0

اگر از لاغری زیاد ناراحتید بخوانید

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ مدیر سایت 3390 بازدید

راهنمای افراد لاغر برای رسیدن به وزن مناسب

۰۸۱۵۱۶_۰۶۵۸_۱٫jpg

دوست دارید بدانید چطور می توانید وزن خود را به سرعت افزایش دهید؟ اگر عنوان این مقاله توجه شما را به خود جلب کرده، نشان می دهد از اینکه دایم روی ترازو رفته و هیچ تغییر وزنی در خود مشاهده نکرده اید، خسته شده اید. حتی ممکن است همین الان از رستوران ماندرین به خانه رسیده باشید، اما باز هم عقربه های ترازو هیچ تغییر وزنی را نشان نمی دهند.

ممکن است نصف عمر خود را در رستوران های مک دونالد و پیتزا فروشی ها بگذرانید، اما سرعت جت گونه متابولیسم بدن شما خیلی راحت همه غذاها را می سوزاند. جالب است، در دنیایی که همه به دنبال کاهش وزن هستند، شما باید به دنبال افزایش وزن باشید!

از بس دیگران به شما گفته اند چطور باید وزن خود را زیاد کنید، خسته شده اید؟

مرا وسط این گرگ ها نیندازید. این جمله تا حدی درست است، گرچه من دارم تا اندازه ای اغراق می کنم! اما مشکل اینجاست که این گونه نصیحت ها و توصیه ها فقط در حد حرف زدن هستند و هیچ روش عملی به شما نشان نمی دهند که با آن بتوانید وزن خود را اضافه کنید.

اگر همه عمر خود را صرف این کرده اید که چطور باید عضلات خود را بزرگ کنید اما باز هم می بینید کمبود وزن دارید، بدانید که تنها نیستید. خود من هم زمانی لاغر و استخوانی بودم…

۰۸۱۵۱۶_۰۶۵۸_۲٫jpg

افرادی که استعداد لاغری دارند، خیلی سخت می توانند وزن اضافه کنند. بیخود نیست که وقتی لباس زرد می پوشید به شما می گویند شبیه نی قلیان یا مداد بی ۲ شده اید!

اصلا تقصیر شما نیست که لاغرید

در دفاع از افراد لاغر باید گفت، مشکل اینجاست که متابولیسم بدن آنها در حد لامبورگینی سریع است. آنها مجبورند با هر استخوانی که در بدنشان وجود دارد مبارزه کنند تا بتوانند کمی گوشت روی آن بیاورند تا جایی در بین دوستان خود داشته باشند که با نفس کشیدن می توانند وزن اضافه کنند!

اگر موقع وزنه برداری همه تقصیرات را به گردن ژنتیک و وراثت خود می اندازید، من به شما ثابت می کنم که با بدترین نوع ژن ها برای اضافه کردن وزن، باز هم می توانید وزن خود را زیاد کنید و عضلانی تر شوید.

خود من بعد از اینکه دوره دانشگاه را به پایان رساندم، مبارزه با لاغری را شروع کردم؛ حال می خواهم به شما نشان دهم چطور با رعایت چند نکته، از یک آدم ۶۵ کیلویی ضعیف به یک آدم ۹۵ کیلویی قدرتمند تبدیل شدم.

به من اعتماد کنید، از نظر ژنتیکی هیچ کس بدتر از دونده ای نیست که دست و پای درازی دارد و بیش از ۱۰ سال است هر هفته ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر می دود.

آدم های لاغر باید با قوانین متفاوتی کار کنند

اگر لاغرید، اولین قدم این است که بدانید برای زیاد کردن وزن خود نیاز به قوانین و برنامه ریزی متفاوتی دارید. باز هم این جمله را تکرار می کنم، این بهانه که شما به طور ارثی و ژنتیکی لاغر هستید را کنار بگذارید. حرف افرادی که به شما گفته اند به طور ارثی لاغر هستید و نمی توانید کاری برای افزایش وزن خود انجام دهید، فراموش کنید.

اگر تا اینجای مقاله را خوانده اید، معلوم می شود برای سخنرانی طولانی تر من آماده اید! آماده اید متابولیسم خود را تغییر دهید تا دیگر به شما لاغر و پوست و استخوان نگویند. این دستورات ساده را دنبال کنید و اگر توانستید در عرض چهار هفته پنج کیلو به وزن خود اضافه کنید، اصلا تعجب نکنید.

چند راه ساده برای اینکه یک مدل موفق شوید!

  • دو برابر بخورید

یکی از کارهای مفیدی که عملا می توانید انجام دهید، این است که دو برابر چیزی که همیشه می خورید، غذا بخورید. اگر قبلا برای نهار یک سینه مرغ می خوردید، الان دو تا بخورید. اگر قبلا دو تکه نان می خوردید، الان چهار تکه بخورید. اگر قبلا یک مشت آجیل می خوردید، الان دو مشت بخورید. اگر قبلا دو قاشق پودر پروتئین می خوردید، الان چهار قاشق بخورید.

فقط چند وعده غذای بیشتر فاصله دارید تا بتوانید اندام های خود را مردانه تر کنید. حدس می زنم الان به آشپزخانه رفته باشید و مشغول خوردن شده باشید.

  • در مورد غذا خوردن، کاری به حرفهای دیگران نداشته باشید

حتما می دانید که هر ۲ تا ۳ ساعت باید چیزی بخورید، اما تا چه اندازه به این مساله پایبند هستید؟ ساعت خود را کوک کنید که هر دو ساعت زنگ بزند و به شما یادآوری کند باید الان غذا بخورید، نه اینکه فراموش کنید غذا بخورید و چند ساعت بعد تازه یادتان بیفتد! تا وقتیکه شروع به خوردن نکرده اید، زنگ ساعت را نبندید.

همیشه یک ربع تا نیم ساعت بعد از بیدار شدن از خواب، صبحانه بخورید نه دیرتر. این وعده غذایی باید حاوی مواد غذایی واقعی باشد تا مواد مغذی را به بدن شما برساند. یک ربع زودتر از خواب بیدار شوید تا وقت داشته باشید صبحانه کافی بخورید.

اگر برای غذا پختن و غذا خوردنتان وقت نمی گذارید، تعجب نکنید که چرا نمی توانید وزن اضافه کنید. باید وقت بیشتری را صرف خرید مواد غذایی در سوپر مارکت کنید و هر هفته باید لیست خرید شما طولانی تر شود.

۰۸۱۵۱۶_۰۶۵۸_۳٫jpg

  • از قاشق و چنگال و ظروف بزرگ برای غذا خوردن استفاده کنید

اگر می خواهید تنومند شوید، باید مثل یک غول غذا بخورید. غول ها در کاسه و بشقاب های کوچک غذا نمی خورند. اگر می خواهید گنده و ستبر شوید، به غذای بیشتری نیاز دارید، یعنی دو برابر چیزی که الان می خورید.

پس از ظروف بزرگ برای غذا خوردن استفاده کنید! بشقاب بزرگ، کاسه بزرگ، لیوان بزرگ. بیشتر وقت ها افراد لاغر فقط به این علت لاغرند که غذای کمتری می خورند. اگر به زور می توانید یک بشقاب غذا را تمام کنید، ریختن غذا در ظرف بزرگتر باعث می شود که مقدار آن کمتر به نظر برسد!

  • هیچ وقت گرسنه ورزش نکنید

تا حالا چند بار شده که از خواب بیدار شوید و یک لیوان شیر سر بکشید و به باشگاه بروید؟ یا شاید پیش آمده بعد از ظهر که از سر کار بر می گردید بدون اینکه چیزی خورده باشید به سراغ ورزش کردن رفته باشید.

دیگر نباید چنین کاری بکنید؛ تا حالا خیلی از شاگردان لاغر من که ورزش می کنند به من گفته اند که قبل از تمرین فقط چند تا میوه یا بیسکویت خورده اند! بعضی افراد هم تنها می توانند صبح ها ورزش کنند، به این افراد توصیه می کنم که حتما بعد از بیدار شدن وعده اصلی غذای خود را بخورند.

آیا وقتی نصف باک بنزین شما خالی است، به یک سفر طولانی می روید؟ مگر اینکه بخواهید ماشینتان وسط راه خاموش شود و آنرا بوکسل کنید! پس چرا با شکم خالی به باشگاه می روید؟

  • غذاهای مقوی بخورید

غذاهای پر کالری و مقوی بخورید. غذاهای کم کالری نخورید. چرا غذایی می خورید که ۵۰۰ کالری دارد اما همه آن چربی و شیرینی است؟ به جای آن غذاهای پر کالری بخورید که در آن کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و فیبر وجود دارد.

۰۸۱۵۱۶_۰۶۵۸_۴٫jpg

  • نوشیدنی هایی بخورید که کربوهیدرات و پروتئین دارند

چقدر سخت است هنگام تمرین کردن، یک نوشیدنی پر کالری بخورید. اما خیلی راحت می توانید دو قاشق کربوهیدرات و یک قاشق پروتئین به یک لیتر آب اضافه کنید و در طول ورزش و بعد از تمرین از آن استفاده کنید، تا کالری بیشتری به بدن شما برسد. فقط زمانی از این تکنیک استفاده کنید که برنامه ورزشی شما خیلی شدید است.

  • این شعار را سرلوحه خود قرار دهید: “خوردن بدون توقف”

ممکن است بگویید، اگر دایم در حال خوردن باشم، بالا می آورم! نگران نباشید، بدن شما به خوردن عادت می کند و هرچه عضلات شما رشد کند، نیاز به غذای بیشتری خواهید داشت. فقط به این فکر کنید که اگر چیزی نخورید، عضلات شما رشد نخواهد کرد و همین طور لاغر و استخوانی می مانید. شما که این را نمی خواهید؟

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

  1. Ma گفته :
    ۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۰۶/۰۴

    شما هم که آخرش گفتید بخورید، من دارو اشتها ازمتخصص گرفتم ولی حالا بیش تر دستشویی میرم.

    • سارا گفته :
      ۱۵:۴۳ ۱۳۹۸/۰۱/۰۷

      باسلام اگر میخواهید در مدت خیلی کم به وزن ایده آل برسید باید ورزش و رژیم رو همزمان داشته باشید حتما

  2. Sajad گفته :
    ۱۳:۰۶ ۱۳۹۸/۰۵/۱۷

    سلام من مادری شیر ده هستم واقعا بی اشتهام ب زور یکی دو وعده غذا میخورم و کاملا بی میلم خیلی هم لاغر شدم کمکم کنید چیکار کنم..؟

    • دوست عزیز در این مورد بهتره از کارشناسان تغذیه مشورت بگیرید.
      عدد ۱ رو یه سامانه ۳۰۰۰۶۰۲۶ ارسال کنید، کارشناس تغذیه دکتر کرمانی باهاتون تماس میگیره.

  3. mohamad گفته :
    ۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۰۲

    سلام دوستان عزیز هرکی میخاد افزایش وزن پیدا کنه حتما رژیم غذایی و برنامه بدنسازی رو استفاده کنه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!