16 نظر
سوزاندن کالری

سوزاندن کالری فست‌ فود و غذاهای پرکالری

تعداد بازدید

4595

زمان مطالعه

5 دقیقه

آخرین به روز رسانی

30 شهریور 1401
فهرست مطالب

    چقدر دغدغه سوزاندن کالری دریافتی خود را دارید؟ آیا تا به حال شده که با نگاه به برچسب میزان کالری روی پاکت چیپس، از خوردن آن دست بکشید؟

    نظرتان چیست که به جای این‌که روی محصولات برچسب میزان کالری را بچسبانند، از برچسب میزان ورزش مورد نیاز برای سوزاندن کالری استفاده کنند؟! مثلاً روی یک پاکت چیپس بنویسند که با ۱۰ بار حرکت شنا و ۲۰ دقیقه طناب‌زدن، تمام کالریِ دریافتیِ یک پاکت چیپس را خواهید سوزاند. خوشبختانه، فیتامین این کار را برایتان انجام می‌دهد و در این مطلب دو بخشی، ابتدا به شما می‌گوییم هر فست‌فود چه میزان کالری دارد و سپس می‌گوییم برای سوزاندن کالری هر خوراکی به چه چیزهایی نیاز دارید.

    جدول کالری فست فودها

    در این قسمت کالری فست فودها را در هر 100 گرم‌شان مشخص کردیم که در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

    پیتزاکالری
    پیتزا سبزیجات170
    پیتزا مارگاریتا190
    پیتزا گوشت و قارچ240
    پیتزا مرغ290
    پیتزا مرغ تنوری270
    پیتزا اسفناج و قارچ201
    پیتزا ژامبون250
    پیتزا مخلوط240
    پیتزا پپرونی270
    ساندویچکالری
    ساندویچ همبرگر300
    ساندویچ چیزبرگر300
    ساندویچ چیکن برگر280
    ساندویچ فیله مرغ کبابی180
    ساندویچ شاورما مرغ190
    ساندویچ شاورما گوشت200
    ساندویچ پنینی مرغ250
    ساندویچ پنینی گوشت280
    ساندویچ پنینی بوقلمون200
    ساندویچ رست بیف250
    ساندویچ کباب ترکی280
    تاکو مرغ180
    تاکو گوشت200
    اسنک مرغ300
    اسنک گوشت250
    اسنک قارچ و پنیر290
    ساندویچ سوسیس180
    ساندویچ سوسیس بندری280
    ساندویچ هات‌داگ290
    ساندویچ هات‌داگ قارچ و پنیر300
    ساندویچ ژامبون230
    ساندویچ فلافل260
    ساندویچ فلافل با قارچ وپنیر290
    سمبوسه سیب زمینی 200
    سمبوسه گوشت240
    سمبوسه پیتزایی250
    ساندویچ مرغ (سرد)280
    ساندویچ کتلت230
    سایر فست فودهاکالری
    چیکن استریپس300
    چیکن استروگانف120
    چیپس و پنیر280
    ناگت مرغ300
    ناگت میگو270
    سیب زمینی سرخ کرده310
    سیب زمینی پنیری350
    سیب زمینی تنوری90
    توپک سیب زمینی300
    قارچ سوخاری180
    پیاز سوخاری340
    بال مرغ سوخاری320
    ذرت مکزیکی150

    بهترین راهکار برای سوزاندن کالری فست فود

    در ادامه لیستی از فست فود و دسرهای پر کالری و پرطرفدار که بیشتر ایرانی‌ها حداقل یک بار در زندگی‌شان خورده‌اند را آماده می‌کنیم و با کمک طرح گرافیکی نشان می‌دهیم که برای سوزاندن کالری هر غذا، به چه میزان ورزش نیاز دارید.

    ساندویچ همبرگر

    سوزاندن کالری

    به‌طور متوسط، یک ساندویچ همبرگر دارای ۴۹۰ کالری و ۲۴ گرم چربی است؛ یعنی با خوردنِ یک همبرگر حدود یک چهارم کالری مورد نیازتان در روز را دریافت کرده‌اید. حال برای سوزاندن کالری این ساندویچ غول پیکر نیاز به ۴۰ تا ۵۰ دقیقه تمرین هوازی دارید یا می‌توانید به جای آن یک ساعت با وزنه تمرین کنید. (با این ۵۰ راهکار در ۵ دقیقه ۵۰ کالری بسوزانید)

    سیب‌زمینی سرخ‌کرده

    سوزاندن کالری سیب زمینی سرخ شده

    یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده بزرگ حدوداً حاوی ۴۶۰ کالری و ۲۲ گرم چربی است؛ یعنی با خوردنِ این حجم سیب‌زمینی سرخ‌کرده، میزان یک چهارم از کل کالری مورد نیازتان در طول روز را دریافت کرده‌اید. برای سوزاندن این میزان کالری نیاز به ۴۰ تا ۵۰ دقیقه ورزش هوازی و یک ساعت تمرین با وزنه خواهید داشت.

    نوشابه

    سوزاندن کالری نوشابه

    یک قوطی نوشابه حدود ۱۳۹ کالری دارد. یادتان باشد که نوشابه زرد میزان کالریِ بیشتری نسبت به نوشابه مشکی دارد. حال برای سوزاندن این مقدار کالری نیاز به ۱۵ دقیقه تمرین هوازی یا ۲۰ دقیقه تمرین با وزنه دارید. انتخاب با شماست که بخواهید با وزنه کار کنید یا تمرین هوازی دلخواهتان را انجام دهید. (کدام ورزش‌های هوازی بیشترین کالری‌سوزی را دارند؟)

    حال اگر همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و نوشابه را باهم سفارش داده باشید، یعنی ۶۰۰ کالری (این میزان بستگی به حجم غذا و مقدار سس دارد) دریافت خواهید کرد. آیا می‌دانید که برای سوزاندن این میزان کالری نیاز به چقدر ورزش دارید؟!

    باید حدود دو ساعت روی تردمیل بدوید تا این میزان کالری سوزانده شود، که این اصلاً کار آسانی نیست. میزان کالری‌ که با خوردن این وعده غذایی دریافت کرده‌اید، برابر با کالری مورد نیاز برای نصف روزتان است، اما بدون شک بیش از چند ساعت طاقت نمی‌آورید و بازهم سر یخچال خواهید رفت.

    پیتزا

    سوزاندن کالری پیتزا

    یک پیتزای کامل به‌طور تقریبی حاوی ۶۸۲ کیلو کالری و ۲۲ گرم چربی است. این یعنی بیش از یک چهارم کل کالری مورد نیازتان در طول روز را دریافت کرده‌اید. برای سوزاندن یک پیتزا باید حدود ۶۰ تا ۷۰ دقیقه تمرین هوازی انجام دهید و یا یک ساعت و نیم با وزنه تمرین کنید، که بدون شک زمان کمی نیست.

    مرغ سوخاری

    سوزاندن کالری مرغ سوخاری

    تنها کافی است سه تکه مرغ سوخاری بخورید تا بدنتان ۷۲۶ کالری و ۴۲ گرم چربی دریافت کند. بدون شک ۷۰۰ کالری برای یک وعده غذایی خیلی زیاد است، تازه این میزان کالری در صورتی است که نوشابه و سس اضافه سفارش ندهید. برای سوزاندن کالری این وعده غذاییِ سنگین، باید نزدیک ۷۵ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید یا ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه با وزنه تمرین کنید.

    نکته: تصور کنید که پنج تکه مرغ همراه با سیب‌زمینی سرخ‌کرده، یک سس و یک نوشابه سفارش داده‌اید. میزان کالری دریافتیِ شما از این وعده غذایی برابر با کل کالری مورد نیازتان در طول روز و میزان چربی‌تان نیز بیش‌ازحد مجاز خواهد بود. سؤال اینجاست که بعد از خوردنِ این حجم غذا، آیا می‌توانید تا شب هیچ چیزی نخورید؟!

    شکلات

    سوزاندن کالری شکلات

    بهتر است به سراغ تنقلات هم برویم و ببینیم برای سوزاندن کالری این خوراکی‌های خوشمزه نیاز به چه میزان ورزش داریم. با خوردنِ یک شکلات ۴۵ گرمیِ کوچک، در حدود ۲۳۷ کیلوکالری و ۱۴ گرم چربی دریافت خواهید کرد که برای چنین مقدار ماده غذایی، بسیار زیاد است. حال برای سوزاندنِ کالریِ دریافتی از این میزان شکلات نیاز به ۲۰ دقیقه ورزش هوازی یا ۳۰ دقیقه تمرین با وزنه خواهید داشت. شما می‌توانید از شکلات تلخ برای لاغری استفاده کنید.

    کیک شکلاتی

    سوزاندن کالری کیک شکلاتی

    با خوردنِ یک کیک شکلاتیِ ۴۵۰ گرمی، حدوداً ۱۷۱۰ کالری و ۹۰ گرم چربی دریافت خواهید کرد؛ این یعنی کل کالری و چربیِ دریافتی‌تان بیش‌ازحد نیاز خواهد بود. حال برای سوزاندن کالری آن باید حدود ۳ ساعت تمرین هوازی و چهار ساعت تمرین با وزنه انجام دهید.

    چیپس

    سوزاندن کالری چیپس

    در هر 100 گرم چیپس سیب زمینی، 500 کیلوکالری انرژی وجود دارد. یعنی یک بسته‌ی کوچک چیپس 30 گرمی حدود 150 کالری انرژی به بدن شما وارد می‌کند . این مقدار از کالری دریافتی با نمک و چربی نیز همراه است . برای سوزاندن کالری چیپس، باید دو ساعت درس بخوانید، یک ساعت بدوید یا یک ساعت و نیم با شدت بالا پیاده روی کنید.

    پفک

    سوزاندن کالری پفک

    در 100 گرم پفک 488 کالری انرژی وجود دارد. برای سوزاندن کالری پفک می‌توانید، 30 دقیقه دوچرخه سواری کنید یا با شدت بالا به مدت 30 دقیقه طناب بزنید. هچنین می‌توانید نیم ساعت تمرینات قدرتی کار کنید تا این میزان کالری را بسوزانید.

    سخن پایانی

    در این مقاله سعی کردیم که راهکارهایی به شما ارائه دهیم که بتوانید بعد از خوردن همبرگر و غذاهای پرکالری دیگر، تمامی کالری آن را بسنجید و بسوزانید و خیال‌تان از بابت کالری دریافتیِ اضافه راحت باشد. ما در این مطلب شما را با بمب‌های کالری‌، آشنا کردیم و طریق سوزاندن کالری دریافتی را نیز گفتیم.

    منبع: fitneass

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    4.8/5 - (9 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    هانی ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

    سلام . ورزشایی که گذاشتین چجور برابر میشه آخه با تمرین با وزنه که ۱ساعتو ۴۰ دقیقه هست؟ دوتا تمرین تو ۵ تا ست ۵ تایی که به ۱۰ دقیقه نمیرسه یعنی کاری سوزیش برابره با اون ۱ ساعتو ۴۰ دقیقه تمرین با وزنه؟

    رضا ۱۸ دی ۱۴۰۱

    من سایت‌های مختلف ایرانی و خارجی رو چک کردم. عددهای کالری که برای غذاها نوشتید یک دهم بقیه هست.

    سلام دوست عزیز این کالری‌ها برای صد گرم از هر غذا هست.

    فاطمه ۱۷ آذر ۱۴۰۱

    خیلی عالی بود ممنونم

    کارشناس فیتامین ۱۹ آذر ۱۴۰۱

    سپاس فاطمه عزیز

    محمد ۰۲ آبان ۱۴۰۱

    ممنون از سایت خوبتون خیلی مفید بود به نظر من آدم به جای اینکه این همه وقت بذاره کالری بسوزونه چه بهتر که همون موقع جلوی خودشو بگیره یا اصلا نخوره یا کمتر بخوره حقیقتا اینجوری راحتره نه؟

    کارشناس فیتامین ۰۲ آبان ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز به شما بابت اراده قوی‌تان تبریک می‌گوییم.

    Mahdi ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

    سلام عرض خسته نباشید خدمت گروه فیتامین ساندویچ فلالفل یه دونه عضله سوزی میکنه ؟

    کارشناس فیتامین ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز خیر

    ×
    no_drug_no_mokamel