0

روش های استراحت و ریکاوری بعد از ورزش

دسته بندی ها : اطلاعات عمومی ورزش, ورزش، سلامتی ۲۶ مهر ۱۳۹۵ Ali.kharidar 2 بازدید

چه یک دونده ماراتن باشید و چه یک وزنه بردار، لازم است بعد از ورزش کردن استراحت و ریکاوری کنید. استراحت و ریکاوری کردن بعد از ورزش هم درست به اندازه تمرین کردن قبل از ورزش اهمیت دارد.

قدم بزنید

۰۷۲۶۹۵_۰۶۵۲_۱٫jpg

برای اینکه بعد از یک جلسه فشرده دو یا ورزش های آچ آی تی بتوانید گردش خون خود را تنظیم کنید باید بدن خود را کم کم با حرکات آرام مثل ده دقیقه قدم زدن با سرعت زیاد سرد کنید

هر روز ویتامین های ضروری را مصرف کنید

۰۷۲۶۹۵_۰۶۵۲_۲٫png
برای داشتن یک زندگی سالم و فعال باید تغذیه مناسبی داشته باشید. هر روز ویتامین دی و کلسیم مصرف کنید تا به استحکام استخوان های شما کمک کند. می توانید از مکمل های ویتامین استفاده کنید تا هم ویتامین مورد نیاز شما را تامین کنند و هم به متابولیسم بدن

شما کمک کنند.

آب بنوشید، آب بنوشید، آب بنوشید

img_71947_beberagua

آنقدر آب بنوشید که آبی که از راه تعریق در حین دویدن یا سایر ورزش ها از دست داده اید جبران شود و عملکرد طبیعی عضلات و مفاصلحفظ شود.

حرکات یوگا انجام دهید

از حرکات کششی یوگا برای بازگشت تعادل به بدنتان استفاده کنید. این حرکات هم برای جسم شما مفیدند و هم برای روح شما. حرکات

یوگا به افزایش ظرفیت ریه ها و تنفس منظم در حین ورزش هم کمک می کند.

با خود مانند یک قهرمان رفتار کنید

پول خود را خرج کنید و یک روز یا دو روز بعد از مسابقات و ورزش های سنگین از ماساژهای ورزشی استفاده کنید تا به استحکام عضلات شما کمک کند.

هر چه سریعتر یک میان وعده بخورید

۰۷۲۶۹۵_۰۶۵۲_۴٫jpg
تا دو ساعت بعد از دویدن یا ورزش کردن، بدن شما سعی می کند آنچه از دست داده است و کالری که سوزانده است را جبران کند، این زمان بهترین فرصت برای جذب مواد مغذی است.

از فوم رولر استفاده کنید تا تنش عضلات را از بین ببرید

بین دو تا شش ساعت پس از تمرینات ورزشی سخت مثل دویدن شدید می توانید از یک فوم رولر استفاده کنید تا سفتی عضلات را از بین ببرد و آنها را نرم کند.

دوش بگیرید تا آرامش پیدا کنید

حمام آب سرد بگیرید و از روغن های ماساژ استفاده کنید تا التهاب عضلات را کاهش دهد و سرعت بهبود ئ ریکاوری آنها را افزایش دهد.

به موقع به رختخواب بروید

گوشی موبایل یا کامپیوتر خود را نیم ساعت قبل از خواب خاموش کنید تا مغز شما بتواند کمی استراحت کند و برای خواب آماده شود.

کاری از گروه فیتامین  
یه راه آسون‌تر برای ارتباط با ما عضویت در کانال فیتامین

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :