0

سریع‌ترین راهکارهای از بین بردن چربی شکم

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, ورزش، تغذیه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ Ali.kharidar 641 بازدید

آیا شما هم درگیر پیدا کردنِ راهکاری برای سوزاندن چربی شکم خود هستید و می‌خواهید برای همیشه از این چربی‌های مزاحم راحت شوید؟ پس حتماً می‌دانید که هر روز رژیم‌ها و ورزش‌های جدیدی برای از سوزاندن چربی شکم در اختیار طرفداران و پیگیرانِ لاغری و کاهش وزن قرار می‌گیرد.

همیشه این سؤال به قوت خود باقی است که ساده‌ترین و سریع‌ترین راه از سوزاندن چربی شکم چیست؟ آیا آب‌شدنِ چربی شکم انقدر سخت است که باید از هفت‌خوانِ رستم بگذریم؟

در همین ابتدا لازم است بگوییم که هیچ راه ساده و سریعی برای رسیدن به این خواسته وجود ندارد؛ که مثلاً بتواند ظرف مدت چند ساعت یا چند روز چربی‌هایتان را آب کند، اما می‌توانید در کمتر از دو هفته کمی دور کمرتان را باریک‌تر کرده و چربی‌های اطراف شکمتان را آب کنید.

خب، حالا چطور می‌توان در کمترین زمانِ ممکن به این خواسته رسید؟ کمی صبر کنید؛ خوشبختانه گروه فیتامین از سیر تا پیاز این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

گودبای پارتی چربی‌ها

اگر می‌خواهید برای همیشه با چربی شکم و یا هر ناحیه از بدن خود وداع کنید، به توصیه کارشناسان، از برنامه ورزشی آنلاین فیتامین کمک بگیرید.

شما می‌توانید با انجام تمرینات حرفه‌ای و کاملاً شخصیِ این برنامه اصولی، برای همیشه بدنی خوش‌فرم و بدونِ چربیِ اضافه داشته باشید.

در ادامه این مطلب از فیتامین نیز بهترین و ساده‌ترین روش‌های کاربردی از نظر پزشکان و متخصصان تغذیه و ورزش معرفی شده است. با به‌کار بردنِ این روش‌ها، در کنار انجام منظم تمریناتِ برنامه ورزشی‌تان، به خواسته خود یعنی از سوزاندن چربی شکم و کاهش وزن در کمترین زمان خواهید رسید.

 

راهکارهای مؤثر سوزاندن چربی شکم

از کمبود کالری استفاده کنید

کمبود کالری به این معنی است که میزان کالری‌سوزی‌تان بیشتر از کالریِ مصرفی شما باشد. آیا می٬دانید که برای این کار به چه میزان کالری نیاز دارید؟

برای کاهش نیم کیلو وزن در هفته، باید حداقل ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کنید. یادتان باشد که نباید به خودتان فشار وارد کنید؛ زیرا همه ما برای زنده ماندن، باید روزی حداقل ۱۲۰۰ کالری دریافت کنیم. در غیر این‌صورت عملکرد مغزی و فیزیکیِ ما دچار اختلال می‌شود.

 

تمرینات HIIT را انجام دهید

اگر تمرینات HIIT (متناوبِ شدت بالا) انجام دهید، قطعاً کالریِ بیشتری در حین ورزش می‌سوزانید و این کالری‌سوزی حتی بعد از ورزش‌کردن هم ادامه پیدا خواهد کرد.

آیا می‌دانید که با انجام این تمرینات، دقیقاً چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟ که این کالری‌سوزی ادامه پیدا می‌کند؟

با انجام تمرینات متناوبِ شدت بالا، EPOC (اکسیژن مصرفی) بعد از تمرین افزایش پیدا کرده و کالری‌سوزی حتی بعد از پایان ورزش را نیز تجربه خواهید کرد.

 

خودتان را فیبر باران کنید

با افزایش فیبر مصرفی می‌توانید چربی بیشتری بسوزانید. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردم با آن روبه‌رو هستند، این است که در طول روز فیبر کافی (میوه و سبزی) دریافت نمی‌کنند. با مصرف فیبر، معده با سرعت بیشتری احساس سیری می‌کند و با تنظیم قند خون، جلوی پرخوری را می‌گیرد.

 

شام را با دشمنتان بخورید

غذاهایی که در آخر شب میل می‌کنید، بیشتر از دیگر وعده‌های غذایی به چربی تبدیل می‌شوند. این موضوع به خاطر این است که در وعده‌های غذاییِ شبانه از غذاهای پرکالری مثل پیتزا و بستنی استفاده می‌شود.

عمل سوخت‌وساز در بدن حتی موقع خواب هم انجام می‌شود، که در صورت مصرف غذاهای پرکالری، سوخت‌وساز، کمتر و کُندتر خواهد بود.

 

راهکارهای طلایی

سعی کنید وعده ناهار را حجیم‌تر انتخاب کنید، یا اینکه پیش از شام مواد غذایی سالم مثل سبزی و میوه میل کنید. پیش از مصرف وعده‌های غذایی، آب زیادی بنوشید؛ این کار باعث می‌شود کمتر غذا بخورید.

شاید شما به‌خاطر کمبود وقت، وعده صبحانه را نادیده می‌گیرید؛ اما این اشتباه باعث می‌شود زودتر گرسنه شوید و غذای بیشتری بخورید. یادتان باشد که خوردن یک وعده صبحانه سالم به شما کمک می‌کند تا دیرتر گرسنه شوید.

از پروتئین‌های بدون چربی استفاده کنید. همچنین در وعده صبحانه، از خوردنِ شیرینی و پنیر خامه‌ای پرهیز کرده و این موارد را جایگزین کنید:

  • املت سفیده تخم‌مرغ با اسفناج
  • ماست یونانی با بلوبری، موز و دانه کتان
  • ماهی سالمون به همراه نان تست سبوس‌دار

 

مقاله مرتبط: (بهترین برنامه غذایی برای سلامتی و تناسب اندام)

 

کربوهیدرات را حذف نکنید

شاید کمی از شنیدن این نکته تعجب کنید، اما کربوهیدرات‌ها، نشاسته‌های مقاوم و کربوهیدرات‌های پیچیده از بین‌بردنِ چربی‌های شکم را برایتان آسان‌تر خواهد کرد، اما چه موادی دارای نشاسته مقاوم هستند؟

برای دریافت نشاسته مقاوم که باعث لاغری‌تان می‌شود، می‌توانید از موز، سبز، عدس و انواع لوبیا استفاده کنید. خوردن این مواد باعث افزایش متابولیسم بدن خواهد شد؛ زیرا نیاز به تلاش بیشتری برای تبدیل این مواد غذایی به انرژی دارید و هضم آن‌ها کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

برای دریافت کربوهیدرات‌های پیچیده نیز می‌توانید به سراغ غلات و سبزی‌جات بروید، این مواد دارای ارزش غذایی بالایی است.

 

آب کافی بنوشید

نوشیدن بیش‌ازحد آب در هنگام عرق‌کردن، می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ زیرا آب، برخی از نمک‌ها و مواد معدنی را رقیق می‌سازد.

اگر در حین ورزش به شدت عرق کرده‌اید، باید به همراه آب از دست‌رفته، مقداری نمک جایگزین کنید. همچنین نوشیدنیِ خود را با نوشیدنی‌های ورزشی یا مایعات غنی از پتاسیم (موز) ترکیب کنید.

 

تمرینات هوازی انجام دهید

تمرینات هوازی می‌تواند برای زمان مشخصی، ضربان قلب شما را افزایش دهد؛ همچنین به سوزاندن چربی شکم و کاهش وزن کمک کند.

بعضی از تمرین‌ها مانند دویدن، پریدن، دوچرخه‌سواری، حرکات موزون و پارو زدن، جزء تمرینات هوازی به‌شمار می‌آیند. سعی کنید این تمرینات را حداقل ۳ تا ۵ بار در هفته به مدت ۱ ساعت، انجام دهید.

مقاله مرتبط: (چربی سوز ترین تمرین هوازی دنیا چیست؟)

 

غذاهای فرآوری‌شده را کم کنید

به جای غذاهای فرآوری‌شده، به‌سراغ نوع طبیعی آن بروید؛ زیرا با مصرف این غذاها چربیِ اضافه و موادی دریافت خواهید کرد که مورد نیاز بدنتان نبوده و بیشتر باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود.

به‌طور کلی غذاهای فرآوری شده به موادی گفته می‌شود که به عمد، ساختارشان تغییر داده شده است. این خوراکی‌ها شامل، بیسکوییت، چیپس‌، پفک‌، آبمیوه، سوسیس، کالباس و شیرین‌کننده‌ها می‌شود.

حواستان به وجود استرس باشد

وقتی سطح استرس در شما زیاد باشد، میزان کورتیزول خونتان نیز بالا خواهد رفت. با بالا رفتن میزان استرس، دائماً میل به خوردن پیدا خواهید کرد که به آن اشتهای کاذب می‌گویند.

در این هنگام احتمال ۹۹ درصد به سراغ غذاهای ناسالم و فرآوری شده خواهید رفت، در نتیجه وزنتان بیشتر از قبل شده و چربیِ بیشتری در اطراف شکمتان جمع خواهد شد.

هشت ساعت معروف را فراموش نکنید

بی‌شک خواب با اضافه وزن ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد. اگر کم بخوابید، میل به خوردن شیرینی‌جات پیدا می‌کنید و بعد از انجام ورزش، عضلاتتان به‌خوبی ریکاوری نمی‌شود.

علاوه‌بر این، زمانی‌که خواب کافی نداشته باشید، بدنتان کورتیزول بیشتری تولید کرده، در نتیجه سطح استرس بالا رفته و میل بیشتری به غذا خوردن پیدا خواهید کرد.

 

پرسش‌های چربی‌سوز!

آیا می‌توانیم هفته‌ای یک‌بار فست‌فود بخوریم؟

اگر می‌خواهید سطح متابولیسم ثابتی داشته باشید، بهتر است از خوردن غذاهای فست‌فودی یا سرخ‌شده صرف‌نظر کنید. اگر هم به خوردنِ فست‌فود اصرار دارید، بیشتر از یک‌بار در هفته از این غذاها استفاده نکنید.

با انجام ورزش منظم، چقدر طول می‌کشد که شکم شش تکه داشته باشم؟

۶ تا ۱۲ هفته برای افرادی که وزن مناسبی دارند، یا اضافه وزن کمی دارند، زمان منطقی است. شما می‌توانید درصد چربی خود را برای مشاهده پیشرفتتان بررسی کنید. بیشتر مردان با چربیِ بدن ۸ تا ۱۰ درصد و زنان معمولاً با چربیِ ۱۲ درصد به این هدف می‌رسند.

 

این نکات چربی‌سوز را به‌ خاطر بسپارید

  • غذای سالم بخورید؛
  • به بدن، آب کافی برسانید؛
  • خود را از خوردن غذا محروم نکنید؛
  • دویدن یک روش خوب برای کاهش چربی شکم است؛
  • قبل از تمرین حتما تمرینات گرم‌کردن انجام دهید؛
  • شنا کنید، شنا یکی از مؤثرترین ورزش٬ها برای شکم است؛
  • مطمئن شوید که ماهیچه‌های پشت را مثل ماهیچه شکمی، تمرین می‌دهید؛
  • با خوردن صبحانه شروع کنید و بعد از بیدارشدن، چند لیوان آب بنوشید؛
  • مقداری فیبر به رژیم غذایی خود اضافه کنید؛
  • اگر در انجام برنامه ورزشی و رژیم غذایی ثابت‌قدم باشید، به نتایج خوبی خواهید رسید.

مقاله مرتبط: (چطور از فیتامین برنامه ورزشی بگیرم؟)

 

از این هشدارها جا نمانید

از گرم‌کردن بدن غافل نشوید؛

محدودیت‌های بدنتان را بشناسید؛

خودتان را خسته نکنید، این کار به بدن شما آسیب وارد می‌کند؛

حتماً یک برنامه ورزشی اصولی و برنامه رژیم غذایی مناسب انتخاب کنید؛

پیش از شروع هر تمرین سعی کنید با کارشناس ورزشی فیتامین مشورت کنید؛

برای یک زمان مشخص، تمرینات قلبی انجام دهید تا چربیِ کل بدن را از دست بدهید، انجام برخی تمرینات ماهیچه‌ای، چربی را کم نمی‌کند.

 

نتیجه‌گیری

کاهش چربی شکم و به دنبال آن، داشتن شکم عضلانی و شش‌تکه بخشی اصلی از هدف افرادی‌ است که در آرزوی تناسب اندام هستند. برای نمایان‌شدنِ ماهیچه‌های شکمی باید چربی شکم را از بین برد.

در این مطلب از فیتامین نکاتی طلایی برای آب‌کردن چربی شکم توصیه شد. شما می‌توانید این نکات کاربردی و مو‌‌ٔثر را در کنار برنامه ورزشی فیتامین رعایت کنید.

 

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

  1. سام‌ خواه گفته :
    ۱۱:۰۸ ۱۳۹۷/۰۵/۰۸

    من دارم با برنامه ورزشی فیتامین چربیامو آب میکنم انشالا که همش آب بشه

    • ثریا گفته :
      ۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵

      اقای سام خواه منم انقدر اسم این برنامه ورزشی رو شنیدم راغب شدم و تازه چند روزه استفاده میکنم ازش فعلا که حسم خیلی خوبه می خواستم بدونم شما نتیجه گرفتید؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!