0

چگونه در زمان ورزش کالری بیشتری بسوزانید؟

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۹ فروردین ۱۳۹۶ Ali.kharidar 0 بازدید

از جلسات تمرینی برای چربی سوزی نهایت استفاده را ببرید.

بیایید با این حقیقت رو به رو شویم: فرقی نمی کند که فردی با تجریه یا تازه کار در زمینه ورزش باشید، همه ما زمان زیادی را نمی توانیم به ورزش کردن اختصاص دهیم، پس باید از این زمان نهایت استفاده را ببریم. به همین دلیل در ادامه، تکنیک ها و نکاتی را به شما معرفی می کنیم که باعث می شود کالری سوزی بیشتری در حداقل زمان ممکن داشته باشید.

موزیک گوش کنید

هدفون را به گوش بگذارید و به لیست آهنگ مورد علاقه تان گوش کنید. گوش دادن به موزیک یکی از بهترین و آسان ترین راههای افزایش کالری سوزی است. هنگامی که در یک پژوهش از زنان و مردان خواسته شد دو بار به مدت ۸ دقیقه دوچرخه ثابت بزنند، در ۸ دقیقه ای که به موزیک گوش می دادند، ضربان قلب در هر دقیقه ۱۰ تا بیشتر می شود، بنابراین میزان فعالیتتان بیشتر می شود و ۷% بیشتر کالری می سوزاند.

با یک همراه با انگیزه تمرین کنید

ورزش کردن با کسی که کمی بهتر از شماست، باعث می شود بیشتر کالری سوزی کنید. بر اساس یکی از پژوهش ها، محققان دریافتند افرادی که با فردی قوی تر و متناسب تر از خود ورزش می کنند می توانند زمان و شدت تمرین را تا ۲۰۰% افزایش دهند.

از دست ها نیز کمک بگیرید

دونده گان یک ضرب المثل دارند: با حرکت دادن دست ها، پاها نیز دنباله روی می کنند. اگر می خواهید سرعت را افزایش دهید و بیشتر کالری بسوزانید، دست ها را سریعتر تکان دهید و پاها نیز پیروی می کنند. هم چنین عضلات بالاتنه بیشتری را درگیر می کنید. همین کار را برای دستگاه الپتیکال انجام دهید. بر اساس تحقیقات، زمانی که افراد در دستگاه الپتیکال از دستگیره ها نیز استفاده می کنند چربی بیشتری می سوزانند.

نقطه تعریقتان را پیدا کنید

تمرین متناوب با شدت بالا برای افزایش متابولیسم بدن خوب است، اما چون این تمرین سخت است بیساری از افراد آنقدر این تمرین را انجام نمی دهند که نتیجه بگیرند. برای اینکه بیشتر کالری بسوزانید، باید به نقطه تعریقتان برسید. یعنی بالاترین شدت ورزش کمتر از بیشینه که بتوانید به مدت ۳۰ دقیقه تحمل کنید. در این حالت نفستان کم می آید، اما هم چنان می توانید جملات کوتاه را ادا کنید.

از وزنه استفاده کنید

افراد سنگین تر برای اینکه بتوانند حرکت کنند، بدنشان کالری بیشتری می سوزاند. مطمئنا نمی خواهید برای سوختن کالری وزن اضافه کنید، اما با استفاده از وزنه می توانید این امکان را ایجاد کنید، هم چنین می توانید از لباس هایی استفاده کنید که وزن بدن را افزایش می دهد. بر اساس پژوهش ها اضافه کردن وزنه به تمرینات، حدود ۸% در زمان پیاده روی معمولی و ۱۳% در زمان ورزش های استپ دار کالری می سوزاند.

استفاده از نیروی جاذبه

نیروی جاذبه یک کالری سوز تاثیرگذار و اجتناب ناپذیر است، وقتی که در شیب راه می روید، می دوید یا دوچرخه سواری می کنید باید بسیار بیشتر تلاش کنید. برای رسیدن به تپه: با یک شیب ۶% می توانید ۵۰% درصد بیشتر کالری بسوزانید.

قهوه بنوشید

نه تنها کافئین متابولیسم را افزایش می دهد، بلکه اثبات شده که عملکرد را نیز بهتر می کند. بر اساس پژوهش ها، مواد شیمیایی انرژی بخشی که در قهوه وجود دارد، تصور سختی ورزش را کاهش می دهد، بنابراین تلاش های سخت به نظر ساده تر می شود و می توانید سختتر، طولانی تر تلاش کنید و کالری بیشتری بسوزانید.

موتور حرکتی را خنک کنید

برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید، با آب یخ تشنگی را برطرف کنید. مصرف چند لیوان آب خنک می تواند متابولیسم را ۵% افزایش دهد چون بدن برای گرم کردن این مایع باید تلاش کند. هم چنین یک نوشیدنی یخ قبل از ورزش در گرما می تواند بدن را تازه کند و باعث شود طولانی تر و سختتر تلاش کنید، بنابراین به سادگی می توانید کالری بیشتری بسوزانید.

به بدنتان توجه کنید، نه محیط بیرون

مسج دادن، تماشای تلوزیون، ورق زدن روزنامه می تواند راههای خوبی برای استفاده از زمان بر روی تردمیل یا الپتیکال باشد. اما این کار باعث می شود به تمرینتان توجه نکنید بنابراین حداکثر تلاش خود را نکنید. توجه کردن به میزان تلاشتان – ضربان قلب، تنفس، وضعیت عضلات – باعث می شود تلاش پیوسته ای داشته باشید که موجب می شود کالری بیشتری بسوزانید.

کاری از گروه فیتامین
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :