0

۸ روش برای چربی‌سوزی فوری + تمرینات چربی‌سوز

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, ورزش، تغذیه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ Ali.kharidar 1204 بازدید

حتماً شما هم در فضای مجازی تبلیغات وسوسه‌انگیز چربی‌سوزی فوری و لاغری سریع را دیده‌اید که محصولات مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهند. اما باید بدانید که چربی‌سوزی فوری و لاغرشدن به این راحتی‌ها نیست و مثل هدف‌های دیگر راه و رسم مخصوص به خودش را دارد.

 

اگر شما هم از وعده‌های پوچی که این تبلیغات می‌دهند خسته شده‌اید و به‌دنبال راهی تضمینی برای چربی‌سوزی فوری و کاهش وزن هستید، باید بگوییم که تنها راه رسیدن به این هدف، انجام منظم تمرینات برنامه ورزشی اصولی در کنار رعایت رژیم غذایی ورزشی است.

شما می‌توانید در کنار برنامه ورزشی و رژیم غذایی ورزشیِ فیتامین، ۷ روش چربی‌سوزی فوری که در این مطلب معرفی‌شده را انجام دهید تا ببینید چربی‌های بدنتان چطور مثل کره آب می‌شوند!

در  پایان هم چند تمرین ورزشی با هدف چربی‌سوزی فوری آموزش داده شده، که پیشنهاد می‌کنیم ۷ روش چربی‌سوز را چاشنیِ این تمرینات کنید.

 

۱ مقیاس‌های اندازه‌گیری را به حال خودشان بگذارید

برای این‌که بتوانید چربی بسوزانید و عضله بیاورید، مقیاس‌های اندازه‌گیری را رها کنید. ترکیب و فرم بدنِ شما و این‌که چطور در آینه به‌نظر می‌‌رسید، اهمیت بیشتری دارد تا چیزی که مقیاس‌های اندازه‌گیری نشان می‌دهند.

حتی ممکن است خیلی سخت تمرین کنید و تغذیه صحیح هم داشته باشید و ۳ کیلو عضله بسازید و ۳ کیلو چربی بسوزانید، اما در این حالت مقیاس‌های اندازه‌گیری چه چیزی را نشان می‌دهند؟ این‌که وزن شما هیچ تغییری نکرده است!

در این‌صورت، حتی اگر خیلی خوب پیشرفت کرده باشید، باز هم احساس ناکامی خواهید داشت. بنابراین می‌توانید از مقیاس‌ها به‌عنوان یک راهنما استفاده کنید، اما این‌که در آینه چطور به نظر می‌رسید و چه احساسی به بدنتان دارید و لباس‌ها در تن شما فیت می‌شوند یا نه، خیلی بهتر از مقیاس‌ها می‌توانند پیشرفت شما را نشان دهند.

 

۲ از میزان کالری دریافتی کم کنید

اگر به‌دنبال کاهش چربی‌های بدنتان هستید، یک‌دفعه کالریِ دریافتی‌تان را کاهش ندهید. این کار باعث گرسنگیِ سلولی و کاهش متابولیسم بدنتان شده و چربی‌سوزی را دشوارتر می‌کند.

برای این‌که متابولیسم بدن شما کاهش پیدا نکند و بدنتان بتواند با سرعت بهینه چربی‌سوزی کند، لازم است که آرام‌آرام، از میزان کالری دریافتی‌تان کم کنید.

مقاله مرتبط: (فیتامین: مدرک دکترای افتخاری کالری‌سوزی بگیرید!)

 

۳ به کالری دریافتی تنوع بدهید

با تغییر میزان کالریِ دریافتی خود در روزهای مختلف، به جای این‌که هر روز به یک میزان مشخص کالری دریافت کنید، مکانیسم احساس گرسنگی را در بدنتان فعال نگه می‌دارید تا بدن بتواند هم‌چنان به چربی‌سوزی خود ادامه دهد.

با این‌که امروزه مواد غذایی فراوان در دسترس است، اما بدن ما طوری طراحی شده که می‌تواند انرژی ذخیره کند تا موقع کمبود مواد غذایی از آن کند. بنابراین یکی از کارهایی که بدن انجام می‌دهد این است که سرعت متابولیسم را با سرعت دریافت کالری هماهنگ می‌کند.

اگر رژیم غذایی‌تان طوری باشد که در آن هر روز میزان مشخصی کالری دریافت کنید، بدن شما هم خودش را با آن تنظیم می‌کند و میزان متابولیسم را کاهش می‌دهد تا مانع چربی‌سوزی بیش‌ازحد شود، همه این کارها توسط هورمون‌ها انجام می‌گیرد.

میزان متابولیسم بدن با کاهش یا افزایش هورمون لپتین تغییر می‌کند. وقتی میزان کالری دریافتی شما کم و ثابت باشد، سطح هورمون لپتین پایین می‌آید و متابولیسم بدنتان هم کم می‌شود. اگر بعضی روزها میزان کالری دریافتی‌تان کم باشد و بعضی روزها زیاد، سطح هورمون لپتین همیشه بالا می‌ماند.

 

۴ از وزنه‌ جدا نشوید

وزنه‌زدن باعث کالری‌سوزی می‌شود. شما می‌توانید با تمرینات وزنه، از راه‌های مختلف به چربی‌سوزی هم برسید. همچنین برخلاف ورزش‌های هوازی، می‌تواند کالری‌سوزی را تا ۳۹ ساعت بعد از ورزش ادامه بدهد.

یادتان باشد که هرچه بدن شما عضله‌ای‌تر باشد، هر روز کالری بیشتری می‌سوزانید؛ حتی اگر تنها هدف شما این باشد که چربی‌های بدنتان را کاهش دهید، باز هم باید وزنه بزنید.

این کار باعث می‌شود وزنی که از دست می‌دهید مربوط به آب‌شدنِ چربی‌ها باشد، نه عضلات؛ چون اگر عضلاتتان آب شوند، سوخت‌وساز بدنتان پایین می‌آید و تلاشتان برای از دست‌دادنِ چربی‌ها نتیجه‌ای نمی‌دهد. بله، حتی یک فرد بی‌اشتها هم می‌تواند درصد بالایی از چربی در بدن خود ذخیره کرده باشد.

از حرکات ورزشی شدید با فاصله در میان آن‌ها (HIT) استفاده کنید. حرکات اچ آی تی یعنی حرکات شدید ورزشی کوتاه‌مدت که در بین آن‌ها فواصل کوتاهی برای استراحت وجود دارد.

مقاله مرتبط: (چندین تمرین عالی اچ آی تی)

 

یکی از ورزش‌های پیشنهادی برای این کار، طناب‌‌زنی است. به این‌صورت که بعد از کمی نرمش، به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه با سرعت زیاد طناب بزنید و بعد هم به مدت ۳۰ ثانیه با سرعت کم طناب بزنید. یادتان باشد که حتماً قبل از فاصله کوتاه استراحت، کمی نرمش کنید.

اگر فرد خوش‌اندامی نیستید، با حرکات آهسته یا متوسط هوازی شروع کنید. حتی ممکن است نیاز باشد قبل از انجام این حرکات با پزشک هم مشورت کنید.

 

۵ چربی را به‌خاطر عضله‌سازی بخورید

مصرف چربی‌های مفید به میزان کافی، به شما کمک می‌کند تا چربی‌های بد را بسوزانید، عضله‌سازی کنید و بعد از ورزش‌های سنگین بهتر تجدید قوا کنید. همچنین، چربی‌های مفید مزایای فراوانی برای سلامتی دارند، از جمله این‌که برای قلب شما مفیدند. اما از کجا چربی‌های خوب را تشخیص دهیم؟

چربی‌های گیاهی و حیوانی اشباع‌نشده چند حلقه‌ای (به‌ویژه چربی‌های گروه امگا۳) مانند چربیِ موجود در ماهی و آجیل، و چربی‌های اشباع‌نشده تک‌حلقه‌ای مانند چربیِ موجود در کره بادام‌زمینی، روغن زیتون، زرده تخم‌مرغ، و روغن ماهی.

مقاله مرتبط: (چگونه می‌توان هم‌زمان به عضله‌سازی و چربی‌سوزی رسید؟)

۶ از بعضی کربوهیدارت فاصله بگیرید

مردم به دو گروه طرفداران کربوهیدرات و مخالفان آن تقسیم شده‌اند. فرقی نمی‌کند شما در کدام گروه باشید، نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند شکر و نشاسته را کاهش دهید، این کار به کاهش چربی‌های شما نیز کمک می‌کند.

کربوهیدارت‌های مصرفی‌تان باید از منابع طبیعی مانند بلغور جو دوسر و سبزی‌جات تأمین شود. مصرف کربوهیدارت، بر چربی‌سوزی شما تأثیرگذار است.

اشلی جونز، عضو باشگاه بدنسازی می‌گوید: «توصیه می‌کنم بعد از ساعت سه بعدازظهر، مصرف کربوهیدارت‌ها را کاهش دهید. بیشتر در هنگام صبح یا وقتی ورزش‌های سخت انجام می‌دهید، کربوهیدارت مصرف کنید.

مقاله منتخب: (فواید مصرف کربوهیدارت‌ها بعد از تمرینات ورزشی)

 

۷ دوز پروتئین را بیشتر کنید

افزایش مصرف پروتئین، باعث افزایش متابولیسم بدن شده و کمک می‌کند که توده عضلانی‌تان را حفظ کنید و در نتیجه چربی‌سوزی داشته باشید. وقتی پروتئین مصرف می‌کنید، بدنتان نسبت به زمان مصرف چربی یا کربوهیدرات، کالریِ بیشتری می‌سوزاند.

جالب است بدانید خیلی از افرادی‌که رژیم گرفته‌اند، تنها با مصرف پروتئین زیاد و بدون انجام ورزش، این کار را انجام داده‌اند.

پس دیگر در طول روز ۶ وعده غذای مختصر بخورید، نه سه وعده غذای مفصل یا سنگین؛ این کار تضمینی است بر این‌که ریز مغذی‌های ضروری را برای عضله‌سازی و سوزاندن چربی‌ها دریافت کرده‌اید.

با این کار، سوخت‌وساز بدنتان حتی موقع استراحت هم ادامه پیدا می‌کند. همچنین، این کار مانع از احساس گرسنگی می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که بین وعده‌های غذایی فاصله زیادی وجود داشته باشد.

وقتی گرسنه می‌شوید، بدن شما شروع به سوزاندن عضلات می‌کند تا انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند و ذخایر چربی را افزایش دهد؛ همچنین، متابولیسم شما را کاهش می‌دهد، که این دقیقاً عکس چیزی است که می‌خواهید.

 

۸ هوای خوابتان را داشته باشید

از امشب شروع کنید و کمی زودتر به رخت‌ِخواب بروید تا به مرور زمان تأثیر خواب کافی را ببینید. چون خواب کافی با کاهش اشتها و احساس گرسنگی ارتباط دارد. همچنین باعث چربی‌سوزری می‌شود و به جلوگیری از افزایش وزن هم کمک می‌کند.

 

قدرتمندترین راه چربی‌‌سوزی فوری

با انجام تمرین‌هایی که در ادامه آموزش داده شده، می‌توانید در مدت زمان کم، چربی‌‌سوزی فوری را تجربه کنید.

 

تمرینهای اینتروال (متناوب)

این تمرینات شامل مراحل تمرین و استراحت به‌طور متناوب است. در تمرین‌های اینتروال، شدت خستگی کمتر از تمرین‌های پیوسته است. همچنین تجمع اسید لاکتیک، کمتر و در نتیجه خستگی هم به مراتب کمتر است.

  • شدت کار در این تمرین‌ها اهمیت زیادی دارد. یعنی با انجام تمرین‌های شدید و کوتاه‌مدت دستگاه غیرهوازی، و تمرین‌های سبک و طولانی‌مدت، دستگاه هوازی گسترش می‌یابد؛ مراحل استراحت در تمرین‌های اینتروال، می‌تواند به‌صورت فعال و یا غیرفعال باشد.

 

  • در استراحت فعال، از تمرین‌های سبک مثل پیاده‌رویِ سریع، و دویدن آرام و آهسته می‌توان استفاده کرد. یکی از امتیازهای استراحت فعال، بهبود دستگاه اسید لاکتیک است. پس می‌توان گفت که تمرین‌های تناوبی، که دارای استراحت‌های فعال است باعث تقویت دستگاه اسید لاکتیک می‌شود.

 

 

نتیجه‌گیری

شاید بارها رژیم‌های خودسرانه و شدیدتان جواب داده و لاغر شده‌اید، اما دوباره بعد از مدتی وزنتان حتی بیشتر از قبل شده و این اضافه وزن، به‌شدت باعث افسردگی‌تان شده. در این مطلب ۸ روش برای چربی‌سوزی فوری به همراه تمرینات چربی‌سوز معرفی شد که انجام آن‌ها باعث کاهش چربی‌های بدنتان می‌شود.

یادتان باشد برای این‌که چربی‌سوزی و لاغری بدونِ بازگشت را تجربه کنید باید از یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی ورزشی اصولی استفاده کنید.

اگر تا الان نتوانستید به هیچ برنامه‌ای اعتماد کنید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا در برنامه ورزشی آنلاین فیتامین همراه با برنامه غذایی ورزشی ثبت نام کنید، تا علاوه‌بر تجربه چربی‌سوزی فوری، بدونِ هیچ آسیبی، برای همیشه به فرم بدنی ایده‌آلتان برسید.

 

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!