26 نظر
4.4/5 - (17 امتیاز)
برنامه جلو بازو

برنامه جلو بازو حرفه ای

تعداد بازدید

16035

زمان مطالعه

3 دقیقه
فهرست مطالب

    یکی از نیازهای مهم بدنسازانِ حرفه‌ای، برنامه جلو بازو و پشت بازو حرفه‌ای و پیشرفته است. اگر در برنامه ورزشی‌تان جای تمریناتی برای تقویت جلو بازو و پشت بازو خالی است، با ما در این مقاله همراه باشید.

    شما برای حجیم‌کردن و تقویت عضلاتِ جلو بازو و پشت بازو نیاز به حمله سه‌جانبه به این عضلات خواهید داشت.  با قرار دادنِ برنامه جلو بازو در برنامه تمرینی‌تان و انجام تِری‌ ست‌های مربوط به آن، خیال‌تان از بابت تحت فشار قرار دادنِ عضلات راحت می‌شود. همچنین برنامه جلوبازو به شما در داشتنِ بازوهای بزرگ و حجیم کمک زیادی می‌کند.

    شروع برنامه جلو بازو حرفه‌ای

    ابتدا لازم است که تعریف کوتاهی از تِری‌ست داشته باشیم. تری‌ست به ستی گفته می‌شود که در آن سه حرکت پشت سرهم و بدون استراحت انجام دهید. این تمرین با پمپ‌کردنِ ناگهانیِ خون و افزایش ضربان قلب، فشار سه جانبه‌ای به عضله مورد نظر وارد می‌کند.

    در این برنامه تمرینی هر تِری‌ست شامل یک حرکت با هالتر، یک حرکت با دمبل و یک حرکت با سیم‌کش است. همین تنوع ساده عضله جلو بازو و پشت بازو اثری چند برابرِ یک برنامه بدنسازی معمولی خواهد داشت.

    زمان استراحت بین ست‌ها در برنامه تمرینی

    در برنامه جلو بازو شما می‌توانید بدون وقفه طولانی و بلافاصله بعد از هر تری‌ ست به سراغ تری‌ ست بعدی بروید، اما پیشنهاد می‌کنیم که مثلاً بعد از یک تری ست جلوبازو 90 دقیقه استراحت کنید. سپس یکی از تری‌ ست‌های پشت بازو را تمرین کنید.

    لازم است که هر تری‌ ست را به‌صورت متناوب 2 تا 3 بار انجام دهید. انجام کل این تمرین بیشتر از 25 دقیقه وقت‌تان را نمی‌گیرد. البته به‌خاطر فشار تمرین شاید احساس‌تان نسبت به زمان، کمی متفاوت باشد.

    برنامه جلو بازو

    برنامه جلو بازو حرفه ای برای افزایش حجم

    همان‌طور که گفتیم انجام تمرینات جلوبازو برای هر بدنساز حرفه‌ای ضروری است. حالا وقت آن رسیده که یک نمونه برنامه جلو بازو با بهترین حرکات جلو بازو به شما ارائه دهیم:

    1. جلو بازو هالتر

    تعداد ست و تکرار: 3 ست 12 تایی

    2. جلو بازو با دمبل تناوبی

    تعداد ست و تکرار: 3 ست 5 تایی

    3. جلو بازو دمبل شیب مثبت

    تعداد ست و تکرار: 3 ست 12 تایی

    4. جلو بازو سیمکش

    تعداد ست و تکرار: 3 ست 12 تایی

    5. جلو بازو دمبل چکشی

    تعداد ست و تکرار: 3 ست 15 تایی

    6. جلو بازو لاری دستگاه

    تعداد ست و تکرار: 3 ست 8 تایی

    7. جلو بازو صفحه مچ معکوس

    این حرکت از تمرینات برنامه جلو بازو فشار خوبی به عضلات ساعد شما وارد می‌کند.

    تعداد ست و تکرار: 3 ست 12 تایی

    چگونگی انجام برنامه جلو بازو پشت بازو

    این‌که چطور برنامه جلو بازو را انجام دهید هم خیلی مهم است. پیشنهاد ما این است که یکبار تری‌ ست جلو بازو انجام داده و سپس به سراغ یک تِری‌ ست پشت بازو بروید تا عضلات‌تان زمان کافی برای استراحت داشته باشند.

    همین استراحت کوتاه باعث می‌شود تا با شدت بیشتری عضلات خود را تحریک کرده و شاهد رشد عضلانیِ بیشتری باشید. اکنون نکات این تمرین را در در برنامه نیمه پیشرفته و پیشرفته توضیح می‌دهیم:

    • نیمه‌پیشرفته: از آنجایی‌که کل این برنامه تمرینی برای افراد پیشرفته طراحی‌ شده، می‌توان با کم‌کردنِ حجم تمرین، شدت آن را کاهش داد و برای افراد نیمه‌حرفه‌ای هم از آن استفاده کرد؛ مثلاً تمرین برنامه جلو بازو و پشت بازو را در ۲ دور کامل انجام دهید.
    • پیشرفته: اگر حدوداً یک سالی است که برنامه ورزشی دارید یا به باشگاه می‌روید، شما پیشرفته محسوب می‌شوید. بنابراین بهتر است که یک روز در هفته، ۳ دور برنامه تمرینی بالا را تکرار کنید. در صورتی‌که بازوهای‌تان ضعیف است و حس می‌کنید که نیاز به تمرین بیشتری دارید، انجام این برنامه آن هم ۲ بار در هفته، ضعف بازوهای‌تان را به سرعت برطرف خواهد کرد.

    سخن پایانی

    همه بدنسازان برای حرفه‌ای شدن نیاز به برنامه جلو بازو اصولی و تمرینات آن دارند. هرکدام از تمرینات برنامه حرفه‌ایِ جلو بازو و پشت بازو شامل تِری ست‌هایی است که برای افزایش قدرت و حجیم‌شدنِ عضلات بازوی بدنسازان طراحی شده است. این حرکات فوق‌العاده را تمرین کنید تا عضلات‌تان به فرم دلخواه برسد. در این مقاله برنامه جلوبازو و نحوه انجام آن را توضیح دادیم.

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    4.4/5 - (17 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    حسام ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

    سلام در تمرین جلو بازو چند حرکت باید جلو بازو باشه

    کارشناس فیتامین ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز برای شروع سه ست دوازده تایی انجام بدید

    مهدی ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

    سلام ببخشید بهترین تمرین جلو بازو با دمبل که سریع ترین حالت ممکن جلو بازو رو قوی کنه چیه؟

    کارشناس فیتامین ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز تمام حرکات نقش به سزایی دارن و باید با مداومت در تمرین به نتیجه برسید

    داود ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

    سلام تو هفته هر روز جلو بازو پشت بازو کار کنی می سوزه عضلاتت

    کارشناس فیتامین ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز بهتره دو روز در هفته انجام بدید

    آرش ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

    تری ست یعنی جلوبازو هالترودمبل ودمبل شیب دارو باهم بزنیم

    کارشناس فیتامین ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز بله

    میلاد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    آیا میشه بدون مکمل وبدون وزنه وبا انجام حرکات آسون در یک ماه عضله قوی ساخت

    کارشناس فیتامین ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز بدون مکمل بله اما بدون وزنه زدن خیر

    برچسب ها:
    ×
    Gardoone