2 نظر
Sending
User Rating 5 (15 vote)

چربی سوزی بدن با 9 نکته فوق العاده + ویدیوی تمرینات چربی ‌سوزی کل بدن

تاریخ انتشار

16 اسفند 1399

تعداد بازدید

1979

زمان مطالعه

7 دقیقه
فهرست مطالب

    حتماً شما هم در فضای مجازی تبلیغات وسوسه‌انگیز چربی‌ سوزی سریع در خانه یا باشگاه و لاغری فوری را دیده‌اید که محصولات مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهند.

    وقتی درگیر اضافه وزن باشید دلت می‌خواهد خیلی زود از شر همه چربی‌های مزاحم خلاص شوید. برای همین دست به دامن تبلیغات چربی سوزی می‌شویم. اما خب واقعیت چیز دیگریست.

    واقعیت این است که چربی‌هایی که در طول زمان زیاد انباشته می‌شود، برای آب شدن به یک مسیر خاص و تخصصی احتیاج دارند. مسیری که فیتامین در ادامه برایتان ترسیم می‎‌کند.

     

     

    چربی سوزی چیست؟

    چربی سوزی به زبان ساده یعنی وقتی که بدن شما برای تأمین انرژی شروع به مصرف ذخیره چربی‌ها می‌کند. اما چه زمانی وقت چربی سوزی است؟ وقتی که دریافت کالری را محدود می‌کنید (کالری نقصان) و تمرینات چربی سوزی متناوب انجام می‌دهید. در ادامه این مطلب از فیتامین توضیح کاملی از این دو مورد برای چربی سوزی به شما می‌گوییم.

     

    1. با پروتئین چربی سوزی کنید

    گنجاندن مواد غذایی حاوی پروتئین بیشتر، در رژیم غذایی راهی موثر برای کاهش اشتها و چربی سوزی بیشتر است. در حقیقت، مطالعات بسیاری نشان داده است که افزایش مصرف پروتئین باکیفیت، باعث می‌شود توده عضلانی خود را حفظ کنید، متابولیسم خود را افزایش دهید و تا مدت طولانی احساس سیری داشته باشید. 

    بهتر است سعی کنید هرروز چند وعده پروتئینی در رژیم غذایی خود بگنجانید تا خیلی محکم و قوی چربی سوزی کنید.

    پروتئین مثل چی؟

    برخی از نمونه‌های غذاهای غنی از پروتئین شامل گوشت سفید مثل مرغ و ماهی، تخم مرغ، حبوبات، برخی دانه‌ها مثل سویا و محصولات لبنی است.

    2. برای چربی سوزی چربی سالم بخورید!

    چربی‌های سالم بیشتری بخورید. اگرچه دریافت چربی بیشتر برای کسی که می‌خواهد چربی سوزی کند کمی غیرعادی به نظر می‌رسد، اما در حقیقت به نظر ضد عادی می رسد اما در واقع این کار لازم و بسیار مفید است.

    طبق 17 پژوهشی که در ژورنال‌های علمی و معتبر چاپ شده، پیروی از یک رژیم بسیار کم چرب در نهایت به افزایش وزن منجر می‌شود! چطور ممکن است؟ 

    طبق مشاهدات و تحقیقات پژوهشگران رژیم مدیترانه‌ای (که غنی از چربی‌های سالم است) باعث می‌شود افراد تا مدت زیادی احساس سیری داشته باشند و اشتهایشان کم شود؛ همچنین هضم چربی‌ها مدتی طول می‌کشد. اما تنها دلیل مصرف چربی سالم، این موارد نیست؛ بلکه این است که بدن ما برای عملکرد صحیح خود به چربی سالم احتیاج دارد. 

    اما نکته‌ بسیار بااهمیت این است که شما باید چربی سالم کنید. مصرف چربی ناسالم نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه بسیار برای سلامتی و تناسب اندام شما مضر است. انواع چربی‌های ترانس باعث افزایش چربی بدن، ذخیره چربی در ناحیه شکم، بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات سلامتی دیگر می‌شود. 

    چربی سالم مثل چی؟

    انواع آجیل‌ها و دانه (به‌طور مثال بادام و گردو) روغن زیتون و روغن نارگیل است.

    با این حال، به یاد داشته باشید که حتی چربی سالم هم هنوز کالری زیادی دارد، بنابراین مصرف شما نباید از اعتدال خارج شود.

     

    چربی سالم

    3. برای چربی سوزی کربوهیدرات مصرف کنید

    پیش از هرچیز باید بدانید قرار نیست بگوییم «برای لاغری باید کربوهیدرات حذف شود» یا «کربوهیدرات دشمن شماست» نه قرار نیست این حرف‌های اشتباه گفته شود. 

    بلکه به شما می‌خواهیم بگوییم که برای چربی سوزی در خانه یا باشگاه فقط لازم است کربوهیدرات‌های خاصی و به مقدار خاصی مصرف کنید.

    آیا می‌شود کلا کربوهیدرات را حذف کرد؟ خیر. کربوهیدرات یک درشت‌مغذیِ ضروری است و نباید کنار گذاشته شود. شما برای حفظ انرژی روزانه و حتی حفظ توده عضلانی به کربوهیدرات نیاز دارید. از طرفی تمام رژیم‌هایی که یک درشت مغذی را حذف می‌کنند محکوم به شکست هستند! (تا کی می‌شود نان نخورید؟) 

    کربوهیدرات مثل چی؟ 

    غلات کامل تصفیه نشده، همراه با سبوس و دانه، یا به عبارت دیگر کربوهیدرات پیچیده.

    اگر متوجه نشدید دقیقا چه نوع کربوهیدراتی مجاز است، در ادامه برایتان به ترتیب الویت توضیح می‌دهیم.

    نان جو، برنج قهوه‌ای، کینوآ، نان سنگک، برنج سفید، پاستا و ماکارونی دم نکشیده، سیب‌زمینی تنوری یا آبپز (سرخ‌شده نباشد)

    مواردی را که در بالا اشاره کردیم می‌توانید به میزانی که کارشناس تغذیه برایتان مجاز می‌کند مصرف کنید.

    کربوهیدرات

    4. تمرینات هوازی برای چربی سوزی

    کاردیو، ایروبیک یا همان تمرینات هوازی، یکی از رایج‌ترین راهکارها برای تسریع و شدت دادن به چربی سوزی است! در مسیر کاهش وزن و تناسب اندام ورزش برای شما مثل یک یار کمکی عمل می‌کند و به فرآیند چربی سوزی سرعت زیادی می‌دهد. 

    تمرینات هوازی البته فقط برای لاغر شدن نیستند؛ بلکه برای سلامت قلب و عروق و تقویت ریه‌ها بسیار مفید و کارمد هستند. علاوه‌بر این انجام ورزش‌های هوازی در سه جلسه 40 دقیقه‌ای در هفته می‌تواند ذهن شما را از تنش و نگرانی برهاند، شادی و نشاط را به زندگی بیاورد و البته چند سانتی از دور شکم شما کم کند! (یک تیر و این همه نشان؟!)

    ورزش هوازی مثل چی؟

    مثل دوچرخه‌سوازی، ایروبیک، دویدن، شنا، و یا فقط به سادگی پیاده روی سرعتی.

     

    در ادامه یک تمرین 15 دقیقه‌ای هوازی برای شما قرار داده‌ایم تا پس از هر جلسه تمرین قدرتی خود انجام دهید. 

    اگر زانو درد یا کمردرد دارید این تمرینات برای شما مناسب نیست.

     

     

    5. تمرینات قدرتی، یک ضرورت غیرقابل حذف در چربی سوزی

    تمرینات قدرتی را شروع کنید. تمرینات قدرتی نوعی ورزش است که شما را ملزم می‌کند عضلات خود را در برابر مقاومت منقبض کنید. این نوع تمرینات باعث ایجاد توده عضلانی و افزایش قدرت بدنی شما می‌شود.

    تمرینات قدرتی (منظور کار با وزنه دمبل و کش ورزشی) به شما کمک می‌کند توده عضلانی بسازید، (و در نتیجه عضلهسازی) متابولیسم پایه را بالا ببرید، چربی‌های اضافه را بسوزانید،تراکم معدنی استخوان‌هایتان بالا رود، قوی‌تر شوید و آمادگی جسمانی‌اتان بالاتر رود، روحیه و خلق‌وخوی شادتری به دست بیاورید و از همه مهم‌تر به اندام خود فرم دلخواه بدهید.

    یادتان باشد که هرچه بدن شما عضله‌ای‌تر باشد، هر روز کالری بیشتری می‌سوزانید؛ حتی اگر تنها هدف شما این باشد که چربی‌های بدنتان را کاهش دهید، باز هم باید وزنه بزنید.

    این کار باعث می‌شود وزنی که از دست می‌دهید مربوط به آب‌شدنِ چربی‌ها باشد، نه عضلات؛ چون اگر عضلاتتان آب شوند، سوخت‌وساز بدنتان پایین می‌آید و تلاشتان برای از دست‌دادنِ چربی‌ها نتیجه‌ای نمی‌دهد. بله، حتی یک فرد بی‌اشتها هم می‌تواند درصد بالایی از چربی در بدن خود ذخیره کرده باشد.

    تمرین قدرتی را از کجا شروع کنیم؟ 

    شما می‌توانید از مربیان فیتامین برای تمرینات قدرتی برنامه بگیرید. فقط کافی است شماره تماس خود را در این باکس وارد کنید.

    دریافت مشاوره تلفنی

    برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین
    شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

     

    6. چربی سوزی فوری با تمرینات پرفشار هوازی

    تمرین هوازی با شدت زیاد، که به آن HIIT نیز گفته می‌شود، نوعی تمرین است که شما در آن چند دقیقه (یا در موارد پیشرفته‌تر چند ثانیه) با شدت فعال تمرین می‌کنید و سپس دوره‌های استراحت کوتاهی دارید. مطالعات نشان می‌دهد که تمرینات HIIT می‌تواند به طرز باورنکردنی در افزایش چربی سوزی و کاهش وزن موثر باشد. یک مطالعه خیلی جالب تاثیر شگفت‌انگیزی از تمرینات پرفشار نشان داد.

    در این مطالعه تعدادی مرد جوان سه بار در هفته جلسه 20 دقیقه‌ای تمرین هیت داشتند. پس از یک دوره 12 ماهه هرکدام به طور متوسط 3 کیلوگرم چربی کم کرده بودند؛ بدون این‌که حتی تغییری در رژیم غذایی یا سبک زندگی آن‌ها رخ داده باشد! خبر خیلی خوب‌تر این بود که تک تک آن‌ها کاهش چشمگیری در سایز دور کمر خود داشتند. 

    خاصیت دیگر تمرین هیت، چربی سوزی بعد از اتمام تمرین یا همان after burn آن است. به زبان ساده، وقتی تمرین هیت انجام می‌دهید کالری زیادی می‌سوزانید، اما حتی پس از اتمام تمرین هم بدن در حال چربی سوزی است و تا 24 ساعت متابولیسم شما بالاست! (چه چیزی از این بهتر؟)

    اگر شما هم مثل ما عاشق تمرین هیت شده‌اید می‌توانید از فیتامین برنامه ورزشی مخصوص خود دریافت کنید! 

     

    7. برای چربی سوزی هوای خوابتان را داشته باشید

    از امشب شروع کنید و کمی زودتر به رخت‌ِخواب بروید تا به مرور زمان تأثیر خواب کافی را ببینید. چون خواب کافی با کاهش اشتها و احساس گرسنگی ارتباط دارد. همچنین باعث چربی‌سوزری می‌شود و به جلوگیری از افزایش وزن هم کمک می‌کند.

     

     

    8. مقیاس‌های اندازه‌گیری را به حال خودشان بگذارید

    برای این‌که بتوانید چربی بسوزانید و عضله بیاورید، مقیاس‌های اندازه‌گیری را رها کنید. ترکیب و فرم بدنِ شما و این‌که چطور در آینه به‌نظر می‌‌رسید، اهمیت بیشتری دارد تا چیزی که مقیاس‌های اندازه‌گیری نشان می‌دهند.

    حتی ممکن است خیلی سخت تمرین کنید و تغذیه صحیح هم داشته باشید و ۳ کیلو عضله بسازید و ۳ کیلو چربی بسوزانید، اما در این حالت مقیاس‌های اندازه‌گیری چه چیزی را نشان می‌دهند؟ این‌که وزن شما هیچ تغییری نکرده است.

    در این‌صورت، حتی اگر خیلی خوب پیشرفت کرده باشید، باز هم احساس ناکامی خواهید داشت. بنابراین می‌توانید از مقیاس‌ها به‌عنوان یک راهنما استفاده کنید، اما این‌که در آینه چطور به نظر می‌رسید و چه احساسی به بدنتان دارید و لباس‌ها در تن شما فیت می‌شوند یا نه، خیلی بهتر از مقیاس‌ها می‌توانند پیشرفت شما را نشان دهند.

     

    9. قرص چربی سوز یا پول سوز؟ 

    خیلی از ما احتمالا یک بار هم که شده به فکر قرص چربی سوز یا دمنوش‌های لاغری بوده‌ایم! حق هم داریم چراکه وسوسه کننده است. اما حقیقت این است که چربی سوزی فرمولی جز ورزش و تغذیه ندارد. 

    محصولاتی مثل کپسول چربی سوزی، قرص چربی سوز، دمنوش لاغری و … فقط جنبه تجاری دارند و پول شما را هدر می‌دهند. 

    اما کاش فقط هدر دادن پول بود، محتویات تشکیل دهنده چنین داروهایی مشخص نیست و ممکن است بسیار برای سلامتی شما خطرناک و آسیب‌زا باشد. 

    بهتر است با سلامتی خود ریسک نکنید و وقت و پول خود را هدر ندهید.

    نتیجه‌گیری

    شاید بارها رژیم‌های خودسرانه و شدیدتان جواب داده و لاغر شده‌اید، اما دوباره بعد از مدتی وزنتان حتی بیشتر از قبل شده و این اضافه وزن، به‌شدت باعث افسردگی‌تان شده. در این مطلب 9 نکته برای چربی‌سوزی فوری به همراه تمرینات چربی‌سوزی معرفی شد که انجام آن‌ها باعث کم شدن چربی‌های بدنتان می‌شود.

    یادتان باشد برای این‌که چربی‌سوزی و لاغری بدونِ بازگشت را تجربه کنید باید از یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی ورزشی اصولی استفاده کنید.

    اگر تا الان نتوانستید به هیچ برنامه‌ای اعتماد کنید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا در برنامه ورزشی آنلاین فیتامین همراه با برنامه غذایی ورزشی ثبت نام کنید، تا علاوه‌بر تجربه چربی‌سوزی فوری، بدونِ هیچ آسیبی، برای همیشه به فرم بدنی ایده‌آلتان برسید.

     

    منبع: healthline

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    Sending
    User Review
    5 (15 votes)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    احمدرضا ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

    سلام خوبه ولی من سابیدگی زانو دارم برام خیلی سخته چون زانوم درد می گیره

    کارشناس فیتامین ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

    سلام احمد رضای عزیز اگر ساییدگی زانو دارین این تمرینات رو انجام ندین و برنامه مخصوص به خودتونو دریافت کنین. عدد ۱۱ رو به ۱۰۰۰۹۸۴۸ ارسال کنین تا مربی باهاتون تماس بگیره.🌷

    ×