0

قدرتمندترین راه چربی ‌سوزی چیست؟

دسته بندی ها : workout ۱۰ تیر ۱۳۹۶ Ali.kharidar 0 بازدید

امروزه دغدغه بسیاری از افراد، پیدا کردن راهی قدرتمند و موثر برای چربی ‌سوزی است. با انجام تمرینهایی که در ادامه می خوانید، خواهید توانست در مدت زمان بسیار کم، بالاترین چربی ‌سوزی را داشته باشید.

 

تمرینهای اینتروال (متناوب)

شامل مراحل تمرین و استراحت به طور متناوب است. در تمرینهای اینتروال، شدت خستگی کمتر از تمرینهای پیوسته است .

در تمرینهای اینتروال، تجمع اسید لاکتیک، کمتر و در نتیجه خستگی هم به مراتب کمتر است.

شدت کار در این گونه تمرینها اهمیت بسیاری دارد. به این معنی که با انجام تمرینهای شدید و کوتاه مدت دستگاه غیر هوازی، و با انجام تمرینهای سبک و طولانی مدت، دستگاه هوازی گسترش می یابد؛ مراحل استراحت در تمرینهای اینتروال، می تواند به صورت فعال و یا غیرفعال انجام گیرد .

در استراحت فعال، از تمرینهای سبک مانند پیاده روی سریع، دویدن آرام و آهسته می توان استفاده کرد.

یکی از امتیازهای استراحت فعال، بهبود دستگاه اسید لاکتیک است. پس به طور یقین می توان گفت که تمرینهای تناوبی، که دارای استراحتهای فعال است موجب تقویت دستگاه اسید لاکتیک خواهد شد.

اصطلاحات تمرینهای تناوبی

  • اینتروال هوازی
  • اینتروال بی هوازی
  • اینتروال سرعتی
  • اینتروال فشرده و گسترده
  • اینتروال خیلی شدید
  • اینتروال مقاومتی
  • اینتروال فزآینده

 

اینتروال هوازی

هنگامی که تمرین اینتروال با زمان طولانی انجام شود و هدف از بهبود دستگاه هوازی و دستگاه قلبی–تنفسی و به طور کلی استقامت هوازی باشد، به عنوان اینتروال هوازی و یا اینتروال استقامتی شناخته می شود .

اینتروال بی هوازی

هدف از این تمرین، بهبود دستگاه بی هوازی و به ویژه دستگاه گلیکولیز بی هوازی و افزایش تحمل لاکتات است .

در این نوع اینتروال، مسافت یا زمان مراحل فعالیت و همچنین مسافت یا زمان کل تمرین، کمتر از اینتروال هوازی است .

اینتروال سرعتی

وقتی در تمرینهای اینتروال، از مسافت یا زمان فعالیت خیلی کوتاه استفاده شود و همه زمان تمرین کوتاه باشد، به عنوان اینتروال سرعتی شناخته می شود .

این نوع اینتروال به طور ویژه ظرفیت دستگاه فسفاژن را افزایش می دهد .

اینتروال فشرده و گسترده

برخی از مربیان با توجه به زمان مراحل و انجام فعالیت و همچنین نزدیکی مراحل فعالیت به همدیگر، برنامه تمرین را به عنوان اینتروال فشرده یا گسترده نام گذاری کرده اند .

اینتروال خیلی شدید

نوع دیگری از تمرین اینتروال، که شدت بسیار بالایی دارد، به عنوان تمرین اینتروال خیلی شدید ( HIT ) مورد توجه مربیان قرار گرفته است .

 

اینتروال مقاومتی

نوع دیگری از تمرین اینتروال، که در افزایش استقامت عضلانی با وزنه مورد استفاده برخی از مربیان قرار گرفته است؛ تمرین مقاومتی به صورت اینتروال گفته می شود.   اجرای این تمرین به علت فشار زیاد، مربوط به افراد آماده است.

در این نوع تمرین، از یک مرحله فعالیت به مرحله فعالیت دیگر سخت تر می شود و یا زمان استراحت کمتر می شود؛ بنابراین با نزدیک شدن به مراحل آخر، فشار بیشتر می شود .

متغیرهای تاثیرگذار در تمرینهای اینتروال

  • مرحله تمرین
  • مرحله استراحت
  • ست ها
  • تکرار
  • زمان، مسافت و میزان فعالیت
  • جلسه تمرین
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :