کارهایی که بعد از تمرین نباید انجام بدهید

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ مدیر سایت 554 بازدید

تمام تلاش های خود را با این اشتباهات بعد از تمرین به هدر ندهید.

شرکت در کلاس اسپین و وادار کردن خود به اجرای تناوب های سخت بخش اصلی برنامه تناسب اندام است – اما کاریی که بعد از ورزش می کنید تاثیر عمیقی بر روی نحوه پاسخگویی بدن به ورزشی که کرده اید دارد.

از غذایی که می خوریم تا میزان استراحتی که داریم، تصمیمات بعد از تمرین همگی بر ریکاوریمان، ترمیم و رشدمان تاثیر می گذارد. به همین دلیل باید از این اشتباهات پرهیز کنید.

فراموش می کنید آب بخورید

معمولا در زمان تمرین وقت کافی برای نوشیدن آب کافی نداریم، بنابراین ضروری است بعد از ورزش آآب زیادی بنوشید. هم چنین بهتر است بعد از ورزش از یک نوشیدنی برای ریکاوری استفاده کنید. باید ذخایر گلیکوژن را دوباره پر کنید و الکترولیت ها را جایگزین کنید که هر دو به ریکاوری کمک می کند.

خوردن غذاهای چرب

چربی ها فرایند هضم را کند می کند، بنابراین بعد از ورزش نباید زیاد بخورید. باید مواد غذایی با سرعت هضم بالا بخورید که بتواند به راحتی وارد جریان خون شود و به سرعت به سلول ها برسد. یعنی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از ورزش با پروتئین باکیفیت و کربوهیدرات ها سوخت رسانی کنید.

حرکات کششی را انجام نمی دهید

گاهی باید به سرعت از باشگاه به محل دیگری بروید، اما بعد از انقباض یک ساعته عضلات، چندین حرکت کششی به مدت ۱۰ دقیقه ضروری است. انجام ندادن حرکات کششی بعد از ورزش می تواند محدودیت هایی را در دامنه حرکت ایجاد کند، که باعث می شود بیشتر در معرض آسیب قرار بگیرید.

نشستن، در بقیه طول روز

باید گاهی حرکت کنید والا بدنتان خشک می شود. مشخصا، نمی توانید پیوسته میز کار را رها کنید، اما به جز حرکات کششی باید ریکاوری فعال نیز داشته باشید (مخصوصا اگر تمرینات شدید هم چون   HIIT  داشته اید). یعنی زمانی را با ۵۰ درصد از ضربان قلبتان (نصف توانایی) صرف کشش های حرکتی، فوم نورد، حرکات عملکردی وزن بدن، و تمرین میان تنه بپردازید.

اگر این کار را بعد از تمرین انجام ندهید، چند دقیقه  را در طول روز برای این حرکات اختصاص دهید. فواید این کار شامل افزایش جریان خون، کاهش درد و سوزش، تقویت فرم بهتر، و غیره است.

 

خواب کافی ندارید

روزی که تمرینات سختی دارید نباید استراحتی که برای ریکاوری و ریشارژ شدن دارید را کم بکنید. بدنمان در زمان خواب ریکاوری و بازسازی می شود، بنابراین استراحت کافی کلیدی است. به طور کلی، کاریی بعد از ورزش انجام می دهید ارزش و فایده ورزشتان را بیشتر می تواند بکند.

کاری از گروه فیتامین
راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!