0

گلچین بهترین مکمل‌ها برای دوره چربی‌سوزی و کات (بخش اول)

دسته بندی ها : مکمل ها, ورزش، تغذیه ۳ مهر ۱۳۹۷ Ali.kharidar 2707 بازدید

بدنسازان در دوره چربی‌سوزی و کات دغدغه‌های خاص خودشان را دارند، آن‌ها به دلایلی مانند شرکت در مسابقات، کاهش کلسترول، سلامت قلب و زیبایی اندام می‌خواهند که درصد چربی بدن خود را برای کات عضلات به پایین‌ترین حد ممکن برسانند، اما تلاش غیراصولی، کسی را به هدف نمی‌رساند.

یادتان باشد که بدن دوست دارد تا حد مشخصی چربی‌هایش را حفظ کند و برای این منظور تمام تلاش خود را می‌کند. اصلی‌ترین راهی که بدن برای حفظ این چربی‌ها در پیش می‌گیرد، کاهش سرعت سوخت‌وساز است. در دوره چربی‌سوزی و کات، ابتدا باید برطبق یک برنامه غذاییِ اصولی پیش رفت و در کنار آن از مکمل‌ها نیز  کمک گرفت؛ البته شاید ذهن خیلی از ورزشکاران سمت مصرف مکمل‌ها نرفته باشد، اما دیگر وارد عصر جدیدی شده‌ایم که بدنسازان برای دوره چربی‌سوزی و کات، راحت‌ترین و سریع‌ترین راه یعنی استفاده از مکمل‌ها را در پیش گرفته‌اند. اگر شما هم برای دوره چربی‌سوزی و کات می‌خواهید از مکمل‌های مناسب استفاده کنید، ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد آن‌ها داشته باشید. اما قبل از آشنایی با انواع مکمل‌ها، لازم است که طبق معادله چربی‌سوزی و کات پیش بروید.

 

معادله چربی‌سوزی و کات

در اصل، معادله چربی‌سوزی و کات دو طرف دارد، یک طرف آن رژیم غذایی اصولی، یعنی خوردنِ غذاهای سالم است؛ هرگاه که رژیم غذایی‌تان فوق‌العاده شد، می‌توانید تمرین کنید.

سمت دیگر معادله نیز، داشتن عضله برای چربی‌سوزی است، عضلات شما باعث می‌شود تا کالری‌سوزی‌تان بیشتر شده و در نتیجه چربیِ بیشتری بعد از تمریناتتان بسوزانید.

نکته: انجام تمرینات کاردیو (هوازی) را فراموش نکنید؛ شدت این تمرینات نیز بستگی به وضعیت متابولیسم، تیپ بدنی و سطح فعالیت شما دارد.

زمانی‌که هر دو طرف معادله‌تان کامل شد: ۱٫ رژیم غذایی مناسب ۲٫ عضله‌‌سازی؛ بعد از آن می‌توانید به‌سراغ تکه سوم پازل یعنی مصرف مکمل‌ها بروید. در ادامه این مطلب دو بخشی از فیتامین، بهترین و محبوب‌ترین مکمل‌ها برای دوره چربی‌سوزی و کات به شما معرفی می‌شود تا زودتر به خواسته خود برسید (رژیم غذایی برای کات و چربی‌سوزی موفق). در صورت هرگونه مشکل خاص یا بیماری بهتر است قبل از مصرف مکمل، با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

مولتی ویتامین

نمی‌خواهیم نگرانتان کنیم، ولی بیشتر غذاها و میوه‌هایی که در طول روز میل می‌کنید، به‌خاطر آفت‌کش‌ها، سیستم کِشت یا هورمون‌هایی که به حیوانات تزریق می‌شود، دیگر خاصیت قبلی‌شان را نداشته و ویتامین‌ها و مواد مغذی داخل این خوراکی‌ها از بین رفته است. به همین خاطر ورزشکاران و بدنسازان بهتر است به‌سراغ مولتی ویتامین‌ها بروند تا سلامتی‌شان تضمین شده و دچار بیماری نشوند. طبق آمارهای به‌دست آمده، روی آوردن مردم و به‌ویژه ورزشکاران، به مصرف مولتی ویتامین‌ها (به‌خصوص مواد معدنی) باعث بهبود سیستم ایمنی بدن آن‌ها شده و اثرات مثبتی بر سلامت همگان داشته است.

 

ویتامین‌های پیشنهادی برای دوره کات

‌ویتامین‌های پیشنهادی فیتامین روغن ماهی، روی، منیزیم و پتاسیم است؛ البته برای هر شخصی متفاوت بوده و باید براساس نیاز بدن خود در دوره کات، ویتامین مصرف کند. زمانی‌که شما رژیم می‌گیرید، خواسته یا ناخواسته باید قید بخشی از ویتامین‌ها و مواد معدنیِ دریافتی‌تان را بزنید. به همین خاطر نیاز به مصرف ‌ویتامین بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

مکمل BCAA

احتمالاً شنیده‌اید که پروتئین از  واحدهای آمینواسید تشکیل شده است؛ یعنی زمانی‌که غذای پروتئینی مثل سینه مرغ میل می‌کنید، بعد از هضم در معده و روده‌ تبدیل به زنجیره‌های کوتاهی از آمینواسیدها شده که باعث جذب جریان خونتان خواهد شد.

 

وظیفه آمینواسیدهای جذب شده از پروتئین

آمینواسیدها به بازسازی و ترمیم بافت عضلانیِ آسیب‌دیده بعد از تمرین‌های شدتی کمک نموده و با بهینه‌سازیِ عملکرد مغز، انرژیِ تمرین و سرعت ریکاوری‌تان را تا حد قابل توجهی افزایش خواهد داد. اما چرا BCAAها را پیشنهاد کردیم؟! BCAA یا همان آمینواسیدهایِ شاخه‌دار، دارای فواید زیادی برای عضلات و دوره کات است:

  • بهبود سیستم گوارشی بدن
  • افزایش سطح هورمون رشد
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  • افزایش سنتز پروتئین (عضله سازی)
  • افزایش سرعت ریکاوری و تولید ATP
  • جلوگیری از خستگی بیش‌ازحد بعد از تمرین

اما مهم‌ترین علت پیشنهاد BCAA در بین بهترین مکمل‌ها برای دوره کات و چربی‌سوزی، جلوگیری از خاصیت کاتابولیسم (عضله‌سوزی یا از دست‌رفتنِ عضلات) است. به دلیل کاهش کالریِ مصرفی در در دوره کات، به شدت عضلاتتان در خطر بوده و باید هرطور شده از آن‌ها مراقبت کنید. دوز مصرفی BCAA 6 تا ۱۵ گرم است. (فواید فوق العاده مکمل BCAA)

مکمل پروتئین وی

به جرئت می‌توان گفت که پروتئین وی بهترین و باکیفیت‌ترین پروتئینِ موجود در جهان است. این پودر پروتئینیِ معجزه‌گر، آمینواسید مورد نیاز برای عضله‌سازی را در اختیار عضلات قرار داده و زحمتتان را فوق‌العاده کم خواهد کرد.

تمامیِ مطالعات و مقایسه‌هایی که روی پودر پروتئینی وی صورت گرفته، مفید و مؤثر بودن آن را تأیید نموده و نشان می‌دهد که غلظت آمینواسیدهای داخل پروتئین وی کاملاً متناسب با نیاز ورزشکاران است. حتی مطالعات اثبات کرده که مصرف پروتئین وی تا حد زیادی باعث بهبود سیستم ایمنی فرد شده و عضله‌سازیِ ورزشکاران را تاحد زیادی تضمین می‌کند. (بین پروتئین کازئین و وی کدام را انتخاب کنیم؟)

 

مقاله در حال بروزرسانی است…


لینک منبع

https://www.bodybuilding.com/content/supplements_for_cutting.html

https://www.bodybuilding.com/content/summer-six-pack-supplement-guide-6-supplements-for-shredded-abs.html

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!