41 نظر
1/5 - (1 امتیاز)
معجون بدنسازی

طرز تهیه معجون بدنسازی خانگی

تعداد بازدید

22099

زمان مطالعه

6 دقیقه
فهرست مطالب

    آیا همه نکات مربوط به تغذیه‌ و تمرین را رعایت می‌کنید؟ ولی باید بگوییم که جای خالی معجون بدنسازی انرژی‌ زا قبل از تمرین هنوز هم در تمرینات‌تان خالی است.

    برای این‌که بتوانید تمرینات روز پا یا روزهای سخت‌تان را با انرژیِ بیشتر دقیقاً مثل ماشین‌های مسابقه به پایان برسانید، نیاز صددرصدی به بنزین سوپر (باکیفیت) دارید. یعنی باید به‌سراغ معجون بدنسازی انرژی‌زا قبل از تمرین بروید تا بتوانید از تمام توانایی‌های‌تان استفاده کنید.

    چنین معجون بدنسازی بمبی را از کجا بیاوریم؟ خیلی راحت در خانه درست کنید! در این مطلب طرز تهیه چندین معجون و اسموتی بدنسازی خانگی طبیعی برای افزایش انرژی را به شما آموزش می‌دهیم! 

    اسموتی رژیمی

    معجون بدنسازی ؛ رازها و رمزها

    برای این‌که یک معجون بدنسازی و فول انرژی ‌زا قبل از تمرین تهیه کنید، نیاز به مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی و فیبر پایین دارید. به این علت می‌گوییم چربی و فیبر قبل تمرین کم باشد که هضم این مواد کند است.

    پس دیگر برای قبل از یک تمرین انفجاری مناسب نخواهد بود. در ادامه به‌طور دقیق چند نوع معجون و اسموتی بدنسازی خانگی و انرژی‌زا را به شما یاد می‌دهیم تا با نهایت انرژی، تمرین‌تان را شروع کنید.

    اسموتی اسفناج انبه

    مواد لازم

    آناناس: یک دوم فنجان

    اسفناج: 100گرم

    انبه: یک دوم فنجان

    موز متوسط یخ‌زده: یک عدد

    طرزتهیه

    آناناس را در مخلوط‌کن بریزید. به ترتیب اسفناج، انبه و آب را به آناناس اضافه کنید. در آخر برای تهیه این معجون بدنسازی موز را قطعه قطعه کرده و به مواد اضافه کنید. حالا مخلوط‌کن را روشن کنید تا مواد به‌خوبی باهم ترکیب شوند. اسموتی را در لیوان بریزید و میل بفرمایید!

    اسموتی انبه

    مواد لازم

    شیر: یک چهارم فنجان

    دانه کتان آسیاب‌شده: 1 قاشق غذاخوری

    ماست: 400گرم

    انبه یخ‌زده: یک فنجان

    طرز تهیه

    شیر را در مخلوط‌کن بریزید. برای این معجون بدنسازی از دانه کتان آسیاب‌شده، ماست و انبه یخ‌زده را به ترتیب اضافه کنید و با روشن کردن مخلوط‌کن، بگذارید مواد باهم ترکیب شوند.

    اسموتی شما آماده است.

    اسموتی موز و تمشک

    مواد لازم

    موز متوسط: یک‌دوم

    آب پرتقال: یک‌دوم

    ماست یونانی: 200 گرم

    تمشک: یک‌دوم

    عسل: 1قاشق چای‌خوری

    طرزتهیه

    برای تهیه این معجون بدنسازی ابتدا موز را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید. سپس آب‌پرتقال، ماست یونانی، عسل و تمشک را به آن اضافه کنید. در آخر چند قطعه کوچک هم در مخلوط‌کن بریزید و مواد زرا ترکیب کنید. نوش جان!

    اسموتی موز و قهوه

    مواد لازم

    قهوه دم‌کرده: یک‌سوم فنجان

    شیر: یک‌سوم فنجان

    ماست یونانی: 300 گرم

    موز متوسط یخ‌زده: یک‌دوم

    دانه کتان آسیاب‌شده: یک‌دوم قاشق غذاخوری

    عسل: 1قاشق غذاخوری

    دارچین و یخ: به مقدارکم

    طرزتهیه

    برای تهیه این معجون بدنسازی قهوه دم‌کرده را در مخلوط‌کن بریزید. حالا شیر، ماست یونانی، موز یخ‌زده، دانه کتان آسیاب‌شده، عسل و دارچین را به ترتیب اضافه کنید. در آخر هم چند قطعه یخ کوچک در مخلوط‌کن بیندازید. مواد را ترکیب کنید و میل بفرمایید.

    معجون بدنسازی شیر و خرما

    هرکسی این معجون انرژی‌زا را امتحان کرده باشد، طرفدار پروپاقرصش می‌شود. برای تهیه این نوشیدنیِ گرم و پرانرژی، فقط به تعدادی خرمای بدون هسته، مغز بادام، یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری کاکائوی تلخ و یک لیوان شیر احتیاج دارید.

    تنها کاری که می‌کنید این که باید همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و خوب هم بزنید! معجون بدنسازی برای ترکاندنِ سالن تمرین آماده است. نوش جان!

    معجون شیر و خرما

    معجون بدنسازی قهوه

    این بار قهوه را متفاوت درست کنید و جت هوا کنید! برای تهیه این معجون فول انرژی به این مواد احتیاج دارید: قهوه، کاکائو تلخ، مغز پسته و مغز بادام. فقط کافی است درحالی‌که قهوه را برای دم کشیدن گذاشته‌اید، مغز پسته و بادام و کاکائو تلخ را در میکسر مخلوط کنید. پس از این‌که قهوه آماده شد مواد را به قهوه اضافه کنید و نوش جان کنید!

    معجون بدنسازی قهوه

    شیک شیرموز و کاکائو

    میلک شیک موز یا شیرکاکائو موز، یا شیک شیر موز، یا هرچیز دیگر که به آن بگویید؛ من به آن «سوخت جت با طعم موز» می‌گویم! چراکه انرژی شما را چند برابری خواهد کرد. موادی که لازم دارید: شیر، موز، کمی شکر و دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو است. درست مانند وقتی که شیرمور درست می‌کنید انجام دهید و فقط پودر کاکائو هم به آن اضافه کنید.

    نوشیدنی عضله ساز میوه‌ای

    شکر موجود در میوه، برخلاف فیبر آن، تقریباً زودهضم است. بنابراین به پیشنهاد فیتامین، به‌سراغ تهیه اسموتی بروید. تنها کافی است که با یک دستگاه همزن، موز، کره بادام‌زمینی و جو دو سر، تخم کتان و شیر بادام را خوب مخلوط کرده و نوش جان کنید. در صورت تمایل می‌توانید با توت یخ‌زده، موز و شیر بادام یک اسموتی انرژی‌زا درست کنید.

    معجون میوه‌ ای

    معجون بدنسازی موز و عسل

    موز یکی از طبیعی‌ترین انرژی‌زاهایی است که تقریباً در هر منزلی پیدا می‌شود. این میوه سرشار از کربوهیدرات (برای انرژیِ بیشتر) و پتاسیم (برای عملکرد بهتر عضلات و عصب‌ها در حین تمرین) است.

    با ترکیب موز و کره بادام‌زمینی، تأثیر این میوه استثنائی را بیشتر کنید. برای این‌که گلوکز دیرتر وارد جریان خونتان بشود می‌توانید کمی عسل هم به این معجون انرژی‌زا اضافه کنید. با همین ماده چسبناک ساده، تحمل و استقامت خود را در حین انجام تمرین تا حد زیادی افزایش دهید.

    معجون بدنسازی سیب با کره بادام‌زمینی

    معجون بدنسازی سیب با کره بادام ‌زمینی

     

    میوه‌های خشک‌شده، مانند کشمش یکی از منابع فوق‌العاده برای تأمین قند خون مورد نیاز ورزشکاران است. فیبر کم موجود در کشمش و سیب، به‌علاوه چربی‌های تک‌اشباع کره بادام‌زمینی، تمام عطش شما برای کربوهیدرات را برطرف می‌کند و برای وعده صبحانه و یا قبل از شروع ورزش، ترکیبی استثنایی خواهد بود.

    معجون بدنسازی نه! بلکه توپک‌های انرژی‌زا!

    توپک‌ های انرژی ‌زا

    اگر دوست دارید برای قبل از تمرین گلوله‌های انرژی‌زا درست کنید و همراه خود به باشگاه ببرید، باید بگوییم که این کار، راحت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. چون به پخت‌وپز و فرصت زیادی نیاز نخواهید داشت.

    کافی است در منزل کره بادام‌زمینی، پودر پروتئینی، جو دوسر، عسل و چیپس شکلات تلخ داشته باشید. همه مواد را ترکیب کرده و گلوله‌ها را داخل پودر پروتئینی بغلتانید. خب، حالا گلوله‌های خوشمزه و انرژی‌زا آماده است. نوش جان!

    دریافت مشاوره تلفنی

    برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین
    شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

    معجون عضله ساز انرژی‌زا

    بدون شک همه نوشیدنی‌های انرژی‌زا موجود در بازار حاوی رنگ‌ها و افزودنی‌های مصنوعی است. خب با این اوصاف، چرا نوشیدنی ورزشیِ مخصوص خودتان را در منزل درست نمی‌کنید؟

    برای این کار کافی است کمی آب، میوه‌های تازه، نمک (سدیم کلراید) و عسل را باهم مخلوط کرده و معجون تهیه شده را به باشگاه ببرید. با این نوشیدنیِ انرژی‌زا، علاوه‌بر افزایش انرژی،‌ الکترولیت مورد نیازتان در حین ورزش نیز تأمین خواهد شد.

     

    معجون بدنسازی گرانولا بار خانگی

    اگر به دنبال تأمین انرژیِ بدن با هزینه‌ای بسیار کم هستید، می‌توانید در منزل گرانولابار تهیه کنید. گرانولابار یکی از محبوب‌ترین صبحانه‌ها و میان‌وعده‌های فوق‌العاده انرژی‌زا در سراسر دنیاست.

    برای تهیه این معجون انرژی‌زای خانگی کافی است جو دوسر پرک، عسل و شکر قهوه‌ای در اختیار داشته باشید. اگر هم تصمیم گرفتید تا گرانولابارتان مقوی‌تر و هوس‌انگیزتر باشد، میوه‌های خشک، آجیل، خرما یا تکه‌های شکلات تلخ را به آن اضافه کنید و لذت ببرید.

    طرز تهیه گرانولابار خانگی

    غلات، خشکبار، ادویه و دانه‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید. عسل و روغن را اضافه کرده و همه مواد را حسابی هم بزنید. مخلوط را روی سینی فر پهن کنید و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه (در دمای ۳۰۰ درجه) زمان بدهید و هر ۱۵ دقیقه خوب هم بزنید. وقتی گرانولا کمی قهوه‌ای رنگ شد، آن را از داخل فر بیرون بیاورید و بگذارید تا سرد شود، سپس داخل ظرف دردار بریزید. نوش جان!

    بسیاری از متخصصان ورزشی- غذایی، خوردن اسموتی این معجون بدنسازی را به بدنساران توصیه می‌کنند. مصرف اسموتی‌های رژیمی یک راهکار مناسب برای تقویت و حجم‌دهی به عضلات و در عین حال کاهش وزن و لاغری است.

    مکمل‌های پروتئینی مانند اسموتی همچنین باعث می‌شوند که عملکرد فرد در ورزش بهبود یابد و زودتر عضلاتش ریکاوری شوند. در ادامه مطلب طرز تهیه چندین اسموتی را آموزش خواهیم داد.

    سخن پایانی

    انواع معجون بدنسازی و اسموتی رژيمی برای عضله سازی، مفید و موثر است. همچنین روش تهیه‌ی آن، آسان است و چندان وقت شما را نمی‌گیرد. با اضافه کردن معجون و اسموتی به برنامه غذایی‌تان هم تنوع در برنامه‌تان ایجاد کرده‌اید هم از خوردن انواع آن لذت برده‌اید.

    در این مطلب طرزتهیه انواع معجون و اسموتی را آموزش داده‌ایم.

    منابع: bodybuilding – mensjournal

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    1/5 - (1 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    محمد کامرانی ۰۸ مهر ۱۴۰۰

    دددددد

    محمد کامرانی ۰۸ مهر ۱۴۰۰

    سلام ببیخشید یه سوال داشتم من ۱۴ سالمه و الان ۳ ماه میشه دارم میرم بدنسازی میخاستم بدونم قرص پودر یا هم چیز مکمل دیگری برای من لازم یا مفید نیست که بخورم و به عضله سازی من کمک کنه ؟؟؟؟؟

    کارشناس فیتامین ۱۱ مهر ۱۴۰۰

    سلام محمد عزیز. خیر استفاده از مکمل اصلا ضروری نیست و هزینه اضافیه. با تغذیه مناسب میتونین.

    امیر۱۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰

    من تمرینات خیلی پرفشار رو سر صبح انجام میدم بعدِ مثلا دوساعت تمرین چه معجونی رو پیشنهاد میکنید

    کارشناس فیتامین ۰۷ مهر ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز. انجام تمرینات خیلی پرفشار سر صبح نیازمند تغذیه مناسب قبل تمرینه. دو ساعت قبل یک صبحانه کامل میل کنین. مدت زمان تمرین هم ۱ ساعت یا نهایتا ۱ ساعت و نیم باید باشه و دو ساعت زیاده. بهترین وعده های مناسب بعد تمرین مرغ و سیب زمینی یا مرغ و ماکارونیه. معجون زیاد توصیه نمیشه و برای میان وعده عصر میل کنین. شیک پروتئینی بعد تمرین هم مناسبه.

    امیرحسین ۰۴ مهر ۱۴۰۰

    سلام من یک رزمی کارم چه چیزی قبل تمرین بخورم که بترکونم

    کارشناس فیتامین ۰۴ مهر ۱۴۰۰

    سلام امیرحسین عزیز. دو سه ساعت قبل تمرین یک غذای کامل شامل پروتئين و کربوهیدرات و چربی مفید مثلا برنج و فیله مرغ با زیتون. ۴۵ دقیقه به تمرین یک عدد موز و بعد نیم ساعت به تمرین یک فنجان قهوه تلخ یا قرص کافئين.

    ناشناس ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

    الان بدنسازی فقط بدرد آدمای پولدار میخوره وگرنه با این وضعیت از زندگی عقب میفتین

    کارشناس فیتامین ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    سلام دوست عزیز. با فیتامین میتونین با کمترین هزینه بدنسازی انجام بدین. داشتن یه تغذیه متعادل هزینه چندانی نداره و استفاده بی رویه از پروتئين و مکمل لزومی نداره.

    ×