0

مراسم اهدای جوایز چربی‌سوزترین ورزش‌ها

دسته بندی ها : معرفی ورزش های هوازی و بی هوازی, ورزش، سلامتی ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ Ali.kharidar 161 بازدید

اگر هدف اول و آخرتان چربی‌سوزی و کاهش وزن است، دیگر فرقی نمی‌کند که به‌تازگی ورزش‌کردن را شروع کرده باشید یا ورزشکار حرفه‌ای باشید. در هر صورت، قطعاً کالری‌سوزیِ آن یکی از مهم‌ترین نکاتی است که به‌خاطر آن سراغ ورزش‌ آمده‌اید. در مورد کالری‌سوزی، نظرات مختلفی وجود دارد، عده‌ای می‌گویند حرف اول و آخر را ورزش‌های هوازی می‌زنند، برخی نیز بر این باورند که گره کاهش وزن، فقط به دست تمرین با وزنه و بدنسازی باز خواهد شد. در ادامه این مقاله دو بخشی از فیتامین، نتایج مقایسه مسابقه انجام گرفته بین ورزش‌های کالری‌سوز را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا بتوانید با خیال راحت، به‌سراغ چربی‌سوزترین ورزش‌های دنیا بروید. (آیا ورزش هفت دقیقه‌ای چربی‌سوز و عضله‌ساز است؟)

۱ دستگاه پاروزنی

کالری‌سوزی: ۴۸۱ تا ۷۱۳ کالری در ساعت

برای اینکه دستگاه پاروزنی را تبدیل به ماشین کالری‌سوزی کنید، یک دقیقه با نهایت سرعت پارو بزنید و سپس ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت فعال داشته باشید؛ سپس به‌سراغ حرکاتی مثل اسکوات، شنا و پلانک بروید. این سبک تمرینی حسابی ضربان قلبتان را بالا خواهد برد.

 

۲ دویدن سرعتی روی تپه/ پله

کالری‌سوزی: ۶۳۹ تا ۹۴۶ کالری در ساعت

بهترین راه برای استفاده بهینه از این ورزشِ کالری‌سوز این است که ابتدا به مدت ۲۰ ثانیه با نهایت سرعت و شتاب از تپه یا پله‌ها بالا بروید؛ سپس برای ریکاوری با سرعت و شتاب متوسط، ۱ دقیقه روی تپه بدوید. یادتان باشد که هرچقدر سخت‌تر و شدتی‌تر تمرین کنید، مصرف اکسیژن بیشتر شده و در نتیجه کالری‌سوزی‌تان نیز چند برابر خواهد شد.

 

۳ کیک بوکسینگ

کالری‌سوزی: ۵۸۲ تا ۸۶۴ کالری در ساعت

فرقی ندارد که کلاس کیک بوکسینگ می‌روید یا در منزل تمرین می‌کنید؛ کافی است استراحت بین حرکاتتان را کمتر کرده و پشت سرهم مشت بزنید؛ مثلاً بعد از ۹۰ ثانیه مشت‌زنی، ۳۰ ثانیه استراحت، فوق‌العاده خواهد بود.

 

۴ دوچرخه‌سواری اینتروال

کالری‌سوزی: ۵۶۸ تا ۸۴۱ کالری در ساعت

با سرعت بخشیدن و شدتی‌کردنِ رکاب‌زدن روی دوچرخه، می‌توانید چربی‌سوزی‌تان را تا حد زیادی بالا ببرید. اگر هم به‌دنبال کالری‌سوزی حتی بعد از اتمام تمرین هستید، پیشنهاد می‌کنیم به‌سراغ تمرین شدت بالا (اینتروال) بروید تا کالری‌سوزی‌تان از قبل هم بیشتر شود. (بهترین ورزش برای جوان‌ شدن + برنامه تمرینی HIIT)

 

۵ دویدن

کالری‌سوزی: ۵۶۶-۸۳۹ کالری/ ساعت

اگر می‌خواهید در هنگام دویدن نیز کالری‌سوزی بیشتری را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سرعت دویدنتان را کم و زیاد کرده و گاهی اوقات جاگینگ هم انجام دهید. پیشنهاد متخصصانِ ورزشی، رعایت نسبت ۲:۱ برای دویدن و استراحت است؛ به‌عنوان مثال اگر ۶۰ ثانیه دویدید، ۳۰ ثانیه استراحت کنید. (فواید بی‌نظیر دویدن را دست کم نگیرید!)

 

۶ تمرین دایره‌ای با کتل بل

کالری‌سوزی: ۵۵۴ تا ۸۲۲ کالری در ساعت

اگر تمرینات دایره‌ای با کتل بل را انجام دهید، کالری‌سوزی‌تان تا ۳۶ ساعت بعد از تمرین ادامه خواهد داشت. منظورمان از تمرین دایره‌ای نیز این است که بعد از هر حرکت به‌سراغ استراحت نروید و تمریناتتان را به‌صورت دایره‌ای انجام دهید و بعد از هر ایستگاه استراحت کوتاهی داشته باشید.

برای تمرین با کتل بل می‌توانید از حرکاتی مثل پرس سرشانه با کتل بل، اسکوات با کتل بل و تاب‌دادن کتل بل استفاده کنید. بعد از اینکه سه حرکت را پشت سرهم کامل کردید، ۱۵ تا ۲۰ ثانیه استراحت کنید. (اصول پایه تمرین با کتل بل)

 

۷ دوچرخه ثابت

کالری‌سوزی: ۴۹۸ تا ۷۳۸ کالری در ساعت (با سرعت زیاد)

برای بهره‌مندی از مزایای کالری‌سوزیِ این ورزش، بهتر است ۱۰ ثانیه با شدت بالا رکاب بزنید (۱۰۰ دور در دقیقه) و بعد ۵۰ ثانیه استراحت کنید؛ سپس ۱۵ ثانیه سرعتتان را بی‌نهایت بالا برده و ۴۵ ثانیه استراحت داشته باشید؛ بعد از آن دوباره ۲۰ ثانیه با نهایت سرعت رکاب زده و ۴۰ ثانیه استراحت کنید. یادتان باشد که بعد از مدتی مقاومت دوچرخه ثابت را افزایش دهید تا تمرین، همواره شما را به چالش بکشد. (برنامه ورزشی چربی‌سوز با دوچرخه ثابت)

 

۸ طناب‌زدن

کالری‌سوزی: ۶۶۷ تا ۹۹۰ کالری در ساعت (برای این میزان کالری‌سوزی باید ۱۲۰ پرش در هر دقیقه انجام دهید). اگر می‌خواهید چربی‌سوزی‌تان با طناب‌زدن بیشتر شود، بهتر است از طناب‌های سنگین‌تر استفاده کنید تا در حین ورزش، بازو و شانه‌تان بیشتر درگیر شود (فواید بی‌نظیر طناب‌زدن برای لاغری).

 

۹ پله‌ها

کالری‌سوزی: ۴۵۲ تا ۶۷۰ کالری در ساعت (برای این میزان کالری‌سوزی باید در دقیقه ۷۷ پله را بالا بروید)

فرقی نمی‌کند که از دستگاه پله استفاده کنید یا سراغ راه‌پله‌های منزلتان بروید؛ در هر صورت تمرینِ بالا رفتن از پله‌ها، ترکیبی از تمرینات هوازی و بی‌هوازی است که می‌توانید برای چالشی‌تر کردن و افزایش کالری‌سوزی، دمبل در دست از پله‌ها بالا بروید، لازم است که از سلامت زانوهایتان اطمینان حاصل کنید. (پله‌های خانه را تبدیل به ماشین چربی‌سوز کنید!)

 

۱۰ تمرینات قدرتی

کالری‌سوزی: ۳۴۱ تا ۵۰۴ کالری در ساعت

برای افزایش کالری‌سوزی بعد از ورزش پیشنهاد می‌کنیم که حسابی با ۱۰ یا ۱۲ ست عضلاتتان را خسته کرده و سپس استراحت کنید. حرکات ترکیبی که چند عضله مجزا را درگیر می‌کند نیز انتخاب بسیار خوبی برای تمرینات است. (عضلات شما تشنه تمرینات قدرتی هستند)

 

۱۱ الپتیکال

کالری‌سوزی: ۳۲۲ تا ۴۷۸ کالری در ساعت (این کالری‌سوزی تنها زمانی‌که مقاومت روی ۸ تنظیم شده باشد اتفاق خواهد افتاد)

اگر قصد دارید کالری‌سوزی‌تان بعد از تمرین هم ادامه داشته باشد، بهتر است فقط با یک شیب و سرعت روی دستگاه الپتیکال تمرین نکنید و دائماً سرعت، شیب و مقاومت دستگاه را کم و زیاد کنید. (برنامه استفاده از الپتیکال برای چربی‌سوزی)

 

۱۲ بتل روپ

کالری‌سوزی: ۲۸۵ تا ۴۲۱ کالری در ساعت

برطبق مطالعات صورت گرفته انجام ۳ ستِ ۳۰ ثانیه‌ایِ تمرین با بتل روپ کالری‌سوزی‌ای بیشتر از انجام ۳ ست با ۱۰ تکرار اسکوات خواهد داشت. ضربه با طناب از بالای سر برای کالری‌سوزی فوق‌العاده است و می‌توانید تمام ۳۰ ثانیه این حرکت را انجام دهید. بعد از هر تکرار بهتر است ست بعدی را طولانی‌تر کنید. (فیتامین: معرفی ورزش بتل روپ برای تازه‌کارها)

 

۱۳ یوگای قدرتی

کالری‌سوزی: ۲۲۶ تا ۳۳۵ کالری در ساعت

برای کالری‌سوزی، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ کلاس‌های «وینیاسا فلو یوگا» بروید. تمرینات تنفسی و تکنیک‌های تنفسی که در حین انجام حرکات یاد می‌گیرید، به افزایش کالری‌سوزی‌تان در زمان استراحت، کمک زیادی خواهد کرد. (آیا یوگا باعث لاغری می‌شود؟)


لینک منبع

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!