4 نظر
برنامه غذایی ورزشی

طرز تهیه ۵ غذای رژیمی با مرغ

تعداد بازدید

251

زمان مطالعه

4 دقیقه
فهرست مطالب

    یکی از چالش‌های رژيم لاغری یا رژيم غذایی ورزشی، محدودیت منوی غذاهای رژيمی است. داشتنِ لیست غذاهای سالم و کم‌کالری با پخت آسان، کارتان را راحت می‌کند. غذای رژیمی با مرغ یکی از مهم‌ترین‌های این لیست است.

    مرغ به دلیل پروتئین بالایی که دارد، جزء وعده‌های اصلی و یا میان‌وعده‌های ورزشی خیلی از افراد به شمار می‌رود. در این مطلب از فیتامین هفت ویدیو شامل طرز تهیه غذای رژيمی با مرغ برای یک هفته‌تان را به شما آموزش می‌دهیم. اگر جزء افراد پرمشغله هستید حتما این ویدیو‌ها را ببینید تا با خیالتان از برنامه غذایی یک هفته‌تان راحت باشد.

     

    محاسبه کالری و پروتئین غذای رژیمی با مرغ

    غذاهایی که در ادامه این مطلب از فیتامین آموزش می‌دهیم، برای یک نفر کافی بوده و کاملا سالم و رژیمی و زیر ۴۰۰ کالری است. همچنین این چند نوع غذا میزان کربوهیدرات و چربیِ بسیار پایین داشته و با پروتئین بیشتر، باعث سلامتی، تناسب اندام شما می‌شود. پس خیالتان از میزان کالری و سلامت غذاهای رژیمی پیشنهادی ما راحت باشد. با پخت این غذاها تغییر سالمی در سبک برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

     

     

    انواع غذای رژیمی با مرغ برای تناسب اندام و عضله سازی

    خوراک مرغ و لوبیا سبز

     

     

    مواد لازم

    لوبیا سبز: ۵۰۰ گرم

    سینه مرغ: ۶۰۰ رگم

    روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری

    سس سویا: یک قاشق چای‌خوری

    جعفری: یک قاشق غذا خوری

    آویشن: به مقدار لازم

    چاشنی ایتالیایی: به مقدار لازم

     

    طرز تهیه 

    برای پخت اولین غذای رژیمی با مرغ آماده‌اید؟ اول لوبیا سبز را خرد کرده و داخل ظرف آب به همراه کمی نمک آب‌پز کنید. سینه مرغ را خرد کرده و با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون، مرغ را تفت دهید. سپس مقداری سس سویا و فلفل اضافه کنید. لوبیا سبز پخته شده و یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را اضافه کرده و مقداری چاشنی ایتالیایی و آویشن را روی تمام مواد داخل ظرف بریزید.

    مرغ و لوبیا اولین پیشنهاد غذای رژيمی با مرغ آماده است. نوش جان! درباره میران پروتئین مرغ اطلاعاتی دارید؟

     

     

    خوراک مرغ و کدو سبز

     

     

    مواد لازم

    سیب‌زمینی: ۵۰۰ گرم

    کدو سبز: ۵۰۰ گرم

    سینه مرغ: ۴۰۰ گرم

    رزماری، پودر سیر و اورگانو: به مقدار لازم

    روغن زیتون: یک قاشق چایخوری

     

    طرز تهیه

    برای شروع پخت دومین غذای رژیمی با مرغ اول لازم است که ماهیتابه را روی شعله کم بگذارید. یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون داخل ماهیتابه بریزید. سیب‌زمینی و کدو سبز را خرد کرده و همراه با دو قاشق آب بپزید.

    سپس ۴۰۰ گرم مرغ خرد شده را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کرده و بعد از کمی تفت دادن، رزماری، پودر سیر و اورگانو اضافه کنید. در آخر هم نمک و فلفل به مقدار لازم روی مواد بریزید. غذای رژیمی با مرغ آماده است. نوش جان!

     

     

    خوراک مرغ و سبزیجات

     

     

    مواد لازم 

    سینه مرغ: ۴۰۰ گرم

    کلم بروکلی: ۳۰۰ گرم

    هویج متوسط: ۲ عدد

    سیر: یک حبه

    سس سویا و عسل: یک قاشق چای‌خوری

    روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری

     

    طرز تهیه

    یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ماهیتابه ریخته و یک حبه سیر را در آن تفت دهید. مرغ و هویج را اضافه کرده و ترکیب کنید.

    سپس دو قاشق غذاخوری آب و ۳۰۰ گرم کلم بروکلی به ماهیتابه اضافه کرده و آب‌پز کنید. یک قاشق چای‌خوری سس سویا و عسل و کمی فلفل را باهم ترکیب کرده و به مواد اضافه کنید.

    این غذای رژیمی با مرغ را به نوش جان کنید!

     

     

    خوراک مرغ چرخ شده با هویج

     

     

    مواد لازم

    گوشت چرخ کرده مرغ: ۵۰۰ گرم

    هویج متوسط:‌ دو عدد

    سیر: یک حبه

    پنیر موزارلا: ۱۰۰ گرم

    پیاز متوسط: یک چهارم

    فلفل دلمه‌ای متوسط: یک چهارم

    جعفری: یک قاشق غذاخوری

    روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

    پودر زیره و فلفل: به مقدار لازم

     

    طرز تهیه

    هویج٬ها را خرد کرده و با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب بپزید. سپس یک حبه سیر رنده شده اضافه کرده و با هویج‌ها مخلوط کنید.

    حالا نوبت به اضافه کردن گوشت چرخ کرده رسید. بعد از ترکیب مواد داخل ماهیتابه، یک چهارم پیاز را خرد کرده و ترکیب کنید.

    یک چهارم فلفل دلمه‌ای خرد شده را هم به همین صورت مخلوط کنید.

    در آخر هم مقداری زیره، نمک و فلفل و پنیر موزارلا و سپس یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده اضافه کنید. غذای رژیمی با مرغ چرخ شده وبا هویج نوش جانتان!

     

     

    غذای رژیمی مرغ و برنج

     

     

    مواد لازم 

    سینه مرغ: ۴۰۰ گرم

    پیاز متوسط: یک چهارم

    فلفل دلمه‌ای: یک چهارم

    قارچ: دو عدد

    گوجه‌فرنگی متوسط: یک عدد

    برگ ریحان: سه عدد

    سس گوجه‌فرنگی: یک چهارم فنجان

    برنج پخته‌شده: یک چهارم فنجان

    نمک، فلفل، اورگانو: به مقدار لازم

     

    طرز تهیه

    ماهیتابه را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون چرب می‌کنیم. سپس مرغ را اضافه کرده و همراه با نمک و فلفل سیاه تفت دهید.

    یک چهارم پیاز متوسط و یک چهارم فلفل دلمه‌ای خرد شده را داخل ماهیتابه دیگر تفت دهید. سپس قارچ و گوجه‌فرنگی را به آن اضافه می‌کنیم و بگذارید سبزی‌جات بخارپز شود.

    بعد از بخارپز شدن، سس گوجه‌فرنگی، نمک، فلفل و اورگانو را اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردنِ مرغ و ریحان است. در آخر هم برنج پخته شده را به این ترکیب جذاب اضافه کرده و مخلوط کنید.

    این غذای خوش‌آب و رنگ و جذاب آماده است. نوش جان!

     

     

    سخن پایانی

    در این مطلب از فیتامین هفت غذای رژیمی با مرغ را آموزش دادیم. اگر دغدغه سلامتی و تناسب اندام دارید و از طرفی به دلیل مشغله و کار زیاد نمی‌توانید وقت زیادی صرف غذا کنید این غذاهای رژیمی را تهیه کنید. کم‌کم سبک زندگی و برنامه غذایی‌تان تغییر مثبت و سالمی خواهد داشت.

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    الهام علی پور ۰۲ تیر ۱۴۰۰

    چقدر خوشمزه و جذاااب ویدیوها عاالی بودن

    کارشناس فیتامین ۰۵ تیر ۱۴۰۰

    سلام الهام عزیز .نوش جان

    سامان ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

    خیلی مفید بود ممنون ویدیوهاتونم قشنگ کار کردید

    کارشناس فیتامین ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    سلام سامان عزیز. ممنون از نگاه پر مهرتون

    ×