0

چگونه با تنظیم هورمون زودتر لاغر شویم؟

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ Ali.kharidar 878 بازدید

خیلی از اوقات اضافه وزن و چاقی، به اختلالات غدد و مشکلات تنظیم هورمون بازمی‌گردد. دیگر همه ما می‌دانیم که برای لاغر شدن باید شکر را حذف کنیم، سبزیجات بیشتری بخوریم و میزان مصرف چربی‌های سالم را افزایش دهیم، اما تا چه حد در مورد مشکلات هورمونی اطلاعات داریم؟! به‌عنوان مثال، یکی از علت‌های چاقی، همین هورمون استرس و اضطراب است. دقت کرده‌اید که وقتی استرس دارید چقدر بیشتر غذا می‌خورید و میل شما به خوردن شیرینی‌جات تا حد بیشتر می‌شود؟ بله، غذا هم تا حد زیادی در چاقی نقش دارد، ولی عدم تنظیم هورمون‌ها نیز بی‌علت نبوده و مزید برعلت خواهد شد. در نتیجه بهتر است از توصیه‌هایی که در این مطلب از فیتامین آورده شده، برای متعادل‌کردنِ هورمون‌ها بهره گرفته و از آن‌ها برای سوزاندنِ چربیِ بیشتر استفاده کنید. (چند حرکت یوگا برای تعادل هورمونی)

 

قدم اول: کم‌کردن مصرف شکر

کم‌کردن میزان شکر و افزایش مصرف سبزیجات، میوه‌جات و حبوبات، معجزه می‌کند. می‌توانید سبزیجات را به صورت خام یا بخارپز میل کنید؛ زیرا مصرف آن به صورت خام، نیاز به صرف انرژی بیشتری داشته و عمل هضم، زمان و زحمت بیشتری را طلب می‌کند؛ در نتیجه بهتر است مصرف سبزیجات و سالادها را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید.

اگر نمی‌خواهید سبزیجات بخورید، یکی دیگر از راه‌ها نوشیدنِ آب سبزیجات است. می‌توانید اسفناج، کلم بروکلی، جعفری و کرفس را داخل دستگاه مخلوط‌کن ریخته، سپس میل کنید. اگر هم از طعم معجون تهیه شده خوشتان نیامد، سیب، چغندرقند یا هویج را به مخلوط‌کن اضافه کرده و مخلوط شیرین‌تری نوش جان کنید.

 

قدم دوم: پروتئین گیاهی و چربی سالم

یکی از تغییرات مهمی که باید در زندگی‌تان داشته باشید، این است که پروتئین گیاهی مثل حبوبات، عدس و لوبیا را جایگزین پروتئین حیوانی کنید. اگر عادت داشتید همیشه غذاهایتان را با کره طبخ کنید، حالا بهتر است از روغن نارگیل یا روغن زیتون برای پخت‌وپز استفاده کنید.

باید به‌آرامی مصرف کربوهیدرات‌هایی مثل برنج و غلات کامل را به نصف کاهش داده و از روغن‌ها و پروتئین‌های سالم و گیاهی بهره بگیرید تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. در صورتی‌که به سمت چربی و پروتئین‌های سالم نروید، شک نکنید که میل شما به خوردنِ کربوهیدرات بیشتر شده و هرچه برای لاغر شدن زحمت کشیده‌اید، از بین خواهد رفت.

 

قدم سوم: زمان‌بندی برای غذا خوردن

وقتی تصمیم می‌گیرید که لاغر شوید و از رژیم خاصی پیروی ‌کنید، باید به بدنتان بیاموزید که بعد از ساعت ۷ شب دیگر نباید از شما توقعِ رفتن سر یخچال را داشته باشد. بدنتان نهایتاً به سه وعده غذاییِ سبک یا دو وعده غذاییِ کامل و یک وعده سالاد نیاز دارد؛ بیشتر از این مقدار، برای شما که قصد لاغری دارید، چاق‌کننده است. توصیه می‌کنیم که به هیچ‌وجه سمت نوشیدنی‌های شکردار، آب‌میوه یا چای‌های گیاهی بین وعده‌های غذایی نروید.

بعضی از مشتاقان لاغری، تصمیم می‌گیرند که یکی از وعده‌های غذایی‌شان را حذف کنند تا زودتر لاغر شوند، اما این کار به بدن آسیب خواهد زد. سعی کنید همیشه خودتان آشپزی کنید و سپس غذای تهیه شده را با سرعت کمتری میل کنید، با همین دو تکنیک ساده خیلی زودتر دست از غذاخوردن خواهید کشید.

 

قدم چهارم: تمرین با وزنه سبک

اگر می‌خواهید خیالتان از بابت تنظیم هورمون‌ها کاملاً راحت باشد و روز به‌روز خوش‌فرم‌تر شوید، باید حداقل یک روز درمیان به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید. یادتان باشد که «انجام ورزش منظم و استفاده از یک برنامه ورزشی اصولی، سرمایه‌گذاری روی خودتان است». با پیروی از برنامه رژیم و ورزش هم‌زمان، سرعتتان دو برابر خواهد شد. ورزش همراه با رژیم یک تیر و دو نشان است، یعنی لاغری، سفت‌شدنِ پوست و عضله‌سازی باهم اتفاق می‌افتد. برای چربی‌سوز بودنِ ورزش باید تمرینات هوازی را نیز در نظر گرفته و حداقل ۱۰ دقیقه از تمرینتان را صرف انجام ورزش‌های هوازی (دویدن و دوچرخه‌سواری) کنید و سپس به سراغ تمرین با وزنه (برنامه ورزشی شخصی) بروید. (تمریناتم را با وزنه چند کیلویی شروع کنم؟)

 

برای دریافت مشاوره رایگان با مربی ورزشی عدد ۱ را به سامانه ۳۰۰۰۶۰۲۶۳۶ پیامک کنید.

جمع بندی پایانی

راز لاغری و کاهش وزن فقط مربوط به کم‌خوردن نمی‌شود، گاهی اوقات تنظیم هورمون نیز نقش بسیار مهمی در لاغر شدن ایفا می‌کند. با راهکارهایی که در بالا اشاره شد، هورمون‌هایتان تنظیم شده و می‌توانید در مرحله بعدی به سراغ کم‌کردن میزان کالری مصرفی‌تان بروید و با رعایت رژیم و انجام تمرینات برنامه ورزشی، به سرعت به هدفتان دست یابید. (برنامه ورزشی پیشرفته برای بدنسازی)

 


لینک منبع

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!