۷ نظر
تمرینات برجسته کردن باسن

برجسته کردن باسن با ۷ تمرین روزانه

تعداد بازدید

4269

زمان مطالعه

3 دقیقه

آخرین به روز رسانی

۰۸ مهر ۱۴۰۲
فهرست مطالب

    وقتی صحبت از قوی‎ کردن و برجسته کردن باسن به میان می‌آید، بیشتر افراد بلافاصله یاد حرکت اسکوات میفتند؛ اما علاوه بر اسکوات، حرکات مؤثر دیگری هم برای برجسته کردن باسن و خوش فرمی آن وجود دارد. تمرینات مربوط به پایین تنه که با استفاده از وزن بدن انجام می‌شوند، برای قوی‌تر کردن و برجسته کردن باسن فوق‌العاده هستند.

    یکی از اهداف ورزشیِ افراد زیادی، باسن برجسته است، اما چگونه و با چه روشی؟ بهترین تمرینات برای ساختن باسن برجسته کدام است؟ با ما همراه باشید تا به جواب همه این پرسش‌ها برسید.


    پایین تنه قوی در زندگی به کمک شما می‌آید. شما برای هر نشست و برخواست از عضلات پایین تنه‌ای خود کمک می‌گیرید و همچنین ورزیده کردن گروه‌های عضلانی بزرگ به کمک تناسب اندام و بالا بردن متابولیسم بدن شما می‌آید.

    برجسته کردن باسن با ورزش

    چگونه باسن برجسته می‌شود؟

    ابتدا بهتر است از نظر فیزیولوژی ورزشی و علمی ببینیم که چه چیزی باعث می‌شود که باسن بزرگ و برجسته‌ای داشته باشیم. باسن (عضلات گلوتئال) نیز مانند قسمت‌های دیگر بدن از عضله تشکیل‌شده است.

    باسن دارای سه بخش و گروه عضلانی یعنی سرینی بزرگ، میانی و کوچک است. شما نیز می‌توانید عضلات گلوتئال را مانند هر عضله دیگری تقویت کنید. البته نمی‌گوییم که ژنتیک، نقشی در برجستگیِ باسن ندارد، ولی از طریق ورزش‌های مناسب می‌توانید باسن برجسته و جذابی بسازید.

    ترفندی که خیلی‌ها نمی‌دانند

    اگر قصد عضلانی‌تر کردن و برجسته کردن باسن و ران‌ها را دارید، فیتامین می‌خواهد رازی را با شما درمیان بگذارد. اگر تمرینات باسن و پا را فقط با یک پا انجام دهید، اثربخشی آن را چند برابر خواهید کرد؛ زیرا وقتی‌که وزن بدن‌تان را تنها روی یکی از پاها بیندازید، تمرین چالشی‌تر شده و عضلات پا و باسن زودتر فرم خواهد گرفت و دیگر نیاز نیست برای داشتن پا و باسن جذاب، زیاد صبر کنید.

    موثرترین روش برای برجسته کردن باسن و رسیدن به اندام دلخواه‌تان، داشتن یک برنامه ورزشی اختصاصی و هدفمند است. همین حالا با مربیان فیتامین مشورت کنید تا بهترین برنامه را برای‌تان طراحی کنند.

    نمیدونی چطور شروع کنی!؟
    نمیدونی چطور شروع کنی!؟
    شماره تماست رو وارد کن تا مربی‌های فیتامین راهنماییت کنند.

    نوع ورزش و تأثیر آن بر روی برجسته کردن باسن

    به طور کلی ورزش‌های مربوط به پایین‌تنه هرکدام به‌صورت مجزا بر روی عضلات پایین‌تنه تأثیر داشته و نهایتاً منجربه تغییر فرم باسن و خوش‌فرم‌شدنِ آن خواهد شد، اما به یاد داشته باشید که برای هر هدفی باید برنامه ورزشی منحصر به فردی داشته باشید.

    اگر هدفتان فقط فرم دادن و برجسته کردن باسن است، می‌توانید با برنامه ورزشی مخصوصِ دویدن و راه رفتن، به این خواسته دست یابید. اگر هم هدفتان بزرگ‌کردنِ سایز باسن باشد، بهتر است حرکاتی مثل باربل اسکوات یا پرس پا با دستگاه را انجام دهید. البته اگر قصد از بین بردن چربی‌های اضافه باسن و فرم‌گرفتنِ آن را دارید، بهترین راه چربی سوزی، انجام ورزش‌های هوازی خواهد بود.

    حرکات ورزشی برای داشتن باسنی برجسته

    اکنون به معرفی بهترین تمرینات و حرکات برای برجسته کردن باسن می‌رسیم. در زیر یک نمونه برنامه برای ساخت باسن برجسته می‌آوریم. این نمونه برنامه جهت آشنایی شماست و هر کس باید برنامه شخصی خود را داشته باشد تا بهترین نتیجه را از تمرینش بگیرد.

    نام حرکتتعداد ست و تکرار
    اسکوات دمبل دبل پالسست اول۱۲تا / ست دوم ۱۲تا / ست سوم ۱۰تا / ست چهارم ۸تا
    لانگ به عقب هالتر۳ ست ۱۲تایی
    اسکوات نیمه پایین دمبل۳ ست ۱۵تایی
    لانگ ضربدری اسمیت۳ ست ۱۲تایی
    اسکوات راه رفتنی از پهلو۳ ست ۱۵تایی
    هیپ تراست اسمیتست اول۱۲تا / ست دوم ۱۲تا / ست سوم ۱۰تا / ست چهارم ۸تا
    کیک بک ایستاده پا صاف دستگاه۳ ست ۱۵تایی

    سخن پایانی

    تمرینات زیادی برای برجسته کردن باسن و خوش فرمی آن وجود دارد. بسیاری از این تمرینات نیازی به دستگاه بدنسازی و تجهیزات ندارد و شما با وزن بدن‌تان می‌توانید آن‌ها را به راحتی انجام دهید و به باسن برجسته و خوش فرم برسید. در این مطلب انواع تمرینات و حرکات را برای برجسته کردن باسن گفتیم.

    منبع : greatist.com

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    4.4/5 - (20 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    فرزانه ۰۳ آبان ۱۴۰۲

    من ورزش پر شدن باسن رو‌انجام‌ میدم قرص یا آمپولی وجود نداره ک تاثیر رپ دوچندان کنه

    کارشناس فیتامین ۰۳ آبان ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز خیر، ما چنین دارویی رو نمی‌شناسیم. باید تغذیه ی مناسب و هدفمندی داشته باشید.

    پریوش شریعتی ۰۵ تیر ۱۴۰۲

    این ورزش برای خانمها هم جواب میده؟

    کارشناس فیتامین ۰۷ تیر ۱۴۰۲

    بله دوست عزیز

    زارا ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    به نظر من نکته ی بسیار مهمی که در ابتدای مطلب اشاره نشد مساله ی تغذیه بود. شما حتی اگر ۲۰۰ کیلو تراست بزنی اما تغذیه ی درست نداشته باشی مطمانا نمیتونی به هدفت ایده عالی که تو این مورد فرم دهی یا چربی سوزی هست دست پیدا کنی! و همچنین مساله ی هایدریت بودن بسیار بسیار مهم و حیاتی هست. و مطمان باشید فرم و تکنیک رو به خوبی فهمیده اید قبل از اضافه کردن وزن برای هر نوع لیفتینگ. موفق باشید :)

    دختر هیمالیا ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    منو دوستم این تمرینا رو انجام میدیم مرسی فیتامین خیلی به دردبخور بود

    کارشناس فیتامین ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    عالیه! همیشه خفن باشید!

    ×
    app-presentation