یک نظر
5/5 - (3 امتیاز)
شام رژيمی

طرز تهیه شام رژیمی برای لاغری

تعداد بازدید

217

زمان مطالعه

2 دقیقه
فهرست مطالب

    غذاهای رژيمی را تا به حال امتحان کرده‌اید؟ بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند شام رژيمی را در برنامه غذایی‌شان داشته باشند. خیلی‌ها قصد دارند که یک خوراک سبک با کالری و چربی پایین بخورند، ولی گزینه مناسبی پیدا نمی‌کنند یا فکر می‌کنند که تنوع این‌گونه غذاها کم است و نمی‌خواهند غذای تکراری بخورند. خبر خوب این‌که ما در این مطلب قرار است چند غذای رژیمی برای شام به شما آموزش بدهیم.

    سالاد کینوا و گوجه فرنگی

    مواد لازم

    کینوا: یک‌چهارم

    نخود پخته‌شده: 200گرم

    گوجه گیلاسی: 10 عدد

    پیازچه متوسط: یک عدد

    جعفری: یک قاشق غذاخوری

    روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه

    برای تهیه اولین غذای رژیمی برای شام ابتدا کینوا را با مقداری آب و نمک بپزید. نخود پخته‌شده را به آن اضافه کنید. سپس گوجه گیلاسی‌ها را برش دهید و همراه با پیازچه و جعفری خردشده به مواد اضافه کنید.

    اکنون کینوا را با مقدار ی نمک و فلفل با مواد ترکیب کنید و در آخر روغن زیتون را بر روی سالاد بریزید. سالاد شما حاضر است. نوش جان!

    سبزی‌جات و عدس

    مواد لازم

    پیاز متوسط: یک‌چهارم

    سیر: یک حبه

    هویج کوچک: یک عدد

    کدو کوچک: یک عدد

    فلفل‌دلمه‌ای: یک‌چهارم

    عدس: یک‌سوم فنجان

    برگ بو: یک عدد

    زردچوبه: مقدار کم

    زیره: مقدار کم

    روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه

    ابتدا پیاز و سیر را خرد و با روغن زیتون سرخ کنید. هویج، کدو و فلفل‌ دلمه‌ای را خرد و به مواد اضافه کنید. سپس عدس پخته‌شده را با مواد ترکیب کنید و یک فنجان آب به همراه مقدار کمی زردچوبه و زیره روی سبزی‌جات بریزید.

    در نهایت یک برگ بو در میان مواد قراردهید و اجازه دهید همه مواد با هم خوب بپزند. می‌توانید در آخر از کمی جعفری خرد‌شده برای تزیین این شام رژيمی استفاده کنید. برای لاغری سالم و رسیدن به اندام متناسب برای برنامه غدایی و تمرین اصولی با کارشناسان مجرب مشورت داشته باشید.

    دریافت مشاوره تلفنی

    برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین
    شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

    مرغ و برنج قهوه‌ای

    مواد لازم

    برنج قهوه‌ای: یک‌چهارم فنجان

    فلفل دلمه‌ای متوسط: یک‌چهارم

    سیر: یک حبه

    کلم بروکلی: 300 گرم

    سینه مرغ: 400 گرم

    روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری

    سس سویا: یک قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه

    برای پخت سومین غذای رژیمی برای شام، ابتدا برنج قهوه‌ای را با مقدار کمی نمک و آب بپزید؛ بعد هم فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و سیر خردشده را با روغن زیتون سرخ کنید.

    فلفل دلمه‌ای خردشده را به سیر سرخ شده اضافه کرده و کلم بروکلی را خرد و به مواد اضافه کنید؛ حالا دو قاشق غذاخوری آب روی مواد بریزید. سینه مرغ چرخ‌شده و مقدار کمی فلفل و نمک به مواد اضافه کنید؛ در آخر برنج را به همراه سس سویا با سایر مواد این شام رژيمی ترکیب کنید.

    بوقلمون و لوبیا سبز

    مواد لازم

    گوشت بوقلمون: 400گرم

    سیب زمینی: 400 گرم

    لوبیا سبز: 300 گرم

    فلفل قرمز کوچک: 3عدد

    زنجبیل: مقدار کم

    ریحان: مقدار کم

    پودر سیر: مقدار کم

    روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری

    طرزتهیه

    برای تهیه این شام رژیمی ابتدا روغن زیتون را در ماهیتابه بریزید و کمی زنجبیل رنده‌شده و سپس گوشت بوقلمون چرخ‌شده را به آن اضافه کنید. کمی نمک، فلفل، پودرسیر و ریحان خشک را روی مواد بریزید. حالا فلفل قرمز و سیب‌زمینی پخته‌شده و در آخر لوبیا سبز پخته‌شده را به مواد اضافه و باهم ترکیب کنید.

    سخن پایانی

    انتخاب وعده غذای رژیمی برای شام برای خیلی از افراد تبدیل به دغدغه شده. در این مطلب چند شام رژیمی خوشمزه برای لاغری معرفی کردیم. با انتخاب و تهیه‌ی این غذاها برای وعده شام، سالم‌تر و متناسب‌تر خواهید بود.

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    5/5 - (3 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    احمدی 03 آبان 1400

    فیتوفود . چه جالب

    ×
    bedoone morabi