2 نظر
4.6/5 - (11 امتیاز)
غذا با ماهی

غذا با ماهی ؛ طرز تهیه 6 غذای رژیمی با ماهی

تعداد بازدید

970

زمان مطالعه

3 دقیقه
فهرست مطالب

    غذا با ماهی یک غذای سالم و سرشار از مواد مغذی است و مصرف آن برای رژیم های‌مختلف توصیه می‌شود. قرار دادن ماهی در رژیم غذایی‌تان نه تنها باعث می‌شود که پروتئین‌ها و ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف را دریافت کند بلکه از برای سلامتی فایده زیادی دارد و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. در این مطلب با ما باشید تا طرز تهیه 6 غذا با ماهی را به شما آموزش دهیم.

    ماهی سالمون با سبزیجات

    مواد لازم

    • گوجه فرنگی: یک عدد
    • پیاز متوسط: یک‌چهارم
    • جعفری: یک قاشق غذاخوری
    • آبلیمو: یک+یک قاشق غذاخوری
    • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
    • سالمون: 400گرم
    • ذرت: 100گرم
    • پودر زیره و فلفل قرمز: مقدارکمی
    • پاپریکا و پودر پیاز: مقدار اندکی

    طرز تهیه غذا با ماهی سالمون

    1. ابتدا پیاز، گوجه‌فرنگی و جعفری را خرد کنید و در ظرفی بریزید.
    2. سپس ذرت، نمک، فلفل و آبلیمو را به آن اضافه کنید.
    3. برای تهیه سس سالمون، پودر زیره، فلفل قرمز، پاپریکا، پودرپیاز، نمک و فلفل را با روغن زیتون ترکیب کنید.
    4. برای مزه‌دار کردن ماهی، ابتدا آن را با یک قاشق آبلیمو و سپس با سسی که تهیه کرده‌اید، آغشته کنید.
    5. فیله مزه‌دار شده را بپزید و در کنار مخلوط سبزیجات قرار دهید. از ماهی رژیمی و خوشمزه‌تان لذت ببرید.

    ماهی با پوره لوبیا

    مواد لازم

    • گوجه گیلاسی: 5 عدد
    • فیله ماهی: 500گرم
    • لوبیای پخته شده: 500 گرم
    • سیر: یک حبه
    • ریحان: 5برگ
    • روغن زیتون: 1+1 قاشق چای خوری
    • پوست لیمو رنده‌شده: 1 قاشق غذاخوری
    • آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

    طرز تهیه

    1. برای تهیه این غذا با ماهی، ابتدا گوجه‌ها را با روغن زیتون و کمی نمک و فلفل، مزه‌دار کنید.
    2. حالا فیله‌ها را مزه دار کنید و پوست لیمو‌ رنده‌شده را روی آن‌ها بریزید.
    3. فیله‌ها را کنار گوجه‌ها در فر قرار دهید و فر را روی درجه حرارت 176 درجه سانتیگراد و برای 10 دقیقه تنظیم کنید.
    4. سپس لوبیای پخته‌شده را به همراه یک حبه سیر، در مخلوط‌کن بریزید و روغن زیتون و آبلیمو را به آن اضافه کنید.
    5. نمک، فلفل و ریحان را به مواد بیفزایید و همه را باهم مخلوط کنید.
    6. ماهی و گوجه پخته‌شده را از فر خارج کنید و کنار پودر لوبیا قرار دهید. از غذای خوشمزه‌تان لذت ببرید.

    سالمون با حمص

    مواد لازم

    • فیله سالمون: 400 گرم
    • نخود پخته‌شده: 400گرم
    • خودفرنگی پخته‌شده: 200گرم
    • ماست یونانی: 100گرم
    • برگ نعناع: 7 عدد
    • برگ اسفناج: چند عدد
    • تربچه: دو عدد

    طرز تهیه

    1. ابتدا فیله سالمون را با روغن، نمک، فلفل و دو برش لیمو مزه‌دار کنید.
    2. سپس ظرف را به‌مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید و دمای آن را روی 176 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.
    3. حال برای تهیه حمص، نخود پخته شده و نخود فرنگی پخته شده را در مخلوط‌کن بریزید.
    4. مقدار اندکی نمک، فلفل به همراه نعناع و ماست یونانی اضافه و مواد را مخلوط کنید.
    5. برای سرو غذا از چند عدد برگ اسفناج، دو تربچه و یک قاشق غذاخوری آبلیمو استفاده کنید.
    6. در آخر ماهی پخته شده را در کنار حمص بگذارید و مقداری نمک، فلفل و آبلیمو روی مواد بریزید.

    ماهی با سیب‌زمینی

    مواد لازم

    • سیب‌زمینی کوچک: 700گرم
    • فیله ماهی: 600گرم
    • آبلیمو: یک قاشق غذاخوری
    • روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
    • پوست لیمو: دو قاشق غذاخوری
    • شوید تازه: یک قاشق غذاخوری

    طرز تهیه

    1. برای تهیه این غذا با ماهی سیب زمینی‌ها را برش دهید و با نمک، فلفل، روغن زیتون و پوست لیمو مزه‌دار شان کنید.
    2. سیب زمینی‌ها را همراه با فیله ماهی برش خورده در سینی فر قرار دهید.
    3. برای مزه‌دار کردن فیله ماهی از روغن زیتون، پوست لیمو، نمک و فلفل استفاده کنید.
    4. سینی را در فر قرار دهید و آن را برای پانزده دقیقه روی دمای 176 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.
    5. برای چاشنی از شوید تازه، آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل استفاده کنید. غذای خوشمزه‌تان حاضر است!

    ماهی کاد

    مواد لازم

    • فیله کاد: 400گرم
    • فلفل دلمه‌ای: یک عدد
    • اسفناج: 400گرم
    • پنیر کم چرب: 100گرم
    • پنیرپارمسان: یک قاشق غذاخوری
    • پونه کوهی: مقدار اندکی
    • روغن زیتون: یک قاشق چای خوری

    طرز تهیه غذا با ماهی کاد

    1. فیله کاد را با روغن زیتون، نمک، فلفل و مقدار کمی پونه کوهی مزه‌دار کنید.
    2. آن را به مدت 15 دقیقه و با دمای 176 درجه سانتیگراد در فر قرار دهید.
    3. یک حبه سیر را ریز ریز کنید و با یک قاشق چای خوری روغن زیتون سرخ کنید.
    4. حالا اسفناج را خرد و اضافه کنید و برای پخت، درب ظرف را بگذارید.
    5. بعداز مدتی، به مواد نمک و فلفل بزنید.
    6. در آخر ماهی را روی مواد پخته‌شده قرار دهید و از غذا با این ماهی خوشمزه لذت ببرید!

    سالاد سبزیجات با سالمون

    مواد لازم

    • فیله سالمون: 120 گرم
    • برگ کاهو: دو عدد
    • گوجه فرنگی: یک عدد
    • خیار متوسط: یک دوم
    • فلفل دلمه‌ای متوسط: یک‌چهارم
    • جعفری: یک قاشق غذا خوری
    • آویشن تازه: مقدار اندکی
    • لیموترش: دو اسلایس

    طرز تهیه

    1. فیله سالمون را به همراه لیمو ترش، آویشن و مقداری نمک و آب بپزید.
    2. کاهو، گوجه فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای را خرد و ترکیب کنید.
    3. جعفری تازه و مقداری نمک، فلفل و آبلیمو به مواد بیفزایید.
    4. در آخر سالمون پخته‌شده را با تزیینی از آویشن در کنار سالاد قرار دهید.
    5. غذا با ماهی شما حاضر است!

    سخن پایانی

    غذا با ماهی یک ضرورت در برنامه غذایی شما است و نباید از این غذای مفید غافل شد؛ چراکه سرشار از ویتامین، مواد مغذی و لازم برای بدن شماست. در این مطلب چند غذا با ماهی به شما آموزش داده‌ایم که به صورت رژیمی پخته و آماده می‌شوند.

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    4.6/5 - (11 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    اعظمی ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

    فیله ماهی با ماست میسازه؟

    کارشناس فیتامین ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

    بهتره با هم سرو نشن

    برچسب ها:
    ×
    Gardoone