0

سال نو استایل نو با ۷ نکته طلایی

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۸ فروردین ۱۳۹۸ Ali.kharidar 80 بازدید
برنامه ورزشی فیتامین

آیا می‌خواهید در نوروز ۹۸ استارت استایل جدیدتان را بزنید؟ تا حالا از چه راهکارهایی برای کاهش وزن و تغییر استایل بدنی‌تان استفاده کرده‌اید؟

قطعاً شما هم دوست دارید که در مهمانی‌های عید نوروز با استایل متفاوت و جذابی حاضر بشوید و فرم بدنتان عالی به نظر برسد.

خب اگر تا امروز سراغی از بدنتان نگرفته‌اید، هنوز هم ناامید نشوید، همین‌که روی مطلب استایل نو کلیک کرده‌اید، جای بسی خوش‌حالی است. چون در این مطلب از فیتامین قرار است که با بهترین راهکارها برای ساخت استایل جدید و بدنی ایده‌آل آشنا شوید.

 

قدم به قدم تا استایل نو

یک هدف خاص تعیین کنید

همیشه سعی کنید اهدافی که در زندگی انتخاب می‌کنید هوشمندانه، منطقی، واقعی، قابل اندازه‌گیری، و زمان‌دار باشد. انتخاب اهداف هوشمندانه و نوشتن آن‌ها باعث می‌شود ما به آن چیزی تبدیل شویم که مدام در ذهنمان تکرارش می‌کردیم.

پس همیشه اهداف خود را بنویسید. نوشتن اهداف و تکرار آن در ذهن، نکته‌ای مهم برای رسیدن به خواسته‌هایتان از جمله کاهش وزن  و داشتن استایل بدنی جدید و است.

 

سبک غذایی جدیدی انتخاب کنید

برای اینکه کاهش وزن داشته باشید و به استایل بدنی جذابی برسید، لازم است که سبک غذایی‌تان را تغییر دهید.

البته کاهش وزن کار آسانی است که در رژیم‌های خودسرانه و آسیب‌زا هم دیده می‌شود، اما خب غیر از آسیب، بازگشت وزن به حالت قبلی در این رژیم‌ها بیش از حد تصور است.

یک برنامه غذایی سالم، سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، چربی و آنزیم‌های لازم در جهت رشد عضلات و کاهش چربی‌های اضافی در بدن است.

بدون پیروی از یک رژیم غذایی اصولی و برنامه‌ریزی‌شده، دستیابی به تناسب اندام به هیچ‌وجه عملی نخواهد بود. بنابراین لازم است که حتماً از یک برنامه غذایی سالم و اصولی زیر نظر متخصص تغذیه استفاده کنید.

۲۰ نکته فوق حرفه‌ای برای کاهش وزن فوری

 

کربوهیدرات‌های ساده را زندانی کنید

استفاده از مواد غذایی ناسالم و شیرین، اشتباهی دلچسب در بین مردم است. نوشیدنی‌های مختلف و کیک و شکلات سرشار از کربوهیدرات‌های ساده هستند که سبب افزایش سطح انسولین در جریان خون می‌شوند.

نتیجه آن چیزی جز جذب مواد قندی به‌صورت چربی در بدن نیست. کربوهیدرات‌های ساده قابلیت خاصی در تبدیل‌شدن به چربی در بدن دارند؛ (به‌جز موارد خاصی مثل وعده بعد از تمرین).

مصرف کربوهیدرات‌های ساده پس از تمرین، باعث بازیابی انرژی و ذخایر گلیکوژن در عضلات شده و از تخریب عضلات جلوگیری می‌کنند.

برای دستیابی به موفقیت در جهت کاهش چربی و جلوگیری از ذخیره کالری باید اولویت مصرف را بر کربوهیدرات‌های پیچیده گذاشت.

کربوهیدرات‌های پیچیده، سرعت جذب کمی نسبت به کربوهیدرات‌های ساده دارد که موجب ترشح انسولین در حد نرمال می‌شود و از تبدیل‌شدن به ذخایر چربی جلوگیری می‌کند.

یک لیست خودمانی تهیه کنید

یک دفترچه رنگی‌رنگی بردارید. هرچه از عملکرد روزانه‌تان خواستید در آن بنویسید؛ البته خوراکی‌ها، وعده‌های غذایی و میزان تحرکتان در طول شبانه‌روز را هم حتماً در ابتدای این لیست یادداشت کنید.

هر روز صبح برنامه وعده‌ها و رژیم غذایی و وظایف دیگر خودتان را مرور کنید. این کار باعث یادآوری و تمایل هرچه بیشتر نسبت به انجام کارها می‌شود که نتایج بسیار دلگرم‌کننده و موفقیت‌آمیزی خواهد داشت.

 

وزنه‌ها را از جایشان بلند کنید

اگر غذا کم بخورید یا زیاد، بازهم بدنتان تشنه تحرک و فعالیت است. پس لطفاً در لیست خود تحرک و ورزش روزانه را بنویسید و کنار آن ستاره بزنید.

پیشنهاد می‌شود که با ۳۰ دقیقه پیاده‌روی و فعالیت در روز شروع کنید. سپس تمرینات با وزنه را به برنامه خود اضافه کنید تا تأثیر این تمرینات بر استایل بدنی خود را ببینید.

تمرین با وزنه باعث تحریک متابولیسم چربی‎سوزی و رشد عضلات می‌شود. رشد عضلات به معنای نیاز بیشتر به کالری است، لازمه چربی‌سوزی نیز سوزاندن کالری است.

پس بهتر است کالری‌های اضافی که به صورت چربی در بدن وجود دارد، به‌وسیله عضلات سوزانده شود.

بهترین راه رسیدن به کاهش سایز تضمینی

 

اندام عضلانی، در هنگام استراحت، کالری بیشتری نسبت به عضلات کوچک می‌سوزاند. تمام این موارد، بر اهمیت تمرین با وزنه تاکید دارد؛ زیرا با انجام تمرینات قدرتی در کنار تمرینات هوازی می‌توان به استایل ورزشکاری و عضلانی رسید.

 

تمرینات هوازی را به وزنه‌ها اضافه کنید

ساخت استایل بدنی متناسب و جذاب، بدون داشتن سیستم قلبی ـ عروقی قوی کار سختی است.

داشتن سیستم قلبی‌ـ‌عروقی قوی می‌توانید هنگام استراحت هم چربی‌سوزی داشته باشید!

تمرینات هوازی با تقویت سیستم قلبی ـ عروقی موجب افزایش زمان تمرینات قدرتی، تقویت سلامت مغز، کاهش خستگی، بهبود سیستم گوارش و احساس لذت و رضایت نسبت به خود را به ارمغان می‌آورد.

 

برنامه ورزشی شخصی‌تان را پیدا کنید

هر هدفی راهی مخصوص به خود دارد. برای کاهش وزن، تناسب اندام و رسیدن به استایل بدنی دلخواه هم باید در کنار انتخاب یک رژیم غذایی سالم و کم‌کالری، از یک برنامه ورزشی شخصی استفاده کنید.

به توصیه متخصصان تغذیه و ورزش می‌توانید در برنامه ورزشی آنلاین و کاملاً شخصی فیتامین ثبت نام کنید. تمرینات ورزشی این برنامه حرفه‌ای بوده و دقیقاً طبق مدل بدنی شما طراحی می‌شود تا خیلی سریع به کاهش وزن و تناسب اندام برسید.

مقاله مرتبط: (چطور از فیتامین برنامه ورزشی بگیرم؟)

 

سیستم تمرین، استراحت را رعایت کنید

با انجام تمرینات برنامه ورزشی به‌راحتی می‌توان به اهمیت و تاثیر آن پی برد، اما نکته اصلی در استراحت نهفته است. بدون ریکاوری و استراحت، از سرگیری تمرین غیرممکن است.

در برنامه‌ریزی، اضافه‌کردن یک بخش به استراحت، به اندازه برنامه ورزشی ضرورت دارد. عضلات در زمان تمرین تخریب می‎شود و در وقت استراحت، بدن شروع به بازیابی و ساخت عضلات تخریب شده می‌کند.

به یاد داشته باشید که برای رشد عضلات، هیچ‌چیز به اندازه خواب کامل نمی‌تواند مؤثر باشد.

 

نتیجه‌گیری

همان‌طورکه در این مطلب اشاره شد، تنها راه تضمینیِ کاهش وزن و رسیدن به استایل بدنی جدید، تغییر سبک زندگی است.

انتخاب یک برنامه ورزشی شخصی در کنار پیروی از رژیم غذایی اصولی، انتخابی هوشمندانه است که می‌تواند شما را هرچه سریع‌تر به هدفتان برساند؛ فقط کافی است شما به برنامه و هدف خود پایبند باشید.

 


کاری از گروه فیتامین با همکاری سایت دکتر کرمانی

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

  1. کمالی گفته :
    ۰۲:۰۸ ۱۳۹۸/۰۱/۱۶

    ???❤❤❤

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!