0

رژیم کانادایی و ۱۰ کیلو کاهش وزن در نصف ماه!

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, رژیم غذایی ورزشی ۱ دی ۱۳۹۷ مدیر سایت 6127 بازدید

شمایی که دغدغه لاغری سریع دارید، حتما اسم رژیم کانادایی به گوشتان خورده. رژیمی که مدعیِ ۱۰ کیلو کاهش وزن در کمتر از نصف ماه رو داره!

طبق گفته مخترعان رژیم کانادایی، متابولیسم‌تان در طول این مدت کوتاه به کلی تغییر می‌کند و حتی چربیِ جمع‌شده زیر بافت‌ها هم آب خواهد شد!

طراحان این رژیم به قدری به خودشان مطمئنند که می‌گویند با رژیم کانادایی تا دو سال اضافه وزن پیدا نمی‌کنید.

برای این‌که بدانید رژیم کانادایی چه قوانینی داره و برنامه غذایی‌اش شامل چه مواد غذایی می‌شود، و این‌که آیا برای شما هم مناسب است یا نه، این مطلب جامع از فیتامین را بخوانید.

 

معرفی رژیم کانادایی برای لاغری سریع

برنامه غذایی رژیم لاغری کانادایی شامل سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام (غذاهای پروتئینی و کم‌چربی) است و هرکدام کاملاً با وعده قبلی تفاوت دارد.

اکثرا افرادی‌که دنبال راهی برای کاهش وزن سریع می‌گردند، از این رژیم غذایی استفاده می‌کنند.

رژیم کانادایی کمتر از دو هفته (بین ۱۲ تا ۱۵ روز) زمان می‌برد، و شما را ۱۰ کیلو لاغر می‌کند.

همچنین به‌خاطر سرعتی که در کاهش وزن دارد، افراد را با محدودیت و سختی‌های زیادتری مواجه می‌کند. همچنین هیچ جایگزینی غذایی را قبول ندارد. در ادامه شما را با قوانین و محدودیت‌های این رژیم لاغری سریع، آشنا خواهیم‌ کرد.

 

قوانین رژیم غذایی کانادایی که باید رعایت کنید

  • آب کافی بنوشید؛
  • اگر رژیم را برهم زدید باید ۶ ماه صبر کنید و بعد دوباره رژیم بگیرید؛
  • اگر ۱۳ روز پشت سرهم این رژیم را گرفتید، دیگر تا ۲ سال نباید از این برنامه غذایی استفاده کنید؛
  • بعد از پایان ۱۳ روز می‌توانید برنامه غذایی روزانه قبلی‌تان را در پیش بگیرید.
  • در طول مدت رعایت رژیم کانادایی از انجام ورزش‌های سنگین پرهیز کنید؛ زیرا مجموع کالری دریافتی‌تان بی‌نهایت کم است و توان و انرژی برای انجام تمرینات سنگین برایتان نخواد ماند.

 

محدودیت‌های رژیم ۱۳ روزه کانادایی

  • نباید آدامس بجوید؛
  • مصرف هیچ‌گونه روغن سرخ‌کردنی مجاز نیست؛
  • مصرف انواع شیرین‌کننده‌ها ممنوع است؛ شکر یا حتی عسل؛
  • در برنامه غذایی‌تان می‌توانید از سیر، فلفل و دیگر ادویه‌ها استفاده کنید، ولی به هیچ‌وجه مجاز به مصرف نمک نیستید؛
  • اگر در حین رژیم ماءالشعیر، هرگونه خوردنی شیرین یا حتی یک شکلات خوردید، باید از اول شروع کنید؛
  • در طول رژیم کانادایی هیچ غذایی به‌جز غذاهایی که در جدول برنامه غذایی ذکر شده نباید مصرف کنید (رژیم کانادایی شوخی ندارد و هیچ انعطافی در فهرست غذاها نیست)؛
  • به هیچ‌وجه همراه‌کردنِ فعالیت‌های سنگین ورزشی مثل ورزش‌های قدرتی، HIIT و هوازی را با رژیمتان توصیه نمی‌کنیم. چون توانی برای انجام ورزش سنگین نخواهید داشت.

 

میزان کالری دریافتی روزانه در رژیم کانادایی

کالری دریافتی روزانه در رژیم کانادایی زیر ۹۰۰ تاست! شما بیشتر از ۹۰۰ کالری در روز اجازه ندارید دریافت کنید. اگر بیشتر شد، رژیم کانادایی خراب شده است.

این درحالی است که یک مرد بالغ به حدود ۲۵۰۰ کالری روزانه و یک زن بالغ به حدود ۲۰۰۰ کالری روزانه فقط برای تأمین انرژی اولیه بدن و سرپا ماندن نیاز دارد.

کاهش افراطیِ میزان کالریِ دریافتی ممکن است شما را به مشکلات جدی سوءتغذیه و اختلالات گوارشی مبتلا کند.

البته عدد نهصد را دست بالا گفتیم؛ برخی روزهای رژیم کانادایی فقط ششصد کالری برای شما مجاز دانسته است.

 

مواد غذایی مجاز در رژیم کانادایی ۱۳ روزه

  • مرغ
  • قهوه
  • ماهی
  • چای سبز
  • تخم‌مرغ
  • بوقلمون
  • سبزی‌جات
  • گوشت کم‌چرب
  • مرغ بدونِ پوست

 

جدول اصلی برنامه رژیم کانادایی در ۱۳ روز

در ادامه هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام را در هر روز، به‌صورت کلی توضیح می‌دهیم تا بدانید با چه رژیمی سروکار دارید:

منوی روز صبحانه ناهار شام
روز اول یکفنجان قهوه+یک حبه قند دوعدد تخم‌مرغ آب‌پز+ ۴۰۰گرم‌اسفناج+یک عدد گوجه متوسط

 

۲۰۰گرم گوشت گاو کبابی + یک عدد برگ کاهو همراه با روغن و آبلیمو
روز دوم یک فنجان قهوه+ یک حبه قند ۲۵۰گرم گوشت مرغ+ یک کاسه ماست بدون چربی ۱۰۰گرم گوشت گاو گریل‌شده+ کاهو و لیموترش+یک میوه انتخابی
روز سوم یک فنجان بزرگ چای یا قهوه+یک‌قاشق‌غذاخوری شکر+یک‌تکه نان تست ۲تخم‌مرغ‌آب‌پز+یک تکه‌گوشت‌ِمرغ+یک گوجه متوسط+اسفناج یک بشقاب سوپ گوجه‌واسفناج+میوه انتخابیِ شما
روز چهارم یک فنجان بزرگ چای یا قهوه+یک قاشق شکر (انتخابی)+یک تکه نان تست سوخاری

 

۲۰۰میلی‌گرم آب‌پرتقال یا یک سیب+یک کاسه ماست بدون چربی یک تخم‌مرغ آب‌پز+ یک هویج‌بزرگ+ یک کاسه ماست چکیده کم‌چربی
روز پنجم هیچ چیز! ۱۵ گرم ماهی‌ِسالمون با لیموترش.درصورت دلخواه، برای طبخ یک قاشق کره استفاده کنید ۱۰۰گرم گوشتِ گاو کبابی+کاهو و اسفناج
روز ششم یک فنجان بزرگ چای یا قهوه + ۱ خرما یک‌تخم‌مرغِ‌آب‌پز+یک عدد هویج ۱۵۰ گرم سینه‌مرغ آب‌پز یا گریل‌شده+ سالادکاهو بالیموترش
روز هفتم یک فنجان چای یا قهوه. بدون شکر!

 

هیچ چیز. فقط آب زیاد بنوشید ۲۰۰ گرم گوشت بره گریل‌شده+یک سیب
روز هشتم یک فنجان بزرگ چای یا قهوه ۲ عدد تخم‌مرغ آب‌پز+ یک گوجه متوسط+ ۲۰۰گرم اسفناج آب‌پز ۲۰۰گرم گوشت گاو کبابی+سالادکاهوبا لیموترش
روز نهم یک فنجان بزرگ چای یا قهوه+۱قاشق چای‌خوری شکر (اختیاری) یک تکه‌مرغ+یک کاسه ماست+بدون‌ِچربی ۲۰۰گرم گوشت گاو کبابی+سالادکاهوبا لیمو
روز دهم یک فنجان بزرگ چای یا قهوه+یک قاشق چای‌خوری شکر (اختیاری)+ یک تکه نان تست سوخاری یک تکه مرغ+ ۲ تخم‌مرغ آب‌پز+سالاد کاهو با لیموترش یک ظرف سوپ اسفناج و گوجه+یک میوه انتخابی
روز یازدهم یک فنجان بزرگ چای یا قهوه+یک قاشق چای‌خوری شکر (اختیاری)+یک تکه نان تست سوخاری ۲۰۰میلی‌‎لیتر آب پرتقال یا یک سیب+یک کاسه ماست بدون چربی یک تخم‌مرغ آب‌پز+یک هویج بزرگ+ ۲۰۰میلی‌لیتر ماست چکیده بدونِ چربی
روز دوازدهم یک هویج و لیمو. هیچ چیز دیگری میل نکنید! ۲۰۰گرم ماهی سالمون بخارپز با لیمو یا سرخ‌شده با کره ۲۰۰گرم گوشت گاو کبابی+کاهو و اسفناج
روز سیزدهم یک فنجان بزرگ چای یا قهوه+۱قاشق چای‌خوری شکر(اختیاری)+یک تکه نان تست سوخاری ۲ عدد تخم‌مرغ آب‌پز+ یک عدد هویج همراه با لیمو ۲۵۰گرم سینه مرغ کبابی‌+سالاد کاهو با لیمو

تا این‌جا با جدول غذایی رژیم کانادایی آشنا شدیم، ولی حتما اگر قصد دارید رژیم کانادایی را امتحان کنید، تا پایان این مطلب با فیتامین همراه باشید تا با اطلاعات و آگاهی کامل رژیم کانادایی را شروع کنید.

نکته مهم: اگر تا روز پنجم رسیدید و کم آوردید. دنیا به آخر نرسیده است و می توانید به سراغ رژیم‌های دیگری بروید.

از کارشناسان فیتامین مشورت بگیرید و برنامه غذایی مناسب خودتان را پیدا کنید؛ برنامه‌ای که اصولی و قابل اجرا باشد.

 

ورزش‌های مناسب در کنار رژیم کانادایی

اگر قصد گرفتن رژیم کانادایی را داشته باشید، دیگر به هیچ‌وجه فعالیت‌های سنگین ورزشی مثل ورزش‌های قدرتی و بدنسازی، یا ورزش‌های هوازی را توصیه نمی‌کنیم. چون دیگر توانی برای شما باقی نمی‌ماند.

حتی یکی از قوانین سخت‌گیرانه این رژیم به بحث ورزش‌کردن در حین رژیم کانادایی اشاره کرده و شما را از انجام ورزش‌های سنگین منع می‌کند. شما فقط می‌توانید فعالیت‌های سبک مثل پیاده‌روی، شنا، و یوگا سبک انجام دهید.

 

 

ممنوعیت‌های رژیم کانادایی برای بعضی افراد

رژیم کانادایی برای برخی ممنوعیت جدی دارد، اگر شرایط شما با موارد لیست زیر مطابقت دارد، اصلا صلاح نیست رژیم کانادایی را امتحان کنید؛ چراکه برای سلامتی بدنتان مضر و آسیب‌رسان است:

  • اگر نوجوان و در سن رشد هستید
  • اگر در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارید
  • اگر وضعیت سلامتی عمومی بدن شما مشکل دارد
  • اگر مشکلات فشارخون و بیماری قلبی زمینه‌ای دارید
  • اگر دستگاه گوارشی شما ضعیف است و زخم معده دارید
  • اگر در سن میان‌سالی قرار دارید
  • اگر ورزشکارید یا شغلی دارید که شامل فعالیت‌های جسمی سخت و سنگین است.

 

عوارض و معایب رژیم لاغری کانادایی

  • پروسه کاهش وزن یک امر تخصصی است و باید برای هر فردی با توجه به شرایط جسمانی و سلامتی مخصوص خودش تنظیم شود. درحالی‌که رژیم کانادایی برای همه افراد با هر شرایطی یک نسخه یکسان ارائه کرده که آن برای همه کارآمد نیست.

 

  • با توجه به علوم تغذیه‌ای جدید، دیگر رژیم بدون ورزش برای کاهش وزن به کلی رد شده و ممکن است تناسب اندامتان را برهم بریزد. اگر هنوز هم متقاعد نشده‌اید، می‌توانید نظر دکتر کرمانی را در مورد رژیم غذایی بدون ورزش رژیم غذایی بدون ورزش را با دقت بخوانید.

 

  • در این رژیم غذایی استفاده از نمک به کلی رد شده که این می‌تواند سوخت‌وساز بدن را با مشکل روبه‌رو کرده و در طولانی‌مدت دچار مشکلات تیروئید شوید.

 

  • همچنین در این رژیم سهم خیلی کمی برای صبحانه در نظر گرفته‌شده؛ درحالی‌که وعده صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی روز است و باید غنی از مواد مغذی باشد.

 

صبحانه خیلی کم یا خیلی سبک در طول روز می‌تواند کل روز شما را خراب کند. حتی اگر قصد لاغری سریع راهم دارید، تحت فشار قرار دادن به این صورت صحیح نیست و نتیجه‌ای هم نخواهد داشت.

 

  • ما در این رژیم کربوهیدرات و شکر را جایگزین چربی می‌کنیم تا غذاها طعم و مزه بهتری داشته باشد، درحالی‌که باعث کمبود مواد مغذی در بدن می‌شود و تبعات بدی به همراه دارد.

همچنین باعث عضله‌سوزی در بدن شما می‌شود. درحالی‌که با روش‌های صحیح لاغری می‌توان هم‌زمان چربی‌سوزی و عضله‌سازی داشته باشیم.

 

  • درنهایت ممکن است باعث ابتلا به این بیماری‌ها شوید: ریزش مو، بیماری عفونی، کم‌خوبی، کمبود ویتامینB ، سنگ کیسه صفرا، پوکی استخوان، یبوست، به‌هم‌خوردنِ خلق‌وخو، به‌هم‌خوردنِ دوره پریود.

 

پس برای لاغر شدن چه کار کنم؟

برای کاهش وزن، رژیم کانادایی را هرگز پیشنهاد نمی‌کنیم. شما برای لاغرشدن به یک برنامه جامع تخصصی که به‌طور ویژه برای خودتان طراحی شده باشد نیاز دارید.

رژیم کانادایی و رژیم‌هایی شبیه به آن، که به شکل افراطی بدن شما را در شرایط قحطی قرار می‌دهند نه درست است، نه نتیجه‌بخش. روش‌های صحیح و تضمینی برای لاغرشدن وجود دارد که تا این حد سخت و طاقت‌فرسا نیست و بدن شما را هم در معرض آسیب قرار نمی‌دهد.

 

 

ما به شما رژیم غذایی فیتامین را پیشنهاد می‌کنیم؛ برنامه غذایی سالمی که هم شامل همه مواد مغذی و ضروری‌ست، هم متناسب با شرایط و تیپ بدنی‌تان طراحی شده و شما را لاغر و متناسب می‌کند.

کارشناسان متخصص فیتامین برای شما رژیم غذایی و برنامه بدنسازی خاصِ خودتان را طراحی می‌کنند تا به‌صورت اصولی و با حفظ سلامت بدن به هدفتان برسید.

همچنین در طول دوره می‌توانید با مربی خصوصی در ارتباط باشید و راهنمایی بگیرید. شما با ۴۰ روز رعایت رژیم غذایی و برنامه بدنسازی فیتامین می‌توانید ۵ تا ۷ کیلو لاغر شوید و ۴ سایز هم کم کنید.

همین حالا با ارسال عدد  ۱  به سامانه ۳۰۰۰۶۰۲۶۳۶  از کارشناسان فیتامین درباره‌ کاهش وزن سالم و متناسب مشاوره بگیرید و برنامه مخصوص خودتان را دریافت کنید. مشاوره با کارشناسان فیتامین رایگان است!

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

  1. گلی گفته :
    ۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۰۱

    رژیم کانادایی باحال بود

  2. ermia گفته :
    ۱۷:۰۱ ۱۳۹۸/۰۲/۲۲

    ممنون کاملترین بود میتونم بگم

  3. gh گفته :
    ۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۰۳/۱۰

    به جای گوشت و مرغ جایگزین نداره

    • پریسل گفته :
      ۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۰۳/۱۱

      چرا داره بورانی کدو بورانی اسفناج و عدسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!