0

چرا ۶۰ درصد زنان از باشگاه‌رفتن می‌ترسند؟

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ Ali.kharidar 2 بازدید
برنامه ورزشی

اینکه در هنگام ورود به باشگاه کمی استرس داشته باشید، چندان هم غیرطبیعی نیست. وقتی وارد باشگاه می‌شوید، سؤالات و ابهامات بسیار زیادی در ذهنتان نقش می‌بندد؛ مانند اینکه آیا حرکات ورزشی‌ام را به‌درستی انجام می‌دهم؟ آیا همه به عرق ریختن‌های من زل زده‌اند؟‌ لباس‌هایم نامناسب است و بدهیکل نشانم می‌دهد؟ قطعاً زمانی‌که وارد بخش دستگاه‌های ورزشی می‌شوید، تنها نخواهید بود و خانم‌های بسیاری مشغول تمرین‌کردن هستند.

ترس از باشگاه ورزشی

طبق آخرین تحقیقاتی که در ایران صورت گرفت، حداقل ۶۵ درصد زنان به علت ترس از قضاوت‌شدن، ترجیح می‌دهند که به باشگاه نروند. این مطالعه تحقیقاتی در بین یک جامعه آماری متشکل از ۱۰۰۰ نفر زن و مرد صورت گرفت. جالب اینجاست که فقط ۳۶ درصد از مردان به علت استرس از قضاوت‌شدن به باشگاه نمی‌رفتند.

برطبق همین آمار، علت ترس ۵۱ درصد زنان از باشگاه، به‌خاطر این بود که احساس می‌کردند استایل مناسبی ندارند و ممکن است مورد تمسخر قرار گیرند. همچنین ۴۹ درصد از افراد نیز در انتخاب لباس مناسب برای رفتن به باشگاه مشکل داشتند!

ترس از قضاوت قطعاً در تمامی این زنان، ریشه در یک مفهوم کلی یعنی همان ترس دارد. اکثر افرادی‌که به باشگاه می‌روند، فکر می‌کنند که همه مشغول قضاوت‌کردنِ آن‌ها هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که زیاد به اینکه دیگران در مورد شما چه تصوری دارند، دقت نکنید. ورزشکاران حرفه‌ای در باشگاه فقط برروی تمریناتشان تمرکز دارند و زمان با ارزش خود را صرف قضاوت در مورد دیگران نمی‌کنند.

استرس باشگاه

به‌طور کلی، به گفته روان‌شناسان و حرفه‌ای‌های رشته بدنسازی، وجود کمی استرس، هنگام حضور در باشگاه امری طبیعی است. برای رهایی از این استرس‌ها نیاز به افزایش اعتمادبه‌نفس در خود دارید. به همین منظور در ادامه این مطلب، راهکارهایی برای از حذف استرس در باشگاه، به شما پیشنهاد خواهیم کرد. مطمئن باشید که با به‌کار بستن این موارد، جزء حرفه‌ای‌های باشگاه خواهید شد.

برای تمرینتان برنامه‌ریزی کنید

به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم که در جلسات اولیه حضورتان در باشگاه، بی‌علت داخل سالن قدم بزنید و زمانتان را صرف شناسایی هم‌باشگاهی‌های خود کنید. همین بی‌هدفی باعث ناآرامی شما خواهد شد. باید از لحظه ورود به باشگاه تا زمان خروج، برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و تمام حرکات و دستگاه‌های مرتبط با برنامه ورزشی خود را شناسایی کنید.

 

حرکات را در خانه تمرین کنید

برطبق تحقیقات انجام گرفته، بسیاری از زنان ایرانی به دلیل ترس از انجام اشتباه حرکات ورزشی، به باشگاه نمی‌روند. یکی از بهترین راهکارها برای گریز از این استرس، تمرین فرم صحیح حرکات در منزل است. می‌توانید قبل از رفتن به باشگاه، چندین ویدئوی تمرین با دستگاه یا فرم صحیح انجام حرکات را مشاهده کنید، تا هنگام رفتن به باشگاه، استرس نداشته باشید.

آشنایی با تجهیزات باشگاه ورزشی

اگر اشتیاق بسیار زیادی برای رفتن به باشگاه ورزشی و کار با دستگاه دارید، فراموش نکنید که دستگاه‌های موجود در باشگاه، تنوع بسیار زیادی دارد و ممکن است در نگاه اول، کمی کار کردن با آن دشوار به نظر برسد، ولی شک نکنید که با کمک مربی و دقت به دستگاه، خیلی چیزها دستتان خواهد آمد.

 

اهدافتان را به یاد بیاورید

هرگاه در موقع حاضر شدن در باشگاه احساس ترس یا اضطراب به شما دست داد. به یاد بیاورید که برای قوی تر شدن و افزایش سطح سلامتی تان به باشگاه رفته اید. برای خودتان به باشگاه رفته اید و به خاطر حرف مردم در باشگاه حاضر نشده اید. تمام افکار منفی ای که در ذهنتان نقش می بندد را به کلی فراموش کرده و سعی کنید اعتماد به نفس داشته باشید.

تمری‏ن در منزل

اگر هیچ یک از راهکارهای بالا باعث نشد تا بتوانید بر ترس باشگاه رفتن خود غلبه کنید. بهترین راه حل برای ورزش در خانه، گرفتن برنامه ورزشی آنلاین و انجام تمرینات اختصاصی طراحی شده توسط مربی ورزش در منزل است. بهتر است برنامه ورزشی آنلاینی را انتخاب کنید که پشتیبانی آنلاین داشته باشد تا هرگاه در حین تمریناتتان دچار مشکل شدید، متخصصین ورزشی شما را راهنمایی کنند.


لینک منبع

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!