بدون نظر
Sending
User Rating 4.4 (10 vote)
لاغری صورت

لاغری صورت در یک هفته + (ویدیو تمرینی برای استخوانی کردن صورت)

تاریخ انتشار

20 مهر 1399

تعداد بازدید

771

زمان مطالعه

7 دقیقه

لاغری صورت و استخوانی‌شدنش از چه راهی ممکن است؟ این فرم صورت انقدر طرفدار دارد و جذاب است که به هیچ‌وجه نمی‌توانیم از روش‌های لاغر کردن صورت بگذریم.

تا به حال به این موضوع دقت کردید که چرا چهره همه افراد با عینک آفتابی جذاب‌تر می‌شود؟! علت این جذابیت، بیشتر به‌خاطر این است که عینک آفتابی، چهره فرد را استخوانی‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد.

امروزه بسیاری از کسانی‌که دنبال جذابیت بیشتر هستند، برای استخوانی‌کردنِ چهره‌شان سراغ عمل‌های جراحی خطرناک می‌روند. در حالی‌که می‌توانند با انجام چند راهکار ساده، همراه با تمرینات مخصوص برای لاغری صورت، که در این مطلب از فیتامین کامل توضیح داده شده، بدون هیچ عوارضی به این جذابیت برسند.

 

لاغری صورت از نگاه خانم‌ها

یکی از رازهایی که درباره علایق خانم‌ها باید بدانید، این است که برای اکثر آن‌ها فک برجسته مردانه و چهره‌ی استخوانی، بسیار جذاب است؟! اگر عکس‌های مدل‌های موفق را در اینترنت سرچ کنید، خواهید دید که تقریبا هیچ‌کدام از آقایان جذابِ عرصه مدلینگ، لپ‌های آویزان یا غبغب ندارند.

 

لاغری صورت از نگاه آقایان

جالب است بدانید که لاغری صورت از نگاه مردان هم، یکی از فاکتورهای جذابیت و زیبایی به‌شمار می‌رود!

شاید تا به حال به این نکته دقت نکرده باشید که چرا چهره همه افراد با عینک آفتابی جذاب‌تر می‌شود؟! علت این جذابیت، بیشتر به‌خاطر این است که عینک آفتابی چهره فرد را استخوانی‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد.

امروزه زنان و مردانی که به‌دنبال جذابیت بیشتری هستند، برای لاغری صورت و استخوانی‌کردنِ چهره‌شان بلافاصله به‌سراغ بوتاکس و عمل‌های جراحی خطرناک می‌روند؛ در حالی‌که بهترین راه برای رسیدن به این خواسته جذاب، تقویت عضلات صورت با ورزش است.

حال که لاغری صورت در دنیای زیبایی تبدیل به یک ترند شده، این سوال پیش می‌آید که: چطور صورتم را لاغر کنم؟

در ادامه این مطلب ازسایت فیتامین با دلایل چاقیِ صورت در بعضی افراد و همچنین بهترین راه‌های لاغری صورت آشنا خواهید شد.

 

سد راه لاغری صورت :‌ دلایل چاقی و پف صورت

چربی اضافی بدن

صورت هم مانند هر جای دیگر بدن، چربی اضافه دارد که زیر پوست ذخیره می‌شود. ناگفته نماند که بسته به درصد چربیِ بدن، صورت شما چاق می‌شود و به اطلاح لُپ در می‌آورید. عوامل ژنتیکی و همچنین سن تأثیر زیادی در میزان چربیِ ذخیره شده در صورت دارد.

 

احتباس آب

شایع‌ترین علت چاقی و گردبودنِ صورت، احتباس آب زیر پوست است. بله، آب هم در زیر پوست همه ما ذخیره می‌شود و اغلب باعث می‌شود که چاق‌تر از آن‌چه در واقع هستیم، به نظر برسیم! این اتفاق بسته به رژیم غذایی ما روزانه تغییر می‌کند.

 

فرم استخوان صورت

آخرین عامل که مهم‌ترین مورد است، ساختار استخوانیِ صورت است! همه افراد با ساختار خاص چهره خود متولد می‌شوند. اگر شما چانه کوتاه‌تری داشته باشید، صورتتتان به‌طور کلی گردتر به نظر می‌رسد. با این وجود روش‌هایی برای تقویت عضلات فک وجود دارد تا ظاهر کلیِ صورت شما را تغییر دهد.

 

 

 

بهترین راه‌ها برای لاغری صورت در یک هفته

راه‌ِحل اول- کاهش وزن و لاغری

کاهش وزن سالم، بهترین راه‌ِحل برای لاغری صورت و کل بدن است. همه ما چربی را در گونه‌های خود ذخیره می‌کنیم و کاهش درصد چربیِ بدن، به‌طور خودکار باعث لاغریِ صورت می‌شود.

در حقیقت یک میلیون دلیل برای کاهش وزن وجود دارد. لاغری صورت هم  یکی از این دلایل است. به توصیه متخصصان این حوزه، شما هم سبک زندگی‌تان را با انتخاب بهترین رژیم غذایی برای لاغری و انجام ورزش‌های چربی‌سوز، تغییر دهید.

 

راه‌ِحل دوم- کاهش مصرف نمک

همیشه بعد از خوردنِ وعده‌های غذاییِ سنگین و شور می‌توانید تأثیر فوریِ نمک را صبح روز بعد در چهره‌‌تان مشاهده کنید!

سدیم موجود در غذاهای شور باعث افزایش احتباسِ آب زیر پوست می‌شود و روز بعد صورت شما بسیار گرد و متورم به نظر می‌رسد. لازم نیست نمک را از رژیم غذاییِ خود به‌طور کامل حذف کنید، اما بهترین کار این است که سبزی‌جات و میوه‌‌جات را جایگزین غذاهای فست‌فودی کنید.

 

راه‌ِحل سوم- تغییر مدل مو

مدل موها تأثیر مستقیمی در شکل صورت ندارد، اما به شدت بر ظاهر کلی شما تأثیرگذار است! پیشنهاد می‌کنیم متناسب با ساختار چهره‌تان، مدل مویی را انتخاب کنید که صورتتان را لاغرتر نشان دهد. اگر هم خیلی لُپ دارید، بهتر است که موهایتان را بلند نگه دارید.

 

راه‌ِحل چهارمورزش و تمرینات ویژه لاغری صورت

حالت طلایی برای تغییر فرم بدن و صورت به بهترین شکل، رعایت رژیم غذایی و انجام برنامه ورزشی و تمرینات اصولی برای لاغری صورت و کل بدن است. در ادامه چند حرکت عالی و مؤثر در لاغری صورت را باهم تمرین می‌کنیم.

 

 

۸ تمرین ویژه برای لاغری صورت در یک هفته

تمرین گرم‌کردن صورت

 

لاغری صورت

 

برای شروع تمرین، عضلات صورتتان را کمی گرم کنید تا در حین انجام تمرینات، عضلات شما دچار گرفتگی نشود.

 

نحوه انجام حرکت

ابتدا بایستید یا برروی صندلی بنشینید. برای شروع تمرین گرم‌کردن، بهتر است اصوات مختلف را تکرار کنید. اصواتی مانند «آ»، «ای»، «او» و «آی» را تا جایی‌که می‌توانید به‌صورت کشیده ادا نمایید. این کار برای شروع تمرینات ورزشیِ صورت، فوق‌العاده کارساز خواهد بود؛ پس تا جایی ادامه دهید که حس کنید کاملاً صورتتان گرم شده است.

 

 

تمرین لاغری صورت شماره ۱

 

لاغری صورت

 

نحوه انجام حرکت

ابتدا برروی صندلی بنشینید و گردنتان را کمی به سمت عقب خم کنید. حال تصور کنید که باید لب پایینی‌تان را به سقف برسانید. تا جایی‌که می‌توانید، لب پایینی خود را به سمت بیرون بکشید و ۵ تا ۱۰ ثانیه آن را در همین حالت نگاه دارید. استراحت کوتاهی داشته باشید و سپس حرکت را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

تمرین لاغری صورت شماره ۲

 

لاغری صورت

 

نحوه انجام حرکت

ابتدا صاف بایستید و دست‌های خود را به‌صورت ضربدری، روی قفسه سینه قرار دهید. به‌آرامی چانه خود را بالا برده و زمانی‌که حس کردید چانه‌تان را بیش از این نمی‌توانید بالا ببرید، نفس عمیقی بکشید و ۱۰ تا ۱۵ ثانیه بشمارید. سپس آرام‌آرام به حالت ابتدایی انجام حرکت بازگردید.

 

تمرین لاغری صورت شماره ۳

 

لاغری صورت

 

نحوه انجام حرکت

شاید این تمرین، در نگاه اول ساده به‌نظر برسد. ولی در عین سادگی، دارای اثربخشیِ فوق‌العاده‌ای است. این کار تاثیر فراوانی در رفع غبغب صورت داشته و باعث افزایش قوام پوست صورت و فرم‌گرفتنِ گونه‌هایتان خواهد شد.

به یاد داشته باشید که در کل زمان تمرین، سر شما باید در حالت صاف قرار داشته باشد و روبه‌رو را نگاه کنید. حال، لبه‌های کناری چانه و لب پایینیِ خود را به سمت پایین بکشید و آرام‌آرام به حالت اولیه بازگردید. این حرکت را حداقل ۵ بار تکرار کرده تا کاملاً انقباض عضلات چانه‌تان را احساس کنید.

تمرین لاغری صورت شماره ۴

 

لاغری صورت

 

نحوه انجام حرکت

این حرکت، تأثیر بسیار زیادی برروی عضلات لب‌ها و گونه‌هایتان خواهد داشت. برای انجام این تمرینِ لاغری، ابتدا برروی صندلی بنشینید و یک مداد را با لب‌هایتان بگیرید. حالا سعی کنید اسم خودتان و دوستانتان را با مدادی که به لب‌ها گرفته‌اید، روی هوا بنویسید.

دقت کنید که حتماً مداد را با انقباض لب‌ها نگاه دارید؛ اگر برای انجام این تمرین از دندان‌های خود کمک بگیرید، هیچ تأثیری روی تقویت عضلات صورت شما نخواهد داشت. سه دقیقه حداقل این حرکت را انجام دهید.

سپس استراحت کوتاهی کرده و چند بار دیگر، به همین صورت تکرار کنید. دقت داشته باشید که حتماً بعد از تمرین، باید انقباض عضلات را حس کنید. در صورتی‌که هیچ حس خاصی نداشتید، باید تمرین را چالشی‌تر و در مدت زمان طولانی‌تری انجام دهید.

 

تمرین لاغری صورت شماره ۵

 

لاغری صورت

 

نحوه انجام حرکت

این حرکت برای تقویت عضلات گردن، مفید بوده و به لاغرشدن صورتتان کمک بسیاری خواهد کرد. ابتدا سر خود را به سمت راست خم کرده و گوشتان را به شانه نزدیک کنید. دست راست خود را به سمت راست سرتان بچسبانید و با سر و گردن،‌ به دستتان فشار وارد کنید. ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید و این حرکت را با سمت دیگر بدنتان تکرار کنید.

 

تمرین لاغری صورت شماره ۶

 

لاغری صورت

 

نحوه انجام حرکت

ابتدا نفس عمیقی بکشید و لب‌هایتان را محکم به‌هم فشار دهید. حالا با دست، دو طرف صورت را گرفته و سعی کنید هوا را به داخل دهانتان بکشید. سپس با دست‌هایتان، گونه‌های خود را به سمت داخل فشار داده و عضلات صورتتان را کاملاً منقبض کنید. ۵ تا ۱۰ ثانیه در همین حالت مانده و استراحت کوتاهی داشته باشید. حال این حرکت را ۵ تا ۶ بار تکرار کنید.

 

تمرین لاغری صورت شماره ۷

 

لاغری صورت

 

نحوه انجام حرکت

دهان خود را باز کرده و با کمک لب‌ها، دندان‌هایتان را بپوشانید. حال سعی کنید چانه پایینی خود را به سمت جلو فشار داده و از طرف دیگر با انگشت، چانه را به سمت داخل فشار دهید. با عضلات صورتتان، جلوی فشارهای وارده از سمت انگشتانتان را بگیرید و کاملاً منقبض کنید. این تمرین را در ۱۰ تکرار انجام دهید.

 

تمرین لاغری صورت شماره ۸

 

لاغری صورت

 

نحوه انجام حرکت

این حرکت، سخت‌ترین تمرینی است که باعث می‌شود عضلات چانه‌ شما کاملاً منقبض و قوی شود. برای شروع، دست‌های خود را مشت کرده و در زیر چانه‌تان قرار دهید. هم‌زمان با این کار، سعی کنید زبانتان را به سقف بالایی دهان خود بچسبانید (دقیقاً در پشت دندان). چانه را با استفاده از مشت‌ها، به سمت بالا فشار داده و با کمک زبانتان، نیروی مخالفی ایجاد کنید. ۳۰ ثانیه در همین حالت مانده و بعد از استراحت کوتاهی، این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Sending
User Review
4.4 (10 votes)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
×