0

چگونه پیاده‌روی را اصولی شروع کنیم؟

دسته بندی ها : معرفی ورزش های هوازی و بی هوازی, ورزش، سلامتی ۲۴ مهر ۱۳۹۶ Ali.kharidar 924 بازدید

کارشناسان بر این باورند که ۴۰ دقیقه پیاده‌‌روی آرام (۳ نوبت در هفته) می تواند در کنار تناسب اندام، عملکرد ذهن را حتی با بالا رفتن سن نیز بهبود بخشد.

اکنون در این مقاله به تمام نکاتی که برای گنجاندن پیاده روی و دویدن در برنامه روزانه تان نیاز دارید، اشاره خواهیم کرد.

شما هم فکر می کنید برای دویدن  فقط کافی است که از جای خود بلند شده و شروع به دویدن کنید؟ خب، عجله نکنید؛ اگر عادت به ورزش کردن حداقل ۳۰ دقیقه در روز ندارید، شرایط تان کمی متفاوت است.

حالا به این موضوع می پردازیم که ورزش منظم به چه معناست؟ ورزش منظم شامل حداقل ۳۰ دقیقه ورزش، پنج بار در هفته و به مدت ۶ هفته است؛ اگر انجام ورزش منظم را در برنامه روزانه خود ندارید و حالا می خواهید اولین قدم های تان را برای شروع بردارید، بهترین شیوه آغاز برنامه، پیاده روی و دویدن، برنامه ای است که دارای شدت کم یا متوسط باشد؛ اگر خیلی وقت است که ورزش نکرده اید، پیشنهاد نمی کنیم برنامه خود را با دویدن آغاز کنید، پیشنهاد ما برنامه ریزی برای پیاده روی است؛ زیرا ابتدا باید بدن تان به ورزش کردن عادت کند؛ این کار باعث می شود تا استخوان ها، عضلات و تاندون های تان آماده دویدن شده و آسیبی نبینند.

آیا پیاده‌روی یک ورزش است؟

بسیاری از افراد اصلاً پیاده روی را نوعی از ورزش ندانسته و آن را جزو سرگرمی و تفریح به حساب می آورند؛ اما این باور درستی نیست زیرا برای افرادی که تازه می خواهند ورزش کنند، بهترین شکل ورزش همین پیاده روی است.

پیاده روی ورزشی است رایگان که بدون داشتن مهارتی خاص می توانید در هر جایی که بخواهید آن را انجام دهید؛ حال تفاوتی نمی کند مسیر انتخابی تان از سر کار تا منزل باشد یا مسیر رفتن به فروشگاه برای خرید و یا حتی زمانی که فرزندان تان را برای بازی به پارک برده باشید، همه اینها پیاده روی محسوب می شوند.

همچنین خوشبختانه نیاز به هیچ وسیله یا حق عضویتی نیز ندارید، شاید تنها چیزی که لازم داشته باشید یک جفت کفش مناسب باشد، منظورمان هم از کفش مناسب حتماً خرید کفشی گران قیمت نیست.

چگونه دویدن و پیاده‌روی را شروع کنیم؟

انعطاف‌پذیر باشید

حتماً نگویید در این روز به خصوص مثلاً سه شنبه این تمرین را انجام خواهم داد؛ هر روزی که علاقه و زمان کافی برای تمرین داشتید، کلاً ذهن تان را از بایدها و اضطراب ها پاک کنید؛ نویسنده کتاب قدرت رفتار می گوید: «اگر برای انجام کاری استرس داشته باشید، احتمال اینکه آن را انجام ندهید خیلی زیاد است.»

فعالیت‌های سبک انجام دهید

۱۵ دقیقه استراحت ناهارتان را در راهروها و اتاق های محل کار قدم بزنید یا حتی می توانید به بوستان نزدیک محل کار خود بروید؛ حتی می توانید به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید.

نکته مهم دیگر این است که اگر کارمند و پشت میزنشین هستید، ساعت هشدار را برای زمان های مختلف تنظیم کنید تا سر وقت مشخصی زنگ بزند و شما از پشت میز بلند شده و استراحتی کوتاه داشته باشید.

همین کارهای کوچک و جزیی باعث سلامت و حفظ تناسب اندام تان خواهد شد؛ حتی می توانید در محل کار به جای اینکه پشت میز بنشینید، کمی هم پشت میز بایستید و کار کنید.

طبق آزمایشی که صورت گرفت، با ایستادن در محل کار به جای نشستن (در ۸ ساعت کاری) حداقل ۱۶۳ کالری خواهید سوزاند؛ همچنین اگر هر یک ساعت از پشت میز بلند شده و ۵ تا ۱۰ دقیقه قدم بزنید، ۱۳۲ کالری در روز می سوزانید.

 

از پله استفاده کنید و به کوه و پل طبیعت بروید

برنامه پیاده روی و کوهنوردی تان را متنوع کرده و همیشه در یک مکان خاص تمرین نکنید، همین تغییرات جزیی برای تان مشوق خوبی خواهد شد تا همیشه به پیاده روی بروید.

فراموش نکنید که بالا رفتن از تپه ها برای تقویت عضلات پا و افزایش ظرفیت ریه های تان فوق‌العاده است؛ اگر هوا خوب بود، به تپه نوردی بپردازید و اگر هم هوا خوب نبود به سراغ پله ها و یا بوستان‌ها رفته و چندین بار از آنها بالا و پایین بروید و مسیر را طی کنید.

مراقب استایل بدنی‌تان باشید

افراد حرفه ای می دانند که بهترین استایل برای پیاده روی، حالتی است که بدن تان صاف بوده و شکل طبیعی خودش را داشته باشد؛ بهتر است در هنگام پیاده روی، قدم های‌تان را کوتاه بردارید تا از هرگونه پا درد و کمر درد بعد از ورزش جلوگیری کرده باشید؛ پاهای تان را زیاد از زمین فاصله ندهید و به آرامی قدم بردارید.

 

 

بهترین زمان را انتخاب کنید

برنامه منظم ورزشی خود برای پیاده روی را به گونه ای طرح ریزی کنید که جریان زندگی تان را مختل نکند؛ ببینید چه روزهایی در هفته و چه ساعاتی در روز حال تان بهتر است و حوصله ورزش کردن دارید.

بدترین حالت دویدن این است که در حالی که دیرتان شده، تصمیم بگیرید به عنوان پیاده روی، تا محل کار با سرعت بالا قدم بزنید، اسم این کار ورزش کردن نیست، این پیاده روی بیشتر شبیه مجازات است.

 

برای خودتان گروه پیاده‌روی تشکیل دهید

از دوست‌ تان درخواست همکاری کنید و به او بگویید تا در برنامه پیاده روی یا دویدن به شما بپیوندد؛ مطالعات نشان داده که ارتباط داشتن با دیگران و همراهی آنها در یک فعالیت، مشوق خوبی برای ادامه راه خواهد بود.

 

https://www.rodalewellness.com

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

  1. azin گفته :
    ۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۰۴/۰۱

    بسیار عالی

  2. سهیل گفته :
    ۰۴:۳۱ ۱۳۹۸/۰۹/۰۶

    بابت مطالب مفیدتون خیلی ممنونم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!