0

۱۰ ورزش با کالری‌سوزی بالا برای کاهش وزن + میزان کالری‌سوزی

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ Ali.kharidar 1214 بازدید
کالری‌سوزی بدنسازی

به نظر شما چه ورزشی می‌تواند شما را خیلی زود لاغر کند و کالری‌سوزی بالا و فوق‌العاده‌ای داشته باشد؟

همین ابتدا لازم است بدانید که اگر می‌خواهید کاهش وزن بدون بازگشت را تجربه کنید، باید طبق یک برنامه ورزشی اصولی همراه با تغذیه پیش بروید.

اما خبر خیلی خوبی داریم برای افرادی‌که دغدغه‌شان رسیدن به کالری‌سوزی بالا و لاغرشدن است. در این مطلب از سایت فیتامین ورزش‌هایی با کالری‌سوزی بالا را به شما معرفی کنیم که با انجام آن‌ها بیشترین کالری را بسوزانید و وزن کم کنید.

این ورزش‌ها علاوه‌بر کالری‌سوزی بالا شما را به سمت عضله‌سازی هدایت می‌کنند، همچنین وقتتان را هم بیهوده هدر نخواهید داد. حالا وقتش رسیده که سراغ معرفی این ورزش‌ها برویم.

 

۱ کالری‌سوزی بالا با دویدن

مهم‌ترین مزیت دویدن این است که کاملاً رایگان است. فقط کافیست به یک پارک بروید و شروع به دویدن کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم برای این‌که به خودتان آسیب وارد نکنید بعضی از وسایل مثل کفش مناسب را تهیه کنید.

یک جفت کفش مناسب و جوراب‌های مخصوص دویدن کمک می‌کنند در طول این فعالیت پاهایتان از شدت داغی جوش نیاورد.

دویدن روی تردمیل تمرین خوبی است که کمک می‌کند مقدار زیادی کالری بسوزانید. البته مقدار سوزاندنِ کالری، بستگی به شدت فعالیتتان و همچنین مقدار زمان انجام آن دارد.

کالری‌سوزی دویدن

با دویدن چقدر کالری می‌سوزانم؟

اگر آهسته می‌دوید و سرعتتان حدود ۸ کیلومتر در ساعت است، می‌توانید در حدود ۶۰ دقیقه ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری بسوزانید. یک ساعت دویدن به نظر خیلی زیاد می‌آید، اما همه هدف از دویدن روی تردمیل این است که می‌توانید در کنارش، بعضی از کارهایتان را هم انجام دهید، مثلاً این‌که تردمیل را روبه‌روی تلویزیون بگذارید و برنامه مورد علاقه‌تان را تماشا کنید.

البته اگر هوا خوب بود می‌توانید در فضای بیرون به دویدن ادامه دهید و سرعت و زمان دویدنتان را کم و زیاد کنید. اگر سرعتتان را به ۱۱ تا ۱۳ کیلومتر بر ساعت افزایش دهید، می‌توانید در ۶۰ دقیقه حدود ۷۰۰ کالری بسوزانید.

 

۲ کالری‌سوزی بالا با دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری هم مثل دویدن، یکی دیگر از فعالیت‌های هوازی است که کمک می‌کند ذهنتان آرام شود.

در حین دوچرخه‌سواری می‌توانید کارهای دیگری هم انجام دهید، به‌خصوص اگر از دوچرخه ثابت خانگی استفاده کنید، می‌توانید در حین دوچرخه‌سواری تلویزیون هم نگاه کنید، بازی‌های رایانه‌ای انجام دهید و یا پادکست گوش کنید.

یا اگر روحیه ماجراجویی دارید می‌توانید دوچرخه کوهستانی خود را بردارید و به یک مسافرت با دوچرخه بروید که مسلماً هیجان‌انگیز خواهد بود.

کالری‌سوزی دوچرخه سواری

با دوچرخه‌سواری چقدر کالری می‌سوزانم؟

از این بابت مطمئن باشید که دوچرخه‌سواری باعث می‌شود چربی‌سوزی بالایی را تجربه کنید. دوچرخه‌سواری با سرعت معمولی کمک می‌کند در ۶۰ دقیقه ۶۰۰ کالری بسوزانید.

 

۳ کالری‌سوزی بالا با شنا کردن

برخلاف دویدن آهسته یا با سرعت زیاد که باعث می‌شود پاهایتان حسابی درگیر شوند، شنا ورزشی است که کل  بدنتان را به کار می‌اندازد.

شنا برای مفاصلتان هم خوب است. چون برخلاف دویدن، هیچ فشاری روی آن‌ها نمی‌آورد و اگر در دریا هم شنا می‌کنید، آب شور دریا تأثیر خوبی روی سلامت پوستتان خواهد داشت. همچنین یک جایگزین عالی برای دیگر ورزش‌های هوازی است، اما کمی صبر کنید خوبی‌های شنا به همین‌جا ختم نمی‌شود.

کالری‌سوزی شنا

با شنا چقدر کالری می‌سوزانم؟

شناکردن (با کمی استراحت) می‌تواند باعث شود که بیش از ۷۰۰ کالری در ۶۰ دقیقه بسوزانید.

تنها مشکل این است که در حین شنا کار دیگری نمی‌توانید انجام دهید. اما از سوی دیگر قطعاً موافقید که شنا کردن لذت زیادی دارد. پس اول وسایل مربوط به شنا را آماده کنید، بعد آموزش کامل شناور ماندن روی آب + تکنیک‌ها را بخوانید و استارت استخر رفتن را بزنید.

 

۴ کالری‌سوزی بالا با قایق‌رانی

قایق‌رانی یکی دیگر از ورزش‌هایی است که می‌توانید هم در باشگاه انجام دهید و هم در فضای آزاد. اگر به این ورزش علاقه دارید، باید بدانید که به یک کایاک، پارو و جلیقه نجات نیاز دارید. برای این‌که پول زیادی هم خرج نکنید می‌توانید یک کایاک و ابزارش را اجاره کنید و از این ورزش لذت ببرید.

همچنین می‌توانید پارو زدن را در باشگاه و با دستگاه قایقی هم انجام دهید. این فعالیت همه بدنتان، از عضلات کمر گرفته تا دست‌ها، پاها و عضلات شکمتان را درگیر می‌کند.

کالری‌سوزی قایقرانی

با قایق‌رانی چقدر کالری می‌سوزانم؟

با یک ساعت قایق‌رانی و پاروزدن بیش از ۷۰۰ کالری خواهد سوزاند. به‌علاوه با برخی از دستگاه‌های سیمکش قایقی هم می‌توانید شدت ورزش خود را بیشتر کنید، در نتیجه نه‌تنها کالری‌سوزی بالایی را تجربه می‌‌کنید، بلکه بدنتان هم عضلات بیشتری می‌سازد.

اگر می‌خواهید در کنار ورزش، با فعالیت‌های سبک کالری‌سوز هم آشنا شوید این مطلب ۲۰ راهکار با بیشترین کالری‌سوزی برای کاهش وزن برای شخص شماست.

 

۵ کالری‌سوزی بالا با کراس فیت

دو نوع از مردم در دنیا وجود دارند، آن‌هایی که فکر می‌کنند کراس فیت بهترین ورزش است و افرادی‌که از آن متنفرند. حق با کدامشان است؟ ما فکر می‌کنیم حقیقت چیزی میان این دو است.

اگر این ورزش را درست انجام ندهید، کراس فیت شبیه انسانی لاغر با میزان چربی بالا خواهید شد.

حقیقت این است که شدت بالای این ورزش ممکن است موجب شود به جای چربی‌سوزی عضلاتتان را بسوزانید. برای انجامش هم کافی است یک جفت کفش مناسب کراس فیت تهیه کنید و این ورزش را شروع کنید.

کالری‌سوزی کراسفیت

با کراس فیت چقدر کالری می‌سوزانم؟

اگر کراس فیت را درست انجام دهید، این ورزش می‌تواند شما را به یک سوپرمن تبدیل کند. با انجام ۳۰ دقیقه ورزش کراس فیت ۵۰۰ کالری خواهید سوزاند. اما دقت داشته باشید که انجام طولانی‌مدت این ورزش، از لحاظ جسمی و روحی آثار بدی بر سلامتتان خواهد داشت.

 

۶.کالری‌سوزی بالا با کیک بوکسینگ

چه تصمیم گرفته باشید در کلاس کیک بوکسینگ ثبت نام کنید چه با مشت‌زدن به کیسه بوکس تمرین کنید، در هر صورت کالری زیادی خواهید سوزاند. برای افرادی‌که می‌خواهند وزن کم کنند در این ورزش اتفاق خوبی می‌افتد.

کالری‌سوزی کیک بوکسینگ

با کیک بوکسینگ چقدر کالری می‌سوزانم؟

اول این‌که با نیم ساعت تمرین کیک بوکسینگ علاوه‌بر تجربه بیش از ۳۰۰ کالری، عضله‌سازی هم خواهید داشت. دلیل عضله‌سازیِ آن هم  این است که سطح تستوسترون خونتان را بسیار بالا می‌برد.

کیک بوکسینگ در کنار فرم‌دهی به بدن، برای روانِ شما هم خوب است. وقتی به کیسه بوکس مشت می‌زنید، می‌توانید به رئیستان و یا هر شخص دیگری که خاطره بدی از او دارید فکر کنید.

با این کار استرس را از خودتان دور می‌کنید و در مقابل، وقتی تمرین تمام می‌شود احساس بسیار خوبی خواهید داشت. فقط قبل از شروع مطمئن شوید که یک جفت دستکش کیک بوکسینگ خوب تهیه کنید.

 

۷ کالری‌سوزی بالا با فوتبال

یک فوتبالیست معمولی طی ۹۰ دقیقه از یک مسابقه ۱۱ تا ۱۳ کیلومتر می‌دود. بازیکنان بیشتر زمان بازی در حال آهسته دویدن هستند، اما در این میان گاهی باید با نهایت سرعت بدوند. به‌علاوه ‌این‌که بازی شامل تکل و پرش‌های زیاد هم می‌شود.

اگر عاشق فوتبال هستید مطلب ترفند‌های حرفه‌ای برای شوت‌های دقیق در فوتبال را بخوانید تا اسمتان سر زبان‌ها بیفتد.

کالری‌سوزی فوتبال

با فوتبال چقدر کالری می‌سوزانم؟

در هر مسابقه ۹۰۰ کالری خواهید سوزاند. در مورد این ورزش، به جز کالری‌سوزی بالا این را هم در نظر بگیرید که فوتبال یک بازی است و در طول انجام آن کلی لذت خواهید برد. تنها سختیِ کار این است که برای تشکیل یک تیم به حداقل ۱۰ بازیکن دیگر هم نیاز است.

 

۸ کالری‌سوزی بالا با بسکتبال

بسکتبال یک ورزش مفرح دیگر است که تقریباً همان نتیجه کالری‌سوزی فوتبال را دارد. با این اختلاف که برای انجام یک بازی بسکتبال به تیمی بزرگ نیاز ندارید. این بازی معمولاً ۵ به ۵ انجام می‌شود، اما حتی ۱ در مقابل ۱ هم هیجان‌انگیز است.

کالری‌سوزی بسکتبال

با بسکتبال چقدر کالری می‌سوزانم؟

با انجام بسکتبال در هر نیم ساعت ۴۰۰ کالری خواهید سوزاند. همچنین علاوه‌بر کالری‌سوزی بالا ، تقویت عضلات و قوی‌شدنتان، شادی و نشاط یک ورزش گروهی هم نصیبتان خواهد شد. در ورزش بسکتبال تمام چیزی که نیاز دارید یک دوست، یک توپ بسکتبال و زمین بازی است و البته یک جفت کفش بسکتبال خوب.

 

۹ کالری‌سوزی بالا با تنیس

در ورزش تنیس فقط باید روی خودتان حساب کنید، چون تنهایید و هم‌گروهی ندارید و باید با حریف مقابل خود رقابت کنید.

البته اگر برای پیداکردنِ حریف مشکل دارید، می‌توانید اسکواش بازی کنید چون در این بازی به جای حریف باید به یک دیوار توپ بزنید.

کالری‌سوزی تنیس

با تنیس چقدر کالری می‌سوزانم؟

تنیس، هم ورزش هوازی حساب می‌شود و هم بی‌هوازی. همچنین از قلب تا ماهیچه‌های پا و دستتان هم تقویت می‌شود. با انجام این ورزش در هر ساعت، علاوه‌بر سوزاندنِ ۴۰۰ کالری، خوش‌فرم و عضلانی هم خواهید شد. برای انجام این بازی شما فقط به یک جفت کفش خوب تنیس و یک راکت مناسب نیاز دارید.

 

۱۰ کالری‌سوزی بالا با بدنسازی

اگر فکر می‌کنید برای سوزاندنِ چربی تنها ورزش‌های هوازی راه‌ِحل است، کاملاً در اشتباهید. شما می‌توانید با انجام تمرینات بدنسازی و بلندکردنِ وزنه در باشگاه، کالریِ زیادی بسوزانید. ترفندش هم این است، تا جایی‌که می‌توانید و بدون مکسِ زیاد، وزنه‌ها را بلند کنید. البته با اجازه مربی و با توجه به شرایط بدنی‌ای که دارید.

یک مثال از ورزش قدرتی با وزنه یا بدنسازی این است که: با فاصله استراحت کم چندین ست اسکات با وزنه را روی رک اسکات انجام دهید.

بعد از این تمرین، چند دقیقه استراحت کنید و به سراغ تمرین بعدی بروید. تمرین بعدی هم می‌تواند هر چیزی باشد مثل پرس سینه یا ددلیفت، فقط نیاز است یک برنامه ورزشی (لندینگ) را دنبال کنید.

توصیه ما این است که ۴ تا ۵ ورزش مختلف را دنبال کنید و هر کدام را ۳ تا ۴ ست تکرار کنید. با ین کار نهایت زمانی که در باشگاه صرف می‌کنید نیم ساعت است. اما در همین نیم ساعت کلی کار کرده‌اید.

کالری‌سوزی بدنسازی

با بدنسازی چقدر کالری می‌سوزانم؟

با یک ساعت وزنه‌زدن نه‌تنها بیش از ۳۰۰ کالری می‌سوزانید، بلکه باعث می‌شوید بدنتان عضله‌سازی هم داشته باشد. ناگفته نماند این نوع ورزش می‌تواند تستوسترون خونتان را هم افزایش دهد.

 

شما کدامیک از این ورزش‌ها را انجام می‌دهید؟ ورزش موردنظرتان را در قسمت کامنت سایت فیتامین برای ما بنویسید.

 

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!