسته‌ای با وزن مناسب داشته باشد و به‌راحتی داخل دست شما جای بگیرد.

 

بایستید و طناب را در دست بگیرید

 

 

هر کدام از دسته‌های طناب را با یکی از دست‌هایتان بگیرید. مچ دست‌ها باید در زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرد. دست و ساعدتان را ۳۰ سانتی‌متر از بدنتان فاصله دهید. این کار باعث می‌شود تا فضای کافی برای پریدن داخل طناب داشته باشید.

 

 

پایتان را روبه‌روی طناب قرار دهید

 

 

در این مرحله طبق ویدیو، طناب باید در حالت ایستاده پشت پایِ شما بیفتد و پاهایتان دقیقاً در وسط آن قرار بگیرد.

 

 

با مچ دستتان طناب را تاب بدهید

 

 

یکی از نکات مهم هنگام طناب زدن این است که برای تاب‌دادنِ طناب نیازی نیست که دست‌هایتان را تکان دهید، بلکه تنها کافی است مچ دست‌های خود را بچرخانید. سعی کنید که حرکت، به مچ دست‌هایتان محدود شود.

 

 

از روی طناب بپرید

 

 

وقتی‌که طناب را یک دور از بالای سرتان رد کردید و جلوی پایتان قرار گرفت، پاشنه پا را بلند کنید. حالا روی پنجه بپرید تا طناب از زیر پایتان رد شود. سعی کنید انجام حرکتِ پریدن، به مچ پایتان محدود شود و اصلاً زانوها را هنگام پریدن خم نکنید. زیرا این کار، طناب زدن را برایتان دشوارتر خواهد کرد.

 

 

سرعت مناسب با توان خود را پیدا کنید

 

 

اگر به‌تازگی طناب زدن را شروع کردید، اول بهتر است به‌آرامی این تمرین را شروع کنید؛ تا پریدن از روی آن برایتان دشوار نباشد. در این تمرین، طناب زدن در دو حرکت انجام می‌گیرد. دقت داشته باشید که در حین تمرین، کمرتان را صاف نگه‌دارید و مستقیم به روبه‌رو نگاه کنید تا اجازه ندهید ریتم تمرینتان برهم بخورد.

اگر بخواهید دائماً به حرکت پاهایتان نگاه کنید، تعادلتان به‌هم ریخته و از ادامه تمرین باز می‌مانید. وقتی حرفه‌ای‌تر شدید، می‌توانید سرعت چرخاندنِ طناب را بیشتر کنید و تنها با یک حرکت از روی طناب رد شوید. با بالارفتن سطح مهارتتان بهتر است به‌دنبال ثبت رکورد خود باشید و ببینید چه مدت زمانی را می‌توانید بدون اشتباه طناب بزنید.

 

 

 

آموزش تصویری مهارت‌های طناب ‌زدن

 

برعکس طناب بزنید

 

 

حالا زمان این رسیده که تمرینتان را حرفه‌ای‌تر کنید و برعکس طناب بزنید. طناب را جلوی پای خود قرار داده و این‌بار سعی کنید از بالای سرتان طناب را رد کنید. حال قبل از این‌که طناب به پشت پایتان برخورد کند، از روی آن بپرید.

 

 

ضربدری طناب بزنید

 

 

برای اجرایی‌کردنِ این فن طناب‌زنی، تنها کاری که باید انجام دهید جابه‌جاکردنِ دست‌ها بعد از هر بار طناب زدن است. این کار نیاز به تمرین زیادی دارد تا بتوانید بدونِ برهم خوردنِ تمرین، آن را انجام دهید. یک‌بار با وضعیت قبلیِ دست‌ها، طناب بزنید و سپس دست‌هایتان را ضربدری کرده و مجدد طناب بزنید.

 

 

به طرفین بچرخید

 

 

طناب را روی هم قرار بدهید (دو سر طناب روی هم بیاید) و دست‌هایتان را به‌هم بچسبانید. حال برای انجام این حرکت، دست راست و چپ خود را هم‌زمان به سمت راست لگنتان آورده و طناب بزنید. بار دیگر همین حرکت را برای سمت چپ لگن نیز تکرار کنید.

اگر از قوه تخیلتان کمک بگیرید، با انجام این حرکت، فرم حرف انگلیسی X در هوا نقش خواهد بست. وقتی‌که در انجام این حرکت حرفه‌ای شدید، دست راست خود را بالا آورده و سعی کنید این‌بار فرم رنگین‌کمان در بالای سرتان ایجاد کنید. سپس دست‌هایتان را بین فرم حرف انگلیسی X و رنگین‌کمان جابه‌جا کنید و با مهارتی که به‌دست آورده‌اید همه را حیرت‌زده کنید.

 

 

مهارت‌ها را باهم ترکیب کنید

 

 

 وقتی تمام مهارت‌ها را یاد گرفتید و در طناب زدن، حرفه‌ای شدید، حالا می‌توانید مهارت‌هایتان را باهم ترکیب کنید. یک‌بار ضربدری طناب بزنید، بار دیگر چرخش به طرفین را انجام دهید. حتی می‌توانید یک‌بار روی پاشنه پا طناب بزنید و بار دیگر روی پنجه بروید.

 

 

آموزش تصویری طناب‌ زدن گروهی

 

شما با طناب‌زنیِ گروهی می‌توانید هم ورزش کنید و هم حسابی سرگرم شوید. برای انجام این ورزش و سرگرمی می‌توانید از نکاتی که در ادامه می‌گوییم استفاده کنید.

 

طناب بلندتری انتخاب کنید

 

 

این طناب باید تا اندازه‌ای بلند باشد که بتوانید به‌صورت گروهی با آن ورزش کنید و از روی آن بپرید.

 

 

دو سر طناب را بگیرید و بپرید

 

آموزش طناب زدن

 

برای انجام این ورزش و بازی، کافی است دو نفر روبه‌روی هم بایستند و طناب را با دست‌هایشان بگیرند. شما هم وسط این دو نفر و در پشت طناب قرار بگیرید. آن دو نفر، طناب را می‌چرخانند و شما از روی آن می‌پرید.

 

 

درجا بزنید

 

آموزش طناب زدن

 

وقتی طناب در حال چرخش است، درجا بزنید. اگر می‌خواهید در این بازی حرفه‌ای شوید، بهتر است نگاهتان فقط به وسط طناب باشد. این تمرین ورزشی، برای تقویت مچ دست‌های دوستانتان مفید است.

همچنین شما هم می‌توانید ورزشی برای کل بدن داشته باشید. اگر طناب بزرگی در اختیار داشته باشید می‌توانید به جای یک نفر، دو نفری حرکتِ درجا‌زدن را انجام دهید و ورزش‌کردن را سرگرم‌کننده‌تر کنید.

 

 

با دو طناب تمرین کنید

 

آموزش طناب زدن

 

ابتدا باید دوستانتان دو طناب را در دست بگیرند و طناب اول را بچرخانید. سپس طناب دوم را در جهت مخالف قبلی بچرخانند. با چرخش طناب‌ها، سرعتتان هم باید دو برابر قبل شود. چون این‌بار باید از روی دو طناب بپرید. این تمرین، بسیار سخت و چالشی است. ولی در عین حال سرگرم‌کننده‌تر هم خواهد بود.

 

نکات پایانی

هیچ چیزی برای ترسیدن از طناب زدن وجود ندارد. همه این مهارت‌ها را با تمرین می‌توانید به‌دست بیاورید و با تمرین‌کردن، تعادل و چابکی‌تان بیشتر شده و قطعاً ماهر‌تر از قبل طناب خواهید زد.

فقط دقت داشته باشید حرکاتی که انجام می‌دهید، دامنه حرکتی کمی داشته باشند، یعنی فقط مچ دست‌هایتان را حرکت دهید. این کار باعث می‌شود تا سرعت شما در طناب زدن بیشتر شود و بتوانید فن‌های مختلفی در حین تمرین اجرا کنید.

 

منبع وب سایت wikihow

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Sending
User Review
4.52 (25 votes)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
عالی ۲۷ مهر ۱۳۹۹

خوب بود⚘

کارشناس فیتامین ۲۸ مهر ۱۳۹۹

تشکر از همراهی‌تون دوست عزیز 🌷

کارشناس فیتامین ۲۸ مهر ۱۳۹۹

تشکر از همراهی شما دوست عزیز 🌷

قدس ۲۶ مهر ۱۳۹۹

من این روزای کرونایی با برنامه ورزشی شما و طناب زدن کلا زندگی میگذرونم

کارشناس فیتامین ۲۶ مهر ۱۳۹۹

بسیار عالی دوست عزیز 🌷 سلامت و موفق باشید

کمیل ۱۸ مهر ۱۳۹۹

کارشناسان عزیز من برنامه ورزشی آنلاین میخوام و رژیم ورزشی

کارشناس فیتامین ۱۸ مهر ۱۳۹۹

دوست عزیز 🌷 برای مشاوره با کارشناسان و دریافت برنامه ورزشی و رژیم غذایی عدد 11 رو به شماره 3000602636 بفرستید

کمیل ۱۸ مهر ۱۳۹۹

طناب زدن هم تفریحه هم ورزش من که جزو کارای روزمره م هست

کارشناس فیتامین ۱۸ مهر ۱۳۹۹

کاملا درسته دوست عزیز 🌷 موفق باشید

صفا ۱۷ مهر ۱۳۹۹

تمرینا خیلی خوبی بود من قبل از تمرین با برنامه ورزشی فیتامین که ازتون گرفتم طناب میزنم موقع گرم کردن

کارشناس فیتامین ۱۷ مهر ۱۳۹۹

تشکر از همراهی شما دوست گرامی 🌷 امیدواریم همیشه سلامت باشید و به هدفتون برسید

رضا جباری ۱۴ مهر ۱۳۹۹

بابا این توضیحاتی که شما راجع به طناب دادید اصلا کافی نبود . انگار مثلا شما می خواین یه حرکت ورزشی رو برید با نگاه کردن که نمیشه یاد گرفت. بعدشم خیلی از این مدل های طناب زدن بود که نگفتید. یاد نگرفتیم که. امیدواریم مطالب بعدی مفید تر باشن

کارشناس فیتامین ۲۲ مهر ۱۳۹۹

درود بر شما دوست عزیز 🌷 بله مدل‌ها رو در یک مطلب دیگه توضیح میدیم که به‌زودی بارگذاری میشه. همین مطلب رو هم مثل سایر مطالب آپدیت می‌کنیم. تشکر از همراهی شما

Hadi and yasin ۰۹ مهر ۱۳۹۹

خیلی سخته

کارشناس فیتامین ۱۷ مهر ۱۳۹۹

با تمرین منظم به هدفتون می‌رسید دوست عزیز 🌷

TARANTINO ۰۲ شهریور ۱۳۹۹

اوه چه عالیه من بلدم

کارشناس فیتامین ۱۵ مهر ۱۳۹۹

بسیار عالی دوست گرامی 🌷 موفق باشید

احمدی ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

خیلی دوست دارم حرفه ای طناب بزنم حتما بیشتر تمرین میکنم تا بتونم

کارشناس فیتامین ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

طناب زدن فواید زیادی داره. با تمرین کردن حتما می‌تونید حرفه‌ای بشید دوست عزیز 🌷

×