0

چای سبز رو چجوری مصرف کنم تا لاغر بشم؟ + ۱۱ خاصیت چای سبز

چای سبز یکی از دمنوش‌های سنتی و محبوب برای لاغری و سلامتی است. همچنین به‌عنوان یک نوشیدنی مخصوص جوانسازی و زیبایی پوست طرفداران زیادی دارد.

حتما درباره فواید چای سبز –سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذیِ عالی برای ذهن و بدن- بسیار شنیده‌اید. در این مطلب از فیتامین همراه هم با خواص فوق‌العاده چای سبز و بهترین روش دم‌کردنِ این چای برای کاهش وزن آشنا خواهیم شد.

 

چای سبز بهتر است یا چای سیاه؟

چای سبز هزاران سال است که به‌عنوان دارو برای تسکین درد و آرامش مصرف می‌شود. خواستگاه آن در چین است. اما در سراسر دنیا هم طرفداران زیادی دارد. این دمنوش داراری مزایای بی‌شماری ازجمله کاهش فشار خون گرفته تا جلوگیری از سرطان است.

دلیل این‌که مزایای بیشتری نسبت به چای سیاه دارد، به مراحل تولید آن برمی‌گردد.

چای سیاه به شکلی فرآوری می‌شود که تخمیر را امکان‌پذیر می‌کند، در حالی‌که فرآیند تولید چای سبز با حداقل میزان اکسایش گلبرگ‌های آن همراه است. در نتیجه حداکثر مقدار آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی فنل‌ها را حفظ می‌کند.

 

چای سبز با چه داروهایی تداخل دارد؟

اگر داروی خاصی مثل داروهای رقیق‌کننده خون یا داروهای هورمونی مصرف می‌کنید، قبل از این‌که دمنوش را مصرف کنید، از پزشک خود مشورت بگیرید، چون با برخی داروها تداخل دارد و اثر درمانی آن‌ها را  خنثی می‌کند.

 

چای سبز برای چه افرادی زیاد توصیه نمی‌شود؟

اگر به کافئین حساسیت دارید باید مصرف این دمنوش را به حداقل برسانید. افراد مبتلا به کم‌خونی، فشارخون بالا، فشار چشم، مشکلات کبدی و کلیوی، زخم معده و اختلالات روانی، کسانی‌که به میگرن و سردرد دچارند یا زنان باردار و شیرده باید در مصرف آن احتیاط کنند.

۱۱ خاصیت چای سبز که از چشم شما پنهان مانده

در این‌جا لیستی از مزایای شگفت‌انگیز این دمنوش را معرفی می‌کنیم، که شاید تا به‌حال هیچ‌کدامشان را نشنیده باشید.

برخی از این خواص هنوز هم مورد بحث است. پس اگر می‌خواهید از این دمنوش به‌عنوان دارو استفاده کنید، حتما ابتدا از پزشک مشورت بخواهید.

 

  1. کاهش وزن با چای سبز، این نوشیدنی سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد. پلی‌ فنل موجود در آن برای تشدید سطح اکسیداسیون چربی و بالابردنِ سرعت سوخت‌وساز بدن را بیشتر کرده و در کنار استفاده از رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

  1. تأثیر چای سبز بر دیابت، این دمنوش به تنظیم سطح گلوکز خون کمک می‌کند و سرعت بالارفتن قند خون بعد از غذا را کُند می‌کند. در نتیجه از انسداد زیاد انسولین و ذخیره چربی بدن جلوگیری می‌شود.

 

  1. بیماری‌های قلبی و چای سبز، دانشمندان معتقدند این دمنوش باعث تقویت سیستم قلبی-عروقی می‌شود و به مقاومت رگ‌های خونی در مقابل فشارخون کمک می‌کند. همچنین از تشکیل لخته خون در عروق اصلی که عامل حمله قلبی است، پیشگیری می‌کند.

 

  1. چای سبز و سرطان مری، این دمنوش می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مری را کم کند. همچنین نوشیدن این چای در نابودی سلول‌های سرطانی مؤثر است.

 

  1. تأثیر چای سبز بر کلسترول خون، مصرف مداوم این دمنوش کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

 

  1. تأثیر چای سبز بر آلزایمر و پارکینسون، طبق تحقیقات انجام شده این دمنوش، شدت بیماری ناشی از آلزایمر و پارکینسون را کم می‌کند. مطالعات انجام شده بر روی موش‌ها نشان داد که این چای سلول‌های مغزی موش را از مرگ محافظت می‌کند و سلول‌های آسیب‌دیده مغزی را ترمیم می‌کند.

 

  1. چای سبز دشمن پوسیدگی دندان، مطالعات نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدانِ شیمیاییِ “کاتچینِ” موجود در این دمنوش، باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که باعث عفونت گلو، و پوسیدگیِ دندان می‌شوند را از بین می‌برد و بوی بد دهان را تا حد زیادی رفع می‌کند.

 

  1. چای سبز و اثر درمانی‌اش روی فشار خون. مصرف منظم این دمنوش خطر فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. همچنین با کنترل عملکرد و محافظت از ساختار دیواره رگ‌ها، از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

 

  1. چای سبز و اضطراب و افسردگی، تیانین یک اسیدآمینه ضداضطرابی است که به‌طور طبیعی در برگ‌های چای یافت می‌شود و ترکیب اصلیِ چای سبز را تشکیل داده است. این ماده که خاصیت آرامش‌بخش و ضدافسردگی دارد، چای سبز را به یک نوشیدنیِ سحرآمیز تبدیل کرده است!

 

  1. چای سبز یک ماده ضدویروس و ضدباکتری، کاتچین یک نوع آنتی‌اکسیدان طبیعی است که در این دمنوش به‌طور قابل ملاحظه‌ای یافت می‌شود.

کاتچین خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد که از آن برای درمان همه چیز از آنفلوانزا گرفته تا سرطان استفاده می‌شود. در برخی مطالعات نشان داده شده که نوشیدنِ آن مانع شیوع بسیاری از بیماری‌ها هم خواهد شد.

  1. چای سبز و زیبایی پوست صورت، این دمنوش می‌تواند در پیشگیری از ایجاد چین‌وچروک و علائم پیری هم مؤثر باشد.

این به دلیل فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آن‌هاست که روند پیرشدنِ سلول‌ها را به تأخیر می‌اندازد. همچنین نوشیدنِ ‌آن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد که یکی از عوامل سرطان و آسیب‌های پوستی است محافظت می‌کند.

مقدار مصرف روزانه چای سبز برای لاغری

مواردی که ذکر شد تعدادی از فواید این دمنوش پرطرفدار بود، ولی فقط با نوشیدن یک فنجان در روز از همه خواص آن بهره‌مند نمی‌شوید، بلکه لازم است بیشتر مصرف کنید.

این نکته را فراموش نکنید که این دمنوش حاوی کافئین است. اگر به کافئین حساسیت دارید، نوشیدنِ یک فنجان در روز حداکثر میزان مصرف شماست.

همچنین درباره نظریه “چهار تا پنج لیوان در روز می‌خورم تا خیلی لاغر شوم” باید بگوییم که این نظریه اشتباه است.

نوشیدن چای سبز به همراه رعایت برنامه غذایی و برنامه ورزشی مناسب می‌تواند شما را به هدف کاهش وزن برساند؛ اما مصرف این دمنوش به‌تنهایی نه!

 

 

آموزش دم‌کردن چای سبز برای لاغری

  • برگ‌های را در قوری چینی بریزید؛
  • سپس آب جوش را به میزان یک فنجان برای هر نفر اضافه کنید؛
  • همچنین می‌توانید به این دمنوش مقداری هل هم اضافه کنید؛
  • حالا چند دقیقه‌ای صبر کنید تا چای دم بکشد و سپس نوش جان کنید.
راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!