رژیم لاغری برتر سال ۱۳۹۹؛ پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری برای کاهش وزن و تناسب اندام

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, رژیم غذایی ورزشی ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ مدیر سایت 1123 بازدید
رژیم لاغری

رژیم لاغری ؛ رژیم های لاغری و طرفدارانشان روز‌به‌روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. اگر نگاهی به اطرافتان بیندازید، می‌بینید که استفاده از رژیم لاغری به دلیل بی‌تحرکی و زندگی ماشینی، از واجبات زندگی امروز شده است.

شما دنبال کاهش وزن باشید یا تناسب اندام، شک نکنید که به رژیم لاغری نیاز دارید. در این مطلب از فیتامین با معرفی بهترین رژیم های لاغری شما را وارد دنیای رنگیِ رژیم‌ها می‌کنیم.

 

بهترین‌های رژیم لاغری و تناسب اندام در دنیا

۱. رژیم لاغری دش

واژه دش مخفف عبارت «رژیم غذایی برای رفع فشار خون» است. این رژیم، پایه و اساس علمی داشته و صرفاً برای افراد مبتلا به فشار خون طراحی‌شده و البته بسیاری از محققان علوم تغذیه معتقدند که برای کاهش وزن نیز موثر و مفید است. زیرا در این رژیم خاص با نام دش، مجاز به خوردنِ میوه‌جات، سبزی‌جات، غلات کامل، پروتئین‌های کم‌چرب، حبوبات، لبنیات کم‌چرب و دانه‌های روغنی هستید. همچنین مصرف خوراکی‌های شیرین و پرکالری و البته گوشت قرمز را محدود خواهید کرد.

وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌های ارائه‌شده در رژیم غذاییِ دش، ترکیبی از مواد غذایی حجیم و سیرکننده مانند میوه‌ها، خوراکی‌های سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و سبزیجات است. مصرف گوشت قرمز نیز به مقدار کم، مشکلی نداشته و با هدف کاهش وزن و حفظ بافت عضلانی می‌توانید از این رژیم پیروی کنید.

رژیم لاغری

۲. رژیم لاغری مدیترانه‌ای

این نوع رژیم را با نام مدیترانه‌ای می‌شناسند؛ همان‌طورکه از اسمش مشخص است، باید از رژیم‌ های غذایی خاص کشورهای مدیترانه‌‌ای تبعیت کنید. علت محبوبیت این نوع رژیم‌ها نیز ارتباط آن با عمر طولانی‌تر و سلامتی بیشتر افرادی است که در این کشورها زندگی می‌کنند. این نوع رژیم غذایی، سرشار از میوه‌ها و سبزیجات است؛ البته در رژیم مدیترانه‌ای، افراد هیچ‌گاه از مصرف چربی‌های سالم مثل ماهی، مغزها و روغن زیتون نیز دست نخواهند کشید.

 

۳. رژیم لاغری فیتامین

رژیم غذایی لاغری و تناسب اندام فیتامین یک سبک زندگی سالم و بانشاط است! این پاراگراف را بادقت بخوانید تا ببنید چرا فیتامین در لیست بهترین رژیم های غذایی و لاغری سال گذشته قرار گرفته است.

از بین رژیم های غذایی دنیا بهترینشان رژیمی است که کاهش یا افزایش وزن را همراه با تناسب اندام داشته باشد. چون رژیم لاغری به‌تنهایی باعث شلی و افتادگی پوست می‌شود. این‌جاست که نیاز شدید به ورزش و تمرینات اصولی خودش را نشان می‌دهد.

هرشخصی بدن منحصربه‌فرد خودش را دارد. پس نمی‌‌توان برای همه یک نسخه پیچید. گروه فیتامین، در کنار طراحی برنامه ورزشی آنلاین و کاملاً شخصی، رژیم غذایی ورزشی آنلاین و شخصی‌سازی‌شده را هم ارائه کرده است.

شما با رعایت رژیم لاغری غذایی فیتامین به‌راحتی می‌توانید در یک ماه ۳ تا ۴ کیلوگرم کاهش وزن و ۴ تا ۵ سانتی‌متر سایز کم کنید.

رژیم غذایی ورزشی فیتامین طبق هدف هر شخص (کاهش وزن و سایز، تناسب اندام و فرم‌دهی به بدن، عضله‌سازی، افزایش حجم، شرکت در مسابقات ورزشی) به‌صورت کاملاً شخصی طراحی می‌شود. شما وقتی به اندام ایده‌آل می‌رسید که رژیم لاغری و ورزش را کنار هم داشته باشید.

 

ثبت نام رژیم غذایی ورزشی فیتامین

(بخش ورزشی دکتر کرمانی)

  • برای مشاوره رایگان با مربی ورزشی میتونید مشخصات خودتون رو وارد کنید، مربی با شما تماس میگیره
  • این مشاوره هزینه ای نداره و میتونید هر سوالی در مورد برنامه غذایی ورزشی، برنامه مصرف مکمل و هر چیز دیگه ای که نیاز دارید رو از مربی بپرسید

 

 

۴. رژیم لاغری شمال اروپا

این رژیم غذایی برای لاغری که به آن نوردیک یا شمال اروپا می‌گویند، بیشتر بر مصرف میوه‌جات، سبزی‌جات، تخم‌مرغ، روغن‌های گیاهی، غلات کامل و ماهی و میگو تأکید دارد. این برنامه غذایی کمی شبیه رژیم مدیترانه‌ای است. ولی به جای روغن زیتون، بر مصرف روغن کُلزا تأکید دارد.

این رژیم بر پایه اصول علمی و تخصصی تغذیه، پایه‌گذاری شده است. نمی‌توان در علمی و اثربخش‌بودن آن شکی به دل راه داد. در رژیم‌ لاغری شمال اروپا، باید از محصولات طبیعی استفاده کنید و جو دوسر، نان چاودار، سبزی‌جات و میوه‌ها را در برنامه غذایی‌تان جای دهید.

برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن هم باید به‌سراغ گوشت گاو، گوزن و غذاهای دریایی مثل ماهی، میگو و ماهی سالمون بروید. یکی از خوبی‌ها و نکات مثبت رژیم شمال اروپا این است که اجازه مصرف کره‌های گیاهی و لبنیات کم‌چرب را می‌دهد. پس دستتان برای انتخاب این خوراکی‌های سالم هم باز است.

اگر به این رژیم غذایی علاقه‌مند شدید، بهتر است از فواید آن هم مطلع شوید. با رعایت رژیم غذایی شمال ارو‍‍‌‌پا، التهابات بدن از بین‌رفته و شاهد کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ هم خواهید بود.

 

۵. رژیم لاغری ولومتریک

این رژیم غذایی که با نام ولومتریک شناخته شده، براساس سبک زندگی سالم و مصرف خوراکی‌های مفید و البته ورزش منظم است. ولومتریک مورد بعدی از رژیم های برتر است که برای اولین‌بار توسط دکتر باربارا رولز، پروفسور تغذیه دانشگاه پنسیلوانیا، مطرح گردید.

برطبق گفته دکتر باربارا، کلید دستیابی به وزن مناسب و ثابت، تراکم انرژی یا کالری موجود در مواد غذایی است. اما منظور از تراکم انرژی یا کالری مواد غذایی چیست؟ در رژیم ولومتریک باید بیشتر، از مواد غذایی با تراکم کالری پایین و آب بالا، مانند میوه‌ها و سبزی‌جات استفاده کنید.

بنابراین میوه‌ها و سبزی‌جات دارای تراکم انرژی یا کالری پایین و بالعکس گوشت و لبنیات پرچرب در دسته‌بندی مواد دارای کالری بالا قرار می‌گیرند. البته در این رژیم نباید گوشت و دیگر گروه‌های غذایی حاوی کالری بالا را حذف کرد.

بلکه باید با استفاده متعادل از آن‌ها، کالری مجاز در طول روز را حفظ نمود. البته تأکید رژیم ولومتریک فقط بر روی تغذیه نبوده و برای تبعیت از این نوع رژیم، باید به‌صورت منظم ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز ورزش کنید. اگر این رژیم را انتخاب کردید، حتما در کنار آن با یک برنامه ورزشی اصولی پیش بروید.

 

۶. رژیم لاغری قلیایی

رژیم لاغری

حتماً شنیده‌اید که برای سالم ماندن باید نسبت اسیدی‌بودن بدنتان (pH بدن) در سطح متعادلی باشد. رژیم قلیایی یا همان آلکالین (Alkaline Diet) هم بر همین اصل تمرکز دارد. که باید در شرایط ایده‌آل، نسبت اسیدی‌بودنِ بدن به باز باید ۱ به ۴ باشد.

باتوجه به این‌که نسبت قلیایی‌بودنِ بدن باید ۴ برابر اسیدی‌بودنِ آن باشد. بنابراین در رژیم قیلیایی یا آلکالین باید تمرکزتان روی مصرف مواد قلیایی باشد.

این در حالی است که رژیم‌ های لاغری معرفی‌شده در کشورهای غربی، بیشتر تأکید بر مصرف مواد غذایی اسیدی دارد. به گفته متخصصان علم تغذیه با رعایت این رژیم غذایی، سطح استرس‌ها و فشارهایتان کمتر می‌شود.

همچنین احتمال این‌که بیمار شوید هم کاهش خواهد یافت. البته رژیم قلیایی تنوع غذایی را نفی نمی‌کند و فقط می‌گوید در همه حال نسبت ۱ به ۴ خود را رعایت کنید و هرچه که دوست دارید بخورید.

جالب است بدانید که اغلب میوه‌جات و سبزی‌جات در دسته قلیایی‌ها قرار می‌گیرند. همچنین خوردنی‌های فراوری‌شده‌ای مثل نان، گوشت، لبنیات و غذاهای سرخ‌شده در دسته دیگر و اسیدی جای دارند. بنابراین اگر می‌خواهید از چنین رژیمی تبعیت کنید، اول باید طبیعت تمامی مواد خوراکی بشناسید و ببینید کدام قلیایی و کدام اسیدی است.

سپس با رعایت نسبت ۱ به ۴ هر چیزی که خواستید بخورید. البته اگر به‌دنبال تأثیرات کامل این نوع رژیم غذایی هستید، بهتر است ورزش‌های هوازی و مقاومتی با سطح متوسط را به رژیم لاغری فوری تان اضافه کنید.

 

۷٫ رژیم لاغری کالری‌شمار

این رژیم غذایی برای کاهش وزنُ که نام دیگرش (Weight watchers) است. به شهرت زیادی رسیده و بسیاری از سلبریتی‌ها و شخصیت‌های سرشناس به‌سراغ این نوع رژیم می‌روند.

در این رژیم غذایی همه چیز امتیازی است. یعنی برای هر غذایی که می‌خورید امتیاز خاصی در نظر گرفته‌شده و هیچ شخصی نباید بیشتر از مجموع امتیاز در طول روز دریافت کند. مواد غذایی مثل میوه‌جات و سبزی‌جات که نقش سیرکننده دارند و بسیار هم مغذی‌اند، امتیازات کمتری داشته و مواد غذایی مثل شیرینی‌ها بیشترین امتیاز را دارند. بنابراین برای پیروی از این رژیم باید میوه‌جات و سبزی‌جات بیشتری میل کنید. همچنین کمتر سراغ غذاهای چرب و شیرین بروید.

 

کاری از گروه فیتامین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

  1. آزاده رحیمی گفته :
    ۱۰:۲۶ ۱۳۹۹/۰۳/۱۱

    فیتامین همیشه برنامه هاش خوبه و آدم راحت میتونه لاغر کنه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!