0

یادگیری ایستادن روی دست با تمرین‎های مرحله‌ای

دسته بندی ها : حرکات عمومی, حرکات ورزشی پایه, ورزش، حرکت ۲۰ تیر ۱۳۹۶ Ali.kharidar 9016 بازدید

یکی از ورزش های ویژه ذهن، یوگا است. حرکت ایستادن روی دست از جمله حرکت های پرطرفدار در ورزش یوگا است. در این مطلب می خواهیم به توضیح تمرین هایی برای انجام راحت تر حرکت ایستادن روی دست بپردازیم.

از دیوار به یک بالانس دستی

استفاده از دیوار برای بهبود قدرت، ایجاد استقامت و تقویت خط عمودی بدن تان بسیار مفید است. وقتی که از دیوار به عنوان محافظ استفاده می کنید، در واقع روی دست های تان نمی ایستید. درست مانند محکم گرفتن کالسکه، زمانی که بچه ایستادن را یاد می گیرد، شما نیز از دیوار برای کمک به آسان کردن ایستادن روی دست های تان استفاده می کنید.

با انجام این تمرین، در واقع یاد می گیرید که چگونه روی دست های تان بایستد. این حرکت نیز تکنیک، تعادل و آگاهی بدن را نیاز دارد که می توانید با تمرین های پی در پی به دست آورید.

در اینجا چند تمرین برای انجام راحت تر ایستادن روی دست، معرفی می کنیم که می توانید همین حالا انجام دهید. این تمرین ها را به طور مداوم و سخت کوشانه انجام دهید و در هر جلسه، برای وارونه شدن تعادلی وقت بگذارید.

 

 

۱٫ران های تان را به هم فشار دهید

فشار ندادن پاها و ران ها به هم، یک اشتباه رایج در افراد مبتدی است. وقتی که وارونه می شوید، تا جایی که ممکن است بدن تان را سفت و محکم بگیرید. شما می توانید با فشار دادن ران ها به هم، فشار بیشتری از راه بالاتنه و قسمت مرکزی بدن ایجاد کنید.

ترکیب این فشار، با تیز کردن انگشتان پا و فشار دادن عضلات باسن، یک تن نیرو و فشار ایجاد می کند. هر چه فشار تولید شده بیشتر باشد، بالانس و تعادل تان محکم تر می شود و تلاش کمتری برای حفظ تعادل نیاز خواهید داشت.

۲٫با دست های تان پیانو بزنید و از آنها مانند پا استفاده کنید

لازم نیست به کلاس پیانو بروید یا با پاهای تان نواختن پیانو را یاد بگیرید. نکته مهم، فاصله انگشتان دست و نقاط فشاری است که باید روی دست های تان باشد.

انگشتان شما باید مانند نواختن پیانو، از هم باز شوند؛ این کار تکیه گاه وسیع تر و استحکام بیشتری ایجاد می کند. انگشتان دست خود را مانند انگشتان پا تصور کنید؛ انگشتان پا باید از هم جدا شده و تعادل بیشتری داشته باشد. وقتی روی پاهای تان ایستاده اید، فشار روی انگشتان، کف و پاشنه پا پخش می شود.

هنگام انجام این حرکت، نقاط فشار روی دست ها شبیه به نقاط فشار پاها در هنگام ایستادن است. به هر حال، ما در اصل باید دست ها را مانند پاهای مان به کار ببریم؛ فشار باید روی نوک انگشتان، ابتدای پنجه ها و پاشنه دست (کف دست در مجاورت شست) قرار بگیرد؛ سپس پنجه ها را باید بالا آورد.

وقتی که وزن تان را بیش از حد به جلو متمایل کنید، احساس می کنید به پشت می افتید، و روی نوک انگشتان فشار می آورید تا وزن عقبی را به تعادل برسانید. وقتی وزن بدن تان به عقب منحرف شود، احساس می کنید به زمین می افتید؛ بنابراین برای ایجاد تعادل، به دست فشار وارد می کنید.

 

 

رسیدن به آسمان

مشکل دیگر در ایستادن روی دست ممکن است شانه های سست و بدون فعالیت باشد. شل کردن شانه ها در هنگام انجام حرکت، فشار بیشتری روی قفسه سینه می گذارد و احتمالا کمرتان بیشتر خم می شود و باید برای نگه داشتن تعادل، تلاش بیشتری داشته باشید.

برای بالا بردن تعادل در این تمرین، شانه های تان را محکم بگیرید و عضلات شان را به طور فعالانه درگیر کنید؛ برای رسیدن به این هدف باید تمرین «رسیدن به آسمان» را انجام دهید.

تمرکزتان را تقویت کنید

یک تمرین ساده برای بهبود تمرکزتان می تواند در حالت ایستاده هم انجام شود. یک شیء (چیزی کوچک) انتخاب کنید، بدون پرت شدن حواس تان، تا ۶۰ ثانیه به آن نگاه کنید؛ این کار به شما کمک می کند تا بدون سختی، توانایی تان را در تمرکز بالا ببرید.

رسیدن به نتیجه دلخواه

سعی کنید مرکز ثقل را بین پهنای شانه‎های خود در قسمت بالایی کمر، نه قسمت پایینی آن، حفظ کنید. در حرکت ایستادن روی دست، بسیاری از افراد سفتی قسمت بالایی کمر را با اجازه دادن به افتادن ثقل روی قسمت پایینی بدن به خطر می‎اندازند.

مطمئن باشید که با تمرین مداوم و توجه به جزییات کوچک، می توانید این حرکت را به بهترین شکل انجام دهید.

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

  1. صادقی گفته :
    ۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۰۸/۱۹

    این ویدیو رو میخام دی ال کنم
    نداره لینک دانلود؟؟؟؟چرا؟؟؟

    • دوست عزیز از طریق آپارات میتونید ویدئو ها رو دانلود کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!