بدون نظر
Sending
User Rating 4.33 (6 vote)

زمان مصرف پروتئین وی برای عضله‌سازی: کِی بخورم بهتره؟

تاریخ انتشار

09 مرداد 1399

تعداد بازدید

1008

زمان مطالعه

4 دقیقه

“بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه زمانی است؟ برای گرفتن بهترین نتیجه به من بگو بهترین زمان مصرف پروتئین وی دقیقا چه تایمی است؟”

آیا این سوال شما هم هست؟ پس این مقاله فیتامین را از دست ندهید!

 

زمان مصرف پروتئین وی | آیا اصلا فرقی دارد؟

“خیلی سخت تمرین کردن” یا “مکمل‌های پروتئینی زیادی خوردن” تنها عواملی نیستند که شما را به عضله سازی و زیبایی اندام می‌رسانند. بلکه در این بین نکات ظریفی هم وجود دارد که روی عملکرد شما بسیار تاثیرگذار است.

نکاتی مثل زمان و مقدار مصرف مکمل‌ها.

زمان مصرف پروتئین وی برای جوانان باانگیزه‌ای که در بدنسازی تازه‌کار هستند (یا حتی حرفه‌ای و پیشرفته) می‌تواند تا حد زیادی گیج کننده باشد.

بگذارید از خودم مثال بزنم. زمانی‌که اولین بار بدنسازی را شروع کردم، یعنی سال ۱۹۸۶، اولین مکمل پروتئینی‌ای که مصرف کردم Beverly International بود. مشخصا این پروتئین وی نبود بلکه نوع ضعیفی از پروتئین سویا که با پروتئین شیر مخلوط شده بود.

اولین کسی خواهم بود که می‌گوید این پودرهای پروتئینی مانند سیمان با هم ترکیب شده بودند و کمی مزه بهتری داشتند.

با این وجود نمی‌دانستم چه زمانی این مکمل پروتئینی را مصرف کنم.

اساسا این پودر پروتئینی را هر دو روز یک‌بار مصرف می‌کردم. این طریقه مصرف کاملا دور ریختن پول بدون هیچ فایده‌ای بود. اول از همه، پروتئینی که دریافت می‌کردم ناسازگار بود یعنی اصلا منجربه عضله سازی نمی‌شد. دوم، هر دو روز یک‌بار اصلا نمی‌توانست پروتئین دریافتی را تحت تاثیر قرار بدهد.

اینجا بود که متوجه شدم زمان مصرف پروتئین وی تا چه حد مهم است.

 

حتما بخوانید: نهایت عضله سازی در سال 2020 با پروتئین وی 

 

بازهم به سوال اولیه برگردیم: بهترین زمان مصرف پروتئین وی کِی است؟

بر اساس تجربیات شخصی و تحقیقاتی که انجام شده است زمان مصرف پروتئین وی را به این چهار وقت بیاندازید تا قدرت پودر پروتئینی را به حداکثر برسانید:

  • سریعا بعد از تمرین
  • صبح بعد از بیدارشدن
  • ۴۰ دقیقه قبل از تمرین
  • پیش از خواب

 

بهترین زمان مصرف پروتئین وی : سریعا بعد از ورزش (راز واقعی ساختن عضلات بزرگ)

در این مورد اصلا شک نکنید، بلافاصله پس از تمام شدن تمرین پروتیئن خود را بخورید تا عضله سازی شما تکمیل شود. 

اگر برنامه شما شامل مصرف یک بار مکمل پروتئینی در روز است، آن نوبت را به “پس از تمرین خود” اختصاص دهید.

اگر فورا بعد از تمرین یک نوشیدنی پروتئین/کربوهیدرات مصرف کنید، فورا نتایج شما پیشرفت می‌کند.

چرا کربوهیدرات و پروتئین؟ بعد از یک تمرین شدید، بدنتان نیاز شدیدی به کربوهیدرات و پروتئین دارد. هرچه زودتر بتوانید این مواد را به بدن برسانید، بدن زودتر می‌تواند فرایند عضله سازی و ریکاوری را آغاز کند. این نکته بسیار بسیار مهم است.

 

حتما بخوانید: 6 وعده بعد از تمرین خیلی خوشمزه برای عضله سازی حداکثری در دوره حجم!

بهترین زمان مصرف پروتئین وی : صبح‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شوید برای رشد عضلات

به یاد داشته باشید زمانی‌که از خواب بیدار می‌شوید بدنتان در حالت گرسنگی است. پس از خواب شبانه تقریبا تمام ذخایر پروتئینی شما مصرف شده و بدنتان هر مقدار پروتئینی را که دریافت کنید به سرعت می‌بلعد و جذب می‌کند.

پس از بیدار شدن بدنتان به دنبال مواد غذایی می‌گردد، و از این مواد غذایی برای شروع مکانیسم‌های درونی و ساخت و ساز استفاده می‌کند.

بدنتان ضعیف است و پروتئین می‌خواهد. هرچقدر زودتر به بدنتان پروتئین برسانید بهتر است.

شخصا، من پروتئین وی ایزوله را با مقداری آب پرتغال ترکیب می‌کنم. صبح‌ها یکی از مهم‌ترین زمان مصرف پروتئین وی است.

حدودا ۴۵ دقیقه بعد از این‌که شیک پروتئین وی را مصرف کردید، باید یک صبحانه کامل و عضله‌ساز بخورید. با این کار، توانایی بدن در استفاده مفید و کارآمد از پروتئین را افزایش می‌دهید. باور کنید که اگر بتوانید این نکته کوچک را دنبال کنید، به‌زودی می‌توانید نتایج قابل توجهی به‌دست آورید.

 

بهترین زمان مصرف پروتئین وی : ۴۰ دقیقه قبل از تمرین برای تغییرات فوق‌العاده در تمرین

اگر تمرینات نسبتا شدیدی دارید، به اسیدهای چرب و پروتئین های با کیفیت نیاز خواهید داشت. هرچقدر شاخه اسیدهای زنجیره ای بیشتری در سیستم داشته باشید، بهتر است.

توصیه می‌کنم، نوشیدنی پروتئین وی ایزوله را با کمی کربوهیدرات ترکیب کنید تا بتوانید تمرینات را فوق‌العاده شارژ کنید.

 

بهترین زمان مصرف پروتئین وی : قبل از خواب شبانه

دلیل این امر ساده و مشخص است: وقتی خواب هستید غذا هم نمی‌خورید. شش تا هشت ساعت غذا نخوردن عضلات شما را دچار محرومیت پروتئینی می‌کند و رشد عضله کُند می‌شود و بدنتان وارد حالت کاتابولیک می‌شود.

خب چاره چیست؟ چاره این است که قبل از خواب پروتئین وی را با یک پروتئین دیر جذب مثل کازئین مخلوط کنید تا پروتئین موردنیاز عضلات در طول خواب طولانی شبانه تامین شود.

 

مناسبترین زمان مصرف پروتئین وی را به ترتیب الویت برایتان گفتیم.

فراموش نکنید در کنار مکمل شما نیاز به رژیم غنی از پروتئین نیاز دارید و نباید برای تمام دریافتی پروتئین موردنیاز بدن خود روی مکمل حساب کنید.

همچنین برای نهایت عضله سازی، قبل از مصرف مکمل با مربی متخص مشورت کنید. اگر مربی ندارید از مربیان فیتامین بپرسید! 

 

دریافت مشاوره تلفنی

برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین
شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

 

نمونه یک نوشیدنی پروتئینی که می‌توانید فورا بعد از تمرین استفاده کنید:

  • ½ لیوان ماست کم چرب
  • ۱ قاشق پودر پروتئینی وی- ۳۰ گرم پروتئین
  • ۱ قاشق عسل یا دکستروز
  • ۱و ½ لیوان شیر کم‌چرب
  • یک لیوان آب پرتغال
  • ۵ گرم کراتین مونوهیدرات (دلخواه)
  • ۵ گرم گلوتامین (دلخواه) تمام مواد را در مخلوط‌کن ترکیب کنید. در صورت دلخواه می‌توانید چندین تکه یخ در آن بریزید. می‌توانید این مواد را براساس نیازهای تغذیه خود تغییر دهید. اکنون، همچون صبحانه باید حدود یک ساعت بعد از آن یک وعده غذای عضله‌ساز بخورید.

اگر این برنامه را ادامه دهید، ۱۰۰% خیلی سریع به پیشرفت فوق‌العاده‌ای خواهید رسید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Sending
User Review
4.33 (6 votes)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
×