2 نظر
Sending
User Rating 4.88 (8 vote)
یوگا در خانه

یوگا چیست و چگونه یوگا در خانه را شروع کنم؟

تاریخ انتشار

03 اسفند 1399

تعداد بازدید

456

زمان مطالعه

6 دقیقه

به عصر «همه چیز در خانه» و مخصوصا «ورزش در خانه» خوش آمدید! و حالا می‌خواهیم در این مطلب شما را به دنیای حرکات یوگا در خانه ببریم. 
دقیقا یوگا چیست و انجام حرکاتش شما را به چه هدفی می‌رساند؟ اگر بخواهیم خلاصه بگوییم همان ورزش اعجاب‌انگیزی‌ست که تغییر فوق‌العاده‌ای در ذهن و جسمتان به‌وجود می‌آورد.

پیشنهاد می‌کنیم حتما این ورزش را در فضای دلخواهتان، چه باشگاه و ه خانه، تجربه کنید. این روزها همه کارها در خانه انجام می‌شود. حالا که دیگر انجام همه چیز در خانه شدنی است؛ چرا ورزش یوگا نباشد؟

در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه حرکات یوگا در خانه را شروع کنید. چه چیزهایی لازم دارید و یا اصلا لازم ندارید. از کجا و با چه کسی شروع کنید و حتی چه موزیکی را برای تمرینتان انتخاب کنید.

حالا یک نفس عمیق بکشید و خواندنِ این مطلب را شروع کنید. 

 

حرکات یوگا در خانه

حرکات یوگا در خانه را به این ترتیب شروع کنید

 

1. یک ساک ورزشی کوچک برای حرکات یوگا در خانه : وقتشه که مت یوگا رو پهن کنی

حالا که تا حدی به جواب یوگا چیست رسیدید و می‌خواهید این ورزش را شروع کنید، لازم است درباره وسایل مورد نیاز در یوگا هم اطلاعات کافی داشته باشید. ورزش یوگا وسایل زیادی دارد مثل مت، کش‌‌ و بند، آجر و لباس‌های خاصش. البته نگران نباشید، شما احتیاجی به همه این‌ها ندارید.

بهتر است بگوییم که در حقیقت به هیچ‌کدام احتیاجی نیست. فقط در ابتدا پک کاملی تهیه کنید. اگر فقط یک دست لباس راحت و یک فضای تمیز و مرتب داشته باشید کافی است. پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه کار، وقتی کمی پیشرفت کردید، به خودتان یک مت یا بند هدیه دهید.

 

حرکات یوگا

مت یوگا

 

2. برای انجام یوگا در خانه از مربی یا ویدیو آموزشی کمک بگیرید

اگر به جز این‌که بدانید یوگا چیست کمی هم با حرکات این ورزش فوق‌العاده آشنا هستید، پس کار شما خیلی راحت می‌شود. البته در غیراین‌صورت هم مشکلی وجود ندارد. با سرچ در اینترنت، یا حتی صفحات اینستاگرام، یوتیوب و… آموزش‌های رایگان خوبی برای یوگا گذاشته می‌شود. اگر بخواهید می‌توانید با این ویدیو آموزش یوگا در خانه تمرین کنید.

 

 

 

یوگا در خانه می‌تواند یک سبک زندگی جدیدی باشد. برای تمام کسانی که تناسب اندام را دوست دارند، می‌خواهند ذهن و جسم سالم و متمرکزی داشته باشند و یا به سادگی به خود علاقه مند هستند! 

در روزهایی که کاملا احساس خستگی میکنید، سعی کنید یک برنامه تمرینی ساده از حرکات یوگا را انجام دهید تا از خواب بیدار شوید و روزتان را دوباره شروع کنید.

 

 

3. از 5 نفس عمیق، 5 حرکت اصلی و 5 دقیقه تمرین استفاده کنید

قدرِ تک‌تکِ ثانیه‌ها در جلسات تمرینی را بدانید. چرا؟ چون هر ثانیه در یوگا بسیار مهم است. تک‌تک نفس‌هایی که می‌کشید حساب است و ارزش دارد. اگر در مودِ انجام این ورزش نیستید یا وقتش را ندارید، فقط 5 دقیقه وقت بگذارید!

بله فقط 5 دقیقه. 5 دقیقه یک جا بنشینید، به جسم و روحتان آرامش بدهید و نفس‌های عمیق بکشید. 

برای این می‌گوییم از 5 دقیقه شروع کنید، چون بهتر است با قدم‌های کوچک شروع کنید و به آن پایدار باشید تا این‌که قدم بزرگی بردارید که هرگز به آن پایبند نیستید.

بهتر است از آرامش ذهن و تمرکز بر تنفس شروع کنید تا آمادگیِ لازم را برای انجام تمرینات داشته باشید.

 

یوگا در خانه

4. سراغ حرکات اصلی یوگا در خانه بروید 

یوگا انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها شامل حرکات مختلف با هدف خاصی است. بهتر است برای شروع، چند حرکت اصلیِ یوگا در خانه را انجام دهید و کم‌کم در این حرکات پیشرفت کنید. مطمئن باشید عاشق این ورزش خواهید شد. 

 

5 حرکت اصلی برای آشنایی شما با یوگا در حانه

این 5 حرکت یوگا در خانه را برای شروع انجام دهید. بگذارید بدنتان به شما بگوید چقدر می‌خواهد حرکت کند. اگر همین مقدار چیزی است که باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید، پس به آن پایبند باشید و از آن لذت ببرید.

 

یک) وضعیت کودک

 

انجام این حرکت، مفید برای: این حرکت برای احساس یک کشش عمیق از گردن تا ستون فقرات و لگن است.

انجام این حرکت، مضر برای: اگر باردار هستید، فشار خون بالا دارید یا خم شدن روی زانو برایتان سخت است انجامش ندهید.

متمرکز انجامش دهید: با تمرکز بر روی آزادسازی و رهاسازی عضلات پشتی و ستون فقرات این حرکت را انجام دهید.

دو) حرکت ترکیبی خط‌کش و سگ سر پایین 

 

انجام این حرکت، مفید برای: برای درگیر کردن عضلات شکم و تقویت بالاتنه.

انجام این حرکت، مضر برای: اگر مچ دستان شما ضعیف یا آسیب دیده است یا کمر درد دارید از این حرکت صرف نظر کنید.

متمرکز انجامش دهید: تصور کنید گردن و ستون فقرات شما در این تمرین کشیده می‌شوند.

 

سه) حرکت مار کبرا

 

انجام این حرکت، مفید برای: تقویت فیله کمر

انجام این حرکت، مضر برای: اگر دردها و آسیب‌های مربوط به ستون فقرات یا گردن دارید انجامش ندهید.

 

چهار) سگ سر پایین

 

انجام این حرکت، مفید برای: برای تسکین درد کمر

انجام این حرکت، مضر برای: اگر باردار هستید، فشار خون دارید یا کمر درد دارید انجامش ندهید.

پنج) حرکت درخت

 

انجام این حرکت، مفید برای: تقویت تعادل، اصلاح وضعیت بدنی و بالا بردن قدرت میان تنه.

انجام این حرکت، مضر برای: اگر فشار خون پایین دارید یا وضعیت پزشکی خاصی دارید که تعادل ندارید، این حرکت از حرکات یوگا برایتان مناسب نیست.

شش) حرکت جسد

 

انجام این حرکت، مفید برای: افزایش تمرکز، بهبود گردش خون، کاهش خستگی ذهن و جسم، آرامش اعصاب، کاهش آسم، یبوست، دیابت، گوارش و بی‌خوابی.

انجام این حرکت، مضر برای: برای همه افراد خوب است.

 

نکات مهم حرکات یوگا در خانه

این‌که تصمیم دارید در خانه یوگا کنید خیلی خوب است. فقط حواستان به نکاتی که در ادامه می‌گوییم باشد تا تجربه انجام تمرین باکیفیت‌تر و امن‌تری داشته باشید.

 

  • با توجه به شرایطتان سراغ یوگای خاص بروید

اگر باردار هستید، دردهای مفصلی یا فقراتی دارید، یا مشکلات تعادلی دارید توصیه می‌شود از یوگای مخصوص شرایط خودتان استفاده کنید و از تمرینات و حرکات عمومی یوگا که در اینترنت وجود دارد استفاده نکنید.

 

حرکات یوگا بارداری

 

  • محدودیت‌های خود را هوشمندانه به چالش بکشید

قرار نیست تمرین شما خیلی سخت یا خیلی آسان باشد. بلکه باید برای شما مناسب باشد. مفهوم این حرف این است که تمرینات باید چالشی و در عین حال مناسب توانایی‌های شما باشند.

و فاصله بین این دو نقطه مرز باریکی است که مربی متخصص باید شما را راهنمایی کند. توصیه می‌کنیم در حین تمرین تا جایی که می‌توانید تلاش کنید و از فشار یک تمرین جانانه لذت ببرید اما فشار بیش‌ازحد به خود وارد نکنید و هرگونه درد را جدی بگیرید.

 

حرکات یوگا

  • لباس مناسبی بپوشید که انجام یوگا در خانه را تکمیل کند

همان‌طورکه در بالاتر گفتیم لباس خاصی برای یوگا لازم نیست بلکه چند ویژگی ساده است که باید رعایت کنید.

یکی این‌که لباس راحت و نخی تن کنید. لباس شما باید در یک کلمه «راحت» باشد تا بدنتان به راحتی در آن بچرخد و به حرکت درآیید.

جنس لباس هم بهتر است نخی و از الیاف طبیعی باشد چراکه قرار است حسابی عرق کنید!

سخن پایانی

برای این‌که بدانید چگونه یوگا در خانه را شروع کنید، اول لازم است تا حدی بدانید یوگا چیست تا کلا بدانید ورزشی که سراغش رفتید شما را به چه هدفی می‌رساند. در این مطلب راهنمای قدم به قدم آموزش یوگا در خانه را برای شما توضیح دادیم. با خواندنِ این مطلب دیگه راه برایتان روشن شد و می‌دانید یوگا در خانه را چگونه شروع کنید و تمریناتتان را پیش ببرید.

 

 

برگرفته از وب سایت

نیویورک تایمز 

ووگ بریتانیا

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Sending
User Review
4.88 (8 votes)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
آذر ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

ممنون قشنگ بود

کارشناس فیتامین ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

سلام اذر عزیز. ممنون از همراهیتون🌷

×