79 نظر
4.1/5 - (19 امتیاز)
معجون بدنسازی

معجون بدنسازی خانگی را به راحتی در خانه درست کنید!

تعداد بازدید

24373

زمان مطالعه

3 دقیقه
فهرست مطالب

    حتی اگر همه نکات مربوط به تغذیه‌ و تمرین را رعایت می‌کنید هم باید بگوییم که جای خالی معجون بدنسازی انرژی‌ زا قبل از تمرین هنوز هم در تمرینات‌تان خالی است.

    برای این‌که بتوانید تمرینات روز پا یا روزهای سخت‌تان را با انرژیِ بیشتر دقیقاً مثل ماشین‌های مسابقه به پایان برسانید، نیاز صددرصدی به بنزین سوپر (باکیفیت) دارید. یعنی باید به‌سراغ معجون بدنسازی انرژی‌زا قبل از تمرین بروید تا بتوانید از تمام توانایی‌های‌تان استفاده کنید.

    چنین معجون بدنسازی بمبی را از کجا بیاوریم؟ خیلی راحت در خانه درست کنید! در این مطلب طرز تهیه چندین معجون و اسموتی بدنسازی خانگی طبیعی برای افزایش انرژی را به شما آموزش می‌دهیم.

    اسموتی اسفناج انبه

    مواد لازم

    • آناناس: یک دوم فنجان
    • اسفناج: 100گرم
    • انبه: یک دوم فنجان
    • موز متوسط یخ‌زده: یک عدد

    طرز تهیه

    1. آناناس را در مخلوط‌کن بریزید.
    2. به ترتیب اسفناج، انبه و آب را به آناناس اضافه کنید.
    3. در آخر برای تهیه این معجون بدنسازی موز را قطعه قطعه کرده و به مواد اضافه کنید.
    4. حالا مخلوط‌کن را روشن کنید تا مواد به‌خوبی باهم ترکیب شوند. اسموتی را در لیوان بریزید و میل بفرمایید!

    اسموتی انبه

    مواد لازم

    • شیر: یک چهارم فنجان
    • دانه کتان آسیاب‌شده: 1 قاشق غذاخوری
    • ماست: 400گرم
    • انبه یخ‌زده: یک فنجان

    طرز تهیه

    1. شیر را در مخلوط‌کن بریزید؛
    2. برای این معجون بدنسازی دانه کتان آسیاب‌شده، ماست و انبه یخ‌زده را به ترتیب اضافه کنید؛
    3. با روشن کردن مخلوط‌کن، بگذارید مواد باهم ترکیب شوند. اسموتی شما آماده است.

    اسموتی موز و تمشک

    مواد لازم

    • موز متوسط: یک‌دوم
    • آب پرتقال: یک‌دوم
    • ماست یونانی: 200 گرم
    • تمشک: یک‌دوم
    • عسل: 1قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه

    1. برای تهیه این معجون بدنسازی ابتدا موز را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید؛
    2. سپس آب‌پرتقال، ماست یونانی، عسل و تمشک را به آن اضافه کنید.
    3. در آخر چند قطعه کوچک هم در مخلوط‌کن بریزید و مواد را ترکیب کنید. نوش جان!

    اسموتی موز و قهوه

    مواد لازم

    • قهوه دم‌کرده: یک‌سوم فنجان
    • شیر: یک‌سوم فنجان
    • ماست یونانی: 300 گرم
    • موز متوسط یخ‌زده: یک‌دوم
    • دانه کتان آسیاب‌شده: یک‌دوم قاشق غذاخوری
    • عسل: 1قاشق غذاخوری
    • دارچین و یخ: به مقدارکم

    طرز تهیه

    1. برای تهیه این معجون بدنسازی قهوه دم‌کرده را در مخلوط‌کن بریزید.
    2. حالا شیر، ماست یونانی، موز یخ‌زده، دانه کتان آسیاب‌شده، عسل و دارچین را به ترتیب اضافه کنید.
    3. در آخر هم چند قطعه یخ کوچک در مخلوط‌کن بیندازید. مواد را ترکیب کنید و میل بفرمایید.

    معجون بدنسازی انبه

    مواد لازم

    • انبه یخ زده: یک پیمانه
    • موز: یک پیمانه
    • کیویک یک پیمانه
    • آبلیمو: یک چهارم
    • شیر بادام: یک چهارم
    • خرما: یک چهارم

    طرز تهیه

    1. شیر بادام را به همراه انبه یخ زده در مخلوط کن بریزید؛
    2. سپس کیوی را به آن اضافه کنید؛
    3. خرما و آبلیمو را به مواد بیفزایید و مخلوط‌کن را روشن کنید؛
    4. معجون را در ظرفی بریزید و آن را با میوه‌های دلخواه‌تان تزیین کنید.

    معجون بدنسازی سبز

    مواد لازم

    • اسفناج: یک پیمانه
    • آناناس: یک پیمانه
    • پرتقال: یک دوم
    • آووکادو: یک چهارم

    طرز تهیه

    1. اسفناج را به همراه آناناس در مخلوط کن بریزید؛
    2. پرتقال و آووکادو را به آن بیفزایید؛
    3. آب را اضافه کنید و مخلوط‌کن را روشن کنید؛
    4. معجون را در ظرفی بریزید و آن را با میوه‌های دل‌خواه‌تان تزیین کنید.

    معجون بدنسازی تمشک و انبه

    مواد لازم

    • انبه یخ زده: نصف پیمانه
    • توت یخ زده: نصف پیمانه
    • شیر بادام: نصف پیمانه
    • دانه چیا: یک قاشق چای خوری
    • دانه کتان: یک قاشق چای خوری
    • عسل: نصف قاشق چای خوری
    • گرانولا: یک قاشق غذاخوری

    طرز تهیه

    1. شیر بادام را در مخلوط کن بریزید؛
    2. توت و انبه یخ زده را به ان اضافه کنید؛
    3. دانه‌های چیا، دانه‌های کتان و عسل را به مواد بیفزایید؛
    4. مخلوط‌کن را روشن کنید؛
    5. معجون به دست آمده را در ظرفی بریزید و با میوه‌های دل‌خواه و گرانولا تزیین کنید.
    6. از معجون بدنسازی‌تان لذت ببرید!

    معجون بدنسازی اسفناج و بلوبری

    مواد لازم

    • اسفناج: 14 گرم
    • دانه چیا: یک قاشق چای خوری
    • شیر بادام شیرین نشده: یک پیمانه
    • بلوبری یخ‌زده: نصف پیمانه
    • موز یخ‌زده: یک عدد
    • توت فرنگی یخ زده: 5 عدد

    طرز تهیه

    1. شیر بادام را در مخلوط کن بریزید؛
    2. اسفناج و دانه چیا را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید؛
    3. سپس موز و توت فرنگی و بلوبری یخ‌زده را در مخلوط کن بریزید و مجددا آن را روشن کنید؛
    4. معجون را در ظرفی بریزید و با میوه‌های دلخواه خود تزیین کنید.

    سخن پایانی

    معجون بدنسازی و اسموتی رژيمی برای عضله سازی، مفید و موثر است. همچنین روش تهیه‌ی آن، آسان است و چندان وقت شما را نمی‌گیرد. با اضافه کردن معجون و اسموتی به برنامه غذایی‌تان هم تنوع در برنامه‌تان ایجاد کرده‌اید هم از خوردن انواع آن لذت برده‌اید. در این مطلب طرز تهیه انواع معجون و اسموتی را آموزش داده‌ایم.

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    4.1/5 - (19 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    Anj ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

    سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۷۵ وزنم حدود ۶۵ تا ۷۰ اضافه وزن ندارم اما میخام حجم کار کنم ولی لاغر میشم لطفاً کمک کنید

    کارشناس فیتامین ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز رژیم پروتین رعایت کنید همراه ورزش های قدرتی سبک تا رشد کامل قدیتون صورت بگیره

    محمد ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

    سلام برای بعد تمرین ترکیب شیر و تخم مرغ خوبه ؟ و اینکه پیج اینستا دارین؟

    کارشناس فیتامین ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز بله پیچ فیتامین و وارد کنید و اینکه تخم مرغ برای بعد از تمرین مناسب هست

    homayoun ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

    سلام من فوتبالیستم و میخام برا انرژیای ازدست رفته بدنم از اینا استفاده کنم کدومشو پیشنهاد میدین؟

    کارشناس فیتامین ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز همشون ممناسب هست

    سها ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    سلام با تشکر از اطلاعات مفیدتون من میخوام چندکیلو از وزنم در قسمت شکم و پهلو کم کنم برای کار مدلینگ ضرورت داره قدمم175 هست. چه ورزشی و چه رژیم غذایی پیشنهاد میدید؟؟؟ فقط 1ماه زمان دارم

    کارشناس فیتامین ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز باید رژیم پروتین داشته باشید همراه ورزش های قدرتی تا بدنتون فرم مناسب و بدست بیاره و چربی بدنتون کم . برای دریافت برنامه یا مشاوره رایگان عدد ۱۲ رو به ۱۰۰۰۹۸۴۸ ارسال کنید.

    علی ۰۶ تیر ۱۴۰۱

    شیر و دو قاشق کره بادام زمینی .دو قاشق پودر بادام.یک‌موز کامل با یک پیمانه گینر.قبل تمرین معجزه میکنه

    کارشناس فیتامین ۰۷ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز بهتره این وعده بعد از تمرین میل بشه چون برای قبل تمرین سنگین هست

    برچسب ها:
    ×
    Gardoone