16 نظر
Sending
User Rating 5 (14 vote)
ورزش پیلاتس

 پاسخ به ۷ سؤال پر تکرار در مورد ورزش پیلاتس که تا به حال نمی‌دانستید

تاریخ انتشار

05 شهریور 1399

تعداد بازدید

1280

زمان مطالعه

4 دقیقه

وقتی خودم را به کسی معرفی می‌کنم و می‌گویم که مربی ورزش پیلاتس هستم، عکس‌العمل‌ها دیدنی و متفاوت است. خیلی‌ها با این رشته ورزشی آشنایی دارند، همگی ابراز علاقه می‌کنند و برای پیشرفت بیشترشان در پیلاتس سؤال‌های زیادی می‌پرسند.

برخی هم هیچ آشنایی با این رشته ورزشی ندارند. دائماً سؤال‌های عجیب و غریبی براساس شایعات می‌پرسند. عده‌ای از این افراد ناآگاه می‌گویند: حیف که به‌خاطر آسیب‌دیدگی‌ام هیچ‌وقت نمی‌توانم ورزش پیلاتس را کار کنم یا می‌گویند یوگا مگر همان پیلاتس نیست؟!

سؤالات زیادی در مورد پیلاتس وجود دارد که اکثر مربیان پیلاتس به آن‌ها پاسخ نداده‌اند. در این مطلب، 7 سؤال پرتکرار ورزش پیلاتس را با هم مورد بررسی قرار داده و همه ابهامات را برطرف خواهیم کرد.

 

 

 

 

 ۷ سؤال پر تکرار در مورد ورزش پیلاتس

 

ورزش پیلاتس فقط مختص خانم‌ها است؟

اتفاقاً همه چیز برعکس تصور شما است. پیلاتس در اصل، توسط شخصی به نام جوزف پیلاتس طراحی شد و فقط مخصوص مردها بود! آقای جوزف پیلاتس، بوکسر و کارمند سیرکی بود که دوره آموزش دفاع شخصی را نیز گذرانده بود.

از طرفی، محل کار او دقیقاً در کنار بزرگ‌ترین سالن باله نیویورک قرار داشت. افراد زیادی از این سالن، برای مشاوره ورزشی، پیش آقای جوزف می‌رفتند.

اما امروزه بیشتر شرکت‌کنندگان در کلاس‌های پیلاتس، خانوم‌ها هستند؛ در حالی‌که این ورزش، از ابتدا برای مردان طراحی شده بود.

 

ورزش پیلاتس

 

ورزش پیلاتس با یوگا متفاوت است؟

در حالی‌که در هر دو ورزش یوگا و پیلاتس، تمرکز بر روی یکی‌‌شدنِ ذهن و روح است و هر دو از یک تکنیک یکسان استفاده می‌کنند، اما تفاوت‌های این دو ورزش، بسیار زیاد است. اصول اولیه یوگا و پیلاتس، باهم کاملاً متفاوت بوده و مدل تنفسی و سبک حرکات، کاملاً باهم فرق دارد. البته ناگفته نماند که ممکن است در مجموع، حرکات یوگا و پیلاتس چندین حرکت یکسان باشد.(با یوگا فول انرژی شوید!)

در ورزش پیلاتس برعکس یوگا، تمرینات و حرکات ورزشی فراتر از حرکات روی تشک بوده و می‌توانید از چندین وسیله دیگر مانند حوله، کمان (barrel) و کادیلاک (Cadillac) استفاده کنید.

تمرینات پیلاتس وسایل زیادی نیاز دارد؟

درست است که جوزف پیلاتس هنگام ابداع این ورزش جدید، وسایل ورزشی خاصی را برای چالش‌٬ترشدنِ تمرینات، معرفی نموده تا فقط به‌صورت درازکش، تمرینات را دنبال نکنید. اما نکته اینجاست که هیچ دلیلی برای خرید وسایل وجود ندارد؛ شما می‌توانید از وسایل موجود در باشگاه استفاده کنید.

 

یوگا

 

تمرینات ورزش پیلاتس آسان است؟

ورزش پیلاتس، تنها زمانی آسان خواهد بود که تمرینات آن را به‌درستی انجام ندهید! اگر اصول اولیه پیلاتس یعنی کنترل، مرکزیت و تمرکز را چاشنی تمرین نکنید، بله تمرینات پیلاتس بی‌نهایت پیش چشمتان ساده خواهد بود.

اگر تمرینات و مراحل، به‌درستی انجام گیرد، قطعاً برای افراد ورزشکار هم چالشی خواهد بود؛ زیرا این تمرینات عضلات هسته بدن را کاملاً درگیر نموده و مهم‌ترین نکته، چگونگی انجام حرکات آن است. به‌خاطر همین باید در انتخاب مربی پیلاتس نهایت دقت را داشته باشید تا مربی مورد نظرتان آگاهی کامل را نسبت به این قضیه داشته باشد.

 

 

تمرینات ورزش پیلاتس بیش‌ازحد سخت است؟

تمرینات پیلاتس حتی برای افراد ورزشکار هم سخت و دشوار است. رشته‌های ورزشی دیگر، نمی‌توانند به‌خوبیِ تمرینات این ورزش، عضلات هسته بدن را درگیر کنند. یکی از ویژگی‌های خوب ورزش پیلاتس، انطباق‌پذیری آن با شرایط و آمادگی بدنی هر فرد است.

 

پیلاتس نیاز به انعطاف‌پذیری بالایی دارد؟

این موضوع شایعه‌ای بیش نیست؛ زیرا یکی از فواید ورزش پیلاتس، انعطاف‌پذیری بیشتر برای ورزشکار است؛ پس لازم نیست در همان ابتدا، بدن منعطفی داشته باشید. با انجام تمرینات پیلاتس و پیشرفت بیشتر در این رشته ورزشی، آرام‌آرام انعطاف‌پذیری بدنی و محدوده حرکتی‌تان بیشتر خواهد شد.

اگر دوست دارید انعطاف پذیری بدن خود را افزایش دهید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله جامع فیتامین “چگونه مثل یک ژیمناست انعطاف پذیری بدن خود را بالا ببریم؟” را مطالعه کنید.

 

 

انعطاف پذیری

پیلاتس فقط مخصوص افراد خوش استایل است؟

این گفته، حقیقت ندارد. ورزش پیلاتس طیف وسیعی از افراد را در برمی‌گیرد. فرقی نمی‌کند که کودک، نوجوان، جوان یا میان‌سال باشید، خوشبختانه این ورزش برای همه مناسب بوده و هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد.

این تمرینات ورزشی، حتی برای افرادی که مبتلا به پوکی استخوان و مشکلات مفصلی و کمر هستند نیز مفید و اثربخش خواهد بود. می‌توانید مطابق با هر شرایطی، تمرینات را آسان یا سخت‌ کنید.

خب حالا که پاسخ همه سؤالاتتان را گرفتید و به کارآمد بودنِ این رشته پی‌بردید، شما را روی تشک پیلاتس، این ورزش جذاب و موثر، خواهیم دید…!

 

منبع وب سایت

sparkpeople

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Sending
User Review
5 (14 votes)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
فائزه ۲۷ دی ۱۳۹۹

سلاااام...من قصد دارم ورزش پیلاتس رو شروع کنم سایت شما کمک خوبی به من کرد تشکرررر♥

کارشناس فیتامین ۲۷ دی ۱۳۹۹

درود بر شما دوست عزیز 🌷 تشکر از همراهی و ثبت نظرتون

زاهد ۰۱ دی ۱۳۹۹

دستتون درد نکنه من از روزی که با سایت شما آشنا شده ام هر روز ورزش میکنم ولذا می برم

کارشناس فیتامین ۰۱ دی ۱۳۹۹

درود بر شما دوست عزیز 🌷 ممنونیم از همراهی شما خوشحالیم از این‌که براتون مفید بوده.

آزاده ۰۸ آذر ۱۳۹۹

چقدر جالب و قشنگ همه پیلاتس کارها خیلی هیکل خوبی دارن

کارشناس فیتامین ۰۸ آذر ۱۳۹۹

درود بر شما دوست عزیز 🌷 بله کاملا درسته. توی تمرینات پیلاتس حرکات اصلاحی هم انجام میشه. شما هم می‌تونید با تمرینات ورزشی و بدنسازی در منزل یا باشگاه به انتخاب خودتون، بدون وسیله یا با وسیله تمرین کنید و استایل فوق‌العاده بسازید. برای مشاوره با کارشناسان و دریافت رژیم غذایی و برنامه ورزشی آنلاین فیتامین عدد 11 رو به شماره 3000602636 بفرستید.

عاشق پیلاتس ۱۷ آبان ۱۳۹۹

پیلاتس خیلی قشنگه من هرروز نیم ساعت پیلاتس کار میکنم و یه روز در میون بدنسازی از فیتامین گرفتم کار میکنم خیلی خوبههههههههههههههههههههههه

کارشناس فیتامین ۱۷ آبان ۱۳۹۹

درود بر شما دوست عزیز 🌷 بسیار عالی ممنون از همراهی‌تون امیدواریم همیشه موفق و سلامت باشید.

Saeedi ۰۸ شهریور ۱۳۹۹

پیلاتس خیلی عالیه البته الان دارم برنامه ورزشی فیتامین رو انجام میدم واقعا خیلی سریع نتیجه گرفتم ممنونم ازتون

کارشناس فیتامین ۰۸ شهریور ۱۳۹۹

بله دوست عزیز پیلاتس ورزش خیلی خوبیه. خیلی خوشحالیم که با برنامه ما به هدفتون رسیدید 🌷

×