فیتامین | بهترین حرکات اصلاحی برای درمان قوز کمر

تلاش برای رفع انحنای قسمت بالایی ستون فقرات و درمان قوز کمر یکی از دغدغه‌های افرادی است که به بدنشستن‌های طولانی‌مدت عادت دارند. وضعیت بدنی شما چگونه است؟ آیا شانه‌هایتان حالت طبیعی دارد؟ یا اینکه دچار افتادگی شانه‌اید و سر شما جلوتر از حالت عادی قرار دارد؟

اگر پاسخ شما دومین گزینه است، بدون شک دچار یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به ستون فقرات، گوژپشتی یا قوز کمر (کیفوز) هستید. این مشکل باتوجه به افزایش پشت‌میزنشینی‌ها و بد ایستادن‌ها، روز به‌روز در حال گسترش است.

روزی چند بار سر خود را پایین می‌آورید تا تلگرامتان را چک کنید؟ هربار که گوشی‌تان را چک می‌کنید، فشار بیشتری به گردن و کمرتان وارد می‌شود. جالب اینجاست که بعد از مدتی، این کار را به‌صورت ناخودآگاه انجام می‌دهید و دیگر هیچ توجهی به وضعیت بدِ بدنی‌تان نخواهید داشت. کافی است نگاهی به اطرافیانتان بیندازید تا متوجه فراگیر‌شدنِ این بیماری خاموش شوید. خوشبختانه جای نگرانی نیست و تغییر سبک زندگی و انجام یک سری تمرینات خاص ورزشی و اصلاحی می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری نموده و حتی قوز کمر را به کلی درمان کنید.(تأثیر ورزش در درمان گودی کمر)

 

تشخیص قوز کمر

برای تشخیص قوز کمر دو راه وجود دارد. ابتدایی‌ترین کار این است که کنار آیینه بایستید و از پهلو به وضعیت بدنتان نگاهی بیندازید. البته راه ساده دیگری نیز برای تشخیص قوز کمر وجود دارد که برای انجام آن تنها نیاز به یک دیوار دارید که پشت به آن بایستید. کافی است پشت به دیوار بایستید و اجازه دهید تا دست‌هایتان در کنار بدنتان قرار گیرد.

در حالت طبیعی باید کف دست‌هایتان به سمت بدن باشد؛ در غیر این‌صورت احتمالاً دچار قوز کمر شده‌اید. حال برای جلوگیری و درمان قوز شانه می‌توانید به‌سراغ تمریناتی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده بروید.

 

۱٫ حرکت کشش شانه‌ها در چارچوب در

 

  • این تمرین برای برطرف کردن قوز کمر خیلی موثر است؛
  • مانند تصویر وسط درگاه در بایستید و دستانتان را در دو طرف چارچوب در بگذارید؛
  • یک قدم به سمت جلو بردارید و پای جلویی را داخل درگاه در بگذارید؛
  • سپس به آرامی به سمت جلو مایل شوید طوری که به خوبی کشش را در عضلات فوقانی کمر خود حس کنید؛
  • ده ثانیه در این وضعیت بمانید سپس چند ثانیه‌ای استراحت کنید و دوباره انجام دهید.

 

۲٫ حرکت گاو گربه

  •  ابتدا به حالت چهار دست و پا روی زمین بنشینید؛
  • شکم خود را منقبض کرده و کمرتان را به بیرون گرد کنید؛
  • به مدت ده ثانیه در این حالت بمانید تا کاملا انقباض را در عضلات کمر احساس کنید؛
  • سپس کمر را خود را به داخل برگردانید و از داخل گرد کنید؛
  • حرکت اصلاحی گاو و گربه برای درمان گودی کمر را ده بار در روز تکرار کنید.

۳٫ تمرین مار کبرا

  • روی شکم بخوابید؛
  • سپس با کمک گرفتن از دست‌هایتان بالاتنه خود را از زمین بلند کنید؛
  • اجازه دهید به طور کامل کشش را در عضلات پشت شانه های خود حس کند؛
  • سپس به حالت اول بازگشته و پس از چند ثانیه استراحت یک یا دوبار دیگر این حرکت را تکرار کنید.

 

۴٫ حرکت کشش عضلات پشتی

  • این حرکت را برای درمان قوز کمر خود هر روز انجام دهید.
  • دست‌ها را روی زمین بگذارید و کمر و زانوها را کاملا صاف نگه دارید؛
  • با عقب و جلو آمدن اجازه دهید عضلات پشت پا و عضلات پشت شما کاملا کشش و انقباض را حس کند؛
  • حالا بلند شوید و به حالت اولیه برگردید؛
  • بعد از ۳۰ ثانیه استراحت، این حرکت را در دو ست دیگر انجام دهید.

 

 


لینک منبع: وبسایت هلث‌لاین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

  1. کارمند گفته :
    ۰۰:۳۰ ۱۳۹۷/۰۲/۲۹

    مرسی انقدر همه ما بد میشینیم تو طول روز که هممون به این ورزشها نیاز داریم

  2. سپهران گفته :
    ۱۴:۱۶ ۱۳۹۷/۰۲/۲۹

    بدنشستن خیلی توی زیبایی اندام تاثیر داره
    تمرینایی که توی مقاله گفتید خیلی مفید بود
    ممنون از سایت خوبتون

  3. Amir گفته :
    ۱۴:۰۵ ۱۳۹۷/۰۳/۰۳

    سلام خیلی عالی و مفید هستش
    ورزش یوگا آشنایی ندارم راهنمایی میکنید؟

  4. سینا گفته :
    ۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۰۳/۰۵

    تمرین پاروزنیش وسیله میخواد متأسفانه ولی بدون وسیله هاش خوبه

  5. مهرداد گفته :
    ۱۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۳

    کش را از کجا باید تهیه کنیم؟

    • فعلا از سایت امکان تهیه وجود نداره اما فروشگاههای ورزشی معمولا دارند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!