0

طرز تهیه ۱۰ پیتزا رژیمی زیر ۴۰۰ کالری که چاق نمی‌شوید

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, رژیم غذایی ورزشی ۲۴ دی ۱۳۹۸ مدیر سایت 13 بازدید

خبر خوب برای همه کسانی‌که رژیم لاغری دارند: پیتزا رژیمی سالم و خوشمزه رسید!

من هم مثل شما رژیم دارم و می‌خواهم لاغر شوم، ولی خب نمی‌توانم در برابر پیتزا مقاومت کنم. و وقتی هم که می‌خورم، تا حد مرگ ورزش می‌کنم.

اما خوشبختانه در این مطلب از سایت فیتامین ۱۰ نوع پیتزا رژیمی کم‌کالری معرفی شده، که با تهیه این غذاهای سالم و خوشمزه دیگه لازم نیست اشتهایمان را سرکوب کنید، و می‌تونیم بدونِ هیچ عذاب وجدانی پیتزا بخوریم و لاغر شویم.

 

با خیال راحت پیتزا بخورید و لاغر شوید!

ما پیتزا رو یک غذای خوب نمی‌دونیم و با عذاب وجدان می‌خوریم، چون چاقمان می‌کند و ضرر دارد، اما همیشه هم این‌طور نیست.

می‌توانیم در رژیم غذایی خود پیتزا رژیمی به سبک فیتامین درست کنیم تا هم از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببریم و هم لاغر شویم.

تهیه پیتزا رژیمی ساده‌تر و سالم‌تر از آن است که فکرش را می‌کنیم! اما این غذای کم ‌کالری چه فوایدی دارد؟

 

  • پیتزا رژیمی حاوی ترکیبات غنی، مواد مغذیِ مفید و ضروری برای بدن است؛ و شامل میوه‌جات‌ و سبزی‌جات و مواد مغذی است؛

 

  • پیتزا رژیمی همه گروه‌های غذایی را در خود جای داده؛ از پروتئین (مثل سینه مرغ) گرفته تا چربی‌های مفید (مثل زیتون و کنجد) و کربوهیدرات مثل (نان پیتزا)؛

 

  • با خوردن پیتزا رژیمی، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کنید. چون سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین C، لیپوکین، و آهن فراوان است.

 

  • پیتزا رژیمی زودهضم است. پس از خوردن این غذا هیچ احساس سنگینی نخواهید داشت و دستگاه گوارشتان برای هضم آن به دردسر نمی‌افتد.

 

  • فکر نکنید وقتی می‌خواهید وزن کم کنید به خوردنِ غذاهای بدمزه محکومید؛ پیتزا رژیمی پیشنهادیِ فیتامین، در عین سالم‌بودن بسیار خوشمزه است.

 

  • پیتزا رژیمی یک وعده عالی برای لاغرشدن است؛ زیر ۴۰۰ کالری دارد و با خیال راحت می‌توانید در وعده ناهار یا شام میل کنید، بدون این‌که چاق شوید.

 

  • حتی اگر گیاه‌خوارید، این غذا برای شما هم مناسب است! بعضی از انواع آن منو غذایی فیتامین کاملا گیاهی است؛ مثل پیتزا رژیمی اسفناج.

 

 

دستور تهیه ده پیتزا رژیمی خوشمزه

 

 

پیتزا رژیمی گوشت و قارچ

مواد لازم:

نان نازک: یک عدد

پیاز: یک عدد کوچک

کره: دو قاشق چای‌خوری

گوشت چرخ‌کرده بدون چربی: ۱۵۰ گرم

قارچ خام: سه عدد

گوجه‌فرنگی: سه عدد متوسط

فلفل، نمک، پودر آویشن: به ‌مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا رژیمی گوشت و قارچ

  • گوشت چرخ‌کرده را با پیاز خُردشده و نمک، پودر سیر و فلفل سیاه و دو قاشق چای‌خوری کره، آب‌پز کنید؛
  • روی نان کمی رب گوجه‌فرنگی که از قبل با آب جوش رقیق‌شده، بمالید.
  • سپس گوشت چرخ‌کرده‌ و قارچ خُردشده و گوجه‌های حلقه‌حلقه شده، را روی نان بگذارید و در فر با دمای ۱۲۰ درجه برای ۱۰ دقیقه قرار دهید. حالا پیتزا رژیمی شما آماده است نوش جان کنید!

 

پیتزا رژیمی سبزی‌جات

مواد لازم:

خمیر پیتزای نازک: یک عدد

گوجه‌فرنگی: سه عدد

ذرت: ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای: سه عدد

کلم بروکلی خُردشده: یک عدد

کلم قرمز: ‌به‌ مقدار دلخواه

پنیر کم‌چرب: چهار قاشق غذاخوری

سس کچاپ: به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا رژیمی سبزی‌جات

  • روی نان، رب گوجه‌فرنگیِ رقیق‌شده با آب جوش و ادویه‌جات مورد نظرتان بمالید و سپس پنیر بریزید؛
  • تمام مواد را نگینی خُرد کرده و روی نان بریزید؛ سپس پیتزا رژیمی را ده دقیقه در فر با دمای ۱۲۰ درجه بگذارید. سپس نوش جان کنید.

 

پیتزا رژیمی گوجه‌ گیلاسی

مواد لازم:

خمر پیتزا: یک عدد

گوجه گیلاسی: ده عدد

پنیر پیتزا کم‌چرب: حدود سه قاشق غذاخوری

سیر: سه حبه

فلفل دلمه‌ای: یک عدد

قارچ: سه عدد بزرگ

طرز تهیه پیتزا رژیمی گوجه گیلاسی

  • ابتدا روی نان، کمی رب گوجه‌فرنگی رقیق‌شده با نمک و فلفل سیاه بریزید؛
  • سپس گوجه‌ها را از وسط برش دهید و به‌همراه پنیرکم‌چرب و کمی سینه مرغ پخته شده، روی نان بگذارید؛
  • حالا به مدت ده دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه در فر قرار دهید؛ نوش جان!

 

پیتزا رژیمی قارچ و پنیر

مواد لازم:

نان نازک: یک عدد

قارچ خام: پنج عدد

پنیر کم‌چرب: سه قاشق غذاخوری

کنجد: یک قاشق غذاخوری

نخودفرنگی: یک فنجان (اختیاری)

برگ ریحان: به‌مقدار دلخواه

نمک فلفل و پودر سیر: به ‌مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا رژیمی قارچ و پنیر

  • روی نان را به رب گوجه‌فرنگی رقیق‌شده آغشته کنید و پنیر بریزید؛
  • قارچ‌ها را حلقه‌حلقه ببرید و با نخودفرنگی و ادویه روی نان بریزید؛
  • به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۲۰ درجه داخل فر بگذارید تا پنیر کاملا آب شود؛
  • سپس روی نان، کنجد و برگ ریحان را بچینید؛
  • حالا از این غذای سالم و لاغرکننده لذت ببرید و نوش جان کنید!

 

پیتزا رژیمی مرغ

مواد لازم:

نان نازک: یک عدد

سینه مرغ: ۱۵۰ گرم

فلفل دلمه‌ای متوسط: دو عدد

پنیر کم‌چرب: سه قاشق غذاخوری

قارچ متوسط: دو عدد

گوجه‌فرنگی: دو عدد متوسط (دلخواه)

نمک، فلفل، پودر سیر: به ‌مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مرغ

  • ابتدا مرغ را نگینی خُرد کرده و با پیاز خردشده و نمک و فلفل و زردچوبه آب‌پز کنید؛
  • نان را به رب گوجه‌فرنگیِ رقیق شده آغشته کنید؛
  • فلفل دلمه‌ای و قارچ‌های خردشده و گوجه‌های حلقه‌حلقه‌شده (اگر خواستید گوجه‌فرنگی استفاده کنید) را به‌همراه مرغ‌ها روی نان بچینید؛
  • به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۲۰ درجه داخل فر بگذارید؛
  • این غذای کم‌کالری آماده است، نوش جان!

 

پیتزا رژیمی اسفناج

مواد لازم:

نان نازک: یک عدد،

فیله مرغ آب‌پزشده: ۱۵۰ گرم

اسفناج: یک لیوان

گوجه‌فرنگیِ متوسط: دو عدد

پیاز متوسط: یک عدد

پنیر کم‌چرب: دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، پودر سیر، زردچوبه: به‌ مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا اسفناج

  • فیله مرغ را با ادویه و پیاز خُردشده آب‌پز کنید؛
  • روی نان، رب گوجه‌فرنگیِ رقیق‌شده بمالید و پنیرها را بریزید؛
  • سپس مرغ آب‌پزشده را تکه‌تکه کنید و با گوجه‌های نگینی خردشده و اسفناج روی نان بچینید؛
  • حالا نان را در دمای ۱۲۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید؛
  • برای تزئین، از چند برگ ریحان استفاده کنید. نوش جان!

 

پیتزا رژیمی قارچ و ذرت

مواد لازم:

نان نازک: یک عدد

ذرت: ۱۰۰ گرم

گوجه‌فرنگی: سه عدد متوسط

فلفل دلمه‌ای: یک عدد

پیاز: یک عدد

قارچ: سه عدد

فیله مرغ: ۱۵۰ گرم

پنیر کم‌چرب: دو قاشق غذاخوری

ادویه: به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا قارچ و ذرت

  • ابتدا فیله مرغ را کباب کنید؛
  • روی خمیر رب گوجه‌فرنگیِ رقیق‌شده بمالید و تکه‌های مرغ کبابی را روی آن بچینید؛
  • گوجه‌ها و فلفل را حلقه‌حلقه برش دهید و با ذرت‌ها و پنیر کم‌چرب روی نان بگذارید؛
  • نان را در فر با دمای ۱۲۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید، و از خوردنِ این غذای سالم و کم‌کالری لذت ببرید.

 

پیتزا رژیمی سبزی‌جات مخصوص

مواد لازم:

نان نازک: یک عدد

هویج رنده‌شده؛ چهارعدد بزرگ

کلم خُردشده: یک لیوان

فلفل دلمه‌ای زرد و سبز: دوعدد

گوجه: چهار عدد

قارچ: سه عدد بزرگ (قارچ دلخواه است)

پنیر کم‌چرب: سه قاشق غذاخوری

ادویه: به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا سبزی‌جات مخصوص

  • بعد از این‌که روی نان را به رب گوجه‌فرنگی رقیق‌شده آغشته کردید، پنیر کم‌چرب را رویش بریزید؛
  • هویج‌ها را رنده کنید و با گوجه‌های نگینی خُردشده و تکه‌های کلم و قارچ روی آن بچینید؛
  • نان را به مدت ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۳۰ درجه قرار دهید؛
  • غذای شما حاضر است؛ نوش جان!

پیتزا رژیمی کدو

مواد لازم:

نان نازک: یک عدد

کدو: سه عدد متوسط

بادمجان: سه عدد (اختیاری)

گوجه‌فرنگی متوسط: چهار عدد

قارچ: سه عدد متوسط

پیاز بنفش: یک عدد

پنیر کم‌چرب: سه قاشق غذاخوری

ادویه: به‌ مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا کدو

  • روی نان پیتزا رژیمی رب گوجه‌فرنگی رقیق‌شده و ادویه را بریزید؛
  • کدو، گوجه‌فرنگی، قارچ و پیاز را حلقه‌حلقه کرده و برش دهید و روی نان پیتزا رژیمی قرار دهید؛
  • پیتزا رژیمی را به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۲۰ درجه قرار دهید؛
  • پیتزا رژیمی به‌ همین راحتی آماده شد، نوش جان!

 

پیتزا رژیمی جعفری و زیتون

مواد لازم:

  • نان نازک: یک عدد
  • زیتون: ۲۰ عدد
  • جعفری: به مقدار دلخواه
  • قارچ: پنج عدد متوسط
  • پنیر کم‌چرب: سه قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه‌ای: یک عدد متوسط
  • ادویه: به ‌مقدار لازم
  • کنجد: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیتزا جعفری و زیتون

  • روی نان رب گوجه‌فرنگیِ رقیق‌شده بریزید؛
  • هسته زیتون‌ها را بگیرید و با قارچ‌ها حلقه‌حلقه کنید و روی نان بگذارید؛
  • فلفل دلمه‌ای را برش زده و به‌همراه پنیر کم‌چرب روی مواد دیگر بچینید؛
  • سپس با دمای ۱۲۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید؛
  • روی پیتزا رژیمی را با کنجدها و جعفری تزئین کرده و حالا نوش جان کنید؛
  • شما می‌توانید با این پیتزا رژیمی هم سیر شوید و هم وزن کم کنید!
راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!