0

عضلاتتان به شما چه می گویند؟؟؟

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۳ دی ۱۳۹۵ Ali.kharidar 2 بازدید

اگر تا به حال یک روز را صرف ماساژ عضلاتتان با فوم نورد کرده باشید، متوجه می شوید که بدنتان بازخورد زیادی به شما می دهد.

۰۹۱۴۹۵_۰۶۵۹_۱٫jpg

معمولا این پیغام کاملا مشخص است گر بعد از زدن یک میلیون اسکوات، عضلات سرینیتان می سوزد، این پیغام بازدارنده ذهنی است ما با گرفتگی شدید عضلات، سوزش ها و دردهای جدی چکار کنیم؟ در اینجا می توانیم چند مورد را درباره عضلات خود یاد بگیریم.

به روز استراحت نیاز دارید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۵۹_۲٫jpg

وقتی که عضلاتتان سختر از معمول کار می کنند، پارگی های کوچکی ایجاد می کنند، به همین دلیل بعد از تمرین شدید احساس سوزش می کنید. چون بدنتان این پارگی ها را ترمیم می کند، عضله می سازید، یعنی ریکاوری بخش اصلی تناسب اندام است. بنابراین اگر بعد از یک یا دو روز هم چنان احساس درد دارید، به عضلتتان گوش کنید و سبک تر کار کنید. اگر متوجه شدید که فشار زیاد به خود آورده اید، آب زیاد بخورید و تمرین ایروبیک سبک هم چون پیاده روی یا پرش انجام دهید.

دچار کشیدگی عضلات شده اید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۵۹_۳٫jpg

اگر بعد از تمرین دچار درد شدیدی شدید، ممکن است از خود بپرسید آیا چیزی آسیبب دیده است؟ برای اینکه تفاوت بین سوزش عضلات و کشیدگی عضلات را درک کنید، به زمان و تقارن توجه کنید. کشیدگی عضلات معمولا در حرکات خاصی در یک عضله، شروع درد ناگهانی دارد، در حالی که سوزش بعد از تمرین تا ۷۲ ساعت بعد از تمرین می تواند به وجود بیاید. سوزش بعد از تمرین معمولا در هر دو طرف بدن رخ می دهد، درحالیکه سوزشی که از کشیدگی عضلات به وجود می آید تنها در یک سمت به وجود می اید.

اکثر عضلات کشیده از طریق استراحت، یخ، کمپرس در خانه قابل درمان هستند. اگر این موارد فایده نداشت و درد بسیار مشقت بار است، به پزشک مراجعه کنید.

آب کافی نمی نوشید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۵۹_۴٫jpg

عضلات زمان گرفته می شوند که به طور غیر ارادی منقبض شوند. در حالی که محققان دقیقا مشخص نکرده اند که چه چیز موجب این اسپازم می شود، به نظر می رسد کم ابی این ریسک را افزایش می دهد. جلوگیری از تمرینات در دمای بالا و استراحت متداول برای آب رسانی می تواند مانع گرفتگی یا آسیب جدی شود.

به الکترولیت ها نیاز دارید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۵۹_۵٫jpg

بعد از یک تمرین نسبتا شدید، تنها نوشیدن اب کافی نیست- هم چنین باید بتوانید مواد معدنی هم چون سدیم، پتاسیم، و منگنز را که باعث حفظ بالانس مایعات بدن می شود را دوباره تجدید کنید. کاهش این نمک ها و آب موجب محدود شدن جریان خون می شود و موجب اسیب، درد، و گرفتگی عضلات می شود. اگر طرفدار نوشیدنی های پر شکر ورزشی نیستید، می توانید از میوه هایی هم چون موز، کره بادام زمینی، جلبک دریایی، و شیر کمک بگیرید که باعث جایگزینی الکترولیت ها می شوند.

مریض شده اید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۵۹_۶٫jpg

اگر بدون هیچ دلیل خاصی احساس درد دارید، ممکن است عضلتتان به شما هشدار دهند که مریض شده اید – مخصوصا اگر کمی زکام هستید یا بی حال هستید. وقتی آنفلونزا دارید، فرایند التهابی که بدن برای مقابله با ویروس ها آز آن استفاده می کند موجب درد عضلات می شود. احتمال دیگر: دارویی که استفاده کرده اید موجب این احساس شده است.

به خودتان زیاد فشار آورده اید

۰۹۱۴۹۵_۰۶۵۹_۷٫jpg

ورزش کردن نباید هیچ وقت دردناک باشد، اما اگر در طول تمرین عضلاتتان می لرزد می تواند نشانه خوبی باشد: نشانه این است که تمریناتتان آنقدر سخت هستند که پیشرفت کنید ولی به آخرین حد خود نرسید. با قوی شدن و افزایش تحمل، این لرزش ها از بین می رود، حداقل تا برنامه بعدی.

کاری از گروه فیتامین 
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!