31 نظر
تقویت مچ پا

تقویت مچ پا با بهترین مواد غذایی

تعداد بازدید

3876

زمان مطالعه

3 دقیقه
فهرست مطالب

    برای دویدن و داشتن مچ پای قوی و پاهای سریع تر، باید درست غذا بخورید. هیچ چیز خسته کننده‌تر از این نیست که با پشتکار برای یک مسابقه تلاش کنید و هیچ پیشرفتی در زمان یا استقامت خود مشاهده نکنید، حتی با ادامه پیشرفت در برنامه می‌بینید که سرعت دویدنتان کمتر هم شده است.

    حقیقت این است که فاکتورهای مختلفی در قدرت دویدنتان تاثیر دارد. در کنار برنامه تمرینی سایر فاکتورهای دیگر شامل استراحت کافی، ریکاوری فعال و منظم، و تغذیه مناسب موثر است. در این مطلب فیتامین بهترین مواد غذایی برای رسیدن به این هدف را معرفی خواهیم کرد.

    بادام برای تقویت مچ پا

    ۹ad591b2-6dce-4329-83c2-2e2109fea0e9

     

    برای به‌دست آوردن انرژی، هیچ چیز هم چون مقدار زیادی بادام خام و بدون نمک موثر نیست. بادام‌ها سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم هستند که قند خون را متعادل نگه می‌دارد. هم چنین حاوی فیبر هستند که باعث سیریتان می‌شود.

    اسموتی کم شکر برای تقویت مچ پا

    ce742d950ca63a98d59ecec5eba0da2e_XL

     

    قبل از یک دویدن طولانی، یک میان‌وعده کم شکر مصرف کنید که هضم آن راحت باشد. می‌توانید یک اسموتی متشکل از پودر پروتئین، بادام، توت یخ زده، سبزی‌جات و آوکادو تهیه کنید. فقط اطمینان پیدا کنید که حجم آن کم است تا هنگام دویدن شکمتان پر از مایعات نشود.

    شکلات تلخ برای تقویت مچ پا

    bitter-chocolate1

     

    تا زمانی‌که این شکلات با شکر ترکیب نشود، شکلات تلخی که حاوی ۷۰ درصد یا بیشترکاکائو باشد منبع خوبی برای آهن، منیزیم، و آنتی اکسیدان‌هاست و انرژی را بالا می‌برد و راه خوبی برای برطرف کردنِ هوس شکر است که عملکرد را محدود می‌کند.

    سیب برای تقویت مچ پا

    ۱۹۹۱۶۴۶۲۲۵۳۳۸۱۷۶۸۹۷۷۱۴۶۸۱۵۶۶۸۲۲۵۱۳۹۳۸۴

     

    بله واقعا درست است، با خوردن یک سیب در روز به دکتر نیازی ندارید. مخصوصا اگر دونده هستید. به‌طور طبیعی عسل غنی از آنتی هیستامین است و با تورم مبارزه می‌کند.

    تقویت پاها با زنجبیل

    Fresh-ginger

     

    زنجبیل به‌طور طبیعی درد و تورم را از بین می‌برد. بنابراین اگر بعد از یک دویدن طولانی‌مدت ساق پا و جلو پایتان درد می‌کند، یک چای زنجبیل درست کنید، یا مقداری زنجبیل در اسموتی یا سوپ خود اضافه کنید.

    کلم بروکلی و گل کلم برای تقویت مچ پا

    broccoli

     

    اگر هنوز از برنج گل کلم یا پیتزای آن مصرف نکرده‌اید، باید شروع کنید. کلم‌ها، هم چون بروکلی و گل کلم برای سلامت مفاصل فوق‌العاده هستند، و حتی می‌تواند از آرتروز جلوگیری کند. بنابراین برای امشب کمی از این غذا درست کنید و زانوها و مچ پایتان از شما متشکر می‌شوند.

    سخن پایانی

    برای این‌که بدنتان تقویت بشود نیاز به برنامه تمرینی و یک برنامه غذایی شامل مواد مغذی دارید. در این مطلب از فیتامین بهترین مواد غذایی برای تقویت مچ پا را معرفی کردیم.

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    javad ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    سلام من پام شکسته بود ولی پام نبستم و دوباره رفتم فوتبال الان پام خوب شده ولی هنوز باد داره وکمی درد میکنه میشه بگین چیکار کنم؟

    کارشناس فیتامین ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    سلام جواد عزیز. باید توسط پزشک معاینه بشین.

    Amirali ۰۳ شهریور ۱۴۰۰

    سلام برای تقویت مچ پا که چندبار در رفته باید چیکار کنیم

    کارشناس فیتامین ۰۶ شهریور ۱۴۰۰

    سلام امیرعلی عزیز. باید تمرینات تعادلی و تقویتی انجام بدین. بهتره از کارشناس ورزشی برنامه دریافت کنین.

    اسموتی چیه ؟ ۱۸ تیر ۱۴۰۰

    اسموتی چیه?

    کارشناس فیتامین ۲۰ تیر ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز. مقل ابمیوه ست فقط کمی تکه میوه هم داخلش هست یعنی حالت پوره مانند داره.

    faryd_tatal ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

    چیکار کنم که هنگام تمرینات بسکتبال ، پا هام نلرزه و ماهیچه پا ی قوی داشته باشم؟

    کارشناس فیتامین ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز. بهتره یه برنامه تخصصی دداشته باشین. برای دریافت برنامه عدد ۱۲ رو به ۱۰۰۰۹۸۴۸ ارسال کنین.

    علیرضا ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

    برای تقویت شوت در فوتسال چه کار بکنیم

    کارشناس فیتامین ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

    سلام علیرضای عزیز. باید علاوه بر تقویت عضلات پا، روی استقامت و سرعتتون هم کار کنین. برای دریافت برنامه ورزشی تخصصی پیشنهاد میکنم برنامه پیشرفته فیتامین رو بگیرین و رشته تخصصیتون رو به مربی بگین

    ×