۱۰۶ نظر
تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی

تأثیر رابطه جنسی بر بدنسازی و عضله سازی

تعداد بازدید

45911

زمان مطالعه

5 دقیقه

آخرین به روز رسانی

۱۱ شهریور ۱۴۰۲
فهرست مطالب

    رابطه جنسی بر بدنسازی و تمرین چه تاثیری دارد؟ آیا واقعیت دارد که خودارضایی و رابطه جنسی قبل و بعد از ورزش، عملکرد تمرین را کم می‌کند؟ این پرسش‌ها دغدغه‌های مهم بدنسازان و ورزشکاران است.

    تاثیر رابطه جنسی بر بدنسازی و عضله‌سازی حقیقت دارد، اما باید بدانیم این تاثیر به چه صورت است. در این مطلب به همه سوالات شما در مورد اثرات رابطه جنسی بر بدنسازی و فرآیند عضله سازی پاسخ می‌دهیم.

    تاثیرات مثبت رابطه جنسی بر بدنسازی

    بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران ترس از این دارند که رابطه جنسی مانع پیشرفت ورزش یا ورزش کردن آن‌ها شود. چون پس از هر رابطه جنسی مقدار زیادی از ذخیره پروتئینی و زینک از بدن خارج می‌شود و به خصوص بعد از آن، کم انرژی شده و خسته می‌شوند. اما این موضوع یک افسانه قدیمی است. بگذارید خیالتان را راحت کنیم: رابطه جنسی عضلات شما را نابود نخواهد کرد.

    اما به‌صورت کلی، رابطه جنسی بر بدنسازی تاثیرات زیادی دارد. در حقیقت تأثیر رابطه جنسی بر بدنسازی ممکن است شما را متعجب کند. از هورمون‌ها گرفته تا سطح انرژی، رابطه جنسی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید بر عضله سازی تأثیر می‌گذارد. مجموعه فیتامین در ادامه این مطلب، برخی از تأثیرات مثبت و منفی فعالیت جنسی بر ورزش و عضله سازی را برای شما آورده شده است.

    تاثیر رابطه جنسی

    ۱. تحریک ترشح تستوسترون

    رابطه جنسی تأثیر مثبتی در بدنسازی دارد زیرا تولید تستوسترون را افزایش می‌دهد. تستوسترون یک هورمون مردانه‌ است که خصوصیات اصلی مردانه مانند شانه‎های پهن، صدای عمیق‌تر، موهای صورت و البته – توده عضلانی را ایجاد و تقویت می‌کند.

    از آنجا که سطح تستوسترون یکی از اصلی ترین عوامل حجم‌گیری و قدرت عضلانی است. به این معنا که هرچه تستوسترون بدن بالاتر باشد رشد توده عضلانی هم بالاتر می‌رود. مطالعات همچنین خبر خوبی را به ما می‌دهد. هرچه شما بیشتر ورزش کنید انگیزه فعالیت جنسی بیشتری خواهد داشت و هرچه بیشتر در رختخواب فعال باشید، عملکرد بهتری هم در باشگاه خواهید داشت (یک تیر و دو نشان!)

    ۲. چربی‌سوزی

    بر کسی پوشیده نیست که رابطه جنسی به نوعی برابر با یک تمرین هوازی است! کالری سوزی رابطه جنسی در نیم ساعت برابر با حدود ۱۰۰ کالری است. همچنین عضلات شما حین رابطه به کار می‌افتند و از اکسیژن و مواد مغذی اشباع می‌شوند؛ که در نهایت منجر به چربی سوزی و تقویت قلب و عروق شما می‌شود.

    ۳. کاهنده استرس

    استرس همچنین یک مانع بزرگ در عضله سازی است که با داشتن رابطه جنسی منظم می‌تواند از بین برود. استرس و اضطراب باعث ترشح هورمون کورتیزول می‌شود، هورمونی که اگر در بدن زیاد شود می‌تواند عضله سازی شما را بسیار آهسته کند و تناسب اندام شما را بهم بریزد.

    اما خوشبختانه رابطه جنسی یک برطرف کننده عالی استرس است و می‌تواند به شما کمک کند ذهن خود را از استرس خلاص کرده و به تمرین و ورزش خود ادامه دهید و عضله سازی بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشید.

    رابطه جنسی قبل یا بعد تمرین؟

    رابطه جنسی قبل از تمرین

    هنگامی که قبل از جلسات تمرینی به فعالیت جنسی می‌پردازید، ممکن است توانایی و عملکرد شما در تمرین کاهش یابد و به توان حداکثری خود نرسید.

    رابطه جنسی بعد از تمرین

    رابطه جنسی بلافاصله بعد از تمرین ایده خوبی نیست! زیرا بدن شما در تمرین نیرو و تستسترون زیادی مصرف کرده و به استراحت نیاز دارد. حال اگر بلافاصله بعد از تمرین قصد پرداختن به فعالیت جنسی داشته باشید، ممکن است به شدن احساس خستگی و ضعف در شما غالب شود.

    رابطه جنسی بر بدنسازی

    رابطه جنسی بر بدنسازی اثر منفی دارد؟

    نه اثر منفی ندارد! رابطه جنسی برای عضله سازی مضر نیست. گفته می شود که بعد از رابطه جنسی، مقدار زیادی اکسی توسین در بدن ما آزاد می شود و باعث می شود برای مدتی احساس بی حالی و آرامش کنیم. بنابراین اطمینان حاصل کنید که حداقل پنج ساعت بین جلسه تمرینی و رابطه شخصی شما فاصله باشد. این فاصله به بدن شما این امکان را می‌دهد که در وضعیت تعادل هورمونی قرار بگیرد و از هر تاثیر منفی که ممکن است وجود داشته باشد در امان باشد.

    مانند هر چیزی در زندگی ، تعادل کلید اصلی موفقیت و سلامتی است. تا زمانی که در هیچ‌کدام از این موارد ( رابطه جنسی و تمرین) افراط نکنید، هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. بلکه خواهید دید که این دو مورد به کیفیت همدیگر کمک می‌کنند.

    تاثیر روابط جنسی سالم برای همه افراد

    روابط جنسی سالم می‌تواند سلامت روانی، جسمی و کیفیت زندگی را بهبود ببخشد، اما عادت جنسی ناسالم می‌تواند بدن را مختل کند. همه ما دوست داریم که استایل ورزشکاری داشته باشیم؛ یعنی روحیه شاد و بانشاط و بدن قوی و عضلانی داشته باشیم.

    اما حرف و حدیث‌هایی درباره تاثیر منفی رابطه جنسی بر بدنسازی و عضله سازی وجود دارد که شاید بشود گفت از زمان ابتدای بشریت این حرف و حدیث‌ها وجود داشته است!

    بعضی از افراد فکر می‌کنند که برای دستیابی به بدن عضلانی و قدرتمند باید مسائل جنسی را تا می‌توانند محدود کنند.

    اما همانطور که گفتیم لازم نیست بدنسازان خود را محدود کنند. چراکه این دو موضوع (تا وقتی که تعادل رعایت شود) می‌توانند مکمل همدیگر باشند و به شما کمک کنند زندگی جنسی و زندگی ورزشی بهتری هم داشته باشید.


    طبق تحقیقات پژوهشگران، مردانی که به طور منظم تمرین می‌کنند مشکلات جنسی کمتری را تجربه خواهند کرد و همچنین فعال بودن از نظر جنسی به ورزشکاران کمک می‌کند عملکرد خود را در باشگاه تمرین بهبود ببخشند.

    شما باید به زمان انجام رابطه جنسی‌ دقت داشته باشید. بهتر است که لذت رابطه جنسی‌ را به بعد از تمرینات موکول کنید. برقراری رابطه جنسی‌، قبل از تمرین و یا مسابقه ورزشی باعث خستگی‌ عضلات و عملکرد ضعیف شما می‌شود.

    عوامل افزایش و کاهش سطح تستوسترون

    شما می‌توانید از طریق تمرینات بدنسازی، میزان تولید تستوسترون را افزایش دهید. تمرینِ زیاد از اندازه، باعث ترشح بیش‌ازحد تستوسترون و اختلال در نیروی جنسی‌ خواهد شد. شما باید حجم تمرینات خود را کم‌کم افزایش دهید تا دچار تمرین‌زدگی نشوید.

    تأثیر روابط جنسی‌ بر بدنسازی

    بعضی‌ از بدنسازان از رابطه جنسی‌ هراس دارند و می‌گویند که در روابط جنسی،‌ میزان زیادی تستوسترون از بین می‌رود. این موضوع خیلی‌ وقت است که در میان بدنسازان وجود دارد؛‌ اما باید بگوییم که رابطه جنسی‌ افزایش تستوسترون در بدن می‌شود. با افزایش تستوسترون در بدن، عضله‌سازی و عملکرد ورزشی بیشتر خواهد شد.

    اما حالا می‌رسیم به تأثیر تمرینات بدنسازی بر رابطه جنسی‌!

    همان‌طورکه گفته شد روابط جنسی‌ تأثیر مثبتی بر بدنسازی می‌گذارد. همچنین تمرینات بدنسازی می‌تواند در زندگی‌ِ جنسی‌ ما نیز تأثیرات خوبی داشته باشد. در ادامه، چند مطلب در مورد بدنسازی بیان می‌کنیم که باعث می‌شود روی رابطه جنسی‌ شما تأثیرگذار ‌باشد.

    تاثیر بدنسازی بر رابطه جنسی

    چه مواردی در رابطه جنسی بدنسازان تأثیرگذار است؟

    همان‌طورکه گفته شد روابط جنسی‌ تأثیر مثبتی بر بدنسازی می‌گذارد. همچنین تمرینات بدنسازی هم می‌تواند در زندگی‌ِ جنسی‌ ما تأثیرات خوبی داشته باشد. در ادامه، چند نکته درباره بدنسازی و بیان می‌کنیم که باعث می‌شود روی رابطه جنسی‌ شما تأثیر خوب یا بد داشته ‌باشد.

    تأثیر درصد چربی بدن در رابطه جنسی

    بعضی افراد می‌خواهند به درصد چربیِ‌ تک‌رقمی‌ برسند. آن‌ها با کم‌شدنِ چربی‌ بدنشان، سطح میل جنسی‌‌شان هم به شدت کم خواهد شد. همچنین ممکن است این افراد انرژی لازم برای رابطه جنسی‌ را نداشته باشند. پس دقت داشته باشید که اگر زندگی‌ جنسی‌ شما هم دچار مشکل شده، باید به درصد چربی‌ بدنتان توجه داشته باشید.

    تأثیر مصرف مکمل در رابطه جنسی

    یکی‌ دیگر از موارد مهم، مکمل‌هایی است که مصرف می‌کنید. بی‌نتیجه بودنِ مصرف مکمل‌ها، می‌تواند عملکرد و میل جنسی‌‌تان را کاهش دهد. پس در انتخاب نوع مکمل مصرفی‌تان دقت لازم را داشته باشید و حتماً با کارشناسان فیتامین مشورت کنید.

    سخن پایانی

    در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که به جز تمام مواردی که ذکر شد، شما می‌توانید هم یک زندگی‌ جنسی‌ فوق‌العاده‌ داشته باشید و هم بیشترین نتایج را از تمرینات بدنسازی خود دریافت کنید. از این پس، در مورد زمان برقراری رابطه جنسی‌ دقت داشته باشید، البته نیازی نیست نگران ضعیف‌شدنِ پاها و از دست‌رفتن تستوسترون باشید.

    منبع : bodybuildingindia

    لطفا به این مطلب امتیاز دهید
    4.4/5 - (86 امتیاز)
    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
    برچسب ها:
    علی ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

    ببخشید چندشب پشت هم دچار جنب شدن در خواب شدم میخواستم بدونم. در بدنسازیم اختلال ایجاد میکنه!؟خیلی عصبیم از این موضوع

    کارشناس فیتامین ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

    خیر دوست عزیز مشکلی ایجاد نمیکنه

    زهرا ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

    آیا مصرف مکمل در بانوان باعث کاهش میل جنسی میشود؟

    کارشناس فیتامین ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

    سلام دوست عزیز مصرف برخی از مکمل های بدنسازی می تونه باعث کاهش میل جنسی خانمها بشه.

    Sajjad ۱۲ مهر ۱۴۰۲

    سلام من در یک سایت خارجی دیدم که در یک مقاله که چند سال پیش منتشر شده بود این موضوع رو مطرح کرده بودن که نداشتن رابطه جنسی یا خودارضایی بعد از ۷ تا۱۰ روز باعث افزایش ۴۰٪ سطح تستسرون میشود ایا این موضوع صحت داره

    کارشناس فیتامین ۱۵ مهر ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز خیر. چنین چیزی صحت نداره.

    رضا ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

    من پونزده سال حرفه ای کار کردم در بدنسازی همه چیو میدونم چون خودم تجربه کردم دوست عزیزی که نتیجه نگرفتی میتونه چند علت داشته باشه
    1.شما غذای خوبی نمیخورید دنبال معجزه در مکمل میگردید
    2.مکمل هایتان غلابی هستش
    3.تمرین کردن بلد نیستین مبتدی منظورمه
    4.سکس یا خود ارضایی زیاد میکنید
    5.خاب خوب ندارید یا ژنتیکی بدنتان نتیجه نمیگیرد
    6.فشار تمرینی و برنامه سوپر نمیزنید
    بدنسازی علم است 90 درصد بدن در اشپزخانه درست میشود نه در باشگاه این گفته هارو با طلا بنویسید

    حسن ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

    سلام درود دکتر جان خسته نباشید ببخشید من یک ۱سال باشگاه میرم ولی من مکمل خوب خریدم کینر کراتین گلوتامین خریدم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم ۳بار میشه از اینا استفاده کردم ولی هیج جوابی نگرفتم میشه راهنمایمون کنید مرسی

    کارشناس فیتامین ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام دوست عزیز باید یک برنامه اختصاصی و هدفمند ورزشی و غذایی داشته باشید تا به نتیجه برسید. در این خصوص با مربیان فیتامین مشورت کنید و مناسب‌ترین برنامه خود را دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و برنامه تان عدد 12 را به شماره 10009848 ارسال کنید

    ×
    app-presentation