0

میزان کالری‌سوزی پیاده‌روی برای لاغری سریع

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ Ali.kharidar 76 بازدید
کالری‌سوزی پیاده‌روی

آگاهی از میزان کالری‌سوزی پیاده‌روی یکی از سؤالات متداول از کارشناسان فیتامین، برای لاغریِ سریع است. آیا شما هم می‌خواهید بدانید که بعد از پیاده‌روی به اندازه ۱۰۰ قدم، ۲۰۰ قدم یا ۳۰۰ قدم دقیقاً چه مقدار کالری‌سوزی خواهید داشت؟ یا اینکه یک ساعت پیاده‌روی چند کیلومتر است؟

اگر دقیقاً سؤالتان همین بوده و قصدتان پیاده‌روی برای لاغری شکم است، یادتان باشد که دو عامل مهم بر کالری‌سوزی شما در پیاده‌روی تأثیر مستقیم دارد:

  1. وزن شما
  2. مسافت پیموده‌شده

با دانستن این دو نکته می‌توانید به‌راحتی کالری‌سوزی تعداد قدم‌هایتان در پیاده‌روی را محاسبه کنید. در ادامه این مطلب دو بخشی به شما یاد می‌دهیم که چگونه تعداد قدم‌هایتان را به کالری سوزانده‌شده تبدیل کنید.

 

میزان کالری‌سوزی پیاده‌روی در هر قدم

 

اگر شما فردی با وزن نرمال حدوداً ۷۵ کیلویی باشید، کالری سوزی هر قدمتان به صورت تقریبی ۰٫۰۴ کالری خواهد بود. یعنی زمانی‌که قدم‌هایتان را شمردید و به ۱۰۰۰ قدم رسیدید، ۴۰ کالری سوزانده‌اید.

برای محاسبه میزان کالری‌سوزی دقیق‌ترِ تعداد قدم‌هایتان بهتر است از جدول‌های زیر کمک بگیرید:

نکته: دقت داشته باشید که جدول‌های زیر براساس قد و طول قدم‌های فرد محاسبه شده و شما ممکن است براساس قدتان در هر کیلومتر تعداد قدم متفاوتی با دیگران داشته باشید.

 

مقاله منتخب: (با این برنامه پیاده روی نیم کیلو در هفته کم کنید)

 

۲۰۰۰ قدم یا همان ۱٫۵ کیلومتر (فردی با قد متوسط ۱٫۸۰)

۲۲۰۰ قدم یا همان ۱٫۵ کیلومتر (فردی با قد متوسط ۱٫۷۰)

۲۴۰۰ قدم یا همان ۱٫۵ کیلومتر (فردی با قد متوسط ۱٫۶۰)

چگونه در حین پیاده‌روی کالری بیشتری بسوزانیم؟

اگر عدد کالری‌سوزی در جداول بالا را دیدید، ولی این مقدار راضی‌تان نمی‌کرد. می‌توانید با استفاده از شگردهای خاصی میزان کالری‌سوزی‌تان را بیشتر کرده و زودتر لاغر شوید.

افزایش سرعت: با افزایش سرعتِ پیاده‌روی می‌توانید میزان کالری‌سوزی خود را افزایش دهید. البته این میزان، چندان فوق‌العاده نخواهد بود؛ زیرا شما همان مسافت قبلی‌تان را فقط با سرعت بیشتری پیموده‌اید. البته اگر بدوید، نیز میزانِ پیاده‌روی‌تان تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش مسافت و زمان: با افزایش مسافت و زمان پیاده‌روی می‌توانید میزان کالری‌سوزی‌تان را نیز افزایش دهید. حالا تصور کنید که اگر سه فاکتور سرعت، مسافت و زمان را با هم ترکیب کنید، چه اثربخشیِ اعجاب‌انگیزی خواهد داشت.

افزایش شیب: یکی دیگر از تکنیک‌های افزایش کالری‌سوزی در حین پیاده‌روی، افزایش شیبِ پیاده‌روی است. با تغییر مسیر پیاده‌روی از زمینِ صاف و مسطح به زمین شیب‌دار می‌توانید این میزان کالری‌سوزی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

 

چند کالری بسوزانم تا وزن کم کنم؟

به‌طور تقریبی اگر بخواهید نیم کیلو از وزنِ چربی‌هایتان را کم کنید، باید ۳۵۰۰ کالری اضافه بسوزانید. با توجه به این میزان، اگر بخواهید ۱ کیلو وزنتان کم شود، باید ۷۰۰۰ کالری بسوزانید.

مقال منتخب: (۱۳ نکته فوق حرفه‌ای برای کاهش وزن فوری)

 

نتیجه‌گیری

در این مطلب از فیتامین، میزان کالری‌سوزی براساس قدم را با یکدیگر محاسبه کردیم. حالا اگر واقعاً قصد کالری‌سوزی و رسیدن به تناسب اندام را دارید، این گوی و این میدان؛ شما می‌توانید با یک قدم‌شمار یا شمردنِ قدم‌های خود، کالری‌سوزی‌تان را در طول روز اندازه بگیرید. دیگر اینکه با سرعت متوسط، تند یا کند قدم برمی‌دارید، به خودتان بستگی دارد.

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!