0

چرا به جای بوتاکس این ورزش‌های صورت را انجام نمی‌دهید؟ (بخش اول)

دسته بندی ها : شادابی پوست, ورزش، زیبایی ۴ تیر ۱۳۹۷ Ali.kharidar 139 بازدید

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که ورزش‌های صورت هم می‌تواند جایگزین خوبی به جای تزریق بوتاکس باشد؟ با بالا رفتن سن، آرام آرام خط و خطوطِ تجربه، روی پیشانی نقش می‌بندد و بوتاکس، اولین و ساده‌ترین راه‌حلی است که به ذهن همه می‌رسد تا از این چین و چروک‌ها رها شوند؛ زیرا وقتی در مورد ظاهر صحبت می‌شود، حتی کوچک‌ترین خط و چروک روی پیشانی هم به چشم می‌آید.   (۱۰ راز زیبایی زنانی که پوست عالی دارند)

به نظر شما آیا بوتاکس بهترین راه‌حل برای خلاصی از چین و چروک‌ها است؟ بهتر نیست به جای بوتاکس و درمان‌های مصنوعی، از راه‌حل‌های طبیعیِ دیگری استفاده کنید؟ خوشبختانه جای نگرانی نیست؛ می‌توانید با انجام ورزش‌های صورت، به خواسته خود یعنی برطرف‌کردنِ چین و چروک دست یابید. در ادامه این مقاله دو بخشی، تمریناتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا با انجام آن‌ها دیگر هیچ وقت نیازی به بوتاکس نداشته باشید.(جوانسازی صورت بدون جراحی)

۱ بالا بردن چانه

تمرین بالا بردن چانه راه بسیار فوق‌العاده‌ای برای رهایی از غبغب و چین و چروک زیر گردن است. این تمرین با ایجاد کشش در عضلات چانه و گردن کمک زیادی به فرم‌گیریِ این نواحی کرده و با تکرار این تمرینات، دیگر خیالتان از بابت چین و چروک راحت خواهد بود. یکی از خوبی‌های تمرین چانه این است که آن را می‌توانید به دو حالت نشسته و ایستاده انجام دهید.(چند حرکت ساده برای خوش فرم کردن فک و چانه)

چگونگی انجام تمرین

ابتدا سرتان را بالا برده و به سقف نگاه کنید. حالا لب‌هایتان را جمع کرده و سعی کنید سقف را ببوسید. به مدت ۱۰ ثانیه در همین حالت مانده و سپس استراحت کنید.

  • تکرار: ۱۰ بار
  • مدت زمان: ۱۰ ثانیه

۲ کشیدن لب‌ها

کشیدنِ لب‌ها، یکی از مؤثرترین تمرینات یوگای صورت به شمار می‌رود. اگر به این تمرین پایبند باشید و هر روز آن را انجام دهید، بدون شک چند سالی از سنتان کم خواهد شد! این تمرین باعث می‌شود تا گونه‌هایتان نمایان شود و چین و چروک اطراف لب‌ها و چانه برطرف گردد.

(معجزه جوانسازی صورت با یوگا)

چگونگی انجام تمرین

می‌توانید این تمرین را به صورت نشسته و ایستاده انجام دهید. برای انجام این حرکت کافی است که لب پایینی خود را بیرون کشیده و به سمت بالا بیاورید. قطعاً با انجام این تمرین انقباض ایجاد شده در عضلات چانه را به خوبی حس خواهید کرد. ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در همین حالت بمانید و سپس استراحت کوتاهی داشته باشید.

  • تکرار: ۱۰ بار
  • مدت زمان: ۱۰ ثانیه

 

۳ رها کردن فک

اگر می‌خواهید صورتتان هر روز جذاب‌تر از روز قبل شود و چهره جذاب و بدون چین و چروک داشته باشید، از این تمرین صورت غافل نشوید. این تمرین علاوه‌بر قوام‌بخشی به عضلات صورت و گونه‌ها، باعث از بین رفتنِ چین و چروک زیر گردن نیز خواهد شد که یعنی با انجام این تمرین با یک تیر دو نشان می‌زنید.(در ۲۰ هفته سه سال جوان‌تر شوید!)

چگونگی انجام تمرین

ابتدا برروی صندلی بنشینید یا بایستید. فک خود را مثل حالت جویدن آدامس، تکان دهید. دقت کنید که در حین انجام این حرکت، لب‌هایتان به هم چسبیده باشد. سپس نفس عمیقی بکشید و دهانتان را تاجایی که می‌توانید باز کنید و زبانتان را به دندان‌های پایینی برسانید.

  • تکرار: ۱۰ بار
  • مدت زمان: ۵ ثانیه

 

۴ حالت دهان ماهی

ورزش صورتِ دهان ماهی را با نام حرکت «ماهیِ خندان» نیز می‌شناسند. این تمرین یکی از بهترین ورزش‌های دنیا برای گونه‌هاست که در هر کجای منزل و در حین انجام وظایف روزانه می‌توانید آن را انجام دهید؛ مثلاً هم‌زمان که مشغول تماشای سریال یا گوش‌دادن به موسیقیِ مورد علاقه‌تان هستید، می‌توانید این کار را انجام دهید و از فرم‌گیریِ سریعِ صورتتان لذت ببرید.

چگونگی انجام تمرین

ابتدا لپ‌ها و گونه‌هایتان را مانند ماهی، داخل دهان جمع کنید. سپس لب‌هایتان را غنچه کنید یا به اصطلاح شبیه ماهی لبخند بزنید. تا جایی تمرین مکیدن لپ‌ها و گونه‌هایتان به داخل دهان را ادامه دهید که سوزش خفیفی در دهان احساس کنید.

  • تکرار: ۱۰ بار
  • مدت زمان: ۵ ثانیه

۵ کشش عضلات صورت

یکی دیگر از ورزش‌های صورت که برای عضلات معجزه می‌کند و باعث می‌شود تا همه عضلات صورتتان درگیر شود، استفاده از دست است. با انجام این تمرین می‌توانید به کلی با خطوط اضافی روی صورت خداحافظی کنید، زیرا درگیر شدن عضلاتِ زیر پوست، به مرور زمان باعث از بین رفتن چین و چروک می‌شود.

چگونگی انجام تمرین

ابتدا چانه خود را به سمت پایین کشیده و به قفسه سینه نزدیک کنید. سپس با استفاده از دست، شروع به کشیدنِ پوست صورت کنید. حال در حین کشش عضلات صورت می‌توانید شروع به ادای حروفی مانند «آ» و «او» کنید تا عضلات اطراف لبتان نیز درگیر شود. (تأثیر باورنکردی ماساژ بر پوست صورت)

 

۶ لبخند بزنید

لبخند یکی از بهترین و ساده‌ترین ورزش‌هایی است که می‌توانید هر روز بدونِ وسیله انجام دهید. این تمرین، بیشترین تأثیر را برروی عضلاتِ گونه داشته و بدون شک با  انجام آن، از خطوط اطراف لب‌ها و بینی خلاص خواهید شد.

 

نکته پایانی

ورزش‌های صورت بسیاری وجود دارد که می‌توانید بدون هیچ محدودیتی حتی داخل تاکسی یا اتوبوس، انجام دهید. شاید در ابتدا احساس کنید که این تمرینات تأثیر زیادی بر روی از حذف چین و چروک نخواهد داشت، اما با پایبندی به تمرینات و تعداد تکرارها، بدون شک بعد از مدتی شاهد تغییرات قابل توجهی خواهید بود.

به یاد داشته باشید که استفاده بوتاکس، تنها درمان مصنوعی و کوتاه مدتی است که بعد از نهایتاً ۶ ماه اثرش را از دست خواهد داد، اما ورزش صورت اثری ماندگار خواهد داشت؛ در نتیجه راز جوانی و شادابی صورت در انجام همین ورزش‌های صورتِ به ظاهر ساده است. (حرکات معجزه‌آسا برای جوانسازی و لاغری صورت)

هیچ‌گاه انگیزه‌تان را از دست ندهید…

 


لینک منبع

تایید شده توسط سایت برنافیت

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

  1. نازگل گفته :
    ۱۴:۱۵ ۱۳۹۷/۰۶/۲۵

    من بوتاکس کردم خیلی پشیمونم کاش همون یکی بود راهنماییم میکرد که اینکارو نکنم و با ورزش به صورتم فرم بدم، ممنون بابت مقاله های خوبتون

  2. میرزایی گفته :
    ۱۳:۳۴ ۱۳۹۷/۰۶/۲۶

    کی گفته بوتاکس خیلیم خوبه فقط دیگه الان زیادی گرون شده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!