0

چطور دونده سریع تری شویم

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ Ali.kharidar 2 بازدید

تای چی رانینگ

۰۵۲۶۹۵_۰۵۱۹_۱٫jpg
هزاران بار شنیده اید که باید آرامش بیشتری داشته باشید، و اگر کمی نرم تر حرکت کنید، برای سلامتی تان بهتر است. همین طور است، این کار به شما کمک می کند دونده بهتری هم بشوید.
در چی رانینگ، تمرکز اصلی روی این است که بدن شما آرام باشد، تکنیکی که در آن از اصول تای چی استفاده شده است تا گام های شما هنگام دویدن حالت نرم تری داشته باشند و سفت و سخت نباشند تا در نتیجه، کمتر آسیب ببینید. موریس ویلز، مربی ارشد دو می گوید: “استفاده از این روش، می تواند نگرش شما را نسبت به دویدن تغییر دهد.

نکته اصلی در این نوع ورزش این است که باید حالت بدن خود را کمی تغییر دهید تا هنگام دویدن فشار کمتری به بدن وارد شود. خیلی از افراد برای دویدن از پاشنه پا استفاده می کنند. ” اما با این کار، شما باید سه تا چهار برابر وزن بدن خود را تحمل کنید. ویلز که مربی ورزش های سه گانه در شیکاگو است می گوید: “فشار این ضربه از پاشنه تا ساق پا بالا می آید و احتمال آسیب دیدگی عضلات را در شما افزایش می دهد.

ویلز می گوید: “در چی رانینگ شما با گام هایی نرم و با وسط پا فرود می آیید. حالت ایده آل آن این است که پاهای شما زیر باسن یا کمی عقبتر بر زمین فرود آیند. این نوع دویدن نرم تر است و شما را از درد و آسیب دیدگی حفظ می کند.

دوندگان دوست دارند عضلات شکم خود را نیز درگیر کنند و کمی رو به جلو خم می شوند (البته در حالیکه ستون فقرات آنها صاف است). در این حالت، مرکز ثقل شما به شما کمک می کند به سمت جلو حرکت کنید و به همین علت نیاز به نیروی زیادی برای مقابله با جاذبه و فشار آوردن بیشتر به زمین ندارید. ویلز می گوید: ” این همان شیوه ای است که دوندگان کنیایی و اتیوپیایی قرن هاست برای دویدن از آن استفاده می کنند و همان روشی است که کودکان نوپا وقتی تازه راه رفتن را یاد می گیرند از آن استفاده می کنند.”

او می گوید: “در این شیوه، انگار نزدیک است زمین بخورید، اما نگران نباشید و به راه خود ادامه دهید. کمی به سمت جلو خم شوید، این کار ممکن است در ابتدا کمی ناراحت کننده باشد اما همین نشان می دهد که دارید از شیوه درست استفاده می کنید.”

مربیان چی رانینگ می گویند: “دویدن در این حالت بدنی، شما را به دونده چابک تر و سریع تری تبدیل می کند. ویلز می گوید: “با این روش می توانید کیلومترها بدوید در حالیکه شعارتان این است: “می خواهم تنبل ترین دونده ای باشم که تا به حال وجود داشته است”. دویدن نباید یک کار دردناک باشد، بلکه باید کاری آرام و آرامش بخش باشد.”

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :