0

چگونه مهارت تعادل در پارکور را بالا ببریم؟ + (همراه با تصویر)

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ Ali.kharidar 512 بازدید
تعادل در پارکور

اگر پارکور کار باشید قطعاً برای انجام حرکات، نیاز شدیدی به تعادل در پارکور دارید. چون حفظ تعادل بخش مهمی از ورزش پارکور به حساب می‌آید و لازم است که از ابتدا حتماً‌ در تمریناتتان گنجانده شود.

شما با انجام روش‌های پیشنهادی‌ای که در این مطلب از فیتامین آموزش داده‌ شده می‌توانید روی یادگیری تعادل در پارکور حساب کنید. با انجام این ترفندها دیگر به قول معروف فوت کوزه‌گری را یاد می‌گیرید و خیلی از حرکات پارکور را به‌راحتی انجام خواهید داد.

 

۱۰ راهکار تضمینی برای افزایش تعادل در پارکور

 

افزایش تعادل در پارکور/ ۱٫لباس مناسب پارکور بپوشید

کفش‌های دو، یا کفش‌های انعطاف‌پذیری که برای پارکور مناسب است را بپوشید. کفش پارکور باید راحت و سبک باشد. کفیِ کفشی که انتخاب می‌کنید باید عاج‌دار و قوس‌دار باشد تا موقع پرش و فرود و چسبیدن به دیوار، از لیز خوردنتان جلوگیری کند.

لباس مناسب برای این ورزش هیجان‌انگیز باید کاملا آزاد و راحت باشد تا مانع انجام حرکات نشود. البته نباید خیلی هم گشاد باشد. برای این‌که بدنتان گرم شود، یادتان باشد که به هیچ‌وجه زیاد از حد لباس نپوشید.

همین نکات باعث می‌شود که موقع حفظ تعادل در پارکور به مشکلی بر نخورید و تمرکز کنید.

 

افزایش تعادل در پارکور/ ۲٫ تمرینات کششی انجام دهید

پیش از این‌که به سراغ پارکور بروید و حرکات خارق‌العاده بزنید، لازم است که مطمئن شوید عضلاتتان با انجام حرکات کششی، به‌خوبی گرم شده و آماده‌اند.

  • برخی از افراد دوست دارند پیش از شروع پارکور، ذهنشان را از تمام نگرانی‌ها و استرس‌ها پاک کرده و آرام کنند، تا به‌خوبی بتوانند بر تمرین‌های پارکور متمرکز شوند. این تمرین‌ها می‌تواند مدیتیشن، یک مانترا و یا یک تجسم مثبت باشد. به تأثیر فوق‌العاده‌شان شک نکنید.

اگر دنبال چند تمرین کششی هستید که در تمرینتان مؤثر باشد،حتما باید بدونید که  حرکات کششی تأثیر تمرینتان را بیشتر می‌کند و انعطاف بدن شما رو بالا میبره.

 

افزایش تعادل در پارکور/ ۳٫ یک مکان خاص انتخاب کنید

به‌عنوان یک مبتدی مکانی را انتخاب کنید که زیاد از سطح زمین بلند نباشد تا در صورت افتادن، دچار آسیب جدی نشوید. تمرین تعادل نیاز به یک مکان مرتفع ندارد، بلکه به یک مکان مناسب و امن نیاز دارد. شما می‌توانید پیشنهادهای زیر را در نظر داشته باشید:

  • نرده‌هایی که در سطح پایین قرار داده شده ایده‌آل است؛ برای مثال نرده‌های باغ‌ها یا نرده‌هایی که در پارکینگ یا موانع ترافیکی از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • تیرک‌های باریک یا لوله‌هایی که وزن شما را تحمل می‌کند.
  • جوی‌های کنار پیاده‌رو یا مکان‌های کوتاه دیگری که می‌توانید روی آن‌ها راه بروید و افزایش تعادل در پارکور را تمرین کنید.

 

افزایش تعادل در پارکور/ ۴٫ چند تمرین فوق‌العاده انجام دهید

تعادل، بیش ‌از همه چیز به قدرت بستگی دارد و تنها با تمرین‌های باشگاهی و ورزشی بهبود داده می‌شود، حتی پیش از این‌که در پارکور تمرین کنید.

برای رسیدن به این هدف پیشنهاد می‌کنیم که یک سالن ورزشی یا استودیوی بدنسازی پیدا کنید و یا از تجهیزات خودتان استفاده کنید.

یکی از تمرین‌های خیلی خوب برای افزایش تعادل، نشستن روی یک توپ نیمه‌گنبدی است. این توپ‌ها از وسط بریده شده و بر روی پایه قرار گرفته‌اند. نخ‌هایی به کنار توپ‌ها متصل شده که به افزایش قدرت بازوهایتان کمک خواهد کرد.

  • دست‌هایتان را از دو طرف باز کنید و روی این توپ‌ها بایستید. چه مدت می‌توانید تحمل کنید؟
  • حالا تمرین را تغییر دهید و سعی کنید بدونِ از دست‌دادنِ تعادل، حرکت اسکات بزنید. چند بار می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • حالا چشم‌هایتان را ببندید و ببینید چه مدت می‌توانید در این حالت بمانید. خواهید دید که با چشمان بسته، این کار تا چه حد سخت‌تر خواهد شد، چراکه چشم‌ها از عناصر اصلیِ تعادل محسوب می‌شوند.
  • به این تمرین ادامه دهید و تا جایی که می‌توانید با چشم‌های بسته روی توپ بمانید.
  • در این حرکت، ناحیه مچ پای شما قوی‌تر خواهد شد که در افزایش تعادل نقش به‌سزایی دارد.

افزایش تعادل در پارکور/  ۵٫ تمرینتان را از چمن شروع کنید

تمرین روی سطح صاف به شما این اطمینان را می‌دهد که پاهایتان به شکل صحیح روی زمین قرار دارد. میزان باریکیِ این سطح باید به حدی باشد که شما مجبور شوید، تعادل خود را بر روی آن حفظ کنید؛ برای مثال می‌توانید لبه یک جوی باریک و امن تمرین کنید، چون با این کار مجبور می‌شوید یکی از پاها را جلوی پای دیگرتان قرار دهید.

هربار این تمرین را انجام می‌دهید، سعی کنید دفعه بعد فاصله را بیشتر و بیشتر کنید. هرچند ممکن است هر لحظه بیفتید، اما تشویق خودتان، در گفتن این‌که خوب تمرین می‌کنید، بخش مهمی از این تمرینات است.

و درست، لحظه‌ای که به خودتان می‌گویید: من دارم می‌افتم، خواهید افتاد. بنابراین سعی کنید از افکار درست برای غلبه بر افکار منفی‌ استفاده کنید.

  • از دیوارهای کوتاه و باریک باغ‌ها برای راه رفتن استفاده کنید. فقط مواظب باشید، روی گل‌های رز باغبان سقوط نکنید.
  • ریل‌های چوبی (تراورس چوبی) و کنده درختان در حیاط خلوت هم گزینه‌های خوبی برای تمرین است. از تمام وسایل موجود در خانه و حیاط برای تمرین استفاده کنید.
  • زمین‌های بازی در محل و اطرافتان را هم در نظر داشته باشید. چون اغلب یک میله تعادل یا تجهیزات تعادلی در آنجا وجود دارد که می‌توانید از همان‌ها استفاده کنید. فقط مراقب بچه‌ها باشید، زمانی این کار را انجام دهید که بازی آن‌ها تمام شده است.

 

افزایش تعادل در پارکور/ ۶٫ سراغ سطوح سخت‌تر بروید

به دنبال ریل‌های گرد بروید. ریل های گرد از آن جهت مفیدند که تعادل بر روی آن‌ها کار بسیار سختی است و شما برای ایستادن روی آن‌ها به تعادل زیادی نیاز دارید.

اگر ریل بالاتر بود، مطمئن شوید که برای این مرحله آمادگیِ کافی دارید. یک محافظ داشته باشید تا در مواقع ضروری یا وقتی با مشکل مواجه شدید، تکیه‌گاهتان شود. سعی کنید از کفش‌های عاج‌دار استفاده کنید.

برای این‌که مهارت تعادل خود را بالا ببرید می‌توانید از تمرینات این مطلب (چند حرکت ایستاده یوگا برای افزایش تعادل) هم استفاده کنید.

افزایش تعادل در پارکور/ ۷٫ به سمت جلو و عقب حرکت کنید

شما باید در تمامی جهات تعادل کافی داشته باشید و ریتم شما با توجه به مسیری که در آن حرکت می‌کنید، تغییر کند. روی یک میله یا جوی تمرین کنید و سعی کنید به سمت جلو و عقب بروید. این تمرین برای افزایش تعادل در پارکور بسیار مفید است.

 

افزایش تعادل در پارکور/ ۸٫ چشم‌هایتان را ببندید

وقتی اعتماد‌به‌نفس کافی به‌دست آوردید، با چشمان بسته شروع به راه رفتن و تمرین کنید. قطعا تجربه جذابی برایتان خواهد بود.

اگر خواستید با چشمان بسته تمرین با چشمان بسته را انجام دهید، یادتان باشد که یک عصا یا چوب با خودتان داشته باشید تا زمانی‌که نیاز به تکیه‌گاه داشتید، از آن استفاده کنید. همین راه را ادامه دهید و بدانید که بدون شک با تمرین کافی خیلی زود به اهدافتان خواهید رسید.

 

افزایش تعادل در پارکور/ ۹٫ موقع تمرین اسکات بزنید

تعادل در پارکور

حتما از تأثیر فوق‌العاده حرکت اسکات باخبرید. پس سعی کنید هنگامی‌که روی نرده در حال راه رفتن هستید، اسکات انجام دهید. شاید این کار بسیار سخت باشد، اما قدرت و تعادل شما را به شدت افزایش می‌دهد. این حرکت یک ورزش بسیار مفید است.

 

افزایش تعادل در پارکور/ ۱۰٫ هیچ تمرینی را متوقف نکنید

با تمرین‌های تعادلی به‌صورت مداوم و مکرر، اعتمادبه‌نفس و قدرتتان بیشتر خواهد شد. پس تا جایی که می‌توانید تمرین‌های تعادل در پارکور را در خانه یا باشگاه انجام دهید تا در حد یک پارکور کار حرفه‌ای، ماهر شوید.

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!