بدون نظر
5/5 - (3 امتیاز)
غذای گیاهی رژیمی

طرز تهیه چندین غذای گیاهی رژیمی

تعداد بازدید

111

زمان مطالعه

3 دقیقه
فهرست مطالب

    غذاهای رژیمی که شامل غذای گیاهی رژيمی و انواع دیگر می‌شود طرفداران پروپاقرصی دارد. همان‌طور که می‌دانید تغذیه در سلامتی و تناسب اندام نقش بسیار پررنگی دارد.

    اگر هرروز ورزش کنید، ولی تغذیه‌ی مناسبی نداشته باشید، قطعا به نتیجه و اندام دلخواه‌تان نخواهید رسید. بسیاری از افراد برای داشتن یک وعده کاملا سالم، به دنبال تهیه غذای گیاهی رژیمی هستند.

    شاید فکر کنید که غذاهای گیاهی، تنوع چندانی ندارد و از مصرف آن منصرف شوید، اما خوشبختانه چنین نیست و می‌توان با سبزی‌جات، غذاهای مختلف و خوشمزه‌ای تهیه و سرو کرد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه چند غذای گیاهی رژیمی را به شما آموزش دهیم.

    اسپاگتی با سبزی‌جات

    مواد لازم

    اسپاگتی: 150 گرم

    سیر: یک حبه

    کدو کوچک: یک عدد

    گوجه‌فرنگی کوچک: یک عدد

    بادمجان متوسط: یک‌دوم

    فلفل دلمه‌ای: یک‌دوم

    پیاز متوسط: یک‌چهارم

    جعفری: یک قاشق غذاخوری

    روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

    پنیر پارمسان و پونه خشک: مقدار کمی

    طرز تهیه

    برای پخت اولین غذای گیاهی رژیمی آماده‌اید؟ خب، ابتدا اسپاگتی را بپزید. سپس کدو و سیر را خرد و با روغن زیتون سرخ کنید. حالا به ترتیب پیاز، فلفل دلمه‌ای و بادمجان را خرد و به کدو و سیر اضافه کنید و سه قاشق غذاخوری آب روی مواد بریزید تا پخته شوند.

    اکنون گوجه و جعفری را خرد و همراه با کمی پونه خشک و نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. در آخر هم اسپاگتی پخته‌شده را با مواد ترکیب کنید و برای سرو غذای گیاهی رژیمی تان از مقدار کمی پنیر پارمسان استفاده کنید.

    سبزی‌جات و عدس

    مواد لازم

    پیاز متوسط: یک‌چهارم

    سیر: یک حبه

    هویج کوچک: یک عدد

    کدو کوچک: یک عدد

    فلفل‌دلمه‌ای: یک‌چهارم

    عدس: یک‌سوم فنجان

    برگ بو: یک عدد

    زردچوبه: مقدار کم

    زیره: مقدار کم

    روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه

    ابتدا پیاز و سیر را خرد و با روغن زیتون سرخ کنید. هویج، کدو و فلفل‌ دلمه‌ای را خرد و به مواد اضافه کنید. سپس عدس پخته‌شده را با مواد ترکیب کنید و یک فنجان آب به همراه مقدار کمی زردچوبه و زیره روی سبزی‌جات بریزید.

    در نهایت یک برگ بو در میان مواد قراردهید و اجازه دهید همه مواد با هم خوب بپزند. شما می‌توانید در آخر از کمی جعفری خرد‌شده برای تزیین این غذای گیاهی رژيمی استفاده کنید.

    خوراک نخود و کینوا

    مواد لازم

    کینوا: یک‌چهارم فنجان

    پیاز متوسط: یک‌چهارم

    فلفل دلمه‌ای متوسط: یک‌چهارم

    سیر: یک حبه

    گوجه فرنگی: یک عدد

    اسفناج: 100 گرم

    نخود پخته‌شده: 200 گرم

    زیتون سیاه: 1 قاشق غذاخوری

    رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق چای خوری

    پودر پاپریکا: مقدار کمی

    طرز تهیه

    کینوا را با مقدار کمی نمک و آب بپزید. سیر خردشده را با روغن زیتون سرخ کنید. پیاز، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی را خرد کنید و به سیر سرخ‌شده اضافه کنید. حالا رب گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه کرده و کمی آن را هم بزنید.

    سپس کمی پودر پاپریکا، فلفل قرمز و نمک اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بپزند. بعد از این‌که مواد کمی پخته شد، اسفناج را به آن اضافه کنید تا همراه دیگر مواد بپزد. حالا نخود پخته‌شده و زیتون سیاه خردشده را اضافه کنید. این مواد را در ظرفی کنار کینوای پخته‌شده بریزید و این غذای گیاهی رژيمی را نوش جان کنید.

    برنج و سبزی‌جات

    مواد لازم

    هویج متوسط: یک عدد

    پیازچه: یک عدد

    گوجه گیلاسی: 6 عدد

    فلفل دلمه‌ای متوسط: یک چهارم

    برنج قهوه‌ای: یک چهارم فنجان

    رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری

    پودر فلفل قرمز و زیره: مقدار کمی

    پونه کوهی (اورگانو): مقدار کمی

    طرز تهیه

    برای پخت این غذای گیاهی رژیمی ابتدا برنج قهوه‌ای را با مقدار کمی نمک بپزید. هویج را خرد کنید و آن را با روغن زیتون سرخ کنید. سپس فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و اضافه کنید.

    حالا مقدار کمی نمک، پودر فلفل قرمز، زیره و پونه کوهی (اورگانو) روی مواد این غذای رژيمی بریزید. برنج قهوه‌ای پخته‌شده و رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید. در آخر گوجه گیلاسی‌ها و پیازچه را خرد و به مواد بیفزایید. غذای رژیمی گیاهی شما آماده است.

    سخن پایانی

    بسیاری از افرادی که به تغذیه و سلامتی‌شان اهمیت می‌دهند، چند وعده در هفته را به سرو غذای گیاهی رژیمی اختصاص می‌دهند. این نوع غذاها می‌توانند در عین سالم بودن، متنوع و خوشمزه هم باشند. در این مطلب ما طرز تهیه چند غذای گیاهی رژیمی را آموزش دادیم. شما هم از غذاهای رژیمی‌‌تان برای‌مان در بخش نظرات بنویسید تا با کمک هم این لیست طلایی را متنوع‌تر و جذاب‌تر کنیم.

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    5/5 - (3 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    ×
    bedoone morabi