8 نظر
Sending
User Rating 4.82 (33 vote)
ورزش با توپ

آموزش تصویری ورزش با توپ در منزل برای لاغری و تناسب اندام

تاریخ انتشار

05 مهر 1399

تعداد بازدید

11804

زمان مطالعه

3 دقیقه
فهرست مطالب

    انجام ورزش با توپ در منزل می‌تواند خیلی راحت شما را لاغر و خوش‌فرم کند. چگونه؟ فقط کافی‌ست با یک برنامه ورزشی اصولی و حرفه‌ای پیش بروید.

    در این مطلب از فیتامین ورزش با توپ رو با 13 حرکت عالی شروع کنید. انجام ورزش با توپ بیشتر از آن‌چه که فکرش را کنید در رسیدن به هدفتان موثر است.

    اگر می‌خواهید در خانه یک ورزش هیجان‌انگیز برای کل بدنتان انجام بدهید، سراغ توپ‌های بدنسازی، جیم‌ بال یا سوئیس بال بروید.

    این توپ‌های تعادلی تمام عضلات بدنتان را درگیر می‌کنند و در کمترین زمان، شما را به تناسب اندام می‌رسانند.

    مزایای تمام و کمال ورزش با توپ برای شخص شما

    بهترین فایده ورزش با توپ به چالش کشیدن تعادل شماست! به گزارش آکادمی ملی پزشکی ورزشی ایالات متحده NASM ، آنچه به ما اجازه می‌دهد آزادانه حرکت کنیم و یا حرکت نکنیم و ثابت بنشینیم، مفاصل اصلی بدن ما هستند.

    مفاصلی مثل زانوها و لگن که در حفظ وضعیت و حرکت ما نقش حیاتی دارند. اما معمولا از تمرین دادن به این مفاصل غافلیم. همچنین با وجود سبک زندگی کم‌تحرک و یک‌نواختی که داریم، توانایی این مفاصل به خطر می‌افتد.

    اما خوشبختانه با این برنامه فول بادی ورزش با توپ در منزل می‌توانید تمام مفاصل و عضلاتتان را به چالش بکشید و تقویت ‌کنید.

    پس دومین فایده این برنامه تمرینی در منزل تقویت عضلات و مفاصل است. فواید دیگر ورزش با توپ هم شامل این موارد است:

    • کمک به کاهش وزن
    • افزایش ثبات کلی بدن
    • اصلاح وضعیت کلی بدن

    نحوه شروع تمرینات: تمریناتی که در ادامه معرفی می‌کنیم را براساس آمادگی بدنی‌تان، به‌صورت دایره‌ای، حداقل یک تا سه دور تکرار کنید و چهار روز در هفته این تمرین را انجام دهید.

    برای انجام این تمرینات نیاز به دو جفت دمبل (حداقل نیم کیلویی) و جیم بال یا سوئیس بال دارید. خب، حالا وقت آن رسیده که این تمرینات جذاب و هیجان‌انگیز را شروع کنید. آماده‌اید؟

     

    آموزش تصویری ورزش با توپ در منزل برای لاغری و تناسب اندام

     

    ۱. ورزش با توپ | حرکت اسکات برای گرم کردن

    اسکات با توپ برای گرم کردن

     

    ابتدا باید با تمرینات گرم‌کردن، ضربان قلب خود را بالا برده و بدنتان را برای انجام تمریناتِ کل بدن آماده کنید.

     

    نحوه انجام حرکت

    ابتدا توپ را با دو دست خود نگه داشته و پاهایتان را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. سپس مانند حرکت اسکوات، کمی زانوهای خود را خم کرده و به‌آرامی توپ را به زمین بکوبید. سپس مجدداً بایستید و عضلات شکمتان را منقبض کنید. دست‌ها را بالای سر برده و این حرکت را ۲۰ بار تکرار کنید.

     

    ۲. ورزش با توپ | اطلس اسکوات

    اطلس اسکوات

     

    وقتی توپ بدنسازی را بالای سر خود نگه دارید، تمرین اسکوات را چالشی‌تر کرده و هسته بدنتان را کاملاً درگیر می‌کنید.

     

    نحوه انجام حرکت

    • برای انجام این ورزش با توپ ابتدا بایستید و پاهایتان را کمی بیشتر از عرض شانه‌ها باز کنید؛
    • توپ را بالای سر گرفته و در وضعیت حرکت اسکوات قرار بگیرید؛
    • دقت کنید که در حین انجام حرکت، مستقیم به %D
    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    Sending
    User Review
    4.82 (33 votes)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    پری مجد ۲۶ دی ۱۳۹۹

    من چند روزه همه رو انجام میدم توموبایلم ذخیره کردم خیلی خوب و کامل هست ممنتون از سایت خیلی خیلی خوبتون من هنیشه تمرین های شما رو انجام میدم به شدت عرق میریزم

    کارشناس فیتامین ۲۶ دی ۱۳۹۹

    درود بر شما دوست عزیز 🌷 تشکر از ثبت نظر و همراهی‌تون امیدواریم همیشه موفق باشید

    نادری راد ۰۳ آذر ۱۳۹۹

    برنامه ورزشی در منزل فیتامین واقعا عالیه من توی کرونا برنامه ورزشی از سایت ثبت نام کردم واقعا راضی ام دیگه باشگاه ها باز بشنم نمیرم برای ثبت نام رژیم غذایی به چه شماره ای پیام بدیم؟

    کارشناس فیتامین ۰۴ آذر ۱۳۹۹

    درود بر شما دوست گرامی 🌷 تشکر از همراهی‌تون. امیدواریم همیشه موفق باشید.

    حسینی ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    چه جالب! من توپ نداشتم ولی انقد خوشم اومد همه رو بدون توپ انجام دادم

    کارشناس فیتامین ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    درود بر شما دوست گرامی 🌷 ممنونیم از همراهی‌تون امیدواریم همیشه موفق و سلامت باشید.

    سجادی ۰۶ مهر ۱۳۹۹

    سلام ممنون این توپ ها تو باشگاه هستن من استفاده میکنم

    کارشناس فیتامین ۰۶ مهر ۱۳۹۹

    سلام دوست عزیز ممنون از همراهی‌تون 🌷 بله در اکثر باشگاه‌ها موجود هست

    ×