4 نظر
Sending
User Rating 5 (9 vote)
پله نوردی

معرفی کامل ورزش پله نوردی برای تبدیل پله‌های خانه به ماشین چربی‌سوز!

تاریخ انتشار

05 آذر 1399

تعداد بازدید

451

زمان مطالعه

3 دقیقه

پله نوردی هم جزء ورزش‌ها به حساب می‌آید؟ اصلا تا به‌حال این اسم به گوشتان خورده؟! شاید با شنیدن اسم پله نوردی یاد زانو درد بیفتید. البته قابل درک است. چون همیشه به ما گفته شده “پله برای زانوها خوب نیست”.

اما باید به شما بگوییم که پله نوردی یک ورزش جذاب است. واقعا؟ بله. به دلایل زیادی که در ادامه اشاره می‌کنیم، خیلی هم طرفدار پیدا کرده! اگر شما هم عضلات تفکیک شده و خوش‌فرم دوست دارید، پس حتما تا پایان با فیتامین همراه باشید.

 

معرفی تمام و کمال پله نوردی

 

پله نوردی

 

stair climbing یا پله نوردی اسم یک تمرین هوازی پرفشار است که به زبان خیلی ساده یعنی صعود از پله! پله‌نوردی از آن جایی تمرین هوزی به حساب می‌آید که بسیار از شما انرژی می‌گیرد و تمام بدن را درگیر می‌کند و البته که برای تناسب اندام و سلامتی هم بسیار تاثیرات مثبتی دارد. تمرین پله می‌تواند بدن، استقامت و قدرت واقعی شما را به چالش بکشد. (من که عاشقش شدم!).

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید یا محل کار یا دانشگاهتان شامل طبقات زیادی است، محققان دانشگاه کانادا به شما توصیه می‌کنند کمتر از آسانسور استفاده کنید و بیشتر پله‌ها را بالا پایین کنید تا کمکی هم به قلب و تناسب اندام خود کرده باشید.

 

 

 

مزایای عالی پله نوردی 

 

پله نوردی

 

 

  • پله نوردی کِی و کجا؟ هرجا که تو بگی

نکته خیلی خوب این ورزش این است که هرجایی می‌شود شروع کنیم. تمرینات زیادی است که به تجهیزات نیاز ندارد و در دسترس است مثل ایروبیک یا دو؛ اما برای دویدن به فضا نیاز است. درحالی که برای پله نوردی فقط به یک راه پله نیاز است و نه بیشتر! همچین برای کسانی که محدودیت زمانی دارند بسیار عالی است.

  • کالری سوزی روی درجه تب بالا

شاید باورکردنی نباشد. ولی پله‌‍ نوردی جزء چربی‌سوزترین تمرینات هوازی دنیا است. چون همین بالا پایین رفتن از پله‌ها می‌تواند تا ۹۰۰ کالری در ساعت بسوزاند و به ما در امر کاهش وزن بسیار کمک کند. شاید از حالا به بعد بهتر باشد به جای آسانسور از پله برویم!

 

 

  • مرگ و بیماری را درمی‌نوردیم! 

این یک تمرین نسبتاً شدید است که به سرعت ضربان قلب ما را افزایش می‌دهد و با انجام پله نوردی آمادگی قلبی عروقی ما را تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند. مطالعات محققان نشان داده‌ است که خطر بیماری را تا ۳۳% پایین می‌آورد و از چاقی (مادر همه بیماری‌ها) پیشگیری می‌کند.

 

پله نوردی

 

  • عضله‌سازی با پله؟

این ورزش برای تقویت و عضله سازی بسیاری از گروه‌های عضلانی اصلی مانندساق پا، چهار سر ران، باسن، شکم و میان‌تنه مفید است. حتی می‌توان پله‌نوردی را به راحتی با سایر تمرینات مانند پیاده‌روی، بدنسازی و حتی تمرین با دمبل و وزنه ترکیب کرد تا تاثیر آن چندبرابر شود. از آنجا که نوعی تمرین قدرتی با وزن بدن هم است، به تقویت قدرت استخوان کمک می‌کند.

 

 

  • پله نوردی برای پیر و جوان!

پله نوردی، بدون آسیب و کم خطر است؛ (البته اگر تکنیک‌های صحیح آن رعایت شود و یا مشکلی از قبل وجود نداشته باشد) تقریباً هر کسی حتی با سطح آمادگی جسمانی متوسط یا کم می‌تواند پله نوردی کند به شرطی که مناسب سطح خودش تمرین کند.

 

پله نوردی

  • شهریه پله نوردی

کاملا رایگان است و تقریباً همه ما به پله دسترسی داریم! (بهانه دیگری هم دارید؟)

 

 

 یک توصیه ایمنی

حتما قبل از آغاز تمرین بدن خود را گرم کنید. گرم کردن قبل از هر ورزشی ضروری است و پیش از ورزش پرفشاری مثل پله‌نوردی ضروری‌تر است!

شرط بعدی درباره پله نوردی نداشتن هیچ‌گونه پیش زمینه آسیب یا درد مفصلی زانو است. اگر زانو درد، مینیسک یا اضافه وزن خیلی زیاد دارید اصلا این ورزش را انتخاب نکنید. همچنین کفش ورزشی مناسب به پا کنید تا از پاهای خود کاملا محافظت کنید.

 

لینک منابع

health.usnews

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Sending
User Review
5 (9 votes)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
Hmd ۱۰ آذر ۱۳۹۹

وقتتون بخیر ببخشید من اضافه وزن دارم و گفتید که نباید این ورزش رو انتخاب کنم(چرا؟) راهی هست که من بتونم اینکار رو انجام بدم؟

کارشناس فیتامین ۱۵ آذر ۱۳۹۹

درود بر شما دوست گرامی 🌷 تشکر از ثبت نظرتون. امیدواریم همیشه سلامت باشید. معمولا کسانی‌که اضافه وزن بالا دارند و دچار چاقی درجه دو و سه هستند نمی‌تونند ورزش‌های جهشی، پرشی و یا ورزش‌های هوازی صرف رو انتخاب کنند. اولا به دلیل این‌که مفاصل آسیب می‌بینه، دوم این‌که باعث تحلیل عضلات میشه. بهترین ورزش، ورزش‌های قدرتی و مقاومتیه. برای مشاوره با کارشناسان و دریافت رژیم غذایی و برنامه ورزشی آنلاین فیتامین عدد 11 رو به شماره 3000602636 بفرستید.

saeed ۰۸ آذر ۱۳۹۹

خیلی خوبه که راحت میتونم توی آپارتمان اینجوری ورزش کنم

کارشناس فیتامین ۰۸ آذر ۱۳۹۹

درود بر شما دوست عزیز 🌷 بله خیلی راحت می‌تونید در منزل هم ورزش کنید و به سلامتی و تناسب اندام برسید. برنامه ورزشی کاملا شخصی فیتامین رو هم می‌تونید به انتخاب خودتون با وسیله یا بدونِ وسیله داخل منزل انجام بدید و به هدفتون برسید. برای مشاوره با کارشناسان و دریافت رژیم غذایی و برنامه ورزشی آنلاین فیتامین عدد 11 رو به شماره 3000602636 بفرستید.

×