55 نظر
4.4/5 - (19 امتیاز)
کوچک کردن سرشانه

کوچک کردن سرشانه با ورزش

تعداد بازدید

14235

زمان مطالعه

4 دقیقه
فهرست مطالب

    کوچک کردن سرشانه برای بعضی افراد یک دغدغه بسیار مهم است. اگر سرشانه‌های خیلی پهنی دارید و دوست دارید که شانه‌های‌تان ظریف و زیبا باشند این مطلب از فیتامین را با دقت بخوانید. فیتامین قرار است همه چیز را درباره کوچک کردن سرشانه و لاغری آن، به ما بگوید.

    برای کوچک کردن سرشانه چه ورزشی انجام بدم؟

    لاغری شانه

    در همین ابتدا باید بدانید که لاغری موضعی یک افسانه است. درواقع هیچ راهی برای لاغر کردن یک اندام خاص وجود ندارد. اما، نگران نباشید چون قرار است نکاتی را در زیر به شما بگوییم که بر لاغری عضلات شانه‌ها موثر است و باعث می‌شوند که شانه‌هایتان، کوچک‌تر به نظر برسند.

    برای کوچک کردن سرشانه‌ و لاغری بالاتنه چه کار کنم؟

    • نوع حرکات ورزشی خود را به گونه‌ای تغییر دهید که عضله‌سازی در سرشانه‌ها متوقف شود و کاهش یابد.
    • با کاهش وزن و چربی بدن، به‌صورت کلی لاغر شوید. برای کاهش وزن هم از تمرینات هوازی، رژیم کالری منفی، و برنامه بدنسازی تخصصی استفاده کنید. 

    البته با هر نوع ورزشی نمی‌توان اندام خاصی از بدن را کوچک کرد. برای کوچک کردن سرشانه‌ها، باید در حین تقویت عضلات شانه، بافت چربی را کاهش داد. به نظرتان خیلی سخت است؟

    نگران نباشید ما ‌مسیر را برای شما آسان می‌کنیم. در ادامه مقاله، مواردی را توضیح می‌دهیم تا باهم به هدف اصلی خود یعنی کوچک کردن سرشانه‌ها و داشتن شانه‌هایی ظریف و زیبا نزدیک شویم.

    1. دنبال چربی‌سوزی و کاهش وزن بروید

    برای سوزاندن چربی‌های بالاتنه، باید برنامه‌ای را دنبال کنید که باعث کاهش وزن شما شود. این برنامه باید ترکیبی از ورزش‌های هوازی و تمرین‌های قدرتی باشد. درست است که شما قصد دارید شانه‌های خود را کوچک کنید، اما نباید از انجام حرکات ورزشی که موجب تقویت سرشانه‌ها می‌شود هراسی داشته باشید.

    هدف شما باید کاهش بافت چربی و افزایش عضله باشد به‌طوری‌که شانه‌های شما حالت مخروطی پیدا کنند (شکل مخروطی یکی از بهترین حالت‌های زیبایی اندام است).

    2. تمرینات هوازی را بیشتر انجام بدهید

    با ترکیبی از حرکات ورزشی متوسط و شدید می‌توانید از مزایای هر دو نوع این حرکات بهره‌مند شوید. در طول هفته، مدت زمانی که به تمرین اختصاص می‌دهید، می‌تواند متفاوت باشد، اما سعی کنید هر روز حداقل ۳۰ الی ۶۰ دقیقه ورزش هوازی کار کنید.

    ورزش‌های هوازی را انتخاب کنید که برای شما لذت‌بخش هستند، مثل پیاده‌رویِ سریع در طبیعت، دوچرخه‌سواری، دویدن و یا هر ورزش هوازی دیگری که بلدید.

    بعضی روزها حرکات ورزشی متوسط را به مدت طولانی انجام دهید و در عوض بعضی روزهای دیگر، حرکات ورزشیِ شدیدتر را به مدت کوتاه انجام دهید. این تغییر برنامه ورزشی به شما کمک می‌کند که انجام ورزش برای‌تان خسته کننده نشود.

    فایده ورزش‌های هوازی در کوچک کردن سرشانه‌ها این است که در مرحله اول به کاهش وزن شما کمک می‌کند (کاهش وزن کلی برابر است با کاهش سایز کلی در بدن). ورزش هوازی از جهت دیگر باعث تقویت میان‌تنه و پایین‌تنه شما می‌شود که نگاه‌ها را از سرشانه‌های شما برمی‌دارد.

    3. رژیم غذایی به قصد کم کردن وزن داشته باشید

    رژیم غذایی خود را متعادل کنید؛ به طوری که در عین این‌که بدن شما مواد مغذی کافی را دریافت می‌کند، کالری کمتری دریافت کند. این کار، سبب کاهش وزن شما می‌شود؛ چراکه این کار باعث می‌شود بدن شما برای تامین انرژی خود از ذخایر چربی استفاده نماید و به این ترتیب وزن شما کاهش می‌یابد. 

    4. تقویت و حجم‌دهی به پایین‌تنه را فراموش نکنید

    همان‌طورکه پیش‌تر هم اشاره کرده بودیم، برای کوچک کردن سرشانه عضلات پایین‌تنه خود را تقویت کنید. تمرینات قدرتیِ پایین‌تنه مثل اسکات، کیک بک، لانگز و حرکات دیگر باعث می‌شود اندام جذاب‌تری بسازید و توجهات را از بالاتنه بردارید. همچنین باعث می‌شود سرشانه‌های شما کوچک‌تر به نظر برسند.

     

    کوچک کردن سرشانه های خیلی پهن با ورزش

    حرکات ورزشی گوناگونی برای تقویت بازوها و کوچک کردن سرشانه وجود دارد؛ البته قبل از شروع برنامه ورزشی بهتر است با یک مربی ورزشی مشورت کنید. اگر از قبل دچار آسیب‌های ورزشی در ناحیه خاصی از بدن شده‌اید، در شروع برنامه ورزشی جدید خود حتما آن‌ها را مدنظر داشته باشید.

    دریافت مشاوره تلفنی

    برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین
    شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

    برای کوچک کردن سرشانه‌ ها با ورزش نیاز به تقویت این عضلات دارید و باید حرکات تک‌مفصلی را با تکرار بالا انجام دهید. حرکات تک مفصلی با تمرکز روی سرشانه در تکرار بالا باعث لاغری سرشانه‌هایتان می‌شود و آن‌ها را به زیبایی و ظرافت هرچه تمام‌تر می‌سازد.

    حرکاتی که در ویدئویی زیر آمده را در 4 ست 25 تایی تکرار کنید تا شانه‌های پهن شما کوچک شوند:

    چطور سرشانه ‌هایم را باریک‌تر نشان دهم؟

    لاغری بالاتنه

    انتخاب لباس در خوش استایلی ما خیلی مهم است. با رعایت چند نکته ساده می‌توان کاری کرد که سرشانه‌های کوچک‌تر به نظر برسد:

    • لباس‌های یقه هفتی بپوشید.
    • برای بالاتنه رنگ لباس تیره‌تر انتخاب کنید.
    • لباس‌های روشن را برای پایین‌تنه بپوشید.
    • تاپ و نیم‌تنه یا لباس‌هایی که یقه باز هستند نپوشید.

    سخن پایانی

    بر کسی پوشیده نیست که معیارهای زیبایی در خانم‌ها و آقایان متفاوت است. معمولا برای آقایان معیار یک اندام جذاب و زیبا این موارد است: سرشانه‌های پهن، سینه ستبر و بازوهای بزرگ. درحالی‌که برای خانم‌ها عضلات حجیم یا سرشانه‌های پهن معیار زیبایی نیست؛ و بسیاری از خانم‌ها از سرشانه‌های پهن و بزرگ خود ناراضی هستند.

    در این مطلب به موضوع لاغری سرشانه پرداختیم و راهکارهای کوچک‌کردن سرشانه‌های پهن را نام بردیم.

    منبع: betterme

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    4.4/5 - (19 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    Laya ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام من میخوام شونه و بازوهام لاغر بشه میشه بگید چ حرکاتی رو انجام بدم بهتره؟

    کارشناس فیتامین ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز شما باید یه برنامه بدنسازی داشته باشید که حرکات بالاتنه و با سرعت بیشتری انجام بدید تا لاغر تر بشه

    حدیث ۰۵ فروردین ۱۴۰۱

    سلام من 14 سالمه من خیلی لاغر بودم و فرم بدنم عالی بود اما بخاطر مجازی شدن مدرسه بدنم تغییر کرد و شروع به چاق شدن کرد الان خیلی چاق شدم و فرم بدنم خراب شده راهنمایی کنید چیکار کنم؟

    کارشناس فیتامین ۰۶ فروردین ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز باید ورزش کنیدو تجرک داشته باشید برای دریافت برنامه یا مشاوره رایگان عدد ۱۲ رو به ۱۰۰۰۹۸۴۸ ارسال کنید.

    f ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

    وقتی ما استپ میزنیم تو رژیم باید چکار کنیم؟؟

    کارشناس فیتامین ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

    باید رژیم پرپروتین و ورزش قدرتی داشته باشید

    هلیا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

    میشه کیلیپ کوچک کردن سر شانه و بازو بزارید

    کارشناس فیتامین ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز تمرینات کوچک کردن سرشانه و بازو رو انجام بدید

    رهام ۱۸ آبان ۱۴۰۰

    سلام من میخام بازوهام باریک تر بشه و چربیهاشو اب کنم چه ورزشی یاید انجام بدم

    کارشناس فیتامین ۲۳ آبان ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز. ورزش به همراه تغذیه کمکتون میکنه. برای دریافت برنامه عدد ۱۲ رو به ۱۰۰۰۹۸۴۸ ارسال کنین.

    ×
    Gardoone