0

چگونه قدرت عضلانی را در ماه مبارک رمضان حفظ کنیم؟

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ Ali.kharidar 1 بازدید

حفظ قدرت عضلانی در ماه مبارک رمضان، به نظر کار سختی است. در ادامه این مطلب، به بررسی این موضوع و اشتباه های رایج در ماه رمضان خواهیم پرداخت.

تعریف ماه مبارک رمضان

رمضان در لغت به معنای شدّت حرارت و حرارت سنگ بر اثر شدت حرارت خورشید است. ماه رمضان ماه روزه، ماه اسلام، ماه پاکی، ماه آزمایش و قیام و ماه نزول قرآن است.

در قرآن، به افرادی مومن گفته شده که در این ماه روزه بگیرند؛ زیرا روزه زکات بدن است.

تقویم اسلامی معمولاً ۱۱-۱۲ روز از سال قمری کوتاهتر است. تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران بر اساس سال هجری شمسی است؛ یعنی اول سال (روز اول بهار) و مبدأ تاریخ هجرت حضرت محمد(ص) از مکه به مدینه می باشد؛ که مدت آن ۳۶۵ روز و ۶ ساعت و۴۸ دقیقه و ۵۱ ثانیه است.

همین۱۱ روز اختلاف باعث جا به جایی ماه رمضان از فصلی به فصل دیگر است؛ به همین ترتیب امسال ماه رمضان در فصل تابستان است.

روزه گرفتن در تابستان به دلیل کوتاه بودن زمان افطار تا سحر و نیز گرمای هوا، سختی خاص خودش را دارد. در نتیجه ما زمان کمتری برای تأمین مواد مورد نیاز بدنمان داریم. حالا تصور کنید که بخواهید در ماه رمضان وزنه هم بزنید قطعا این روزه گرفتن در تابستان را سخت تر هم خواهد کرد.

اشتباه های رایج در ماه مبارک رمضان

نداشتن برنامه ریزی در ماه مبارک یکی از بزرگترین اشتباه های رایج است. اگر برنامه ای مناسب این ماه نداشته باشید، آرام آرام از تناسب اندام و ورزش دور خواهید شد. پس همین امروز دست به کار شوید و برنامه ای برای تغذیه، ورزش، کار و خواب خود بچینید.

در ادامه نیز به اشتباه هایی که در برنامه ریزی پیش می آید، اشاره خواهیم کرد:

کنار گذاشتن ورزش

اگر در ماه رمضان وزنه زدن را کاملاً کنار بگذارید، حجم و قدرت عضلانی تان آنقدری کم نمی شود که نگران کننده باشد؛ اما پیروی نکردن از برنامه غذایی و کنار گذاشتن آن، می تواند منجر به چاقی و از دست رفتن قدرت عضلاتتان شود.

نخوردن غذاهای سالم

بیشتر مردم در ماه رمضان دچار اضافه وزن می شوند. علت اصلی این اضافه وزن و چاقی، مصرف غذاهای چرب و شیرین مانند شله زرد، زولبیا، بامیه و حلوا است.

کم خوابی

شبهای کوتاه این ماه باعث می شود تا مدت زمان کمتری برای خوابیدن داشته باشید. همین کم خوابی شبانه علت اصلی از دست دادن انگیزه شما برای رفتن به باشگاه است. پس هرچه سریعتر باید مشکل کم خوابی تان را حل کنید. پیشنهاد ما برای حل این مشکل، چرت زدن در طول روز است.

نکته های مهم در مورد ماه مبارک رمضان

کاهش متابولیسم بدن

بسیاری از افراد معتقدند که روزه گرفتن، متابولیسم بدن را کاهش می دهد؛ اما پژوهشها برعکس این قضیه را نشان می دهد و از طرف دیگر، خوردن وعده های غذایی پشت سرهم نیز باعث افزایش متابولیسم نمی شود.

از دست رفتن قدرت و حجم عضلانی

روزه گرفتن باعث کاهش حجم عضلانی نمی شود. بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که روزه گرفتن باعث بی انگیزگی نسبت به ورزش و ضعیف شدن عضلاتشان می شود.

جالب است بدانید که روزه گرفتن، باعث می شود تا احساس قدرت بیشتری داشته باشید و به دنبال ورزشهای سنگین تر بروید.

پایین بودن سطح انرژی

به یاد داشته باشید که سطح انرژی شما در روز، بستگی به میزان انرژی دریافتی در وعده سحری و افطاری دارد.

چه زمانی را برای وزنه زدن در ماه رمضان انتخاب کنیم؟ اگر می خواهید با دهان روزه ورزش کنید، پیشنهاد ما ۲ ساعت پیش از افطار است. اگر پیش از افطار وزنه بزنید، پس از افطار فرصت کافی برای خوردن چندین وعده غذایی و استراحت خواهید داشت.

اگر در طول روز، احساس ضعف می کنید و توان وزنه زدن ندارید؛ شک نکنید که مشکل در برنامه غذایی شما است و شاید انرژی مورد نیاز بدنتان در وعده افطار تأمین نمی شود.

سعی کنید ذهن تان را زیاد درگیر گرم بودن هوا و کوتاه بودن زمان صرف افطار نکنید؛ زیرا فکرهای منفی، قدرت و انرژی لازم برای وزنه زدن را از شما خواهد گرفت.

https://stronglifts.com//

 

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :