2 نظر
Sending
User Rating 5 (5 vote)

دستور تهیه 8 سالاد رژیمی چربی‌سوز و لاغرکننده برای ورزشکاران – بخش دوم

تاریخ انتشار

01 شهریور 1399

تعداد بازدید

834

زمان مطالعه

6 دقیقه

سالاد رژیمی چربی‌سوز و لاغرکننده ؛ اضافه‌کردنِ سالاد رژیمی به برنامه غذایی می‌تواند باعث لاغری همه افراد به‌ویژه ورزشکاران شود. سالادها یکی از بهترین و خوش‌رنگ‌ترین ترکیبات غذایی است که طرفداران زیادی دارد.

در بعضی کشورها مردم به‌خصوص کسانی‌که تناسب اندام برایشان اولویت دارد، فقط برای خوردنِ سالاد به‌ویژه سالاد رژیمی به رستوران می‌روند و این ترکیب خوشمزه را برای وعده‌های اصلیِ غذایی‌شان انتخاب می‌کنند.

همان‌طورکه می‌دانید تضمینی‌ترین راه کاهش وزن و تناسب اندام استفاده از رژیم غذایی اصولی و ورزش است. همه افراد به‌ویژه ورزشکاران برای تناسب اندام به میوه و سبزی‌جات به‌عنوان وعده‌های غذایی نیاز دارند.

به همین منظور در این مطلب چند سالاد رژیمی و سالم برای کاهش وزن و تناسب اندام را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

۱. سالاد رژیمی بلغور و سبزی‌جات

 

سالاد رژیمی چربی سوز

مواد لازم

بلغور گندم: ۴۰۰ گرم

پیاز قرمز: ۱عدد متوسط

سیر: ۴ حبه

کدو خیاری سبز: ۵ عدد

پیاز گیاه رازیانه: ۲ عدد

فلفل قرمز تند: ۲ عدد

بادمجان: ۲ عدد

لیموترش: ۱ عدد

سبزی‌جات معطر (جعفری،گشنیز، ریحان و…): چند شاخه

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‎گراد گرم کنید. بلغور گندم را به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد گذاشته تا به اصطلاح خیس بخورد، سپس آبکش کرده و کنار بگذارید. کدوها را هلالی شکل و درشت از طول برش داده و بر روی سینی فر قرار ‎دهید.

سیر و پیاز را پوست کنده و ریز خرد کرده، سپس ریز دانه‎های فلفل را جدا کرده و درشت خرد کنید. بادنجان را به تکه‎های درشت تقسیم کنید؛ پیاز گیاه رازیانه را به‎صورت نسبتا ضخیم برش داده و ساقه‎های سبز رنگ را جهت تزئین کنار بگذارید.

فلفل، بادنجان، سیر، پیاز و گل رازیانه را همراه با سیر خردشده اضافه کرده و با چند قطره روغن زیتون هم بزنید؛ در ادامه نمک مواد را تست کنید. سپس مرغ را ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل فر گذاشته و در طول کار هر چند دقیقه یک‌بار مواد را زیرو رو کنید تا جایی‌که سبزی‌جات درون سینی کاملا پخته و برشته شود.

با خارج‌کردن سینی از فر، سرکه سفید را بر روی سبزی‌جات پاشیده و سپس کنار بگذارید تا خنک شود؛ پس از سرد شدن، سبزی‌جات تازه مانند جعفری، ریحان، نعناع و آویشن را روی تخته آشپزخانه قرار داده و کاملاً ریز خرد کنید.

بلغور گندم را در یک تابه بزرگ آب سرد ریخته و روی شعله، شعله را کم می‎کنیم و برای ۲۰ دقیقه آرام‎ می‌پزیم تا دانه‎ها نرم و ملایم شوند. سپس آبکش می‎کنیم.

بلغور را به چند قطره روغن زیتون آغشته و آب ‌لیموترش را روی آن می‌ریزیم. نمک و فلفل را اضافه کرده و با سبزی‌جات خرد شده هم می‎زنیم. سپس رازیانه را بر روی مواد پخش کرده و سرو می‎کنیم.

 

 

۲. سالاد رژیمی گوجه فرنگی و اسفناج

 

سالاد رژیمی

 

مواد لازم

هویج پخته‌شده: ۱ عدد

خیار: ۲ عدد

گوجه‌فرنگی: به تعداد دلخواه

نمک و فلفل: به میزان لازم

روغن زیتون و سرکه بالزامیک: دو قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

هویج را حلقه‌حلقه کرده و با خیار خرد شده و گوجه‌فرنگی و اسفناج داخل ظرفی ریخته و باهم مخلوط کنید. سپس سرکه بالزامیک، روغن زیتون و کمی نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. تهیه این ترکیب و سالاد رژیمی هایی که در این مطلب معرفی شده، در کنار سریع ترین رژیم غذایی برای لاغری تبدیل به یک بمب چربی‌سوز برای کاهش وزن می‌شود.

 

 

۳. سالاد رژیمی شیرازی

 

سالاد رژیمی چربی سوز

 

مواد لازم

گوجه‌فرنگی: ۲ عدد

خیار: ۳ عدد

پیاز متوسط: ۲ عدد

نمک: به مقدار کم

آب‌لیمو یا آبغوره: نصف استکان

 

طرز تهیه

گوجه‌فرنگی، خیار و پیاز را خُرد کرده و باهم مخلوط کنید. بعد از آن آبغوره، آب‌لیمو و یا ترکیب هردو را به مواد سالاد اضافه کنید سپس مقدار کمی نمک بزنید. در صورت تمایل کمی نعنا یا روغن زیتون هم به سالادتان اضافه کنید و سالاد را برای چند دقیقه در یخچال بگذارید، سپس میل کنید.

 

 

۴. سالاد رژیمی زوچینی با گندم گریل‌شده

 

سالاد رژیمی

 

مواد لازم

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز کوچک: یک عدد

فلفل دلمه: یک عدد

کدوی سبز: ۲ عدد

سیر: ۲ حبه

گوجه‌فرنگی: ۱ عدد

کنسرو ذرت: ۱ قوطی

 

طرز تهیه

روغن را در ماهیتابه ریخته و تا داغ شود؛ سپس پیاز را خرد کرده و داخل ماهیتابه سرخ کنید. یک عدد فلفل دلمه را نگینی خرد کرده و ۲ عدد کدوی سبز را پوست گرفته و خرد کنید؛ سپس دو حبه سیر را به پیاز سرخ‌شده اضافه کرده و هم بزنید.

بعد از این‌که کمی سیرها سرخ شد، فلفل دلمه و کدوی سبز را نیز داخل ماهیتابه بریزید. در پایان نمک و فلفل به مقدار لازم به آن اضافه نمایید و بگذارید ۵ دقیقه بپزد.

پس از پخته‌شدن مخلوط داخل ماهیتابه، یک عدد گوجه فرنگی خرد شده و یک قوطی ذرت به آن اضافه کنید و هم بزنید؛ اجازه دهید ۵ دقیقه به خوبی پخته شود.

حالا سالاد زوچینی شما آماده است. می‌توانید روی آن را با ریحان خرد شده تزیین کرده و نوش جان کنید.

 

 

۵. سالاد رژیمی تند سبزی‌جات با بلغور گندم

 

سالاد رژیمی چربی سوز

 

مواد لازم

کلم سفید: ۲۲۵ گرم

هویج: ۲ عدد

خیار: ۱ عدد

فلفل قرمز: ۲ عدد بدون دانه و خلالی‌شده

پیاز کوچک: ۱ عدد خلالی‌شده

بلغور گندم : ۱۰۰ گرم

بادام‌زمینی خرد شده: ۲/۱ پیمانه

سیر له‌شده: ۱ عدد

خیارشور: ۴ عدد خلال شده

سرکه سفید یا آب‌لیمو: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

کلم را باریک و خلالی خُرد کرده و خیار و هویج را به صورت نوارهای بلند و باریک رنده کنید؛ سپس با کلم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

فلفل قرمز را به صورت نواری خرد کرده و با پیاز خلال شده و بادام زمینی مخلوط کنید؛ سپس مرغ پخته و خلالی را با فلفل، پیاز و بادام‌زمینی به مخلوط کلم اضافه کرده تا مواد ترکیب شوند.

در آخر سیر له یا رنده شده را با سرکه، آب‌لیمو، نمک و فلفل روی سالاد ریخته، در یخچال بگذارید تا سرد و مزه‌دار شود، سپس سرو کنید.

 

 

6. سالاد رژیمی کوینولا و لوبیا سیاه

 

سالاد رژیمی لوبیا

 

مواد لازم

روغن نباتی: به مقدار لازم

پیازخرد شده: ۱ عدد

سیر پوست‌کنده و خرد شده: ۳ عدد

کوینولا (بذر گنه‌گنه) خام: ۳/۴ فنجان

عصاره سبزی‌جات: ۱/۲ فنجان

زیره سبز: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل هندی: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل: ۱ قاشق چای‌خوری

دانه ذرت منجمد: ۱ فنجان

لوبیا سیاه شسته و آب‌کش‌شده: ۴۰۰ گرم

گشنیز تازه خرد شده: یک‌دوم فنجان

 

طرز تهیه

در یک ماهیتابه متوسط مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید؛ سپس پیاز و سیر را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا به‌آرامی سرخ شود.

بذر گنه گنه و عصاره سبزی‌جات را به مواد داخل ماهیتابه اضافه نموده و در آن را ببندید. در مرحله بعدی زیره سبز، فلفل هندی، نمک و فلفل را به مواد تابه اضافه کنید؛ سپس حرارت را کم کرده و در ظرف را ببندید تا حدود ۲۰ دقیقه بجوشد.

ذرت منجمد را به تابه اضافه کرده و هم بزنید و بگذارید حدود ۵ دقیقه بجوشد؛ در آخر مواد تابه را به لوبیای سیاه و گشنیز اضافه کنید.

 

 

7. سالاد رژیمی لوبیا چیتی

 

سالاد رژیمی

 

مواد لازم

خیارشور خرد شده: یک پیمانه

لوبیا چیتی پخته‌شده: یک پیمانه

سیب‌زمینی پخته‌شده: یک پیمانه

هویج پخته خردشده: یک پیمانه

لبوی پخته‌شده: یک دوم پیمانه

کاهو: ۶ برگ

سس مایونز: یک پیمانه

نمک و فلفل: به مقدار لازم

سرکه: یک قاشق غذاخوری

آب‌لیموی تازه: یک قاشق غذاخوری

کرفس: به دلخواه

 

طرز تهیه

همه مواد خُرد شده را با سس مایونز رقیق شده مخلوط کرده، سپس کاهوی خُرد شده را به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید در وسط ظرف روی سالاد، زیتون سیاه گذاشته و دور آن را با برگ جعفری تزیین کنید.

 

یادتون نره قسمت اول مقاله ما رو هم بخونید!

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Sending
User Review
5 (5 votes)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
عیوضی ۱۸ مهر ۱۳۹۹

مرسی از معرفی این سالادهای چربی سوز سایتتونو دوس دارم خیلی حرفه ایه

کارشناس فیتامین ۱۸ مهر ۱۳۹۹

تشکر از همراهی شما دوست گرامی 🌷 امیدواریم همیشه سلامت باشید

×