0

رژیم غذایی بدون ورزش از زبان دکتر کرمانی

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی تغذیه ورزش, ورزش، تغذیه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ Ali.kharidar 139 بازدید
بدن انسان وقتی با کمبود انرژی مواجه می‌شود، به دنبال بافت‌های بیکار می‌رود تا از آن‌ها تولید انرژی کند. منظور از بافت بیکار بدن، همان بافت‌های چربی است. به خاطر همین بدن برای کالری‌سوزی، به سراغ بافت‌های چربی می‌رود و آن‌ها را می‌سوزاند تا انرژی مورد نیازش را به‌دست آورد.

حال اگر انسان ورزش نکند و فعالیت و تحرکی نداشته باشد، دو بافت در بدن او بیکار می‌ماند، یک بافت چربی و دیگری بافت ماهیچه‌ای؛ در نتیجه ما دو بافت بیکار خواهیم داشت. پس افرادی‌که بدونِ تحرک و ورزش وزن کم می‌کنند، نصف کاهش وزنشان از چربی و نصف دیگر، کاهش ماهیچه‌های بدنشان است؛ به‌عنوان مثال خانمی که در طول ۸ ماه، ۳۰ کیلو وزن کم کرده، ولی پوست زیر بغل او شل شده و ظاهر چندان مناسبی ندارد. پس برای اینکه بدنتان حالت افتادگی نداشته باشد و زیبا و سالم بمانید، لازم است که با هر ورزشی، این ماهیچه‌ها را به حرکت در بیاورید.

 

تأثیر ورزش بر کاهش وزن

رژیم غذایی و ورزش، اجزای حیاتیِ رژیم کاهش وزن است. بهترین راه برای کاهش وزن، سوزاندن کالریِ مصرفی است. برای رسیدن به این هدف، شما باید کالریِ کمتری در رژیم غذایی خود مصرف کرده و کالری را با انجام تمرینات ورزشی بسوزانید.

نکات پایانی

برای داشتنِ بدنی خوش‌فرم، لازم است که یک برنامه ورزشی کاملاً شخصی انتخاب کرده تا در کنار چربی‌سوزی، ماهیچه‌هایتان را نیز حفظ کنید. همان‌طورکه گفته شد، تمرینات ورزشی، همراه با نظارت بر کالریِ ورودی، می‌تواند به شما در حفظ وزن و تناسب اندامتان کمک کند. یادتان باشد که ورزش‌کردن، اکسیر جوانی است که برروی سلامتی شما اثرات فوق‌العاده‌ای می‌گذارد.

 

یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!