0

با رژیم ماهی خیلی سریع لاغر شوید!

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, ورزش، تغذیه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ Ali.kharidar 243 بازدید
رژیم غذایی ماهی

تا حالا بین این همه رژیم‌های متنوع، در مورد رژیم ماهی هم چیزی شنیده‌اید؟ اگر شما هم از همه بخور و نخورهای رژیم‌های سخت خسته شده‌‌اید و دوست دارید خیلی زود لاغر شوید، پیشنهاد می‌کنیم کمی جدی‌تر به مصرف ماهی فکر کنید.

ماهی یکی از غذاهای مورد علاقه خیلی از ایرانی‌هاست. اما کمتر کسی از آن به‌عنوان یک غذای رژیمی و لاغرکننده استفاده می‌کند. اکثر افراد به‌خاطر طعم و مزه خاص و در نهایت تأثیر ماهی در سلامتی سمتش می‌روند.

در این مطلب از فیتامین به خواص ماهی و رژیم لاغری ماهی می‌پردازیم و بعد هم چند دستور پخت از رژیم ماهی را به شما معرفی می‌کنیم تا به استقبال یک غذای سالم و پرطرفدار بروید.

 

من هم می‌توانم با ماهی لاغر شوم؟

همان‌طورکه می‌دانید ماهی یکی از غذاهای دریایی سالم و مفید است. ماهی سرشار از امگا۳، فسفر، سلنیوم، املاح معدنی و ویتامین است، و باعث سلامت مغز و قلب، کاهش کلسترول خون، افزایش سطح انرژی و طول عمر می‌شود. و اما تأثیر این غذای دریایی خوشمزه بر لاغری و کاهش وزن.

قطعاً برایتان جالب است که بدانید روغن ماهی سلول‌های ذخیره چربی به سلول‌های سوزاننده چربی تبدیل کرده و باعث کاهش چربی و لاغری می‌شود.

 

برای لاغرشدن روزانه چقدر ماهی بخورم؟

خیلی خوب است که می‌خواهید ماهی را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید. اما اگر تمایل دارید که رژیم ماهی را رعایت کنید باید بدانید که میزان مصرف شما باید دقیقاً چقدر باشد.

اگر جزء افرادی هستید که رژیم لاغری ماهی را برای کاهش وزن سریع انتخاب کرده‌اید، بهتر است که در یک وعده به اندازه یک کف دست یا ۱۵۰ گرم ماهی میل کنید.

 

برای لاغرشدن ماهی را چطور بپزم؟

چه بهتر که این غذای رژیمی و مغذی را با بهترین روش‌های پخت، تهیه کنید. ماهی‌کبابی جزء سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های پخت است.

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و به‌خاطر کمبود جا امکان استفاده از منقل کبابی را ندارید، با چند دستور پخت که در ادامه مطلب خواهید خواند، می‌توانید یک وعده ماهی خوشمزه و رژیمی درست کرده و نوش جان کنید.

 

رژیم ماهی

۳ روش پخت ماهی به روش رژیم ماهی

 

رژیم ماهی: دستور پخت اول

مواد لازم  (برای ۲ نفر):

ماهی قزل‌آلا: ۲ عدد

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۲ تا ۴ حبه

کمی کره: برای روی کباب

روغن: کمی برای چرب‌کردن تابه

زعفران دم‌کرده: ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز: به مقدار لازم

آبلیمو تازه یا آب لیمو ترش: ۴ قاشق غذاخوری

 

دستور پخت

  • ماهی را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در مخلوطی از پیاز ریز شده، سیر خُرد شده و نمک و فلفل و زردچوبه قرار دهید؛
  • در نیم ساعت آخر، زعفران و آبلیمو را نیز اضافه کنید؛
  • سپس تابه گِریل یا چُدن را با بُرسِ آغشته به روغن چرب کرده و وقتی خوب داغ شد، ماهی را در تابه قرار دهید؛
  • ماهی را با حرارت متوسط به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کباب کنید؛
  • برای هر طرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان بگذارید که خوب برشته و کبابی شود؛
  • در مدت کباب شدن ماهی، بُرس آغشته به کره (مخلوط کره ذوب‌شده، زعفران با کمی آبلیمو یا آب نارنج) را روی دو طرف ماهی بکشید تا طعم بی‌نظیری بگیرد؛
  • حالا این غذای رژیمی و خوشمزه آماده سرو است. نوش جان!

 

رژیم ماهی: دستور پخت دوم

مواد لازم:

نمک: به مقدار لازم

پودر زنجبیل: به مقدار لازم

گوجه‌فرنگی حلقه‌شده: ۲ عدد

شوید و سیر تازه: به مقدار لازم

لیموترش تازه حلقه شده: ۱ عدد

ماهی قزل‌آلا: ۱عدد (به تعداد نفرات)

 

دستور پخت

  • ابتدا ماهی را شسته و بعد از تمیز کردن، روی آن کمی سیر تازه بمالید؛
  • سپس مقداری پودر زنجبیل و نمک به آن اضافه کنید و شوید تازه را درون شکم ماهی قرار دهید و به مدت یک ساعت، داخل یخچال بگذارید؛
  • بعد از گذشت یک ساعت، ماهی را از یخچال بیرون آورده و با استفاده از بُرس، مقداری روغن (نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون) روی آن بمالید؛
  • روی کاغذ آلومینیوم چند حلقه گوجه‌فرنگی و لیموترش بگذارید، سپس ماهی را روی آن‌ها قرار دهید؛
  • بعد از آن دوباره چند حلقه لیموترش و گوجه‌فرنگی روی آن بچینید و کاغذ را محکم ببندید و روی میله‌های وسط فر با درجه حرارت ۲۵۰- ۲۲۰ سانتی‌گراد قرار دهید؛
  • بعد از گذشت نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه، این غذای سالم و رژیمی آماده است.

 

مواد مورد نیاز

پیاز: ۱ عدد

ماهی: ۱۰۰ گرم

گوجه‌فرنگی: ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای : ۲/۱ عدد

 

آبلیموی تازه : ۵/۱ قاشق غذاخوری

نمک، پودر فلفل و لیمو: به اندازه دلخواه

 

دستور پخت

  • برای پخت ماهی را با نمک، فلفل و آبلیمو طعم‌دار کنید و در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شود؛
  • گوجه و پیاز حلقه شده و فلفل دلمه‌ای را در بشقاب بچینید و ماهی را روی این مواد بگذارید و بقیه گوجه، پیاز و فلفل دلمه‌ای را روی آن بریزید؛
  • حالا روی بشقاب را فویل بپیچید و با استفاده از چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد کنید و به مدت ۴۰ دقیقه درون فر با دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید؛
  • بعد از این زمان، فویل را بردارید و گریل فر را روشن کنید تا بعد از ۱۰ دقیقه روی ماهی سرخ شود؛
  • حالا می‌توانید این غذای رژیمی و خوشمزه را نوش جان کنید.
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!